Massaal wangedrag met Oud en Nieuw

03-01-2019 09:23 1334 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nederland gaat zich steeds meer misdragen met Oud en Nieuw. Het aantal incidenten is met 12% toegenomen. Elk jaar loopt de schade van Oud en Nieuw in de miljoenen, vallen er doden en gewonden en moet de politie massaal uitrukken om asociaal tuig in toom te houden (vind je het dan gek als een agent dan eens te ver gaat bij het aanpakken van tuig?)

Nu wordt er gepleit voor het op de schop gooien van het "feest" dat geen feest maar een slagveld is. Wellicht is het toch een goed idee om vuurwerk te verbieden en de opening van gelegenheden waar wordt "gefeest" en alcohol wordt genuttigd sterk te beperken. Het zal een hoop ellende schelen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/226597 ... eweld.html

"Feesten" Oud en Nieuw beperken?

Totaal aantal stemmen: 366

Ja (79%)
Nee (18%)
Anders (3%)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
16-01-2020 20:48
Je lult dus gewoon weer wat :@@:
Als jij dat wilt geloven, ga je goddelijke gang. Steek je kop maar in het zand als jij graag wilt geloven dat het géén tieners en pubers zijn die voornamelijk heel de maand december overal lopen te knallen. Ieder gezond denkend mens weet dat het wel zo is, ook zonder "bronnen". Bronnen vragen voor iets dat zonneklaar is, is namelijk nogal... raar. Alsof iemand zegt: "Gras is groen", en dat jij dan zegt: "Hoezo is gras groen, heb je daar een bron voor?"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
16-01-2020 20:48
Je lult dus gewoon weer wat :@@:
Als jij dat wilt geloven, ga je goddelijke gang. Steek je kop maar in het zand als jij graag wilt geloven dat het géén tieners en pubers zijn die voornamelijk heel de maand december overal lopen te knallen. Ieder gezond denkend mens weet dat het wel zo is, ook zonder "bronnen". Bronnen vragen voor iets dat zonneklaar is, is namelijk nogal... raar. Alsof iemand zegt: "Gras is groen", en dat jij dan zegt: "Hoezo is gras groen, heb je daar een bron voor?"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je lult dus gewoon weer wat :@@:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Pejeka! Ik zie hier waar ik woon hetzelfde gebeuren. Een vuurwerkverbod dat niet gehandhaafd kan worden, gaat niks oplossen aan een maatschappelijk probleem.
.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
12-01-2020 11:22
Jeugcriminaliteit is de afgelopen 15 jaar met zo'n 70% is gedaald. Wat jij denkt te zien komt dus totaal niet overeen met de feiten.

Als je crimineel gedrag van kinderen als maatstaf ziet voor de opvoeding dan zijn ouders de afgelopen 30 jaar hun kinderen veel beter gaan opvoeden.

Misschien moet je het beeld wat tussen je oren zit ook voeden met feiten?
De aangiftebereidheid van veelvoorkomende, kleie criminaliteit ook. We melden tegenwoordig zo'n 36% en maar 27% wordt een aangifte. Aldus het CBS.

cijfers blijven betrekkelijk......
jouw leven is een keuze
Mee eens. Ook cijfers moet je binnen een context beoordelen en waar nodig relatieveren. Maar de cijfers zeggen wel wat en maken wel concreet waar we het over hebben. Het is niet zo dat je dan zoals PJK maar gewoon volslagen zinloos uit de lucht gegrepen het tegenovergestelde kan gaan zitten wauwelen.

Ok, correctie, dat kan wel. Maar dan zit je dus zoals PJK volslagen zinloos te wauwelen.
https://www.ad.nl/binnenland/drukke-kon ... ~ab7ae164/
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... incidenten

Op koningdag wordt er ook vaak veel gedronken, gaan dezelfde kinderen de staat op, wordt er ook drugs gebruikt enz. en toch zijn er niet de massale overlast problemen die we rond de jaarwisseling hebben. Verder is grotendeels hetzelfde publiek op koningsnacht en koningsdag op de been. Waarom hebben we dan niet dezelfde massale problemen als rond de jaarwisseling?
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
21-01-2020 16:55
https://www.ad.nl/binnenland/drukke-kon ... ~ab7ae164/
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... incidenten

Op koningdag wordt er ook vaak veel gedronken, gaan dezelfde kinderen de staat op, wordt er ook drugs gebruikt enz. en toch zijn er niet de massale overlast problemen die we rond de jaarwisseling hebben. Verder is grotendeels hetzelfde publiek op koningsnacht en koningsdag op de been. Waarom hebben we dan niet dezelfde massale problemen als rond de jaarwisseling?
Als er op Koningsdag eveneens vrijheid was tot het afsteken van vuurwerk, zou je hetzelfde zien als op Oud en Nieuw.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-01-2020 19:47
Als er op Koningsdag eveneens vrijheid was tot het afsteken van vuurwerk, zou je hetzelfde zien als op Oud en Nieuw.

Dus zou het met oud en nieuw al veel kunnen oplossen als ...

A. We meer kinderen gaan oppakken.
B. We meer ouders gaan verwijten dat ze hun kinderen niet opvoeden.
C. We meer buitenlanders de schuld geven.
D. We minder vuurwerk toe staan.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
21-01-2020 21:56
Dus zou het met oud en nieuw al veel kunnen oplossen als ...

A. We meer kinderen gaan oppakken.
B. We meer ouders gaan verwijten dat ze hun kinderen niet opvoeden.
C. We meer buitenlanders de schuld geven.
D. We minder vuurwerk toe staan.
Punt C heb ik nooit genoemd. Maar niet alleen met oud en nieuw, ook in de rest van het jaar zou het niet verkeerd zijn als sommige ouders beter wisten waar hun kinderen uithangen, met wie en waar ze zijn. Kinderen van 13-14-15-16 jaar die tot laat in de avond op straat rondhangen is vragen om ellende, vandalisme, mensen lastig vallen, enz. Niet omdat het akelige kinderen zijn, maar na een half uurtje kleumend kletsen op een bankje vervelen ze zich rot en gaan op zoek naar actie. Met alle gevolgen van dien. Dat hoeft nog niet eens uit te lopen op criminaliteit, maar overlast voor anderen, vandalisme, rotzooi trappen op straat, ligt dan toch nadrukkelijk op de loer. Bushokjes gaat niet uit zichzelf kapot. Prullenbakken keren zichzelf niet om over straat. Enz. En rotjes steken zichzelf niet af vanaf eind november. Dat ligt niet aan (D) het toestaan van vuurwerk, dat ligt aan het toezicht op degenen die dat vuurwerk op ongeoorloofde tijdstippen afsteken en hoe je het ook wendt of keert, ook dát zijn vaak jongeren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dus je antwoord is?
pejeka schreef:
21-01-2020 19:47
Als er op Koningsdag eveneens vrijheid was tot het afsteken van vuurwerk, zou je hetzelfde zien als op Oud en Nieuw.
Precies dus veel is opgelost als er een vuurwerkverbod zal gelden.
-Shifty- schreef:
21-01-2020 21:56
Dus zou het met oud en nieuw al veel kunnen oplossen als ...

A. We meer kinderen gaan oppakken.
B. We meer ouders gaan verwijten dat ze hun kinderen niet opvoeden.
C. We meer buitenlanders de schuld geven.
D. We minder vuurwerk toe staan.
Ik mis:
E. We een vrijmarkt organiseren

:cheer2:
(lekker fris)
Vandaag was de uitspraak van de rechtbank over de flatbrand in Arnhem.

De jongens zijn schuldig bevonden, maar krijgen geen straf. Hun ouders moeten 90.000 euro schadevergoeding betalen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-06-2020 16:38
Vandaag was de uitspraak van de rechtbank over de flatbrand in Arnhem.

De jongens zijn schuldig bevonden, maar krijgen geen straf. Hun ouders moeten 90.000 euro schadevergoeding betalen.
oef...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik denk dat ik het wel een gepaste straf vind, want het is natuurlijk in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouders om ervoor te zorgen dat je kinderen niet met vuurwerk lopen te kloten.
RikM schreef:
29-06-2020 16:38
Vandaag was de uitspraak van de rechtbank over de flatbrand in Arnhem.

De jongens zijn schuldig bevonden, maar krijgen geen straf. Hun ouders moeten 90.000 euro schadevergoeding betalen.
Veel te laag bedrag natuurlijk, maar wel goed de ouders in hun portemonnee te treffen. Dat zullen ze hun gebroed vast nog lang kwalijk nemen.
Zou overigens die knullen verplichten mee te werken aan voorlichtingsfilmpjes over vuurwerknisbruik.
RikM schreef:
29-06-2020 16:38
Vandaag was de uitspraak van de rechtbank over de flatbrand in Arnhem.

De jongens zijn schuldig bevonden, maar krijgen geen straf. Hun ouders moeten 90.000 euro schadevergoeding betalen.
pfff vind het echt heel lastig. Wat voor een straf moet je die jongens geven? Ze hebben het ook niet bewust gedaan.. blij dat ik geen rechter ben.
lovechild schreef:
29-06-2020 18:13
pfff vind het echt heel lastig. Wat voor een straf moet je die jongens geven? Ze hebben het ook niet bewust gedaan.. blij dat ik geen rechter ben.
Ze zijn oud genoeg om te kunnen snappen dat je niet met vuurwerk binnen speelt.
Ze hebben een dubbele doodslag op hun geweten.
redbulletje schreef:
29-06-2020 18:12
Veel te laag bedrag natuurlijk

Tja, ik weet het niet. Het zou maar zo vijf jaarinkomens kunnen zijn voor die mensen. Dan ben je wel even zoet met afbetalen.
RikM schreef:
29-06-2020 18:55
Tja, ik weet het niet. Het zou maar zo vijf jaarinkomens kunnen zijn voor die mensen. Dan ben je wel even zoet met afbetalen.
Ik hoop dat ze het jarenlang in hun portemonnee gaan voelen en niet dat ze er door een of andere crowdfunding (want ach, het was slechts kattekwaad dus zo zielig voor die pubers...) goed wegkomen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-06-2020 18:18
Ze zijn oud genoeg om te kunnen snappen dat je niet met vuurwerk binnen speelt.
Ze hebben een dubbele doodslag op hun geweten.
yep en dat moeten ze voor de rest van hun leven met zich meedragen...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
De bewoners die hun afgedankte brandgevaarlijke meubilair in het portaal hadden gedumpt vind ik even goed schuldig.
Is dat in de rechtzaak ter sprake gekomen?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-06-2020 18:55
Tja, ik weet het niet. Het zou maar zo vijf jaarinkomens kunnen zijn voor die mensen. Dan ben je wel even zoet met afbetalen.
Dat valt toch gewoon onder de WA-verzekering van de ouders?
granny71 schreef:
29-06-2020 20:12
Dat valt toch gewoon onder de WA-verzekering van de ouders?
Dan hadden ze wel meer schadevergoeding kunnen eisen als het door de verzekering wordt betaald, want dan voelen ze het helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven