Julie (23) in België vermist. Gevreesd wordt voor het ergst

05-05-2019 23:55 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://m.hln.be/in-de-buurt/antwerpen/ ... ~a0ec99bf/

Kreeg er nare rillingen van. Doet me erg denken aan het verhaal van Anne Faber. Erg triest :(
sneeuwwitje80 schreef:
06-05-2019 13:44
Ik hoop dat ze de dader gevonden hebben en de familie snel duidelijkheid krijgt. Helaas ziet dat er voor hen niet zo goed uit.

Hebben jullie dat trouwens ook. Dat sinds de vader van Anne zei elke dag haar naam te googelen en alles te lezen dat je verder ook niks wil opschrijven dan je medeleven in deze moeilijke tijd voor hen en niks over waar ze fietste en hoe laat dat was.
Nee, wat heb je daar aan? Speculeren over het hoe en wat is juist wat forummen interessanter maakt dan incomplete nieuwsberichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Heel akelig , het zal je kind zijn , vreselijk
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ze is gevonden en niet meer in leven :(

De ‘getuige’ is inmiddels verdachte.
Moet je eerlijk zeggen dat ik het een knap staaltje speurwerk vindt van onze Belgische buren. Lijkt me zoeken naar een spelt in een hooiberg in zo’n gebied.


https://www.nu.nl/buitenland/5877774/li ... erpen.html
Wat verschrikkelijk 😭.
Fijn - voor de ouders, familie en vrienden - dat ze op zijn minst gevonden is.

(Naast dat het natuurlijk vreselijk is. Maar ik zou mijn zus liever vinden dan jarenlang blijven twijfelen en het niet kunnen afsluiten.)



Nu nog hopen dat ze die verdachte ook effectief veroordeeld krijgen.

Want hij kan wel verdacht zijn en op de plaats van 't misdrijf hebben rondgelopen op de verkeerde tijd, maar zonder staalharde bewijzen bekom je daar niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Wéér iemand die al een paar keer veroordeeld was voor verkrachting en allerlei andere criminele activiteiten waarmee hij zijn drugsverslaving kon onderhouden. Wéér iemand die helemaal niet vrij rond had mogen lopen >:-(
Belg007 schreef:
06-05-2019 17:53
Fijn - voor de ouders, familie en vrienden - dat ze op zijn minst gevonden is.

(Naast dat het natuurlijk vreselijk is. Maar ik zou mijn zus liever vinden dan jarenlang blijven twijfelen en het niet kunnen afsluiten.)



Nu nog hopen dat ze die verdachte ook effectief veroordeeld krijgen.

Want hij kan wel verdacht zijn en op de plaats van 't misdrijf hebben rondgelopen op de verkeerde tijd, maar zonder staalharde bewijzen bekom je daar niks mee.
Er zijn beelden waarop hij te zien is waarbij hij het fietsmandje van Julie vastheeft..Die hebben ze bewust niet laten zien aan het publiek..Dus 'gelukkig' is er wel bewijs in dit geval:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/li ... ~ae170451/
pamelacourson schreef:
06-05-2019 17:55
Wéér iemand die al een paar keer veroordeeld was voor verkrachting en allerlei andere criminele activiteiten waarmee hij zijn drugsverslaving kon onderhouden. Wéér iemand die helemaal niet vrij rond had mogen lopen >:-(
Hoe weet je dit? Ik heb zijn naam nog niet eens voorbij zien komen..
pamelacourson schreef:
06-05-2019 17:55
Wéér iemand die al een paar keer veroordeeld was voor verkrachting en allerlei andere criminele activiteiten waarmee hij zijn drugsverslaving kon onderhouden. Wéér iemand die helemaal niet vrij rond had mogen lopen >:-(
Te erg!
De straffen zijn hier gewoon te laag.
Kyreza schreef:
06-05-2019 18:00
Hoe weet je dit? Ik heb zijn naam nog niet eens voorbij zien komen..
Het staat in dat laatste nieuws bericht dat hij al vaker voor ernstige zedendelicten veroordeeld is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Arm meiske 😥😥😥
Alle reacties Link kopieren
Kyreza schreef:
06-05-2019 18:00
Hoe weet je dit? Ik heb zijn naam nog niet eens voorbij zien komen..
Van een Belgische nieuwssite, ik zal kijken of ik hem nog kan vinden. Hij schijnt zijn ex bruut verkracht te hebben en daar 4 jaar cel voor te hebben gekregen en hij heeft een wat oudere vrouw verkracht.
pamelacourson schreef:
06-05-2019 18:03
Van een Belgische nieuwssite, ik zal kijken of ik hem nog kan vinden. Hij schijnt zijn ex bruut verkracht te hebben en daar 4 jaar cel voor te hebben gekregen en hij heeft een wat oudere vrouw verkracht.
Staat er ook een naam bij? Vind dat daders met naam en toe naam genoemd moeten worden ipv lullige afkortingen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-05-2019 18:05
Staat er ook een naam bij? Vind dat daders met naam en toe naam genoemd moeten worden ipv lullige afkortingen.
Nee. Ik vind ook dat dat pas gedaan moet worden als hij veroordeeld is, niet als iemand nog verdachte is.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-05-2019 18:03
Van een Belgische nieuwssite, ik zal kijken of ik hem nog kan vinden. Hij schijnt zijn ex bruut verkracht te hebben en daar 4 jaar cel voor te hebben gekregen en hij heeft een wat oudere vrouw verkracht.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190506_04379453
Hier staat een foto bij van de dader:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190506_04379164
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk. Ik snap dat dat soort mannen mensen zo laagdrempelig in de maatschappij kunnen blijven rondlopen.
Dit is vooral té erg:
Voor die feiten werd hij in 2017 veroordeeld tot vier jaar cel. Hij ging in beroep.
Hij had op dit moment dus gewoon in de gevangenis moeten zitten.
Wat 'n blunders toch elke keer van het gerecht.
Haar lichaam is gevonden.
redbulletje schreef:
06-05-2019 18:23
Dit is vooral té erg:

Hij had op dit moment dus gewoon in de gevangenis moeten zitten.
Wat 'n blunders toch elke keer van het gerecht.
Als ie in beroep gegaan is, is het al een mirakel dat 't uberhaupt op zijn strafblad staat en ze dus direct wisten met welk type man ze te doen hadden.


In België is de merde altijd dat zo'n dingen eeuwen aanslepen.
En dat zo lang het beroep niet is uitgesproken en de zaak nog hangende is er vaak niets op je strafblad verschijnt.


Overigens ... 4 jaar wordt bij goed gedrag in de gevangenis al snel 1.5 à 2 jaar.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 06-05-2019 18:32
7.19% gewijzigd
pamelacourson schreef:
06-05-2019 18:07
Nee. Ik vind ook dat dat pas gedaan moet worden als hij veroordeeld is, niet als iemand nog verdachte is.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
😞 wat moet ze bang zijn geweest.
Triest. Had voorkomen kunnen moeten worden.
redbulletje schreef:
06-05-2019 18:23
Dit is vooral té erg:

Hij had op dit moment dus gewoon in de gevangenis moeten zitten.
Wat 'n blunders toch elke keer van het gerecht.
Inderdaad, wat afschuwelijk. Dit mag toch gewoon niet keer op keer gebeuren?! Met Anne Faber al exact hetzelfde verhaal en met zoveel meer gevallen hetzelfde. Waarom leren ze hier niet van, maar lopen al die gestoorden gewoon nog buiten?
Belg007 schreef:
06-05-2019 18:26
Als ie in beroep gegaan is, is het al een mirakel dat 't uberhaupt op zijn strafblad staat en ze dus direct wisten met welk type man ze te doen hadden.


In België is de merde altijd dat zo'n dingen eeuwen aanslepen.
En dat zo lang het beroep niet is uitgesproken en de zaak nog hangende is er vaak niets op je strafblad verschijnt.


Overigens ... 4 jaar wordt bij goed gedrag in de gevangenis al snel 1.5 à 2 jaar.
Het was al zijn 2e geweldadige verkrachting waar die veroordeling voor liep, vind dat zo iemand dan niet meer de straat op zou moeten mogen. Wat zijn bij jullie de straffen voor moord eigenlijk?
Ik keek van de week een programma waar het ging over een 16-jarige die een leraar door z'n hoofd geschoten had en zo trots erbij vertellen dat ie als volwassene gestraft was. Bleek maar 5 jaar gevangenisstraf te zijn. Schadalig hoe laag de straffen in Nederland zijn! Koelbloedige moord zou altijd moeten resulteren in levenslang (bij gebrek aan de doodstraf)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven