Is Wilders wel het echte probleem?

16-09-2009 18:58 1125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, feit is wel dat Wilders zegt wat veel mensen eigenlijk denken.... Mijn stem heeft ie niet, maar van vele Nederlanders wel. En, sprak ik voorzichtig, is het niet toch een klein beetje zo dat het land ook een beetje leuk moet blijven voor het volk van dat land, en niet alleen voor de nieuwkomers?

Op een andere manier beschreven:

Stel je woont in een groot huis, die je deelt met een aantal anderen. Nu komt er een nieuwe bewoner. Hartstikke gezellig. Beetje jammer alleen dat de nieuwe bewoner de huisregels niet helemaal wenst te volgen. En de kastjes op eigen houtje anders in gaat richten. En besluit dat er geen verwarming aanmag voor 9 uur, koud of niet. En vind dat jouw paarse bank niet mooi staat bij het behang dat diegene op de muren wil hebben, in de gezamelijke ruimte. Oh ja, en elke zondag wordt er saampjes ontbeten, om 7 uur in de ochtend, kater of geen kater. Alcohol mag trouwens niet meer genuttigd worden binnenshuis. Tot slot moet jouw huisdier weg, want ja, daar houdt deze persoon niet van.

Stukje bij beetje wordt alles naar de hand van de nieuwkomer gezet...totdat je je in je eigen huis niet meer thuis voelt.

En als je dat niet pikt, ben je intollerant.

En zo voelt het voor veel Nederlanders volgens mij. En dan gaat men op Wilders stemmen.

Ergo: In mijn optiek is Wilders niet het probleem, maar juist de politieke partijen die over hun voeten struikelen om maar vooral te laten zien dat zij wel moslimvriendelijk zijn. En schijt aan het volk dat er al was. Die moeten zich maar aanpassen.

Tot slot: Voor wie racist wil roepen, die heeft pech. Mijn ouders komen allebei uit het buitenland, mijn moeder zelfs met kleurtje.

Helaas

Klopboor.

Wie is het probleem?

Totaal aantal stemmen: 142

Het NL volk (16%)
Wilders (20%)
Moslims (33%)
Alle buitenlanders (6%)
Chuck Norris (24%)
quote:sarah2ndlife schreef op 18 oktober 2009 @ 02:40:

Ik was aan het googlen en ik kwam een site tegen, forum voor de vrijheid, nou wat ik daar zag, een artikel van een ex muslima, mijn maag ligt hier nu echt gekanteld, mag je zoiets linken????waarom niet, staan zoveel linkjes op het forum.
quote:Rollergirl schreef op 18 oktober 2009 @ 12:51:

Wilders: één mannetje waar jaap helemaal van uit zijn plaat gaat.

Moslims: die daadwerkelijk geweld en haat uitdragen; grapjes over maken en weg lachen (brrrr eng, hihihi!), zeggen dat het heus allemaal wel mee valt. Hoe typerend voor de japies.

Je zou bijna (bijna!) wensen, dat jaap of een van zijn dierbaren betrokken raken bij de volgende moslim aanslagen in het westen, kijken of jaap dan nog van die 'grapjes' maakt.Ik wens dat niemand toe. Vreselijk!
quote:permanentia schreef op 18 oktober 2009 @ 14:10:

[...]

Ik wens dat niemand toe. Vreselijk!Zelfs als er bijna met een uitroepteken bij staat en tot twee maal toe, dan nog lees je eroverheen? Zeggen dat je zoiets niemand daadwerkelijk toewenst is stating the obvious. Waarom hebben mensen enorm de behoefte om een deur, die open staat, toch in te trappen?
quote:Rollergirl schreef op 18 oktober 2009 @ 14:56:

[...]

Zelfs als er bijna met een uitroepteken bij staat en tot twee maal toe, dan nog lees je eroverheen? Zeggen dat je zoiets niemand daadwerkelijk toewenst is stating the obvious. Waarom hebben mensen enorm de behoefte om een deur, die open staat, toch in te trappen?Misschien om het feit dat je zegt dat je het iemand bijna toe zou wensen alleen al?!
quote:Dromertje87 schreef op 18 oktober 2009 @ 16:31:

[...]

Misschien om het feit dat je zegt dat je het iemand bijna toe zou wensen alleen al?!

Overdramatiseer de zaken niet zo. Jaap doet laatdunkend over met geweld dreigende moslims, ik denk dat de nabestaanden van de slachtoffers van dit soort aanslagen, niet zoveel 'humor' erin zien als jaap en zijn laatdunkendheid niet zo zullen waarderen.

Maak je eens druk om het echte gevaar, niet om dit soort uitspraken, die je duidelijk niet goed in de context weet te plaatsen.

Dat gepikeerde softe linkse getrut ook.
Maak je eens druk om het echte gevaar.

Ik maak me ab-so-luut druk om het echte gevaar. Anders zou ik niet zo lang met jou, en andere, voor de toekomst van Nederland gevaarlijke, mensen als jij in discussie zijn gegaan he.

En denk je nou dat Jaap het grappig vindt dat er mensen omgekomen zijn door de aanslagen die extremistische moslims gepleegd hebben?
quote:Dromertje87 schreef op 18 oktober 2009 @ 19:06:

Maak je eens druk om het echte gevaar.

Ik maak me ab-so-luut druk om het echte gevaar. Anders zou ik niet zo lang met jou, en andere, voor de toekomst van Nederland gevaarlijke, mensen als jij in discussie zijn gegaan he.

En denk je nou dat Jaap het grappig vindt dat er mensen omgekomen zijn door de aanslagen die extremistische moslims gepleegd hebben?Dromertje, dit heeft geen zin zo. Dingen neerzetten en dan doorgestreept laten staan, wat wil je daarmee? Daarnaast zwabber je weer zijwegen in over jaap en jouw interpretatie van opmerkingen over en weer. Jaap maakt een laatdunkende opmerking over de demonstranten, als hij er zo makkelijk over denkt, dan maakt het hem blijkbaar allemaal weinig uit. Vandaar mijn reactie op zijn uitspraken. Uiteraard mag ik aannemen dat jaap niet daadwerkelijk zo erover denkt, maar hij maakt wel zo'n opmerking.
quote:Rollergirl schreef op 18 oktober 2009 @ 12:51:

Wilders: één mannetje waar jaap helemaal van uit zijn plaat gaat.

Moslims: die daadwerkelijk geweld en haat uitdragen; grapjes over maken en weg lachen (brrrr eng, hihihi!), zeggen dat het heus allemaal wel mee valt. Hoe typerend voor de japies.Exact. Echt te maf voor woorden...
quote:Dromertje87 schreef op 18 oktober 2009 @ 16:31:

[...]

Misschien om het feit dat je zegt dat je het iemand bijna toe zou wensen alleen al?!Als je hier al over valt...dan zul je wel helemaal ondersteboven zijn van de uitspraken van die fijne meneer in dat filmpje. Die wenst het niet alleen toe, en helegaar geen bijna, maar dreigt er zelfs mee en lijkt er nog trots op te zijn ook. Maar neen, laten we ons druk maken om Wilders...die doet iets veel engers namelijk: Het probleem aankaarten.
quote:minny schreef op 18 oktober 2009 @ 19:20:

[...]

Als je hier al over valt...dan zul je wel helemaal ondersteboven zijn van de uitspraken van die fijne meneer in dat filmpje. Die wenst het niet alleen toe, en helegaar geen bijna, maar dreigt er zelfs mee en lijkt er nog trots op te zijn ook. Maar neen, laten we ons druk maken om Wilders...die doet iets veel engers namelijk: Het probleem aankaarten.en laten we ons druk maken om een forummer die in de context zegt 'bijna toewensen' op een minne opmerking van een ander. Een vliegtuig meer of minder een gebouw in, een bommetje in de metro van London of Madrid, ach ja laten we maar zeggen 'eng brrrrr' en het weg lachen. Maar een uitspraak van een forummer (uit de context getrokken en er zelf maar wat van gemaakt), daar maakt Dromertje zich wél druk om!
Minny, ook ik ben het ermee eens dat wat die man in het filmpje zegt schokkend is. En Rollergirl, waardoor krijg jij toch steeds de indruk dat het probleem 'terrorisme' weggelachen wordt? Ik lach dat probleem zéker niet weg. Ik vind het ook goed om het aan te pakken.

Maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat Wilders dit probleem op de juiste manier aan zou willen pakken, omdat hij zich niet beperkt tot het probleem 'terrorisme' maar zelfs nog een probleem ziet in een hoofddoek en eigenlijk gewoon in alle niet-westerse allochtonen.

Niet alle mensen die het probleem terrorisme serieus nemen, zijn het dan ook meteen eens om alle niet-westerse allochtonen maar over één kam te scheren.
Door de opmerking van jaap, en daarvoor moet je jaap langer hier hebben zien schrijven. Volgens mij ben je vrij nieuw, maar het is dus typisch japiaans om er laatdunkend over te doen. Maar tegen Wilders gat hij los.

Wilders visie op terrorisme en moslims gaat verder dan alleen het voorkomen van aanslagen, hij heeft een visie betreft de NL samenleving en cultuur, vandaar dat zijn ideeën verder gaan dan alleen het geweld. Daarbij horen voor hem dus ook zaken als het dragen van een hoofddoek.
quote:Rollergirl schreef op 18 oktober 2009 @ 21:10:

Door de opmerking van jaap, en daarvoor moet je jaap langer hier hebben zien schrijven. Volgens mij ben je vrij nieuw, maar het is dus typisch japiaans om er laatdunkend over te doen. Maar tegen Wilders gat hij los.

Wilders visie op terrorisme en moslims gaat verder dan alleen het voorkomen van aanslagen, hij heeft een visie betreft de NL samenleving en cultuur, vandaar dat zijn ideeën verder gaan dan alleen het geweld. Daarbij horen voor hem dus ook zaken als het dragen van een hoofddoek.

Nee, zo eenvoudig ligt het niet. Als iemand met een Moslim achtergrond een ander toewenst dat die snel het aardse met het eeuwige verruilt, dan weet je niet hoe hard je moet roepen dat de man of vrouw duidelijk niet past in onze samenleving.

Wilders is 'gewoon' de extreem zionistische tegenpool van die twintig Moslim extremisten die daar in Engeland tegen hem betoogden. Het zijn 'makkers in het kwaad', die niet kunnen wachten op de volgende klap. En daarom was hij ook in Engeland, en niet in Nederland, waar de DSB-bank dreigt te vallen, en de AOW naar 67 gaat. Promotie van zijn Fitna-broddelwerkje, dat al twee jaar op het internet staat weg te rotten, is voor hem belangrijker. Alleen zijn zij met twintig, en worden ze bijna dag en nacht in de gaten gehouden door MI-5 (mag ik hopen). Terwijl Wilders dáár in zijn eentje was (met een leger sensatiebeluste journalisten), maar híer over iets van 1/3 van de stemmen kan beschikken, en door de AIVD wordt beschermd.

En omdat ik in mijn leven talloze keren gevaar heb gelopen op een wijze waar jij van in je broek plast, kan ik je wens niet zien als iets waar een weldenkend mens luchthartig overheen kan stappen. Ook niet als je er hypocriet 'bijna' achter zet.
quote:jaap schreef op 18 oktober 2009 @ 11:45:

[...]

Wel twintig, zoals een foto in NRC (die niet op het internet staat) aantoont. Eng, eng, eng!!! Brrrrr!

20?

ow?

misschien wat jij ziet, maar kijk eens verder,

wat een geschikt moment om mijn linkje eens te posten.

hier
[quote]Dromertje87 schreef op 18 oktober 2009 @ 20:48:

Maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat Wilders dit probleem op de juiste manier aan zou willen pakken, omdat hij zich niet beperkt tot het probleem 'terrorisme' maar zelfs nog een probleem ziet in een hoofddoek en eigenlijk gewoon in alle niet-westerse allochtonen.

ik zie daar het probleem in dat dat een uiting van religie is die niet altijd vreedzaam is en wat ik er vervelend aan vind is dat die dingen worden gedragen om bepaalde redenen waar mee je mij niet meer kan wijsmaken dat ze dan nog respect hebben voor ons met het niet dragen van die dingen,dat stoord me en mag van mij ontmoedigd worden.
je moet eens kijken op die link welke straf erop staat in de gelovige landen bij het niet dragen van burka etc, en wij lopen allemaal zo rond, zonder! met zo een religie wordt ik een tikkie argwanend over hoe ze over ons denken.

Niet zoals ik en jij het wil en wat we hebben verworven aan vrijheid.
quote:jaap schreef op 18 oktober 2009 @ 22:06:

[...]

Nee, zo eenvoudig ligt het niet. Als iemand met een Moslim achtergrond een ander toewenst dat die snel het aardse met het eeuwige verruilt, dan weet je niet hoe hard je moet roepen dat de man of vrouw duidelijk niet past in onze samenleving.

Wilders is 'gewoon' de extreem zionistische tegenpool van die twintig Moslim extremisten die daar in Engeland tegen hem betoogden. Het zijn 'makkers in het kwaad', die niet kunnen wachten op de volgende klap. En daarom was hij ook in Engeland, en niet in Nederland, waar de DSB-bank dreigt te vallen, en de AOW naar 67 gaat. Promotie van zijn Fitna-broddelwerkje, dat al twee jaar op het internet staat weg te rotten, is voor hem belangrijker. Alleen zijn zij met twintig, en worden ze bijna dag en nacht in de gaten gehouden door MI-5 (mag ik hopen). Terwijl Wilders dáár in zijn eentje was (met een leger sensatiebeluste journalisten), maar híer over iets van 1/3 van de stemmen kan beschikken, en door de AIVD wordt beschermd.

Onzin jaap, ten eerste kan Wilders die bank niet redden dus hoeft hij echt niet hier in NL te zijn daarvoor. Ten tweede, Wilders loopt niet met een mes en pistool op straat zijn ideeen 'kenbaar' te maken, door iemand te vermoorden of een gebouwtje invliegen. Hij koos voor de politiek, en dat is de manier waarop je ideeen uitdraagt. Niet door geweld. Daarom is Wilders niet vergelijken met die moslims.quote:En omdat ik in mijn leven talloze keren gevaar heb gelopen op een wijze waar jij van in je broek plast, kan ik je wens niet zien als iets waar een weldenkend mens luchthartig overheen kan stappen. Ook niet als je er hypocriet 'bijna' achter zet.Dat je in het leger hebt gezeten (verplicht) en ik niet, hoeft nog niet te betekenen, dat ik dergelijke situaties niet aan zou kunnen. Niet gaan pochen met dat soort ervaringen in je leven, niet gaan oordelen over waar ik 'van in mijn broek plas' of niet. Je gaat weer op de man spelen jaap, hoe typerend weer.
Sarah2ndlife, ik heb dagelijks met vrouwen met hoofddoek te maken. Ook met een Nederlandse vrouw trouwens, die zich bekeerd heeft tot de Islam en een hoofddoek draagt. Nooit heb ik het gevoel gehad dat ze geen respect voor mij hebben omdat ik geen hoofddoek draag.

Dat de Islam niet vreedzaam is, basseer jij denk ik op terroristische aanslagen van de extremistische moslims? Het woord zegt het al: extreem. Onder welk geloof dan ook, extremisme is nooit goed. Dat wil niet zeggen dat het hele geloof dan ook maar afgekeurd moet worden. Ik heb diepe gesprekken gevoerd met een moslima (met hoofddoek trouwens). En uit die gesprekken, kon ik alleen maar concluderen dat zij júíst door haar geloof heel vredelievend en vergevingsgezind is. Meer nog dan ik, een niet-gelovige. Het is maar net hoe je je geloof, en wat er in het heilige boek staat, interpreteert.
quote:Rollergirl schreef op 18 oktober 2009 @ 19:14:

[...]

Dromertje, dit heeft geen zin zo. Dingen neerzetten en dan doorgestreept laten staan, wat wil je daarmee? [..]Het is in feite net zoiets als jouw opmerking met wat je bijna (bijna!) een andere forummer toewenst. Zelfde trucje.
quote:Dromertje87 schreef op 19 oktober 2009 @ 00:35:

Sarah2ndlife, ik heb dagelijks met vrouwen met hoofddoek te maken. Ook met een Nederlandse vrouw trouwens, die zich bekeerd heeft tot de Islam en een hoofddoek draagt. Nooit heb ik het gevoel gehad dat ze geen respect voor mij hebben omdat ik geen hoofddoek draag.

Dat de Islam niet vreedzaam is, basseer jij denk ik op terroristische aanslagen van de extremistische moslims? Het woord zegt het al: extreem. Onder welk geloof dan ook, extremisme is nooit goed. Dat wil niet zeggen dat het hele geloof dan ook maar afgekeurd moet worden. Ik heb diepe gesprekken gevoerd met een moslima (met hoofddoek trouwens). En uit die gesprekken, kon ik alleen maar concluderen dat zij júíst door haar geloof heel vredelievend en vergevingsgezind is. Meer nog dan ik, een niet-gelovige. Het is maar net hoe je je geloof, en wat er in het heilige boek staat, interpreteert.

er zijn er extreem veel extreem, ik zie op het moment geen ander geloof wat zo extreem veel van zich laat horen op een extreme manier.

Ik vind je betoog heel lief, maar als een vrouw een hoofddoek draagt omdat ze anders als slet wordt gezien kun je mij niet wijsmaken dat ze jou geen slet vind , zowel, dan heeft die hele hoofddoek dus geen zin .

nutteloos ding.
Hij koos voor de politiek, en dat is de manier waarop je ideeen uitdraagt. Niet door geweld. Daarom is Wilders niet vergelijken met die moslims.

Volgens Wilders hoeft er van rassenrellen geen negatieve werking uit te gaan. Dus echt anti-geweld is hij niet, als het aankomt op het uidragen van zijn ideeen.
Uhm, jij gaat er dus vanuit dat moslima's een hoofddoek dragen omdat ze anders als slet worden gezien? En je gelooft niet dat ze mij ook zonder hoofddoek respecteren, ook al zeg ik je dat ik dagelijks met ze te maken heb en het dus wel moet kunnen weten?
Ik denk dat veel moslima's een hoofddoek dragen als teken van hun toewijding aan hun geloof. Niet omdat ze almaar bezig zijn met wat mannen van hen (zouden kunnen) vinden.
quote:Dromertje87 schreef op 19 oktober 2009 @ 00:45:

Hij koos voor de politiek, en dat is de manier waarop je ideeen uitdraagt. Niet door geweld. Daarom is Wilders niet vergelijken met die moslims.

Volgens Wilders hoeft er van rassenrellen geen negatieve werking uit te gaan. Dus echt anti-geweld is hij niet, als het aankomt op het uidragen van zijn ideeen.Zijweg, het ging om de vergelijking moslim extremisten en Wilders, oftewel dreigen en uitvoeren van geweld om je mening uit te dragen versus politicus worden. Daarin zit het verschil. zijn mening over het evt. uitbreken van rellen (wat enorm ver gezocht is op dit moment) en de evt. uitwerking daarvan is van een andere orde.
quote:sarah2ndlife schreef op 19 oktober 2009 @ 00:42:

[...]

maar als een vrouw een hoofddoek draagt omdat ze anders als slet wordt gezien kun je mij niet wijsmaken dat ze jou geen slet vind , zowel, dan heeft die hele hoofddoek dus geen zin .

nutteloos ding.Dus alle vrouwen die in Allah en de Koran geloven en met hoofddoeken vinden alle vrouwen zonder hoofddoeken sletten? Leef jij daadwerkelijk in een dergelijke veronderstelling?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven