Koning op vakantie ?

16-10-2020 18:43 1951 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu net op tv dat onze koning naar Griekenland op vakantie is gegaan.

Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.

Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..

Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.

Wat vinden jullie ?

Koning op vakantie? Wat vind jij ?

Totaal aantal stemmen: 448

Laat hem lekker. (26%)
Echt? Wat stom! (70%)
Anders, want.. (4%)
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
19-10-2020 23:11
Ik heb het ook gezien. Ik ben echt benieuwd of hij er ooit iets over gaat zeggen. Hij zal toch weer een keer openbaar moeten optreden. Zal toch ook raar zijn als hij de olifant in de kamer dan negeert.
Stilzitten als je wordt geschoren. Dat doen zij altijd.
Alle reacties Link kopieren
Dat het staatsrechtelijk geregeld is dat de MP ministerieel verantwoordelijk is voor het (wan)gedrag van de koning is 1 ding, maar ik vind het in dit geval echt heel kwalijk dat WA het Rutte laat opknappen. Wat heet, dat vind ik zelfs laf.

En ja, een reactie van WA valt pas volgende week maandag te verwachten aangezien hij formeel op vakantie is.

Kijk, die vakantie werd gepland in een periode dat het nog toegestaan was om te gaan vliegen. Pas sinds vorige week dinsdag zijn de teugels weer aangetrokken, daarvoor niet. Die reis is natuurlijk een paar weken eerder gepland, in verband met veiligheid etc. En zat in kannen en kruiken. Je had je alleen kunnen afvragen of 'gematigder gedrag' beter was aangezien veel bedrijven op omvallen staan, mensen hun baan kwijt zijn en mensen huwelijken uitstellen, vakanties naar voren schuiven etc.
Maar toen afgelopen week de teugels werden aangespannen had het hen gesierd door te zeggen: we gaan niet op vakantie aangezien het niet-noodzakelijk reizen wordt afgeraden.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
lemoos2 schreef:
20-10-2020 04:29
Maar krijg je nu wel of niet een mini-guillotine bij lidmaatschap RG tegenwoordig? Lijkt mij echt wel geinig :-)

Nee. :-|
Zou in deze tijden ook niet in goede aarde vallen vrees ik (met alle dreigementen aan het adres van politici ed.). Al zou ik het zelf wel lollig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zullen we er nu op staan in het buitenland?
Het losbandige Nederland dat zich niet aan de maatregelen houdt en als kers op de taart ook een koning die er lak aan heeft...
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2020 19:19
Het wordt bijna altijd aangehaald als het om het koningshuis gaat, ze zouden zogenaamd goed zijn voor BV Nederland. Nooit enig bewijs voor gezien. Natuurlijk zijn die deals die om honderden miljoenen gaan allang beklonken en komt er een batterij aan juristen aan te pas. Het maakt echt niet uit dat Maxima daar leuk staat te lachen in haar mooiste jurk.
En als dat de reden is dat het wel zo werkt, Maxima glimlachend in haar mooiste jurk, dan is dat iets waar we heel snel van af moeten willen.

Mijn moeder riep het 30 jaar geleden al; 'Ach die oranjes; dat waren vroeger ook maar roverbendes en paardendieven'. Het is niet of er ineens een soort goddelijk kind werd geboren wat de perfecte leider van een land of volk zou zijn. Net zoals dat nu nog steeds niet is. Klaar met die poppenkast.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
19-10-2020 23:04
Keek vanavond naar Jinek. En daar werd nog eens fijntjes gewezen op het feit dat onze koning geen mondkapje droeg in de auto. Zijn dochters wel. Zijn vrouw wel. Zijn chauffeur en beveiliger ook. Maar hij niet. Dat had ik me niet eens zo gerealiseerd eigenlijk.
Dat feit werd toch wel geïnterpreteerd als de volgende dikke vinger. In dit geval dan naar de pers. Zo van: doordat jullie beelden hebben gelekt, zit ik nu weer in dit rottige regenlandje. Kinderachtig werd het genoemd, respectloos en gewoonweg boos.
Zou het kunnen dat hij geen mondkapje droeg omdat hij iets aan zijn longen heeft?
Althans dat beweerden Duitse media een tijdje geleden:

https://www.story.nl/artikel/royalty/in ... lexander-0

Besnier Boeck, ook wel sarcoïdose genoemd, is een ziekte waarbij ontstekingen ontstaan in organen en weefsels in het lichaam. De ziekte ontstaat meestal in de longen, in de lymfeklieren, maar ook de ogen, huid, lever en nieren kunnen aangetast worden. Kortademigheid, algehele malaise, vermoeidheid, pijnlijke gewrichten en temperatuurverhoging zijn de meest voorkomende klachten. In Freizeit Express vertellen bronnen dat het bij Willem-Alexander de longen zijn waar de ziekte zich momenteel manifesteert. Dat de koning vorige week zijn bezoek aan Duitsland annuleerde, waar het coronavirus, dat voor mensen met longproblemen extra gevaarlijk kan zijn, opnieuw oplaait, is logisch.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
20-10-2020 09:08
Zou het kunnen dat hij geen mondkapje droeg omdat hij iets aan zijn longen heeft?
Althans dat beweerden Duitse media een tijdje geleden:

https://www.story.nl/artikel/royalty/in ... lexander-0

Besnier Boeck, ook wel sarcoïdose genoemd, is een ziekte waarbij ontstekingen ontstaan in organen en weefsels in het lichaam. De ziekte ontstaat meestal in de longen, in de lymfeklieren, maar ook de ogen, huid, lever en nieren kunnen aangetast worden. Kortademigheid, algehele malaise, vermoeidheid, pijnlijke gewrichten en temperatuurverhoging zijn de meest voorkomende klachten. In Freizeit Express vertellen bronnen dat het bij Willem-Alexander de longen zijn waar de ziekte zich momenteel manifesteert. Dat de koning vorige week zijn bezoek aan Duitsland annuleerde, waar het coronavirus, dat voor mensen met longproblemen extra gevaarlijk kan zijn, opnieuw oplaait, is logisch.
Ik denk dat de kans veel groter is dat het flauwekul is wat ze schrijven.
Rosabella1 schreef:
20-10-2020 09:08
Zou het kunnen dat hij geen mondkapje droeg omdat hij iets aan zijn longen heeft?
Althans dat beweerden Duitse media een tijdje geleden:

Op andere momenten (als de camera's aanstaan en hij aan het werk is) draagt hij wel een mondkapje. Maar het zou kunnen natuurlijk. De Nederlandse pers is tav het koningshuis zo aan banden gelegd, dat nieuws over het koningshuis altijd van buitenlandse media moet komen.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
20-10-2020 11:23
Op andere momenten (als de camera's aanstaan en hij aan het werk is) draagt hij wel een mondkapje. Maar het zou kunnen natuurlijk. De Nederlandse pers is tav het koningshuis zo aan banden gelegd, dat nieuws over het koningshuis altijd van buitenlandse media moet komen.
Dat is eigenlijk best vreemd voor een democratie.
De kans dat je twee maal BB krijgt is erg klein maar niet onmogelijk. Op de voorpagina staat dat ze het aan zijn gezicht kunnen zien, kan is groter dat het gewoon Corona kilo’s zijn.
Zonmuis schreef:
20-10-2020 13:05
Dat is eigenlijk best vreemd voor een democratie.
Je snapt dat het hier om een roddel gaat die net twee posts terug als zeer ongeloofwaardig is bestempeld :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
20-10-2020 08:51
Hoe zullen we er nu op staan in het buitenland?
Het losbandige Nederland dat zich niet aan de maatregelen houdt en als kers op de taart ook een koning die er lak aan heeft...
Ik gok zomaar dat het buitenland genoeg eigen sores heeft om zich druk over te maken. Ik noem maar een Frankrijk die wel even wat anders aan z'n hoofd heeft. :roll:
Daarbij vergeleken is een koning die op vakantie ging echt wel komkommernieuws.
Alle reacties Link kopieren
Lidl adverteert nu met hun Griekse weken op Facebook en zegt er dit bij:

Lieve Willem, omdat je nu even niet in Griekenland mag zijn, hebben wij Griekenland speciaal voor jou naar NL gehaald! Vlieg daarom donderdag naar Lidl bij jou in de buurt:
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Er is wel aandacht in de pers:

https://www.bbc.com/news/world-europe-54548631

https://www.zeit.de/news/2020-10/18/koe ... surlaub-ab
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Als WA die ziekte heeft, of grotere kans loopt om dat op te lopen, zou het juist pleiten voor een mondkapje, ook in de auto.
Maar goed, het gaf mooi zicht op een zichtbaar boze en zwaar gehumeurde WA.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
thanx schreef:
19-10-2020 16:32
Hij is volgens mij coronaproof op vakantie gegaan. Privejet, privevilla, geen contacten.
Dus aan de ene kant denk ik: goed geregeld.
Maar aan de andere kant.... beetje solidair met het volk mag hij best zijn.
Hij heeft een voorbeeldfunctie.
Hij ondermijnt het gezag van Rutte. Die komt nu ook over als een leugenaar. Ja, hij had moeten weten dat w.a. het land uit was. Is dat zo? Of moet hij het boetekleed aan trekken?

Blijf zoveel mogelijk thuis, ga niet onnodig reizen.
Steun de nederlandse ondernemers...
Ja, ja, alleen de kleine man die dat doet.
En dat terwijl de landal bij lemoos in de buurt vrijwel leeg stond.
Had hij ook kunnen doen.
Correctie: regeringstoestel.

Ik vind het niet stom, maar zwaar egoïstisch. Is er stront aan de knikker "vlucht" hij het land uit. En iedereen bezuinigen, maar hij geld erbij

Heb sowieso niks met koningshuis.
Vindt het grote poppenkast. Puur omdat iemand de oudste is en toevallig geboren wordt in koninklijk gezin wordt deze koning/koningin. Hoe weet je dat iemand geschikt is?

President kost ook geld, maar wordt wel gekozen. Deze mensen vallen met de neus in de boter.
Alle reacties Link kopieren
"Ik vind het niet stom, maar zwaar egoïstisch. Is er stront aan de knikker "vlucht" hij het land uit. En iedereen bezuinigen, maar hij geld erbij"

Vluchten? De beste man ging even op vakantie, hele hordes gaan op vakantie. De meeste in Centerparcs, hij in Griekenland. Ik niet, want gecancelled omdat we met teveel zijn in 1 huisje, dus soit.
Ik ben trouwens ook helemaal niet aan het bezuinigen, ik probeer juist meer uit te geven. Aan lokale horeca en ondernemingen vooral.
Laten we nou niet net doen alsof we hier allemaal op straat liggen te creperen.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
20-10-2020 14:29

Laten we nou niet net doen alsof we hier allemaal op straat liggen te creperen.
Nou ik ken helaas genoeg mensen met een baan of eigen bedrijf die inmiddels ontslagen of ter ziele zijn.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
koreana schreef:
20-10-2020 14:49
Nou ik ken helaas genoeg mensen met een baan of eigen bedrijf die inmiddels ontslagen of ter ziele zijn.


Die hoef je niet eens te kennen, gewoon een beetje het nieuws volgen af en toe en je weet dat dit voor veel mensen een moeilijke tijd is. De krimp van de economie is behoorlijk en dat zet vast nog wel door. De koning heeft de indruk gewekt daar geen boodschap aan te hebben en nu is hij mikpunt van spot en kritiek. Net een puber zoals hij in de auto zat.
Alle reacties Link kopieren
koreana schreef:
20-10-2020 14:49
Nou ik ken helaas genoeg mensen met een baan of eigen bedrijf die inmiddels ontslagen of ter ziele zijn.
Dat weet ik en dat is heel erg naar. En omdat Henk zijn baan kwijt is, mag Lotte niet op vakantie? Of omdat Mo zijn bedrijf kwijt is, mag Iz niet meer naar Centerparcs? Moet alles en iedereen zich onderdompelen in een sober en vakantieloos bestaan omdat mensen hun baan kwijt zijn? Of geldt die gewenste/geëiste loyaliteit alleen voor de koning?
nessemeisje schreef:
20-10-2020 15:13
Dat weet ik en dat is heel erg naar. En omdat Henk zijn baan kwijt is, mag Lotte niet op vakantie? Of omdat Mo zijn bedrijf kwijt is, mag Iz niet meer naar Centerparcs? Moet alles en iedereen zich onderdompelen in een sober en vakantieloos bestaan omdat mensen hun baan kwijt zijn? Of geldt die gewenste/geëiste loyaliteit alleen voor de koning?


Je hebt een punt, de koning is inderdaad een Nederlander zoals iedere andere Nederlander. Raar dat mensen dat niet willen snappen!
In_Tenebris schreef:
20-10-2020 15:15
Je hebt een punt, de koning is inderdaad een Nederlander zoals iedere andere Nederlander. Raar dat mensen dat niet willen snappen!
Nee hoor, hij is onze koning. En onze koning wordt betaalt door alle Nederlanders om de verbindende factor te zijn. Er voor het volk te zijn wanneer er een ramp is. En onze koning besloot stiekem in het toestel van de regering, naar zijn landhuis in Griekenland. Daarmee gaf hij het verkeerde voorbeeld aangezien die dinsdag daarvoor het advies van het kabinet was dat we alleen noodzakelijke reizen moesten gaan doen.

Raar dat jij niet snapt dat onze koning nu juist geen gewone Nederlander is. Hij heeft een andere rol waar andere verantwoordelijkheden bij horen.
In_Tenebris schreef:
20-10-2020 15:15
Je hebt een punt, de koning is inderdaad een Nederlander zoals iedere andere Nederlander. Raar dat mensen dat niet willen snappen!
Nee, dat is hij niet.
Een gewone Nederlander heeft geen minister president die verantwoordelijk is voor wat hij zegt en/of doet.
Is dus niet onschendbaar.
Een gewone Nederlander betaalt inkomstenbelasting en vermogensbelasting, daar is de koning van vrijgesteld.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
20-10-2020 15:22
Nee hoor, hij is onze koning. En onze koning wordt betaalt door alle Nederlanders om de verbindende factor te zijn. Er voor het volk te zijn wanneer er een ramp is. En onze koning besloot stiekem in het toestel van de regering, naar zijn landhuis in Griekenland. Daarmee gaf hij het verkeerde voorbeeld aangezien die dinsdag daarvoor het advies van het kabinet was dat we alleen noodzakelijke reizen moesten gaan doen.

Raar dat jij niet snapt dat onze koning nu juist geen gewone Nederlander is. Hij heeft een andere rol waar andere verantwoordelijkheden bij horen.
Psssst, ik denk dat ze sarcastisch was :proud:
enthousiasteling schreef:
20-10-2020 15:22

Raar dat jij niet snapt dat onze koning nu juist geen gewone Nederlander is. Hij heeft een andere rol waar andere verantwoordelijkheden bij horen.

Nooit wat van gemerkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven