Kabinet moet aftreden volgens Jesse Klaver

10-01-2021 14:30 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hiervan? Het gaat uiteraard om de toeslagenaffaire.
Mij lijkt het in de huidige situatie sowieso totaal niet wenselijk om van regering te veranderen, en Jesse Klever wil ik liever ook niet in de regering...
Wat vinden jullie.
Dahlia74 schreef:
14-01-2021 15:30


In dit geval is echt de gehele wetgever meer dan schuldig. De wetgever is kabinet en parlement. Daar kan niet lichtzinnig overheen gestapt worden, het zou het parlement sieren om ook naar hun eigen aandeel te kijken.
Dat is dus ook gebeurd. Wat denk je dat een 'parlementaire enquêtecommissie' doet?
Snarky schreef:
14-01-2021 15:22
O, ongetwijfeld. Maar gelukkig lijken ze zelf ook tot de conclusie te komen dat opstappen de enige juiste stap is voor de eindverantwoordelijken.
Dat valt in geen 133 pagina's weg te nuanceren.

Lees het rapport eerst even, het leest echt heel makkelijk weg.
Phoebe1982 schreef:
14-01-2021 09:21
Ik ook, ben het helemaal met Jesse eens, die hele toeslagenaffaire is een grove fout geweest, had nooit mogen gebeuren en daar moeten de desbetreffende politici verantwoordelijkheid voor nemen aangezien er hele levens van gezinnen verwoest zijn, Corona of niet.
(En nee Cateau, dit zeg ik niet omdat jij het ook een goed plan vindt ;)

En dat hij dit mogelijk ook zegt om campagne te voeren, zou kunnen en wat is daar mis mee?
Dat doen alle partijen als de verkiezingen eraan komen, wat is daar mis mee?
Helemaal eens!
Perlala_Gadeon schreef:
14-01-2021 16:22
Lees het rapport eerst even, het leest echt heel makkelijk weg.
Heb ik gedaan hoor.
Misschien kun je even aangeven op welke punten en bladzijden die 'nuances' voor jou te vinden zijn.
Wel zo aardig voor de mensen die moeten werken, en geen tijd hebben om hele rapporten door te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Het land heeft op dit moment belang bij door deze enorme crisis te komen. Dat behoort voor al het andere te gaan.

Corona raakt alles en iedereen. De toeslagenkwestie was vreselijk maar staat niet in verhouding tot corona.

Daarbij zijn er binnenkort verkiezingen en kan iedereen die benadeeld is zijn stem laten horen. Als gedupeerde heb je niets aan de val van een kabinet. Het maakt individueel geen verschil.

Dus laat men zich op corona concentreren
evelien2010 schreef:
14-01-2021 16:29
Het land heeft op dit moment belang bij door deze enorme crisis te komen. Dat behoort voor al het andere te gaan.

Corona raakt alles en iedereen. De toeslagenkwestie was vreselijk maar staat niet in verhouding tot corona.

Daarbij zijn er binnenkort verkiezingen en kan iedereen die benadeeld is zijn stem laten horen. Als gedupeerde heb je niets aan de val van een kabinet. Het maakt individueel geen verschil.

Dus laat men zich op corona concentreren
Als de regering aftreed wordt ervoor gezorgd dat het coronamandaat blijft staan zodat ze demissionair door kunnen blijven gaan met die crisis.
Snarky schreef:
14-01-2021 16:25
Heb ik gedaan hoor.
Misschien kun je even aangeven op welke punten en bladzijden die 'nuances' voor jou te vinden zijn.
Wel zo aardig voor de mensen die moeten werken, en geen tijd hebben om hele rapporten door te lezen.

Doe even normaal alsjeblieft.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
14-01-2021 09:37
Lodewijk Ascher heeft in ieder geval zijn verantwoordelijkheid genomen en heeft zich teruggetrokken als lijsttrekker van de PvdA.

Kijken of de midden- en rechtse partijen dezelfde integriteit kunnen opbrengen. Al weet ik eigenlijk zo het antwoord al wel.


Ik denk dat het kabinet morgen aftreed en dan ligt de bal weer bij de kiezer.
Dan mag de kiezer in maart zeggen of ze verder willen met Rutte / Hoekstra / Wiebes etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
14-01-2021 10:54
Zoals ik al eerder gezegd hebt gaat het kabinet ook zijn ontslag aanbieden en demissionair verder. Ik vermoed dat de enige discussie nog is of ze dat voor, tijdens of na het kamerdebat gaan doen. Ze kunnen daar echt niet onderuit.





Als ze aftreden is het Kamerdebat het begin van de verkiezingscampagne .
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-01-2021 20:44
Als ze aftreden is het Kamerdebat het begin van de verkiezingscampagne .
Die verkiezingscampagne is al lang aan de gang.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-01-2021 16:33
Als de regering aftreed wordt ervoor gezorgd dat het coronamandaat blijft staan zodat ze demissionair door kunnen blijven gaan met die crisis.
Klopt dat dat geregeld is. Maar toch voelt het ergens wel bevreemdend dat een regering af gaat treden tijdens een grote crisis zoals dit. Ik vraag me af of ze niet inboeten aan slagvaardigheid als het gaat om beslissingen die genomen moeten worden op gebieden die met corona in verband staan maar niet direct te maken hebben met vaccin verdeling om maar iets te noemen. Zoals bijvoorbeeld economische maatregelen.
Het voelt een beetje als een kapitein die het roer loslaat tijdens een storm omdat hij eerder een, grove, fout heeft gemaakt. Mooi dat je daarvoor je verantwoordelijkheid neemt maar wacht daar dan even mee tot de storm is geluwd.
Lollypop04 schreef:
14-01-2021 22:06
Klopt dat dat geregeld is. Maar toch voelt het ergens wel bevreemdend dat een regering af gaat treden tijdens een grote crisis zoals dit. Ik vraag me af of ze niet inboeten aan slagvaardigheid als het gaat om beslissingen die genomen moeten worden op gebieden die met corona in verband staan maar niet direct te maken hebben met vaccin verdeling om maar iets te noemen. Zoals bijvoorbeeld economische maatregelen.
Het voelt een beetje als een kapitein die het roer loslaat tijdens een storm omdat hij eerder een, grove, fout heeft gemaakt. Mooi dat je daarvoor je verantwoordelijkheid neemt maar wacht daar dan even mee tot de storm is geluwd.
Hoezo? Er breekt heus niet spontaan een burgeroorlog uit hoor.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-01-2021 22:09
Hoezo? Er breekt heus niet spontaan een burgeroorlog uit hoor.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg, het is fijn als ze in deze tijd slagvaardig blijven op verschillende terreinen. That's all.
Lollypop04 schreef:
14-01-2021 22:20
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg, het is fijn als ze in deze tijd slagvaardig blijven op verschillende terreinen. That's all.
Als ze slagvaardig worden, dat zou pas echt fijn zijn.... ;)
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
14-01-2021 09:37
Lodewijk Ascher heeft in ieder geval zijn verantwoordelijkheid genomen en heeft zich teruggetrokken als lijsttrekker van de PvdA.

Kijken of de midden- en rechtse partijen dezelfde integriteit kunnen opbrengen. Al weet ik eigenlijk zo het antwoord al wel.
Een aanzienlijk deel van de achterban van Asscher vond zijn positie onhoudbaar en wilde ook al dat hij opstapte. Bovendien zou het voor hen wel heel ingewikkeld worden om vanuit de oppositie tekeer te gaan over de toeslagenaffaire aangezien hij destijds zelf verantwoordelijk minister was. Heus niet alleen maar een nobele daad hoor. Hij zat best een beetje klem.
Alle reacties Link kopieren
Phoebe1982 schreef:
14-01-2021 09:21
Ik ook, ben het helemaal met Jesse eens, die hele toeslagenaffaire is een grove fout geweest, had nooit mogen gebeuren en daar moeten de desbetreffende politici verantwoordelijkheid voor nemen aangezien er hele levens van gezinnen verwoest zijn, Corona of niet.
(En nee Cateau, dit zeg ik niet omdat jij het ook een goed plan vindt ;)

En dat hij dit mogelijk ook zegt om campagne te voeren, zou kunnen en wat is daar mis mee?
Dat doen alle partijen als de verkiezingen eraan komen, wat is daar mis mee?
Zoals eerder ook al aangegeven zijn niet alleen de ‘desbetreffende politici’ schuldig. De hele kamer wilde strenger beleid na toeslagenfraude door oa Bulgaren. Het zou dus wel zo eerlijk zijn als klaver het daar ook eens over heeft ipv alleen maar te wijzen met het vingertje. De hele kamer moet zich dit aantrekken en het debat zou mi dus veel meer moeten gaan over hoe heeft de kamer en kabinet als geheel dit zo fout kunnen laten gaan ipv een oppositie die alweer klaar zit om Rutte te roosteren. Een lessons learnt ipv elkaar beschuldigen. Door elkaar te beschuldigen voorkom je een volgende affaire nl niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het ziet er naar uit dat er in ieder geval iets van gerechtigheid is en het kabinet morgen valt.

Nu Rutte en Hoekstra zich nog terugtrekken als lijsttrekker en ik ben een happy camper.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2021 23:40

Nu Rutte en Hoekstra zich nog terugtrekken als lijsttrekker en ik ben een happy camper.




Waarom zouden ze?

Ze leggen het oordeel bij de kiezer en zo hoort het ook.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
14-01-2021 23:41
Waarom zouden ze?

Ze leggen het oordeel bij de kiezer en zo hoort het ook.
Lekker objectief weer.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-01-2021 23:41
Waarom zouden ze?

Ze leggen het oordeel bij de kiezer en zo hoort het ook.
Hoop doet leven, Gijs.

Het einde van Rutte is al jaren overtijd.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2021 23:40
Nou, het ziet er naar uit dat er in ieder geval iets van gerechtigheid is en het kabinet morgen valt.

Nu Rutte en Hoekstra zich nog terugtrekken als lijsttrekker en ik ben een happy camper.
Vergeet Wiebes ook niet en wat mij betreft nooit meer terugkeren in welke politieke functie dan ook.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Cateautje schreef:
14-01-2021 23:49
Lekker objectief weer.
Objectief is goed.
Als Nederland Rutte niet ziet zitten, maar hij stelt zich toch weer verkiesbaar, kost dat de VVD veel stemmen.
hollebollegijs schreef:
14-01-2021 20:44
Als ze aftreden is het Kamerdebat het begin van de verkiezingscampagne .
Ja und?
TO schrijft trouwens dat ze Klaver in het kabinet niet zit zitten maar als het kabinet vanavond zijn ontslag aan zou bieden (grote kans dat dat gaat gebeuren) is dat helemaal geen garantie dat Groenlinks in een volgend kabinet zou komen dus die angst is volkomen ongegrond.
En wat betreft de toeslagenaffaire, er zijn grove fouten gemaakt en hele levens verwoest en nee dit kan niet wachten tot de Coronacrisis voorbij is over honderd miljoen jaar.
Snarky schreef:
14-01-2021 15:36
Dat is dus ook gebeurd. Wat denk je dat een 'parlementaire enquêtecommissie' doet?
En dat horen ze ook te doen, hun verantwoordelijkheid nemen.
En nee daar draai je niks mee terug, dat snap ik ook wel maar het is wel zo eerlijk en op zijn minst een schrale troost voor de gedupeerden.

Trouwens de focus op de C-crisis blijft heus wel hoor, daar hoeven we ons niet druk om te maken... :nut:

Cateau: :rofl:
Lollypop04 schreef:
14-01-2021 22:06
Klopt dat dat geregeld is. Maar toch voelt het ergens wel bevreemdend dat een regering af gaat treden tijdens een grote crisis zoals dit. Ik vraag me af of ze niet inboeten aan slagvaardigheid als het gaat om beslissingen die genomen moeten worden op gebieden die met corona in verband staan maar niet direct te maken hebben met vaccin verdeling om maar iets te noemen. Zoals bijvoorbeeld economische maatregelen.
Het voelt een beetje als een kapitein die het roer loslaat tijdens een storm omdat hij eerder een, grove, fout heeft gemaakt. Mooi dat je daarvoor je verantwoordelijkheid neemt maar wacht daar dan even mee tot de storm is geluwd.
Over twee maanden zijn er verkiezingen, dus dan moet kabinet hoe dan ook opstappen en moet er middenin dezelfde coronacrisis een nieuwe ploeg geformeerd worden. Wachten tot de storm geluwd is, is er toch niet bij, dus er is geen enkele reden om corona als smoes te gebruiken om nog even te blijven plakken.

En iedere partij die nog een politieke toekomst wil hebben snapt echt wel dat je het coronadossier nu niet zomaar uit je handen kunt laten vallen. Hoe een partij daarmee omgaat zal mede bepalend zijn voor de verkiezingsuitslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven