Khalid krijgt woning, Sander is boos

24-12-2018 09:28 506 berichten
Sander is een Nederlandse jongeman. Hij staat al 8 jaar op de wachtlijst voor een huurwoning in Amsterdam, maar komt steeds maar niet aan de beurt.

Khalid Jones is een kraker die meer dan 10 jaar illegaal in Nederland verbleef. Hij krijgt nu de woning die Sander graag had willen huren. Sorry, Sander.

https://www.geenstijl.nl/5145480/sander ... -hij-niet/
nina1966 schreef:
28-12-2018 14:34
Gewoon lekker bij je ouders blijven net als alle anderen.
?? Ik heb het over de tijd van mijn 25e tot mijn 30e. Ik was het huis al uit vanaf mijn 18e.

Op mijn 30e gelukkig een huis kunnen kopen. Wel laat, maar ja...
nina1966 schreef:
28-12-2018 14:32
Veel huis???? :rofl: In lalaland misschien. Niet in de meeste steden in Nederland hoor.
Met je sociale huurwoning zit je een stuk ruimer dan in de particuliere sector waar je rustig 1500 euro betaalt voor een studio.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
28-12-2018 11:04


Gelukkig loont hard werken uiteindelijk wel en hebben we daarna een huis kunnen kopen, maar eerlijk vind ik het systeem niet.
Wat is dat toch met dat "hard werken"?
Want mensen in een huurwoning werken niet hard genoeg?
Ik heb 2 banen, werk mij helemaal de pleuris als alleenstaande moeder en breng ook de helft van mij centen richting WVB.
Hard werken loont ja. Maar ik zie de relevantie met koophuis niet.
Dat kopen kan ik namelijk niet. Freelancer en part-time job. En voor men begint over hard solliciteren, de banen voor een bijna veertiger die het alleen doet met een kind liggen niet voor het oprapen.
En zo breng ik al 18 jaar lang, een honderdje of zes gemiddeld naar de WVB met hard werken.
Theamuts schreef:
28-12-2018 13:36
Wie ben jij om te bepalen dat dat de mensen zijn die ze het hardst nodig hebben?
ik niet maar dit zijn de wettelijke afspraken, deze mensen hebben voorrang op inschrijfduur
Gisselle schreef:
28-12-2018 13:05
Jij hebt echt een enorm bord voor je kop zeg! Je hebt het over 2 inkomens waarvan de helft naar je huur ging, dat is in mijn, in heel veel andere gevallen exact zo, bij mij gaat ook de helft van mijn inkomen op aan huur, kale huur, sociale woning. Dus niks prinsheerlijk in mijn sociale huurwoning, waar volgens jou alles, gratis, en direct wordt gerepareerd/ vervangen als dat noodzakelijk is. Bij mij gaat dus ook de helft op aan huur. En net zoals dat voor jou/ jullie geen pretje was, is het dat voor mij, en met vele anderen, alleenstaanden, of mensen die net pech hebben, exact hetzelfde. Begint het kwartje misschien nou bij jou te vallen? Want je geeft zelf aan dat het voor jou niet fijn was om die 5 jaar te huren, dat zo'n groot gedeelte van je inkomen opging aan huur maar tegelijkertijd beweer je hier ook, hoe geweldig het allemaal voor ons huurders is, hoe dankbaar wij moeten zijn.
Ik was niet alleenstaand. We hadden samen twee inkomens. Dat is nogal een verschil. En wij waren aangewezen op particuliere huur, dat is een immens verschil met sociale huur, waar je ongeveer maar de helft betaalt voor eenzelfde ruimte.
Ikigai schreef:
28-12-2018 15:45
Ik was niet alleenstaand. We hadden samen twee inkomens. Dat is nogal een verschil. En wij waren aangewezen op particuliere huur, dat is een immens verschil met sociale huur, waar je ongeveer maar de helft betaalt voor eenzelfde ruimte.
iedereen die meer verdient dan 34.000 euro is aangewezen op particuliere huur. En dan ben je gewoon de klos. de sociale huurders mogen hun handen dichtknijpen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-12-2018 15:48
iedereen die meer verdient dan 34.000 euro is aangewezen op particuliere huur. En dan ben je gewoon de klos. de sociale huurders mogen hun handen dichtknijpen
Er zou inderdaad veel meer beschikbaar moeten zijn voor de (met name alleenstaande) mensen die tussen wal en schip vallen; niet in aanmerking komen voor sociale huur, maar ook niet kunnen kopen. Dan moet je dus inderdaad bizarre bedragen aan huur opbrengen; als dat al kan, want moet je in veel gevallen niet iets van minimaal 3x of 4x de huurprijs verdienen...?
Timetraveler schreef:
28-12-2018 15:51
Er zou inderdaad veel meer beschikbaar moeten zijn voor de (met name alleenstaande) mensen die tussen wal en schip vallen; niet in aanmerking komen voor sociale huur, maar ook niet kunnen kopen. Dan moet je dus inderdaad bizarre bedragen aan huur opbrengen; als dat al kan, want moet je in veel gevallen niet iets van minimaal 3x of 4x de huurprijs verdienen...?
iedereen die meer verdient dan 34.000 kan eigenlijk niet in de randstad wonen. Kopen is geen optie en particuliere huur is ook geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
28-12-2018 14:24
daarnaast schrijven sommigen mensen zich in vanaf hun 18de terwijl ze helemaal geen woning nodig hebben, puur om punten te sparen zodat ze direct op 1 staan zodra ze gaan reageren. dat is ook niet helemaal eerlijk.

Waarom zou dat niet eerlijk zijn, dat kan iedereen toch doen?
S-Meds schreef:
28-12-2018 15:48
iedereen die meer verdient dan 34.000 euro is aangewezen op particuliere huur. En dan ben je gewoon de klos. de sociale huurders mogen hun handen dichtknijpen
Eens. Ik denk dat de meesten niet eens doorhebben hoeveel geluk ze hiermee hebben, gezien de reacties.
S-Meds schreef:
28-12-2018 15:43
ik niet maar dit zijn de wettelijke afspraken, deze mensen hebben voorrang op inschrijfduur
Zijn helemaal geen 'wettelijke' afspraken. Het is raar, racistisch en oneerlijk beleid van een smaldeel van bestuurders.

Als inheemse bewoner sta je achteraan de rij. Elke vreemdeling wordt voorgedrongen. Terwijl zij niets betaalden of hebben bijgedragen aan de plaats waar je woont. En dan gaan klagen dat mensen vol afschuw de instroom en vervanging bekijken en er een onderhuidse haat wordt gekweekt tegen de als prinsen behandelde immigranten.

Het is enorm schadelijk beleid, en schaadt zowel de immigrant als oorspronkelijke bewoner.
Timetraveler schreef:
28-12-2018 15:51
Er zou inderdaad veel meer beschikbaar moeten zijn voor de (met name alleenstaande) mensen die tussen wal en schip vallen; niet in aanmerking komen voor sociale huur, maar ook niet kunnen kopen. Dan moet je dus inderdaad bizarre bedragen aan huur opbrengen; als dat al kan, want moet je in veel gevallen niet iets van minimaal 3x of 4x de huurprijs verdienen...?
Ja, die eis wordt ook vaak gesteld. Hierdoor ken ik mensen die dus écht geen woning kunnen vinden. Ze verdienen te weinig om aan die huureis te voldoen, te veel voor sociale huur, maar kopen kan ook niet omdat ze bijvoorbeeld een jaarcontract hebben.

Ik vind het vooral voor die groep triest. Die hebben echt redelijk wat geld, maar kunnen geen passende woning vinden. Er zouden veel meer eenvoudige woningen moeten komen, waar je voor een euro of 700-800 kunt wonen.
Timetraveler schreef:
28-12-2018 15:51
Er zou inderdaad veel meer beschikbaar moeten zijn voor de (met name alleenstaande) mensen die tussen wal en schip vallen; niet in aanmerking komen voor sociale huur, maar ook niet kunnen kopen. Dan moet je dus inderdaad bizarre bedragen aan huur opbrengen; als dat al kan, want moet je in veel gevallen niet iets van minimaal 3x of 4x de huurprijs verdienen...?
.

Ik heb nu een vriend die gaat scheiden en een plek zoekt voor hemzelf en zijn kind. Waar ik 20 jaar geleden binnen 2 weken een woning kreeg toegewezen, is de wachtlijst voor oorspronkelijke bewoners van de gemeente (hij woont er al 40 jaar) nu meer dan 10 (!) jaar.

Toen stonden er elke week in het lokale krantje meerdere woningen die vrijkwamen, nu is dat er amper 1 per week. De sociale woningbouw die vrijkomt, wordt via de achterdeur gevuld met buitenlanders en komt niet eens op de site waar je je moet inschrijven.
Die wijken gaan er rap op achteruit.

Dus aangewezen op vrije sector. Daar kost een appartementje met 2 slaapkamers minimaal 1000 euro p/m. En inderdaad de eis dat je minstens 4x de maandhuur verdient (dus 4.000+ bruto). Fantastisch, want dat is het minimale DGA salaris ook. Dus zo'n flatje is tegenwoordig te beschouwen als directeurswoning. :jump:
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 16:07
12.98% gewijzigd
MarkSD schreef:
28-12-2018 15:58
Zijn helemaal geen 'wettelijke' afspraken. Het is raar, racistisch en oneerlijk beleid van een smaldeel van bestuurders.

Als inheemse bewoner sta je achteraan de rij. Elke vreemdeling wordt voorgedrongen. Terwijl zij niets betaalden of hebben bijgedragen aan de plaats waar je woont. En dan gaan klagen dat mensen vol afschuw de instroom en vervanging bekijken en er een onderhuidse haat wordt gekweekt tegen de als prinsen behandelde immigranten.

Het is enorm schadelijk beleid, en schaadt zowel de immigrant als oorspronkelijke bewoner.
natuurlijk wel, staat in de huisvestingsverordening van je gemeente. overigens horen statushouders daar niet meer bij sinds vorig jaar
MarkSD schreef:
28-12-2018 16:03
.

Ik heb nu een vriend die gaat scheiden en een plek zoekt voor hemzelf en zijn kind. Waar ik 20 jaar geleden binnen 2 weken een woning kreeg toegewezen, is de wachtlijst voor oorspronkelijke bewoners van de gemeente (hij woont er al 40 jaar) nu meer dan 10 (!) jaar.

Dus aangewezen op vrije sector. Daar kost een appartementje met 2 slaapkamers minimaal 1000 euro p/m. En inderdaad de eis dat je minstens 4x de maandhuur verdient (dus 4.000+ bruto). Fantastisch, want dat is het minimale DGA salaris ook. Dus zo'n flatje is tegenwoordig te beschouwen als directeurswoning. :jump:
jammer voor je vriend. hij hoeft niet zielig te doen over zijn kind want er is natuurlijk ook een moeder en een huis waar eerst gewoond werd
S-Meds schreef:
28-12-2018 16:07
jammer voor je vriend. hij hoeft niet zielig te doen over zijn kind want er is natuurlijk ook een moeder en een huis waar eerst gewoond werd

Klopt. Net zoals al die asielzoekers een woning hebben waar eerst gewoond werd.
S-Meds schreef:
28-12-2018 16:05
natuurlijk wel, staat in de huisvestingsverordening van je gemeente. overigens horen statushouders daar niet meer bij sinds vorig jaar
Een verordening is geen wet.

En bovendien: foute racistische regelgeving zou niet moeten bestaan.

Maar belangrijker: waarom kon er ooit wel eenvoudig worden voorzien in betaalbare huurwoningen en nu opeens niet?
Inderdaad: buitenlanders die de woningen krijgen zijn daar 1 van de belangrijke oorzaken van. Kun je leuk vinden, of niet.
MarkSD schreef:
28-12-2018 16:09
Een verordening is geen wet.
Een bindend overheidsbesluit waar woningstichtingen zich aan moeten houden

En bovendien: foute racistische regelgeving zou niet moeten bestaan. Is niet racistisch

Maar belangrijker: waarom kon er ooit wel eenvoudig worden voorzien in betaalbare huurwoningen en nu opeens niet? omdat er tekort is
Inderdaad: buitenlanders die de woningen krijgen zijn daar 1 van de belangrijke oorzaken van. Kun je leuk vinden, of niet. niet waar, al die mensen die moeten scheiden zijn een veel grotere druk
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
28-12-2018 16:09


En bovendien: foute racistische regelgeving zou niet moeten bestaan.

:rofl:
En dat zegt iemand die onze samenleving indeelt in zij (moslims, vluchtelingen) en wij (witte Nederlanders).
Inderdaad een besluit, dus beleid. Je kan dus vandaag nog besluiten het anders te doen.

Het is wel racistisch, want de oorspronkelijke bewoners worden achtergesteld.

Meer scheidingen of kleinere gezinssamenstelling is ook een oorzaak. Wanneer je zelf al problemen hebt, is het heel raar om die problemen te vergroten door het bevorderen van migratie.

80.000 extra nieuwe buitenlanders toelaten (waarvan pakweg 25.000 asielzoekers) die een woning zoeken en krijgen per jaar erbij is geen verstandig beleid.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0cbd569/
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 16:28
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-12-2018 15:42
Met je sociale huurwoning zit je een stuk ruimer dan in de particuliere sector waar je rustig 1500 euro betaalt voor een studio.
Er zijn ook goedkopere woningen hoor in de particuliere sector. Heb jaren lang particulier gehuurd.
nina1966 schreef:
28-12-2018 16:27
Er zijn ook goedkopere woningen hoor in de particuliere sector. Heb jaren lang particulier gehuurd.
Niet hier in de Randstad. Woon in een kleinere plaats (ca. 20k inwoners). Vriend heeft keuze uit 2 (!!!!) appartementen, waarvan 1 met 1 slaapkamer, 1 met 2. Prijzen vanaf 1050 euro.
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 16:29
2.73% gewijzigd
nina1966 schreef:
28-12-2018 16:27
Er zijn ook goedkopere woningen hoor in de particuliere sector. Heb jaren lang particulier gehuurd.
nou dan ga je toch lekker huren in de particuliere sector als het je niet bevalt in de sociale sector.
karin6789 schreef:
28-12-2018 16:23
:rofl:
En dat zegt iemand die onze samenleving indeelt in zij (moslims, vluchtelingen) en wij (witte Nederlanders).
alsof onder witte nederlanders geen bijzondere doelgroepen zijn en alsof vluchtelingen niet teveel kunnen verdienen voor een sociale huurwoning
karin6789 schreef:
28-12-2018 16:23
:rofl:
En dat zegt iemand die onze samenleving indeelt in zij (moslims, vluchtelingen) en wij (witte Nederlanders).
.
Leuk dat je plezier hebt. Maar jij ziet geen enkel verschil tussen culturen, landen, religies?
Jij deelt niets in, en vindt dat de olie in Irak ook van witte Hollanders is? Wereld van iedereen enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven