Kindhuwelijk erkend in Nederland

11-02-2019 21:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nederland heeft toch normen en waarden en daar hoort toch niet bij dat je een kind huwelijk goedkeurt ook al is het echtpaar inmiddels meerderjarig.

Een of ander 11 jarig meisje uitgehuwelijkt aan een volwassen griezel en Nederland erkend het huwelijk.

Als ze dan zo vreselijk veel van elkaar houden trouwen ze maar opnieuw.
Lees en huiver, in Nederland krijgt een pedo-huwelijk gewoon de status van ieder ander die wel netjes gewacht hebben met touwen tot ze volwassen waren.

https://nos.nl/artikel/2271536-kindhuwe ... oetst.html

TO trapt af
Nederland moet zich niets aantrekken van internationale afspraken en geen huwelijken erkennen die aangegaan zijn met minderjarigen
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-02-2019 00:01
Afdeling 1. Vereisten tot het aangaan van een huwelijk

Artikel 31Minimumleeftijd aangaan huwelijk

1. Om een huwelijk te mogen aangaan moeten een man en een vrouw de leeftijd van achttien jaren hebben bereikt.

2. Het in het vorige lid vermelde huwelijksbeletsel bestaat niet wanneer zij die met elkander een huwelijk willen aangaan de leeftijd van zestien jaren hebben bereikt en de vrouw een verklaring van een arts overlegt dat zij zwanger is, dan wel haar kind reeds ter wereld heeft gebracht.

3. Onze Minister van Justitie kan om gewichtige redenen ontheffing verlenen van het in het eerste lid genoemde vereiste.

Opmerking van de redactie van uwwet.nl: Een gewichtige reden kan bijvoorbeeld zijn dat een vrouw zwanger is en de man en de vrouw nog geen zestien jaar zijn. Lid 2 van dit artikel kan dan geen uitkomst bieden en de Minister van Justitie kan dan toestemming geven.
Dat is een oude versie van artikel 31. Tegenwoordig kunnen minderjarigen niet meer trouwen in Nederland. Het artikel luidt nu:
Om een huwelijk te mogen aangaan moeten een man en een vrouw de leeftijd van achttien jaren hebben bereikt.
en daar zijn geen uitzonderingen op.
Alle reacties Link kopieren
Wat verandert Nederland toch snel en wat een idioterie wordt er geïmporteerd.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-02-2019 01:42
Dat trouwen dat kan dus niet in Nederland, omdat ze niet aan onze regels kúnnen voldoen. Juiste papieren e.d., waaronder een verklaring van hun land van oorsprong dat ze ongehuwd zijn.
Als Nederland toch glashelder is dat wij kinderrechten hoog in het vaandel hebben staan en zo'n huwelijk niet erkennen weten ze dat op het moment dat ze naar Nederland komen.
Ik heb het al eerder gezegd, ze hoeven niet naar Nederland te komen maar als ze komen - prima - dan wel aan passen aan de Nederlandse spelregels.

Ze moeten van hun thuisland probleem niet ons probleem proberen te maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
En wat nu als "zij" geen probleem zien, omdat alles volgens "hun" wetten netjes is geadministreerd?

In Nederland probeert men in elk geval de "beste" oplossing te zoeken voor deze gevallen. Dat zijn we vanwege allerlei internationale verdragen ook verplicht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-02-2019 11:53
En wat nu als "zij" geen probleem zien, omdat alles volgens "hun" wetten netjes is geadministreerd?

In Nederland probeert men in elk geval de "beste" oplossing te zoeken voor deze gevallen. Dat zijn we vanwege allerlei internationale verdragen ook verplicht.

We zijn niets verplicht, dat staat er ook niet.
Maar nu voor de 7e keer
Ze VRAGEN nogmaals VRAGEN of we het in hun land afsloten huwelijk ook in Nederland willen erkennen.
Daar kunnen we dus ook gewoon nee op zeggen (dat doen we nu dus niet we zeggen ja )
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Snoesje666 schreef:
12-02-2019 11:53
En wat nu als "zij" geen probleem zien, omdat alles volgens "hun" wetten netjes is geadministreerd?

In Nederland probeert men in elk geval de "beste" oplossing te zoeken voor deze gevallen. Dat zijn we vanwege allerlei internationale verdragen ook verplicht.
.
Soms is de menselijke oplossing om je hakken uit het zand te trekken en de voormalige kindbruid uit een hopeloze juridische positie te halen. Gelukkig heeft iemand in onze overheid het mededogen om verder te kijken dan westerse principes en het verleden en de best mogelijke oplossing voor iemand huidige positie te accepteren.

Kindhuwelijken worden onder de 18 nog steeds niet erkend, dat lijkt me het belangrijkste. De enige die je straft door te weigeren een huwelijk te erkennen na het bereiken van de door ons goedgekeurde huwelijksleeftijd is de vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
12-02-2019 13:23
.
Soms is de menselijke oplossing om je hakken uit het zand te trekken en de voormalige kindbruid uit een hopeloze juridische positie te halen. Gelukkig heeft iemand in onze overheid het mededogen om verder te kijken dan westerse principes en het verleden en de best mogelijke oplossing voor iemand huidige positie te accepteren.

Kindhuwelijken worden onder de 18 nog steeds niet erkend, dat lijkt me het belangrijkste. De enige die je straft door te weigeren een huwelijk te erkennen na het bereiken van de door ons goedgekeurde huwelijksleeftijd is de vrouw.
Precies dit.

Maar er zijn helaas mensen die liever zien dat voorkomen wordt dat deze mensen überhaupt hierheen komen en die hopen dat het niet erkennen van een huwelijk hen buiten de deur houdt.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-02-2019 19:18
Precies dit.

Maar er zijn helaas mensen die liever zien dat voorkomen wordt dat deze mensen überhaupt hierheen komen en die hopen dat het niet erkennen van een huwelijk hen buiten de deur houdt.

Tuurlijk is het mooi meegenomen als je migratie daarmee zou kunnen remmen maar heb je de peilingen gezien?
Dit land schuift zo hard naar rechts dat Trump jaloers over de oceaan gluurt.

Ingewikkelde constructies zijn helemaal niet nodig om migratie in te perken dat staat sowieso al in de verkiezingsprogramma's van de meeste grote partijen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
12-02-2019 13:23
.
Soms is de menselijke oplossing om je hakken uit het zand te trekken en de voormalige kindbruid uit een hopeloze juridische positie te halen. Gelukkig heeft iemand in onze overheid het mededogen om verder te kijken dan westerse principes en het verleden en de best mogelijke oplossing voor iemand huidige positie te accepteren.

Kindhuwelijken worden onder de 18 nog steeds niet erkend, dat lijkt me het belangrijkste. De enige die je straft door te weigeren een huwelijk te erkennen na het bereiken van de door ons goedgekeurde huwelijksleeftijd is de vrouw.
Dat is inderdaad het enige dat telt. Hoe help je iemand uit een lastige juridische positie.
Gelukkig hebben we in dit land rechters die heel hard werken aan het zoeken naar oplossingen.
Wetten zijn leuk, maar jurisprudentie bepaalt hoe we ze kunnen interpreteren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
12-02-2019 08:02
Wat verandert Nederland toch snel en wat een idioterie wordt er geïmporteerd.
In Nederland zijn huwelijken van minderjaringen nog maar een paar jaar verboden. Daarvoor konden minderjarigen trouwen als er sprake was van zwangerschap. Met speciale toestemming van de minister zelfs nog voor de zestiende verjaardag.
Wij kunnen niet bepalen wat goed of fout is, overal ter wereld zijn andere normen en waarden.
Zoals andere landen onze gebruiken moeten respecteren dienen wij ook andere landen hun gebruiken te respecteren.

Dus dat in een ander land je mag trouwen op je 11de, dat moeten we accepteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven