Komeet Neowise

12-07-2020 22:41 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hem al gezien?
En wie blijft vanavond op om te kijken?

Ik wil eigenlijk opblijven om te kijken, al was hij gisteren al goed te zien....
Hij schijnt tussen 12 en 3 mooi te zien te zijn.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Voor het perspectief, ook deze foto is van 12.45. Maar geeft een idee hoe hoog hij staat.

https://imgur.com/QH3EdKH
Rondje polder gedaan maar niets gezien. Ja een haas en 4 jonge kittens die ik gelukkig kon ontwijken. En sterretjes, heel veel sterretjes. Maar geen komeet.
Stond die komeet gisteren trouwens ook al in het noorden of verplaatst het steeds? Misschien een domme vraag maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
13-07-2020 00:16
Wat we allemaal niet doen voor een ijsklomp in de ruimte.

Ja maar ja. Anders mis je alle pret he.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-07-2020 00:17
Rondje polder gedaan maar niets gezien. Ja een haas en 4 jonge kittens die ik gelukkig kon ontwijken. En sterretjes, heel veel sterretjes. Maar geen komeet.

Die kittens had ik best willen adopteren. Maar dat is weer een ander topic, dat ik een verknipt kattenvrouwtje ben.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
13-07-2020 00:18
Stond die komeet gisteren trouwens ook al in het noorden of verplaatst het steeds? Misschien een domme vraag maar toch...

Gisteren stond ie ook in het noorden, maar hij verplaatst zich vast iets.

On a lighter note; ik heb net een superirritante vlieg plat gemept.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ik heb hem geprobeerd vast te leggen met mijn telefoon. :') Beetje sneu wel maar het gaat om het idee.

Hij valt op door zijn staart inderdaad. Het is een ster met een lange staart.
ugli wijzigde dit bericht op 13-07-2020 00:28
29.86% gewijzigd
TsumTsum schreef:
13-07-2020 00:12
Ja nu baal ik er van maar normaal vind ik die lantaarnpaal voor de deur wel fijn. Minder aantrekkelijk voor inbrekers zo vol in de spotlight aan zowel de voor en achterkant :hihi:
Iedereen voordeel heeft z'n nadeel. :there:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over drie slokken Rioja naar boven en nog eens goed kijken. Duim voor me!
668, the neighbour of the Beast
Mijn moeder riep ineens dat ze 'm zag. Stond ze enthousiast naar een vliegtuig te turen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Site van Govert Schilling:

De komeet is bij heldere hemel (en bij een vrij uitzicht op de noordelijke horizon) de gehele nacht zichtbaar. Tot ongeveer 15 juli is hij vooral aan het einde van de nacht goed te zien; vanaf 15 juli kun je hem beter aan het begin van de nacht bekijken. Naar verwachting zal de helderheid van de komeet de komende dagen wel afnemen.
https://allesoversterrenkunde.nl/!/actu ... t-neowise/
nounou
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
13-07-2020 00:26
Mijn moeder riep ineens dat ze 'm zag. Stond ze enthousiast naar een vliegtuig te turen. :proud:


Vliegtuigen zie ik ook ja.
668, the neighbour of the Beast
TsumTsum schreef:
13-07-2020 00:18
Stond die komeet gisteren trouwens ook al in het noorden of verplaatst het steeds? Misschien een domme vraag maar toch...
Als ik me niet vergis verplaats deze zich van NW naar W, maar gisteren zal hij ook in het noorden te zien geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-07-2020 00:27
Site van Govert Schilling:

De komeet is bij heldere hemel (en bij een vrij uitzicht op de noordelijke horizon) de gehele nacht zichtbaar. Tot ongeveer 15 juli is hij vooral aan het einde van de nacht goed te zien; vanaf 15 juli kun je hem beter aan het begin van de nacht bekijken. Naar verwachting zal de helderheid van de komeet de komende dagen wel afnemen.
https://allesoversterrenkunde.nl/!/actu ... t-neowise/


Daar komt ze dan om half 1 mee, dat ik nog twee dagen moet wachten :facepalm:
668, the neighbour of the Beast
Marels schreef:
13-07-2020 00:21
Gisteren stond ie ook in het noorden, maar hij verplaatst zich vast iets.

On a lighter note; ik heb net een superirritante vlieg plat gemept.
Okee dan was die streep die ik gister nacht vanuit het badkamerraam tussen Noordwest en west zag vast een vliegtuig. Ben net even naar zolder gelopen om via het dakraam even te kijken want daar net wat vrijer uitzicht en geen bomen maar helaas,
Marels schreef:
13-07-2020 00:28
Daar komt ze dan om half 1 mee, dat ik nog twee dagen moet wachten :facepalm:
Hij is wel al te zien.
Zazamaenade schreef:
13-07-2020 00:27
Site van Govert Schilling:

De komeet is bij heldere hemel (en bij een vrij uitzicht op de noordelijke horizon) de gehele nacht zichtbaar. Tot ongeveer 15 juli is hij vooral aan het einde van de nacht goed te zien; vanaf 15 juli kun je hem beter aan het begin van de nacht bekijken. Naar verwachting zal de helderheid van de komeet de komende dagen wel afnemen.
https://allesoversterrenkunde.nl/!/actu ... t-neowise/
Ik ga dus vanaf de 15de maar weer een poging wagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu ook naar boven. Nog één keer kijken en anders maar naar bed.
668, the neighbour of the Beast
Gebruiken jullie een sterren app of zoeken jullie met het blote oog?
Alle reacties Link kopieren
Ik deed gewoon oogballen als sterrennoob en ik zag hem meteen omdat ik wist dat ik naar het noorden moest kijken. Hij is echt duidelijk genoeg daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
13-07-2020 00:28
Daar komt ze dan om half 1 mee, dat ik nog twee dagen moet wachten :facepalm:

Maar op de Veluwe nu al te zien?
Ies toch raar....

Hier nog steeds geen komeet, maar wel een uil vlakbij gehoord.
En wat zijn er veel sterren te zien voor een zomernacht!
nounou
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
https://allesoversterrenkunde.nl/!/actu ... t-neowise/

Is mij alleen niet helemaal duidelijk of dit een kaartje voor de VS is.
nounou
whitewolves schreef:
13-07-2020 00:35
Gebruiken jullie een sterren app of zoeken jullie met het blote oog?
Heb je daar zelfs een app voor? Ik zie trouwens ook geen sterren dus misschien zitten er ook wel wolken voor.
TsumTsum schreef:
13-07-2020 00:51
Heb je daar zelfs een app voor? Ik zie trouwens ook geen sterren dus misschien zitten er ook wel wolken voor.
Mijn vriend gebruikt star walk 2. De app heeft aangegeven in welk richting neowise zit. De app draait mee met je telefoon dus "live" vind je zo de plek.
Aha, ik heb gewoon het kompas op mijn telefoon gebruikt om te kijken of ik de goede kant op keek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven