Moet Nederland het migratiepact van Marrakech ondertekenen?

25-11-2018 11:26 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet Nederland het VN-migratiepact van Marrakech ondertekenen?

Volgens de voorstanders is het pact niet juridisch bindend.
Rutte zei eerder al dat het akkoord niet juridisch bindend is. Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen van de Eerste Kamer Op 20 oktober zei premier Rutte nog: „Het migratieakkoord van Marrakesh is geen juridisch bindend document.

Maar een steeds meer landen willen niet tekenen Verenigde Staten, Australië, Oostenrijk, Hongarije, Croatie, Tsjechië, Polen, Zwitserland, Israël omdat er twijfel is over de juridische status.

In Nederland groeit het verzet Oud-VVD-leider Frits Bolkestein heeft opgeroepen niet te tekenen
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vvd ... pact-niet/

Ook Paul Scheffer (hoog¬leraar Europese studies ) is kritisch.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~becba3bf/
Mijn mening is dat Nederland geen verdragen moet tekenen waarvan de juridische status zo onduidelijk is dat slimme advocaten het in de rechtszaal zo kunnen misbruiken dat Nederland gedwongen wordt om migranten toe te laten die men normaal gewoon zou kunnen weigeren.

Als we migranten nodig hebben nodigen we die zelf wel uit.
Dit gaat trouwens niet over vluchtelingen die weg moeten voor oorlog en geweld die zijn altijd welkom dit gaat over migranten.

Nederland met

Totaal aantal stemmen: 104

Wel tekenen (7%)
Niet tekenen (93%)
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl90 schreef:
27-11-2018 06:55
Wat moeten ze met dit verdrag? Ik zie alleen maar nadelen.

Ik heb de petitie tegen dit verdrag maar ondertekend. Misschien haalt dat nog iets uit als het veel getekend wordt!

https://petities.nl/petitions/geen-toes ... ?locale=nl
Ik heb getekend en de link doorgestuurd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zien we niet vaak een 100% score in de poll.

Ik ben ook tegen, helemaal nadat ik Van Ojik zondag hoorde.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dan .
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 17:21
Reden: .
98.52% gewijzigd
.
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 17:21
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl90 schreef:
27-11-2018 12:17
Fijn dat jullie t getekend hebben Gisselle en RB (y)
Nou ik niet alleen! Mijn Turkse vrienden ook ;)
Gisselle schreef:
27-11-2018 12:48
Nou ik niet alleen! Mijn Turkse vrienden ook ;)
Helemaal goed! :-D
Ook getekend!

Van Ojik was inhoudelijk bijzonder zwak te noemen. Baudet vond ik tot mijn verrassing juist heel sterk en had goede argumenten om tegen te stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl90 schreef:
27-11-2018 12:06
Maar liefst 100% tegen tot nu toe! Volgens mij is de meerheid van de bevolking tegen dit verdrag. Hoe bestaat het dat bijna alle politieke partijen voor dit verdrag zijn? Ik heb vanuit de politiek ook nog vrijwel geen inhoudelijke argumenten voor het tekenen van het verdrag gehoord. Ik ben toch wel bang dat dit verdrag doorgedrukt wordt met verstrekkende gevolgen voor de samenleving.

Dan wordt er gezegd dat het verdrag niet bindend is, maar waarom zou een land iets ondertekenen als niemand zich er blijkbaar aan hoeft te houden?

[...]

'Mister Powerplay' (Baudet) heeft de oplossing voor alles, denkt hij.
Ja, laten we in de wereldpolitiek de zaken gaan aanpakken zoals Poetin dat doet : dreigen en af en toe iets laten escaleren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2018 14:03
Reden: Provoceren
16.97% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-11-2018 13:46
Tuurlijk, want de forummers die erg actief zijn op de pijler Actueel op Viva zijn een vertegenwoordiging van de meerheid (sic) van de bevolking :facepalm:
En zijn op de hoogte van alle details en nuances in deze discussie.
Gelukkig is dat ver bezijden de werkelijkheid.

'Mister Powerplay' (Baudet) heeft de oplossing voor alles, denkt hij.
Ja, laten we in de wereldpolitiek de zaken gaan aanpakken zoals Poetin dat doet : dreigen en af en toe iets laten escaleren.


Deze peiling is verre van representatief.
Maaaaaaaar het zegt wel iets dat niemand voor is.

Nu blijft het voor een leek lastig om internationale verdragen te doorgronden maar het feit dat diverse landen zich hebben terug getrokken en in landen als Nederland, Duitsland en België een discussie is losgebarsten zegt genoeg.

Bij twijfel niet inhalen en al zeker tekenen.
Het heeft geen haast hè, volgend jaar tekenen kan ook.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
27-11-2018 12:59
Ook getekend!

Van Ojik was inhoudelijk bijzonder zwak te noemen. Baudet vond ik tot mijn verrassing juist heel sterk en had goede argumenten om tegen te stemmen.
Aardige man die van Ojik maar vreselijk naïef.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
..
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 13-12-2018 20:26
99.47% gewijzigd
...
Zazamaenade schreef:
27-11-2018 13:46
[...]

'Mister Powerplay' (Baudet) heeft de oplossing voor alles, denkt hij.
Ja, laten we in de wereldpolitiek de zaken gaan aanpakken zoals Poetin dat doet : dreigen en af en toe iets laten escaleren.


Waar en wanneer heeft Baudet gedreigd en gezegd dat hij de zaken zoals Poetin wil aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
27-11-2018 14:44
Waar en wanneer heeft Baudet gedreigd en gezegd dat hij de zaken zoals Poetin wil aanpakken?

Je verdraait mijn woorden.
En ik zie dat er gestaft is.
Over het verdrag van Marrakech weet ik veel te weinig om daar iets nuttigs over te zeggen. Ik heb dan ook niet gestemd in de poll.
nounou
.
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 10-07-2019 17:22
Reden: .
99.56% gewijzigd
Zaza, je stelt zelf dat Baudet (mister Powerplay) het wil doen zoals Poetin. Waar en wanneer heeft hij dit dan gezegd?

Ik heb je trouwens niet gestaft. Ik staf alleen spammers.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
27-11-2018 16:34
Zaza, je stelt zelf dat Baudet (mister Powerplay) het wil doen zoals Poetin. Waar en wanneer heeft hij dit dan gezegd?

Ik heb je trouwens niet gestaft. Ik staf alleen spammers.

Nee, dat stel ik niet.
Baudet stelde 'powerplay' voor als alternatief voor de Verklaring van Marrakech (in Buitenhof afgelopen zondag).
Ik denk dat Baudet autocratische oplossingen voor erg moeilijk op te lossen problemen propageert.
Poetin is één van de autocraten die op dit moment de wereldpolitiek domineren. Helaas niet de enige.
Dat ik Baudet hiermee associeer wil niet zeggen dat ik zeg dat hij 'het wil doen als Poetin', je kunt er niet zomaar een = tussen zetten.

Wat betreft de verklaring van Marrakech zijn linkjes naar informatie van FvD, Vlaams Belang en TPO nogal een blamage, vind ik.
Het betreft nogal vooringenomen informatie, om het voorzichtig te zeggen. Dit zijn uiterst rechtse, xenofobe informatiebronnen.
Hier een link naar de tekst van de verklaring : https://www.government.nl/documents/pub ... -marrakesh
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-11-2018 17:16
0.44% gewijzigd
nounou
Zaza, je kunt van Baudet zeggen wat je wil, maar hij komt op mij niet xenofoob over.
Zazamaenade schreef:
27-11-2018 17:10
Nee, dat stel ik niet.
Baudet stelde 'powerplay' voor als alternatief voor de Verklaring van Marrakech (in Buitenhof afgelopen zondag).
Ik denk dat Baudet autocratische oplossingen voor erg moeilijk op te lossen problemen propageert.
Poetin is één van de autocraten die op dit moment de wereldpolitiek domineren. Helaas niet de enige.
Dat ik Baudet hiermee associeer wil niet zeggen dat ik zeg dat hij 'het wil doen als Poetin', je kunt er niet zomaar een = tussen zetten.

Wat betreft de verklaring van Marrakech zijn linkjes naar informatie van FvD, Vlaams Belang en TPO nogal een blamage, vind ik.
Het betreft nogal vooringenomen informatie, om het voorzichtig te zeggen. Dit zijn uiterst rechtse, xenofobe informatiebronnen.
Hier een link naar de tekst van de verklaring : https://www.government.nl/documents/pub ... -marrakesh
Een blamage nog wel... het lijkt me pas een blamage als dit pact daadwerkelijk getekend wordt.
Er zijn niet voor niks al zo veel landen die afhaken!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-11-2018 17:10

Baudet stelde 'powerplay' voor als alternatief voor de Verklaring van Marrakech (in Buitenhof afgelopen zondag).
Ik denk dat Baudet autocratische oplossingen voor erg moeilijk op te lossen problemen propageert.
Poetin is één van de autocraten die op dit moment de wereldpolitiek domineren. Helaas niet de enige.
Dat ik Baudet hiermee associeer wil niet zeggen dat ik zeg dat hij 'het wil doen als Poetin', je kunt er niet zomaar een = tussen zetten.

Volgens mij had Baudet het over "powerplay" tegen landen die weigeren hun landgenoten terug te nemen.
Op zich heeft hij daar wel een punt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-11-2018 11:29
Volgens mij zien we niet vaak een 100% score in de poll.

Ik ben ook tegen, helemaal nadat ik Van Ojik zondag hoorde.

Helemaal eens
Regeren is vooruitzien, niet tekenen dus.

Bolkestein heeft vrij vaak gelijk, nu ook.


https://youtu.be/8fsweB2IdTs
Alle reacties Link kopieren
Ook naar aanleiding van de laatste berichten, iets met een stemming cq discussie binnen de VN vergadering, lijkt het erop dat onze regering wederom een enorme fout maakt. De verlinksing van een klein deel van de samenleving hoeven wij toch niet te gaan financieren?
Waarom is onze regering waarschijnlijk te bang om nee te zeggen? Ze dwingen ons om nog rechtser de verkiezingen in te gaan.
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-11-2018 18:46
Reden: petitie verwijderd
98.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tegen mijn principes in om voor andere partijen op deze beetje ordinaire wijze de politiek te mobiliseren heb ik toch gebruik gemaakt van deze mogelijkheid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-11-2018 18:47
Reden: quote verwijderd
42.44% gewijzigd
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven