Man snijdt pony's de hals door!!!

29-07-2012 19:04 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu.nl

29 juli 2012 18:45

.

Man snijdt pony's de hals door

TERNEUZEN - Een 50-jarige man uit Axel heeft in Terneuzen twee pony's de hals doorgesneden. Dat gebeurde in een wei aan de Goesseweg in de Zeeuwse gemeente.

De dieren hebben het niet overleefd, maakte de politie zondag bekend.

De man kwam zijn daad zaterdagavond zelf opbiechten op het politiebureau. Agenten spoedden zich naar de weide, waar een van de pony's al was overleden. Een dierenarts moest de andere pony laten inslapen.

Volgens de politie verkeerde de man onder invloed van alcohol. Hij zit vast.

VERSCHRIKKELIJK !!!!!! Waar gaat dit toch allemaal naar toe, al die onschuldige dieren !
quote:Nastik schreef op 29 juli 2012 @ 19:35:

En omdat ze in de Oekraïne zwerfdieren in de oven gooiden ten bate van het EK-voetbal, is het ook niet zo erg als iemand hier besluit honden in de fik te steken? Of hamsters? Of de complete inhoud van de kinderboerderij? Das gewoon oké?Het is juist allebei NIET oké. En ook niet om dieren te slachten om op te eten.
Handtamme pony's in een weiland voor de lol doden is gewoon een laffe smerige daad. Als het geen tamme pony's waren geweest had die dronkelap ze nooit kunnen kelen.
quote:Nastik schreef op 29 juli 2012 @ 19:34:

Maar goed:

als iemand bezopen besluit willekeurige honden op een uitlaatveld af te schieten en katten dood te meppen, dan is dat ook niet zo erg omdat er koeien in het slachthuis sterven?

Of mag dat niet?

Wat is het verschil dan tussen een huisdierpaard of huisdierhond/kat?

nou nee, het is andersom.

Waarom is het niet erg dat er koeien in het slachthuis sterven, maar wel als een bezopen iemand katten gaat meppen?

Ik vind dat wel een punt hoor. Ik zou het zelf ook verschrikkelijk vinden als mijn kat de hals wordt doorgesneden en erger dan koeien. Maar waarom eigenlijk? Omdat ik er een emotionele band mee heb waarschijnlijk. Maar waarom is een onbekend dier dan erger dan de koeien in het slachthuis?
@ShamRock, Jawel hoor, kijk maar naar de eerste reacties in dit topic, de reacties die volgen op Suzes opmerking.

@Nastik: of het een prof is die het dier vermoordt of niet, of een dier nou leegbloedt, levend gevild wordt of 'heel humaan' eerst verdoofd wordt; het dier wordt vermoord, iets waar geen enkel dier om vraagt, en doodsbang voor zal zijn op het moment vlak voordat het gebeurt.

Sorry, maar humaan slachten, het kan er bij mij niet in.... Net als dat je iemand niet humaan kan verkrachten, humaan kan mishandelen ofzoiets.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
@VlammendeTroela, ik bedoelde eigenlijk T.O waar Suze op reageert. T.O. maakt niet de vergelijking. Suze komt daarmee. Slaat als een tang op een varken, mijns inziens.

T.O opent gewoon één incident wat haar en mij ook aangegrepen heeft. Dat staat los van gevoelens over slachthuisdieren, proefdieren etc.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:ShamRock schreef op 29 juli 2012 @ 19:54:

@VlammendeTroela, ik bedoelde eigenlijk T.O waar Suze op reageert. T.O. maakt niet de vergelijking. Suze komt daarmee. Slaat als een tang op een varken, mijns inziens.

Maar waarom slaat het als een tang op een varken? (arm varken je mag varkens niet slaan!)

Nogmaals, het is verschrikkelijk zielig voor die arme paarden, ze zullen een gruwelijke dood hebben gehad en vreselijk bang zijn geweest! En het is ook heel vervelend voor de eigenaar van de paarden en die idioot die die beesten vermoord heeft, is ziek in zijn hoofd.

Tenzij iedereen die hier reageert een vegetarier of veganist is, dan neem ik onmiddelijk mijn woorden terug!

Maar als er hier mensen zijn die gaan reageren dat ze het zielig vinden voor de paarden, en vervolgens hun tanden zetten in een broodje hamburger/biefstuk/wat dan ook, dan vind ik dat heel erg hypocriet!

Want voor die beesten is het net zo erg dat ze vermoord zijn!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Maar goed, ik val in hethaling merk ik...

Ik ga eens wat anders doen. (en daarmee bedoel ik geen vlees eten by the way )
quote:Suze02 schreef op 29 juli 2012 @ 19:12:

Sorry hoor, maar er worden in een beetje slachthuis iedere dag honderden dieren afgemaakt. Wat is precies het verschil?Vind ik een vreemde opmerking om wat er is gebeurd te `relativeren´.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik eet geen vlees inderdaad. Echter zie ik dit topic gewoon los staan van wat er in de slachthuizen gebeurd.
Here I am - now what are your other two wishes...
Als je alle dierenleed met het slachthuis gaat vergelijken, dan `lijkt´ het ineens minder erg, wat niet wegneemt dat het dan nog steeds heel erg is.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:very__cherry, 15 minuten geleden

Dus omdat er dagelijks duizenden mensen sneuvelen in oorlogen, mag je gewoon in de Kalverstraat je gun trekken en er nog een paar omleggen?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Vind het wel typisch dat als er een topic over een geval van dierenmishandeling is hier, dat er dan meteen iemand is die roept dat dit of dat véél erger is, kind achtergelaten in de auto of nu weer het slachthuis dus. Héél typisch.
quote:aaquamarine schreef op 29 juli 2012 @ 19:47:

[...]

Dan ben jij ook dom. Want jij denkt dat dieren in een slachthuis wel meteen dood zijn? Dan heb jij nog héél wat filmpjes te bekijken en dan wil ik je daarna nog wel eens horen.

Gevoelsmatig is dit met de pony's veel erger, het is totaal onzinnig en gruwelijk om zoiets te doen, en niet te vergeten heel eng (hij had het ook bij een willekeurig mens kunnen doen, of nog veel meer dieren als hij zichzelf niet aangegeven had). Maar als je het goed bekijkt is het voor de dieren in slachthuizen net zo erg wat er daar gebeurt en daar gebeurt het duizenden keren per dag!Jij ook want jij kunt niet begrijpend lezen. Dom sloeg op het verschil wat er wel degelijk is.
quote:mrsstanleywalker schreef op 29 juli 2012 @ 20:10:

Vind het wel typisch dat als er een topic over een geval van dierenmishandeling is hier, dat er dan meteen iemand is die roept dat dit of dat véél erger is, kind achtergelaten in de auto of nu weer het slachthuis dus. Héél typisch.

Sommige mensen vinden het leuk om te provoceren, of zich in te vetten met een dikke laag cynisme omdat dat de enige manier is hoe ze zich staande weten te houden achter het toetsenbord of in de maatschappij. Best treurig dat ze te dom zijn om te bedenken dat dit waarschijnlijk de huisdieren van een paar kinderen zijn. Maar gelukkig niet HUN kinderen.

Lekker provoceren. Makkelijker dan nadenken.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 29 juli 2012 @ 20:23:

[...]

Sommige mensen vinden het leuk om te provoceren, of zich in te vetten met een dikke laag cynisme omdat de enige manier is hoe ze zich staande weten te houden achter het toetsenbord ofin de maatschappij. Best treurig dat ze te dom zijn om te bedenken dat dit waarschijnlijk de huisdieren van een paar kinderen zijn. Maar gelukkig niet HUN kinderen.

Leker em provoceren. Makkelijker dan nadenken.

Ik heb wel bedacht dat dit huisdieren waren hoor, het waren alleen vast niet de huisdieren van TO.

Als TO het meiske geweest was wiens pony's het waren en ze hier haar verdriet kwam tonen en medeleven gezocht had dan was ik heus reuze meelevend geweest.
Het gaat me dus niet om de daad want die kerel heeft uiteraard met zijn tengels van de dieren van een ander af te blijven maar de algehele verontwaardiging en jank-smileys terwijl je daarna een koe of plofkip in je mond schuift: ik volg het niet.
Dat meiske kan hier ook meelezen, suze02. Dus jouw verontwaardiging kan ik nu ook even niet volgen. Je vind zelf dus ook dat er gevoelsmatig een verschilletje is. Leuk dat je dat ook bij jezelf herkent.
quote:mrsstanleywalker schreef op 29 juli 2012 @ 20:38:

Dat meiske kan hier ook meelezen, suze02. Dus jouw verontwaardiging kan ik nu ook even niet volgen. Je vind zelf dus ook dat er gevoelsmatig een verschilletje is. Leuk dat je dat ook bij jezelf herkent.
.
Suze, ik heb zelf ook 2 paarden.... maar dit zijn niet mijn pony's nee. En ik stop geen plofkip of koe in mijn mond want ik ben vegetarier.
Tegenwoordig worden in normale slachthuizen paarden en ponys geschoten. Ze zijn direct dood en merken hier niets van. Nogal een verschil dus met geschoten worden en meteen dood zijn of tijdenlang lijden met een doorgesneden keel... Zieke vent wat bezield zo iemand.
@ rawfood: ik begrijp je verontwaardiging nu beter en snap dat het bericht je erg raakt. Mijn excuses voor mijn eerdere posts aan jouw adres.
Wat bezielt mensen toch, waarom zou je dit een dier aan doen? Gewoon zonder reden, zonder enig motief en enige emotie een dier kwellen. Bah verschrikkelijk...
In en in triest, een verschrikking.

Jaren geleden heeft er toen op de manege (waar ik dagelijks te vinden was ) ook een verschrikkelijke situatie zich voorgedaan.

Een pensionpaard stond in de wei met haar kersverse veulen toen er een groepje tieners de wei inkwam en de pezen van het veulen doorsneden.

Het veulen moest ingeslapen worden, met de merrie was geen land meer te bezeilen en is daarna aan de manege verkocht, om later als nog te laten inslapen.
Dat lijkt me 'n dure grap voor de dader.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven