Lidl onder vuur vanwege "bannen" kerst

04-11-2019 21:35 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de nieuwe folder van de Lidl is het woord kerst vervangen door Feest. Op facebook en twitter rolt iedereen over elkaar heen en velen dreigen Lidl te boycotten.
Zoals altijd krijgen migranten, moslims en asielzoekers hier weer de schuld van (van een bepaalde groep).
Ik vraag mij dan altijd af of er mensen zijn die dit zien als cultuur verraad of het prima vinden passen in deze tijd?
Met andere woorden is deze ophef overdreven of hebben de klagers een punt?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-11-2019 21:39
De simpele verklaring is dat het zelfs nog Sint Maarten en Sinterklaas moet worden en het daarom wel heel erg voorbarig is om het nu al over Kerst te gaan hebben.
Dit, inderdaad.
Eérst Sintmaarten, daarna Sinterklaas en eerder wil ik geen kerstbal zien.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het boekje bekeken, en het is me niet eens opgevallen.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
waar je je al niet druk om kan maken
Op hun facebook zijn de commentaren lachwekkend, dom, verbijsterend en bedreigend. Het zijn landverraders en we moeten ze boycotten. Hilarisch droog is wel dat lidl om de zoveel commentaren hetzelfde blijft posten;

Lidl Nederland Wij richten ons als Lidl op het gehele decembergevoel en scharen daar tal van momenten onder, zoals het Sinterklaasfeest, Kerst en de jaarwisseling. Dit komt in deze campagne samen onder de noemer 'feest'.

Sommige mensen zijn echt het spoor bijster of hebben het gewoon te goed denk ik.
Echt bizar.
Dingadong schreef:
04-11-2019 21:57
Wat een drama om niks. Op social media zag ik weer vreselijk verongelijkte reacties voorbij komen (opvallend vaak van klimaatontkenners en anti-roetpieten).
Niet pro Pieten?
Fara69 schreef:
04-11-2019 23:14
Lidl Nederland Wij richten ons als Lidl op het gehele decembergevoel en scharen daar tal van momenten onder, zoals het Sinterklaasfeest, Kerst en de jaarwisseling. Dit komt in deze campagne samen onder de noemer 'feest'.
Dus er komt geen Kerstnummer?
.
Ik ben benieuwd vanaf wanneer we een feestboom kunnen kopen :D
Niq schreef:
04-11-2019 23:17
Dus er komt geen Kerstnummer?
Heeft geen nut meer denk, de helft van hun klanten zijn al in blinde paniek naar de Aldi gerend zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Het gros wat gereageerd heeft op facebook weet niet eens wat we vieren met de kerst. Misplaatst gezeik dus. En de lidl zal dr echt geen klant minder om krijgen. Want nu gezeik is over een week weer gewoon kopen.
lisa_ schreef:
04-11-2019 23:24
Ik ben benieuwd vanaf wanneer we een feestboom kunnen kopen :D
Ik raak helemaal in de war van al die feestdoemdenkers. Ik krijg visioenen van roetveeg moslims die met kerst carnaval vieren en al hossend luid zingen Fatima waar is mijn feestboom gebleeeven.
Alle reacties Link kopieren
Fara69 schreef:
04-11-2019 23:53
Ik raak helemaal in de war van al die feestdoemdenkers. Ik krijg visioenen van roetveeg moslims die met kerst carnaval vieren en al hossend luid zingen Fatima waar is mijn feestboom gebleeeven.
:HA:
.
Wat een gezeur weer. Op de Allerhande van vorig jaar December stond ook Feest.
Mensen moeten die stomme social media shit eens uitzetten en wat nuttigs gaan doen met de dag. Waar hebben we het over zeg dat je je hier druk om gaat zitten maken?
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
04-11-2019 22:42
Ik heb het boekje bekeken, en het is me niet eens opgevallen.
Jij zit daarvoor natuurlijk ook niet in de goede bubble.
Jij hebt het fluitje niet gehoord waarop de hele roedel verplicht moest beginnen te blaffen.

Wat een fantastisch zinloos leven hebben mensen die zich serieus druk maken over het feit of een winkel iets 'pakjesavond' of 'pakjesfeest' noemt in een folder.
Eens met de meesten. Onzingedoe. Kerstfolder volgt nog (en anders niet wat mij betreft). Boeiend.
Fara69 schreef:
04-11-2019 23:53
Ik raak helemaal in de war van al die feestdoemdenkers. Ik krijg visioenen van roetveeg moslims die met kerst carnaval vieren en al hossend luid zingen Fatima waar is mijn feestboom gebleeeven.

:rofl:
Fara69 schreef:
04-11-2019 23:53
Ik raak helemaal in de war van al die feestdoemdenkers. Ik krijg visioenen van roetveeg moslims die met kerst carnaval vieren en al hossend luid zingen Fatima waar is mijn feestboom gebleeeven.
:HA:
Ik vind "Feestdagen" juist veel completer dan "Kerstdagen" en dan niet eens zozeer vanwege het wel of niet benoemen van een christelijk feest, maar eigenlijk omdat de feestdagen ook Oud en Nieuw omvatten en eigenlijk die hele laatste decemberweken. Het lekkere eten etc beperkt zich hier in elk geval niet tot strikt 25 en 26 december en ik denk in de meeste families niet.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
04-11-2019 22:21
Pakjesavond is een term die altijd al gebruikt werd met Sinterklaas, maar dat ze de folder 'pakjesfeest' in plaats van Sinterklaas noemen vind ik ook aardig links ja.
Sommige mensen geven pakjes met kerst en niet met sinterklaas.
Dus voor hun is kerst het pakjesfeest.

En een feeststol heet toch ook al jaren zo omdat ze dan dezelfde verpakking voor kerst en pasen kunnen gebruiken. Stuk goedkoper.

En hoezo is gourmetten voor kerst? Wij gingen altijd gourmetten met sinterklaas. Kerst is voor uitgebreider koken.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan overigens feestboompjes met ledlichtjes die ook in het voorjaar worden verkocht.
Alles wat mogelijk zal worden verkocht wordt geproduceerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het veelvuldige gebruik van het woord "Feest" bedoeld is om mensen in de feeststemming te krijgen zodat ze hun shit kunnen verkopen tegen "feest"prijzen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Feestprijzen zijn hoog; feestprijsjes laag (of misleidend bedoeld).

Ik zou, als het voedsel betreft, altijd omrekenen wat iets per 100 gram kost.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-11-2019 22:22
Ja, bij mij werkt het ook, ik kreeg ook zin in van alles wat erin staat. Missie geslaagd, want half Nederland zit zo meteen in november al aan de rollades, kaasjes, wijnen en luxe toetjes terwijl we dat anders pas vanaf half december zouden doen.
Kun je mooi alles voorproeven ;-)
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
04-11-2019 22:26
Heb je 'm ingekeken? Als het om de hele maand ging verwacht je toch ook chocoladeletters, marsepein en speculaas. Staat er niet in hoor. Alles is gericht op kerst. Van ontbijt en christmas coockies tot gourmetten en luxe vleesgerechten. Dat eet de gemiddelde Nederlander echt niet op Sinterklaasavond.
wij dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Thoth schreef:
05-11-2019 08:26
Jij zit daarvoor natuurlijk ook niet in de goede bubble.
Jij hebt het fluitje niet gehoord waarop de hele roedel verplicht moest beginnen te blaffen.

Nee, dan had ik het boekje uiteraard niet eens aangeraakt.
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven