Moet het kabinet Rutte opstappen?

18-12-2020 21:13 507 berichten
Alle reacties Link kopieren
Commissie: ongekend onrecht in toeslagenaffaire, beginselen rechtsstaat geschonden

Afbeelding

https://nos.nl/artikel/2361021-commissi ... onden.html

Na zo'n vernietigend rapport stapt er meestal wel een minister op, of twee en in een enkel geval een heel kabinet zoals Kok in 2002 na het NIOD rapport over Srebrenica
https://www.trouw.nl/nieuws/kok-stapt-o ... ~b183f474/

Wat vinden jullie?

Moet het kabinet Rutte opstappen en demissionair verder gaan tot de verkiezingen?
Of vinden jullie het opstappen van een minister voldoende, dat zal vermoedelijk Wiebes worden (Economische zaken) of misschien iemand anders.

Zijn excuses genoeg?

TO trapt af:

Normaal zou ik zeggen: Bij zo'n affaire horen koppen te rollen, een minister of een heel kabinet maaaaaaaaaaar er is natuurlijk wel wat aan de hand (corona crisis) en de BREXIT komt er aan (onderschat)
Een demissionair is niet echt slagvaardig en verkiezingen vervroegen is ook niet echt zinvol, ze zijn in maart al.

Dus lijkt me een excuus voldoende, of beter gezegd door de omstandigheden het best haalbaar.



Jullie gewaardeerde mening.

Ik vind dat:

Totaal aantal stemmen: 307

Het complete kabinet moet opstappen (22%)
Een minister moet opstappen (12%)
Excuses voldoende zijn (9%)
Er - door de crisis - geen ruimte is voor een kabinetscrisis (53%)
Anders en dat licht ik toe in de draad. (4%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-12-2020 23:57
Het is gewoon de realiteit. Als je vol gaat inzetten op keiharde repressie, dan gebeurt dit. Geloof jij nou echt dat dit nergens anders gebeurt in Nederland?

Dit is toevallig aan de oppervlakte gekomen. Het is een brede mentaliteitskwestie.
De belastingdienst is een aantal jaren geleden gestript, iedereen met een beetje ervaring liep lachend de deur uit met een vette oprotpremie.
Binnen de kortste keren kwam men erachter dat de database toch nog niet zelfstandig kon (be)oordelen met alle gevolgen van dien.
Uiteraard hebben ze HR aan het werk gezet om wat ja-knikkers binnen te halen die zonder kennis van zaken dossiers zijn gaan behandelen waar je de recent ontslagen carrière-ambtenaren uitstekend voor had kunnen inzetten.
De ja-knikkers werden aangestuurd door yes-minister-topambtenaren die er een schrikbewind op nahielden en voilà, de 12 topambtenaartjes maakten 13 ongelukjes...

Ik ben het met je eens, topje van de ijsberg; hele overheidsinstanties die uit pure desinteresse zand in de economische en maatschappelijke motor strooien.
Zodra iets niet werkt smeren ambtenaren de politiek gewoon een nieuwe regeling aan, die moet uitgevoerd worden, onderhouden en gecontroleerd.
Zo houden we het korps ambtenaren goed in stand.... oh nee.... het ambtenarenkorps houdt zichzelf in stand! Zodanig dat er uiteraard externe bureaus voor nodig zijn om enig licht te schijnen op het oerwoud van regelingen, subsidies en vergunningen om de politiek enige klaarheid te geven...

Voor onze forumvrienden die denken dat de linkerzijde van het spectrum dit veel beter zou oppakken, de ambtenarij is juist links georiënteerd en blijft het volk en de politiek met subsidies en regelingen bestoken
De liberalen hebben jaren gelobbyd om een vlaktaks in fte voeren met als gevolg het afschaffen en vereenvoudigen van subsidies en wetgeving, zonder noemenswaardig succes helaas.

Een combinatie van desinteresse, ' ontmenselijking' van dossiers en flinke dosis arrogantie is een gevaarlijke cocktail.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Een vlaktaks van 40%...leuk voor de allerrijksten. Niet leuk voor de minder verdienenden, die zouden dan juist meer toeslagen nodig hebben. Dus het idee dat een vlaktaks toeslagen overbodig maakt is idioot. VVD is trouwens niet liberaal maar neo liberaal, de staat geeft actief vorm aan de randvoorwaarden van de markt.
wij slapen nooit.
hollebollegijs schreef:
18-12-2020 23:45
Mensen vergeten snel.

Vergis je niet die strenge regels waardoor de toeslagen affaire kon ontstaan komt door de maatregelen die werden getroffen na de Bulgaren fraude.


Oost-Europese bendes plegen op grote schaal fraude met toeslagen en uitkeringen in Nederland. Dat doen ze door landgenoten hier naar toe te sturen en als 'spookburger' in te schrijven bij gemeentes. Dat meldt RTL Nieuws op basis van bronnen en vertrouwelijk politie-onderzoek.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -toeslagen

Een paar jaar geleden zag ik een artikel dat ging over een receptiemedewerkers van de campings waar die Oost-europeanen zaten, regelmatig melding maakten maar er werd er niks mee gedaan. Bij dat artikel was er een foto waarop je een medewerker zag met om hem heen een zee aan blauwe enveloppen.

Zoals nu in deze crisis ook duidelijk is geworden: er zijn nog genoeg verklikkers. Je zal genoeg boefjes vangen door die meldingen na te gaan.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
18-12-2020 22:59
En dan?

Minister-president Klaver?

Wat gaat de oppositie nú beter doen dan de regering?

De grootste boef in deze is Ascher. Als minister verantwoordelijk voor het systeem,.mer je verschuilen achter de uitvoering. Dát is pas achterbakse politiek bedrijven over de rug van zeer ernstig getroffen gezinnen.
Ik stem niet op Klaver hoor. Die is nog een graadje gekker dan Rutte!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-12-2020 23:03
ik heb gestemd op dat het hele kabinet moet opstappen. Ik heb naar die verhoren gekeken en heb me blauw geërgerd aan de houding van alle betrokkenen, met name Rutte. Ook vandaag heb ik me oprecht kwaad zitten maken over hoe die Rutte weer als een aal in een emmer snot zich onder de verantwoordelijkheid uitwurmt.
Mee eens! En ik vind ook nog steeds wat ik al vond toen dit hele drama bekend werd dat de bezem grondig door de belastingdienst moet en alle verantwoordelijken van hoog tot laag met pek en veren de straat op geschopt moeten worden.
Slachtoffers moeten zo snel mogelijk gecompenseerd worden voor Kerst nog of eigenlijk had dat al gedaan moeten zijn.

Wie trouwens de getroffen ouders een beetje wil helpen kan doneren voor de kerstactie van de SP die zullen zorgen dat de ouders en hun kinderen een mooi pakket krijgen met kerst.

https://doemee.sp.nl/kerst

En nee ik ben niet ineens links dat zou wat zijn zeg ;-)) maar ik vind dit echt een goede actie.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet iets wat mezelf treft en ik denk dat het om een soort slordig redeneren ging. Een fout dus en geen echt boze opzet. Ik heb hier geen sterke mening over.

Wat me persoonlijk meer treft is dat er iemand als De Jonge op een cruciale positie terecht is gekomen waar hij kennelijk niet erg goed in zijn werk is, maar die dan toch enorm veel te zeggen krijgt over het noodlot van de mensen. Een ander dan Rutte had hem allang overruled.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maat schreef:
19-12-2020 00:29
Op zich is het aannemelijk dat het zo gegaan is maar sommige mensen wisten dat het fout liep. Zijn al die instanties dan zulke ivoren torens geworden?
De menselijke maat is in mijn beleving al een tijdje weg bij de overheid.

Voor zover ik het kan zien heeft dat enkele oorzaken, waaronder te weinig hoogopgeleid personeel, teveel leunen op ict, te hoge werkdruk en te logge organisaties (ook kleine gemeenten hebben bv voor veel zaken samen een logge organisatie neergezet).
palanja schreef:
19-12-2020 01:05
De belastingdienst is een aantal jaren geleden gestript, iedereen met een beetje ervaring liep lachend de deur uit met een vette oprotpremie.
Binnen de kortste keren kwam men erachter dat de database toch nog niet zelfstandig kon (be)oordelen met alle gevolgen van dien.
Uiteraard hebben ze HR aan het werk gezet om wat ja-knikkers binnen te halen die zonder kennis van zaken dossiers zijn gaan behandelen waar je de recent ontslagen carrière-ambtenaren uitstekend voor had kunnen inzetten.
De ja-knikkers werden aangestuurd door yes-minister-topambtenaren die er een schrikbewind op nahielden en voilà, de 12 topambtenaartjes maakten 13 ongelukjes...

Ik ben het met je eens, topje van de ijsberg; hele overheidsinstanties die uit pure desinteresse zand in de economische en maatschappelijke motor strooien.
Zodra iets niet werkt smeren ambtenaren de politiek gewoon een nieuwe regeling aan, die moet uitgevoerd worden, onderhouden en gecontroleerd.
Zo houden we het korps ambtenaren goed in stand.... oh nee.... het ambtenarenkorps houdt zichzelf in stand! Zodanig dat er uiteraard externe bureaus voor nodig zijn om enig licht te schijnen op het oerwoud van regelingen, subsidies en vergunningen om de politiek enige klaarheid te geven...

Voor onze forumvrienden die denken dat de linkerzijde van het spectrum dit veel beter zou oppakken, de ambtenarij is juist links georiënteerd en blijft het volk en de politiek met subsidies en regelingen bestoken
De liberalen hebben jaren gelobbyd om een vlaktaks in fte voeren met als gevolg het afschaffen en vereenvoudigen van subsidies en wetgeving, zonder noemenswaardig succes helaas.

Een combinatie van desinteresse, ' ontmenselijking' van dossiers en flinke dosis arrogantie is een gevaarlijke cocktail.
De toeslagenellende begon al voor de reorganisatie, die het probleem wel nog verder heeft vergroot.

Maar al in de jaren 90 moesten de universitair geschoolde fiscalisten plaatsmaken voor intern opgeleiden. Dat had je mensen met een mbo achtergrond die het werk gingen doen, wat vroeger een jurist deed.

En die mbo-er heeft dan gewoon de kennis niet voor de uitzonderingsgevallen en er valt meestal geen normaal gesprek mee te voeren (mijn ervaring, ik heb veel mensen bij mogen staan die verdacht werden van fraude).

Ik ben verder met je eens dat het steeds verder oppompen van de overheid een deel van het probleem is. Het is daarmee een machine geworden. En bij een machine is het input bepaalt output. En als je repressie en wantrouwen aan de inputkant stopt...

Een groot probleem en dat oplossen gaat heel veel tijd kosten. En niet gebeuren, want de reactie op fouten bij de overheid is altijd meer overheid. Net zoals we de kredietcrisis hebben opgelost met meer schulden...
DS1971 schreef:
19-12-2020 07:41
De menselijke maat is in mijn beleving al een tijdje weg bij de overheid.

Voor zover ik het kan zien heeft dat enkele oorzaken, waaronder te weinig hoogopgeleid personeel, teveel leunen op ict, te hoge werkdruk en te logge organisaties (ook kleine gemeenten hebben bv voor veel zaken samen een logge organisatie neergezet).
Allemaal waar, maar dan nog zijn er wel heel veel poortjes gemist, als we de feiten op een rijtje zetten. Ergens op die reis zal echt wel de aanname "fraudeurs hard aanpakken" zijn omgeslagen in "mijn eigen rol zo klein mogelijk laten lijken".

Tienduizenden mensen onterecht van fraude beschuldigd, hun levens systematisch de vernieling in geholpen, huisuitzettingen, loonbeslagen, duizenden kinderen die in armoede moesten opgroeien, gebroken huwelijken, zelfmoordpogingen van achtjarigen, de Tweede Kamer die werd voorgelogen, zwartgelakte dossiers, talloze ambtenaren, bestuursrechters, Kamerleden en bewindslieden die toen het erop aankwam de andere kant opkeken of zelfs moedwillig doorgingen met het afknijpen van onschuldige burgers, en tot overmaat van ramp de systematische weigering de gedupeerden snel en ruimhartig tegemoet te komen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
18-12-2020 21:54
Er is door staatssecretaris Van Huffelen aangifte gedaan tegen de belastingdienst.



Afbeelding
Tegen de belastingdienst ja, maar hoe zit het met Rutte, Asscher, Wiebes? Zij zijn het nog niet waard om overheen te kotsen. De vermoorde onschuld uithangen, zo veel medelijden met die mensen hebben, maar toch geen mm harder lopen om die mensen te helpen. Van enige zelfreflectie hebben de heren nog nooit gehoord. Het boeit ze simpelweg gewoon niet dat hun eigen beleid hele gezinnen heeft gesloopt.

Iedereen die nu nog op Rutte stemt is simpelweg niet goed. Ik ben echt niet iemand die politieke voorkeur snel veroordeeld, of het nu Trump of Klaver is, maar deze man.. Maar hij wordt gewoon weer gekozen hoor, bereid je er maar op voor.


Ik vind overigens de belastingdienst de laatste tijd wel veranderd. Ik heb dit jaar alleen nog maar vriendelijke medewerkers aan de telefoon gehad. Ook wanneer het over vermoedelijke fraude ging, waarvan één keer bij een veroordeelde fraudeur waar ik niks meer voor doe omdat mijn vermoeden ook is dat het (flinke) fraude is.
wennas wijzigde dit bericht op 19-12-2020 08:03
15.25% gewijzigd
valentinamaria schreef:
19-12-2020 02:47
Een vlaktaks van 40%...leuk voor de allerrijksten. Niet leuk voor de minder verdienenden, die zouden dan juist meer toeslagen nodig hebben. Dus het idee dat een vlaktaks toeslagen overbodig maakt is idioot. VVD is trouwens niet liberaal maar neo liberaal, de staat geeft actief vorm aan de randvoorwaarden van de markt.
Dat de VVD niet meer liberaal is, is een feit.

Denken dat het alleen aan de VVD ligt is echter bespottelijk. Ook CDA, D66, PvdA, PVV, GL, enz. En echt, ook de roep van het volk om strenger te zijn. Het is allemaal onderdeel van de verrotting binnen het overheidsapparaat. Dat werkt prima voor 95% en van de 5% waar het niet zo goed bij werkt wordt een deel door het nemen van een verkeerde afslag echt vermorzeld door het systeem.

Ook zo’n leuke was het CJIB, toen mensen die een boete echt niet direct konden betalen in no time hun schuld zagen vervijf tot -tienvoudigen. Wisten we allemaal, was heel bewust ingevoerd. Nu inmiddels hersteld. Maar bij invoeren was het: moet je maar geen boete krijgen.

Dat was exact hetzelfde idee als de toeslagenaffaire, maar dan op kleinere schaal vwb de bedragen.

En ook daar slechts een enkele rechter die kritisch was.
retrostar schreef:
19-12-2020 07:35
Het is niet iets wat mezelf treft en ik denk dat het om een soort slordig redeneren ging. Een fout dus en geen echt boze opzet. Ik heb hier geen sterke mening over.

Wat me persoonlijk meer treft is dat er iemand als De Jonge op een cruciale positie terecht is gekomen waar hij kennelijk niet erg goed in zijn werk is, maar die dan toch enorm veel te zeggen krijgt over het noodlot van de mensen. Een ander dan Rutte had hem allang overruled.
Omdat Rutte (en iedere politicus) geen topbestuurder is.

En Hugo is inderdaad de zwakste schakel. Nu in crisistijd valt ook echt op hoe zwak het bestuur van overheden doorgaans is.
Met name het feit dat deze slachtoffers nog altijd niet hun geld teruggekregen hebben vind ik tekenend voor hoezeer het niemand in Den Haag werkelijk kan schelen, op Renske Leijten en Pieter Omtzigt na.
ikBedoelHetGoed schreef:
19-12-2020 07:56
Allemaal waar, maar dan nog zijn er wel heel veel poortjes gemist, als we de feiten op een rijtje zetten. Ergens op die reis zal echt wel de aanname "fraudeurs hard aanpakken" zijn omgeslagen in "mijn eigen rol zo klein mogelijk laten lijken".

Tienduizenden mensen onterecht van fraude beschuldigd, hun levens systematisch de vernieling in geholpen, huisuitzettingen, loonbeslagen, duizenden kinderen die in armoede moesten opgroeien, gebroken huwelijken, zelfmoordpogingen van achtjarigen, de Tweede Kamer die werd voorgelogen, zwartgelakte dossiers, talloze ambtenaren, bestuursrechters, Kamerleden en bewindslieden die toen het erop aankwam de andere kant opkeken of zelfs moedwillig doorgingen met het afknijpen van onschuldige burgers, en tot overmaat van ramp de systematische weigering de gedupeerden snel en ruimhartig tegemoet te komen.
Maar dat kan alleen indien de organisatie denkt dat ze het juiste doen. Overtuigd zijn dat ze met fraudeurs te maken hebben die deze ellende over zichzelf hebben afgeroepen.

De ambtenaren op zichzelf zijn vaak hele nette en lieve mensen. Maar als geheel zijn het hardvochtige criminelen geworden.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-12-2020 08:04
Omdat Rutte (en iedere politicus) geen topbestuurder is.

En Hugo is inderdaad de zwakste schakel. Nu in crisistijd valt ook echt op hoe zwak het bestuur van overheden doorgaans is.
Ik denk dat Rutte 'm knijpt dat De Jonge er vroegtijdig vandoor gaat zodat er niemand meer is die de taken goed kan oppakken.

Ik hoop dat men hieruit leert. En niet dat over een halfjaar als het Coronaleed voorbij is men een zucht van verlichting slaakt en vervolgens alles zo gauw mogelijk weer vergeet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ikBedoelHetGoed schreef:
19-12-2020 08:09
Met name het feit dat deze slachtoffers nog altijd niet hun geld teruggekregen hebben vind ik tekenend voor hoezeer het niemand in Den Haag werkelijk kan schelen, op Renske Leijten en Pieter Omtzigt na.
Nee, dat is het gevolg van automatisering. Waar de overheid waanzinnig slecht in is. De meeste bedrijven zijn er ook niet zo heel geweldig in trouwens.

Deels ook vanwege de verkopers in de ICT die graag een heel uitgebreid systeem verkopen.
retrostar schreef:
19-12-2020 08:18
Ik denk dat Rutte 'm knijpt dat De Jonge er vroegtijdig vandoor gaat zodat er niemand meer is die de taken goed kan oppakken.

Ik hoop dat men hieruit leert. En niet dat over een halfjaar als het Coronaleed voorbij is men een zucht van verlichting slaakt en vervolgens alles zo gauw mogelijk weer vergeet.
Maar weten we iemand die beter is dan Rutte? Ook weer niet. Hij is ideaal als man die boven de partijen staat.

Echt goede bestuurders gaan gewoon niet voor het relatieve hongerloontje van een minister een baan aanvaarden waar je zo hard moet werken, zo weinig privacy hebt en zoveel kans om afgebrand te worden.
valentinamaria schreef:
19-12-2020 02:47
Een vlaktaks van 40%...leuk voor de allerrijksten. Niet leuk voor de minder verdienenden, die zouden dan juist meer toeslagen nodig hebben. Dus het idee dat een vlaktaks toeslagen overbodig maakt is idioot. VVD is trouwens niet liberaal maar neo liberaal, de staat geeft actief vorm aan de randvoorwaarden van de markt.
Een belastingvrije voet van 25000 per jaar instellen en alles wat daar boven komt hoger belasten? Dan blijft ook degene die 30.000 verdient gewoon die eerste 25.000 belastingvrij ontvangen en betaalt alleen bijv 50% over 5000.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 19-12-2020 08:26
0.56% gewijzigd
DS1971 schreef:
19-12-2020 08:18
Nee, dat is het gevolg van automatisering. Waar de overheid waanzinnig slecht in is. De meeste bedrijven zijn er ook niet zo heel geweldig in trouwens.

Deels ook vanwege de verkopers in de ICT die graag een heel uitgebreid systeem verkopen.
Diezelfde automatisering stuurt wel 54 nieuwe aanmaningen.

Van de Twitterlijn van Renske Leijten:

Gisteren presenteerden we ons rapport over de #toeslagenaffaire, een emotionele dag voor gedupeerden. Vandaag krijgt één van hen 54 brieven met aanmaningen van het CJIB op de mat.

Dit is het Nederland van #10jaarRutte in één tweet.

Dit maakt mensen kapot. Huilend gezicht


Automatisering verzint zichzelf niet, het voert uit wat een mens bedacht heeft, het kan wat een mens bedacht heeft en het kan niet wat een mens besloten heeft niet te implementeren. Dus als je besluit dat je geen rectificatie implementeert, dan kunnen die niet worden uitgevoerd inderdaad. Maar dat geloof ik niet. Het zou dat prima kunnen. Alleen moet iemand de bijgewerkte waarheid invoeren in het systeem. En blijkbaar voelt niemand zich geroepen om de afdeling die dat werk doet, daar opdracht toe te geven.
DS1971 schreef:
19-12-2020 08:15
Maar dat kan alleen indien de organisatie denkt dat ze het juiste doen. Overtuigd zijn dat ze met fraudeurs te maken hebben die deze ellende over zichzelf hebben afgeroepen.

De ambtenaren op zichzelf zijn vaak hele nette en lieve mensen. Maar als geheel zijn het hardvochtige criminelen geworden.
Als je iemand een dossier moet sturen en dan besluit dat alle inhoud onleesbaar gemaakt moet worden, dan weet je heel goed dat je zelf heel erg fout zit.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-12-2020 08:21
Maar weten we iemand die beter is dan Rutte? Ook weer niet. Hij is ideaal als man die boven de partijen staat.

Echt goede bestuurders gaan gewoon niet voor het relatieve hongerloontje van een minister een baan aanvaarden waar je zo hard moet werken, zo weinig privacy hebt en zoveel kans om afgebrand te worden.
Iedereen vindt hem geweldig :proud: Hij is inderdaad een fenomeen. Je kan niet veel tegen hem hebben op persoonlijk vlak. Iedereen vindt hem ooo en aaa.

Maar dat er niet iemand is die zich ontwikkelt als figuur die een beter antwoord is op de problemen dat moet nog maar blijken. Elke tijd ontwikkelt wel de oplossingen die nodig zijn. Met de nodige risico's natuurlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ikBedoelHetGoed schreef:
19-12-2020 08:26
Diezelfde automatisering stuurt wel 54 nieuwe aanmaningen.

Van de Twitterlijn van Renske Leijten:

Gisteren presenteerden we ons rapport over de #toeslagenaffaire, een emotionele dag voor gedupeerden. Vandaag krijgt één van hen 54 brieven met aanmaningen van het CJIB op de mat.

Dit is het Nederland van #10jaarRutte in één tweet.

Dit maakt mensen kapot. Huilend gezicht


Automatisering verzint zichzelf niet, het voert uit wat een mens bedacht heeft, het kan wat een mens bedacht heeft en het kan niet wat een mens besloten heeft niet te implementeren. Dus als je besluit dat je geen rectificatie implementeert, dan kunnen die niet worden uitgevoerd inderdaad. Maar dat geloof ik niet. Het zou dat prima kunnen. Alleen moet iemand de bijgewerkte waarheid invoeren in het systeem. En blijkbaar voelt niemand zich geroepen om de afdeling die dat werk doet, daar opdracht toe te geven.
Dat is precies wat ik eerder schreef over input en output.

Overigens weet ik hoe lastig het is om IT systemen ook goed te laten reageren op uitzonderingen. Wat zeg ik: zelfs de mens is daar helemaal niet zo kundig in.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-12-2020 08:18
Ik denk dat Rutte 'm knijpt dat De Jonge er vroegtijdig vandoor gaat zodat er niemand meer is die de taken goed kan oppakken.

Ik hoop dat men hieruit leert. En niet dat over een halfjaar als het Coronaleed voorbij is men een zucht van verlichting slaakt en vervolgens alles zo gauw mogelijk weer vergeet.
Dat ze er van leren zou betekenen dat ze enige vorm van zelfreflectie hebben. Weinig kans dus.
ikBedoelHetGoed schreef:
19-12-2020 08:31
Als je iemand een dossier moet sturen en dan besluit dat alle inhoud onleesbaar gemaakt moet worden, dan weet je heel goed dat je zelf heel erg fout zit.
Maar dat is achteraf. Ik denk dat je in 2015 van die mensen had gehoord dat ze supertrots zijn op de resultaten.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
19-12-2020 08:37
Dat ze er van leren zou betekenen dat ze enige vorm van zelfreflectie hebben. Weinig kans dus.
Het zijn op de eerste plaats gewoon mensen met enerzijds een baan (en hoe hoger de functie des te groter de persoonlijke afstand) en anderzijds een eigen persoonlijk privéleven met familie en vrienden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven