Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?

woensdag 25 juli 2018 om 11:32

woensdag 25 juli 2018 om 11:34
https://www.startpagina.nl/v/natuur/met ... voorbeeld/mick87 schreef: ↑25-07-2018 11:32Ik heb wat kennissen in verschillende werelddelen. Mijn Pakistaanse kennis vind 38 graden wel meevallen. En vindt dat we ons aanstellen. Zijn tip: neem warme douche en drink warme thee. Helpt beter dan koude dranken.
Een kennis uit Kenia: we have that every year. you'll get used to it.
Bij te warm weer, gaat onze huid vocht verdampen.
Door het verdampen er van, wordt warmte onttrokken van onze huid- lichaam.
Bij een hoge luchtvochtigheid, ( in ons land) zal dat verdampen maar zeer moeizaam of helemaal niet gaan.
Gevolg, geen of weinig afkoeling van onze huid-lichaam.
In Griekenland is de luchtvochtigheid vaak zeer laag.
Gevolg, een grote verdamping en daardoor sterke afkoeling van onze huid-lichaam
Staat er ook nog veel wind, dan is dat nog sterker.
Dus ondanks de 40 graden in Griekenland, kan het minder warm lijken dan de 30 graden hier.
Zo zal het in die andere landen ook zijn.
woensdag 25 juli 2018 om 11:38
Nja ons plan is nu om gewoon heel vroeg te beginnen en als het niet (meer) gaat stoppen.Lucifer2018 schreef: ↑25-07-2018 11:11Dat zou ik echt niet doen. Die verf trekt dat ook niet. Dikke meuk word het. Ook binnen.
Dus we gaan het zien.

woensdag 25 juli 2018 om 11:40
snoopylynn schreef: ↑25-07-2018 11:25OMG ik heb de afgelopen 3 dagen knallende hoofdpijn gehad van het warme weer. Overgeven en onder een koele douche staan was het enige naast op bed liggen wat ik een beetje kon verdragen. Het komt en gaat maar ben blij dat het nu wat afgezakt is. Hoop dat het warme weer snel afgelopen is nu, ben er klaar mee.

woensdag 25 juli 2018 om 11:42
In de tropen is de luchtvochtigheid juist veel hoger dan hier.Habbekratz schreef: ↑25-07-2018 11:34https://www.startpagina.nl/v/natuur/met ... voorbeeld/
Bij een hoge luchtvochtigheid, ( in ons land) zal dat verdampen maar zeer moeizaam of helemaal niet gaan.
Dus ondanks de 40 graden in Griekenland, kan het minder warm lijken dan de 30 graden hier.
Het is wel waar dat je er aan went en je er aan aanpast, net zoals de Indiër alles onder de 25 graden te koud vindt en ‘doodvriest’ als het 5 graden is.
woensdag 25 juli 2018 om 11:45
Ik vind het hier wel meevallen met luchtvochtigheid dit jaar. Ik kan de hitte beter hebben dan normaal. Het heeft weinig tot niet geregend de afgelopen periode dus luchtvochtigheid is laag.Habbekratz schreef: ↑25-07-2018 11:34https://www.startpagina.nl/v/natuur/met ... voorbeeld/
Ik vond de hitte in tropische landen waar ik was erger dan de hitte nu hier.
woensdag 25 juli 2018 om 11:46
Net zoals ik mijn Italiaanse huisgenoten in Scandinavië vond aanstellen dat ze al ín de verwarming zaten toen het nog niet eens vroor?mick87 schreef: ↑25-07-2018 11:32Ik heb wat kennissen in verschillende werelddelen. Mijn Pakistaanse kennis vind 38 graden wel meevallen. En vindt dat we ons aanstellen. Zijn tip: neem warme douche en drink warme thee. Helpt beter dan koude dranken.
Een kennis uit Kenia: we have that every year. you'll get used to it.
Achteraf bezien was dat natuurlijk een ontzettend puberale gedachte, net zoals je Pakistaanse kennis.
Mijn Vriend uit India daar riep na een paar jaar noordelijke winters meegemaakt te hebben: nu snap ik pas waarom jullie zo graag in de zon zitten!

woensdag 25 juli 2018 om 11:48
Beterschapsnoopylynn schreef: ↑25-07-2018 11:25OMG ik heb de afgelopen 3 dagen knallende hoofdpijn gehad van het warme weer. Overgeven en onder een koele douche staan was het enige naast op bed liggen wat ik een beetje kon verdragen. Het komt en gaat maar ben blij dat het nu wat afgezakt is. Hoop dat het warme weer snel afgelopen is nu, ben er klaar mee.

woensdag 25 juli 2018 om 11:49
Ik heb er ook helemaal geen last van dit jaar. Alleen het reizen naar het werk in de trein vind ik onprettig. Voor de rest zou ik elk jaar wel zo’n zomer willen hebben (met af en toe regen voor de natuur en de landbouw).
Hier heeft het net wat geregend trouwens, voor het eerst in twee maanden dat ik het zag regenen.
Hier heeft het net wat geregend trouwens, voor het eerst in twee maanden dat ik het zag regenen.

woensdag 25 juli 2018 om 11:52
Blondie456 schreef: ↑25-07-2018 09:46Hier zat er gisterenavond een rat binnen en nu lees ik net op het AD dat er zo veel overlast is van ratten die op zoek zijn naar water.

woensdag 25 juli 2018 om 12:09
Hier zijn de badkamer en toilet ook het koudst,maar een klein raam en bomen erachter. Het is echt heerlijk om naar de wc te gaan

woensdag 25 juli 2018 om 12:40

woensdag 25 juli 2018 om 12:42
Mijn zieke lichaam zou daar dus echt niet intrappen. Maar leuk bedacht. Klinkt wel lekker denk ik.sportivia schreef: ↑25-07-2018 12:40Balen Cateautje. Hier is onze airco stuk en het onderdeel dat stuk is, heeft een lange levertijd. Ik zet nu 's nachts een app op met regengeluiden. Heerlijk rustgevend. Heb ik toch een beetje regen en hiermee hou ik mezelf dan maar voor de gek dat het toch nog wat afkoelt.

woensdag 25 juli 2018 om 12:43
Dat doe ik in de winter met mijn open haard DVD.sportivia schreef: ↑25-07-2018 12:40Balen Cateautje. Hier is onze airco stuk en het onderdeel dat stuk is, heeft een lange levertijd. Ik zet nu 's nachts een app op met regengeluiden. Heerlijk rustgevend. Heb ik toch een beetje regen en hiermee hou ik mezelf dan maar voor de gek dat het toch nog wat afkoelt.

Heb ondertussen een andere besteld, hoop dat het daarmee wel goed gaat.

woensdag 25 juli 2018 om 12:46
Heb regengeluiden aangezet op de tube en wat heerlijk is dat. Bedankt voor de tip!sportivia schreef: ↑25-07-2018 12:40Balen Cateautje. Hier is onze airco stuk en het onderdeel dat stuk is, heeft een lange levertijd. Ik zet nu 's nachts een app op met regengeluiden. Heerlijk rustgevend. Heb ik toch een beetje regen en hiermee hou ik mezelf dan maar voor de gek dat het toch nog wat afkoelt.

woensdag 25 juli 2018 om 12:46
Ik heb het ook langer getrokken dan andere jaren. Droge warmte..Zodra de luchtvochtigheid stijgt heb ik last.
Nu ging het beter...Tot een graad of 26/27. Daarna was lichaam er wel klaar mee. Ook nu al een paar dagen echt ziek.
Kan alleen niet de hele dag liggen anders sliep ik door de hitte heen en zou avonden en anchten gaan leven.
Kinderen moeten dingen doen. Oudste is naar een activiteit de hele week en dus breng en haal ik haar. Boodschappen. Minimaal huishouden.
Jongste is zich aan het vervelen thuis, dus doe ik met haar dingen. Wel veelal in de buurt van een wc en de aircooler.
Het is hier donker. Ik hoop op wat spetters.
Buienrader zegt 0.5 mm
Nu ging het beter...Tot een graad of 26/27. Daarna was lichaam er wel klaar mee. Ook nu al een paar dagen echt ziek.
Kan alleen niet de hele dag liggen anders sliep ik door de hitte heen en zou avonden en anchten gaan leven.
Kinderen moeten dingen doen. Oudste is naar een activiteit de hele week en dus breng en haal ik haar. Boodschappen. Minimaal huishouden.
Jongste is zich aan het vervelen thuis, dus doe ik met haar dingen. Wel veelal in de buurt van een wc en de aircooler.
Het is hier donker. Ik hoop op wat spetters.

Buienrader zegt 0.5 mm

woensdag 25 juli 2018 om 12:52

woensdag 25 juli 2018 om 12:57
Gaat lekker met die dingen en webshops he? Djeez.doornroosje9 schreef: ↑25-07-2018 12:52Ah Lucifer, wat naar dat je er zo ziek van bent!![]()
Ik had ook zo'n aircooler besteld, maar die wil maar niet aankomen. Bezorgdatum 'onbekend' nu. Zou na één dag geleverd worden. Ben benieuwd of zo'n ding ook echt werkt.

Ik heb hem nu op gewoon waaien gezet. Maar ik had gisterenavond een koelelement en een laag water in de bak gedaan en op aircooler gezet. Na een half uur een graad minder en was echt lekker om ervoor te zitten.