Myrthe wordt op straat nageroepen en lastig gevallen

05-06-2020 11:19 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie daar nou van? Waarom kunnen dames niet gewoon met rust gelaten worden als ze op straat lopen?

https://www.ad.nl/binnenland/myrthe-19- ... ~a35dfe03/
Nepalese33 schreef:
05-06-2020 17:14
Nee dat is je ervaringen delen, en als je ervaringen hebt met een bepaalde groep heet het bashen. Kom op zeg.
Maar wat maak ik me druk :mrgreen:
nou ja, op zich is dit wel degelijk een onderwerp om je druk over te maken, lijkt mij. Fijn dat jij het als een lolletje ziet.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Luci_Morgenster schreef:
05-06-2020 17:12
En ik woon ook in de Randstad en ik ken van autochtonen en allochtonen zulk gedrag. In diverse gradaties. Heb ik al eerder getikt.

Dus, gewoon het gedrag geheel veroordelen, heb je 'beide' groepen. Lijkt me enige logische.
De ene groep is alleen een veel groter probleem dan de andere. Als je het fluiten van een bouwvakker gelijk stelt aan het bespugen of uitschelden van een "jongere" dan heeft het weinig zin om verder in discussie te gaan. Ik vind dat namelijk een wereld van verschil. Daarnaast durft tegenwoordig bijna niemand die "jongeren" nog op hun gedrag aan te spreken.
fizz wijzigde dit bericht op 05-06-2020 17:19
28.57% gewijzigd
Fizz schreef:
05-06-2020 17:17
De ene groep is alleen een veel groter probleem dan de andere. Als je het fluiten van een bouwvakker gelijk stelt aan het bespugen of uitschelden van een "jongere" dan heeft het weinig zin om verder in discussie te gaan. Ik vind dat namelijk een wereld van verschil.
Als je daar op blijft hameren vergeet je het echte probleem
Vorige zondag was ik op een strandje bij een plas, in de randstad, waar zeer blonde 10 en 11 jarige jongetjes naast ons naar 10 en 11 jarige meisjes riepen dat 'naam vriendje' het meisje wel wilde fisten.
Toen stond ik wel met mijn oren te klapperen hoor. Het begint al jong voor zowel jongens als meiden.
Th∅rdis schreef:
05-06-2020 17:19
Als je daar op blijft hameren vergeet je het echte probleem
Waarom is die straatintimidatie dan zo toegenomen? In Amsterdam kon je in bepaalde delen van de stad niet eens meer joggen zonder lastig gevallen te worden en daar waren de daders echt geen Floris of Pepijn.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3157395 ... t-griezels
fizz wijzigde dit bericht op 05-06-2020 17:23
11.91% gewijzigd
Th∅rdis schreef:
05-06-2020 16:51
En ik ben verre van een moslimbasher en ik hou me verre van dergelijke discussies normaalgesproken.
Mijn ervaring is juist dat moslims die actief praktiserend zijn absoluut geen vrouw na zouden sissen of roepen en dit juist veroordelen. Als het dan al een bepaalde groep is, is het meer een cultuurding. Overigens heb ik het meegemaakt met mensen met verschillende afkomsten, is ook net waar je woont gok ik zo (ook in kleine dorpjes met weinig variërende achtergronden gebeurt het).
Th∅rdis schreef:
05-06-2020 17:04
Klopt. Dat hoop ik tenminste. Want dit aangrijpen om het weer over hullie de foute moslims te hebben is totaal het doel voorbijschieten en dán wordt Myrthes probleem helemaal ondergesneeuwd. Want dan zijn de Hollandse pvv mannen de eerste die roepen dat die foute moslims weg moeten ipv het over het grensoverschrijdende gedrag te hebben waar vrouwen mee te maken hebben
maar dat is wel waar een aantal mensen in dit topic naar toe willen. Vooral aantonen hoe fout moslims zijn. Dus dan krijg je een tegenreactie.
Niemand ontkent dat er een probleem is met een deel van de moslimmannen, maar uiteindelijk is bij bijna iedere man die ongewenst gedrag vertoont het onderliggende idee hetzelfde: vrouwen zijn niks waar en alleen maar een object waar je mee kunt sollen wanneer je wil.
Dat bij de oplossing gaat kijken wat iemands achtergrond is, lijkt me logisch.
rosanna08 schreef:
nou ja, op zich is dit wel degelijk een onderwerp om je druk over te maken, lijkt mij. Fijn dat jij het als een lolletje ziet.
Ik zie het onderwerp niet als een lolletje maar wel sommige reactie’s. Vandaar dat wat maak ik me druk. Dus liever niet de boel omdraaien.
Fizz schreef:
De ene groep is alleen een veel groter probleem dan de andere. Als je het fluiten van een bouwvakker gelijk stelt aan het bespugen of uitschelden van een "jongere" dan heeft het weinig zin om verder in discussie te gaan. Ik vind dat namelijk een wereld van verschil. Daarnaast durft tegenwoordig bijna niemand die "jongeren" nog op hun gedrag aan te spreken.
ik denk dat jij dit topic nog een keer opnieuw moet lezen als dit is wat je eruit hebt begrepen
rosanna08 schreef:
05-06-2020 17:22
maar dat is wel waar een aantal mensen in dit topic naar toe willen. Vooral aantonen hoe fout moslims zijn. Dus dan krijg je een tegenreactie.
Niemand ontkent dat er een probleem is met een deel van de moslimmannen, maar uiteindelijk is bij bijna iedere man die ongewenst gedrag vertoont het onderliggende idee hetzelfde: vrouwen zijn niks waar en alleen maar een object waar je mee kunt sollen wanneer je wil.
Dat bij de oplossing gaat kijken wat iemands achtergrond is, lijkt me logisch.
Het heeft wel degelijk met bepaalde culturen te maken, dat hoeft niet eens een moslimcultuur te zijn, maar het zijn over het algemeen wel culturen waarin mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. Het heeft alles te maken met een gebrek aan respect voor vrouwen.
Er is een verschil tussen alles maar op 1 hoop gooien, of alles in een onderling verband plaatsen, met aandacht voor de verschillende specificieke contexten.
Nepalese33 schreef:
05-06-2020 17:23
Ik zie het onderwerp niet als een lolletje maar wel sommige reactie’s. Vandaar dat wat maak ik me druk. Dus liever niet de boel omdraaien.
Nou ja dat is een beetje hoe het werkt op dit forum.
Stel iemand opent een topic over overlastgevende 'jongeren' dan moeten er minstens ook 20 voorbeelden komen over overlastgevende Jan en Willem uit Urk.
Open je een topic over overlastgevende Willem en je noemt 1 voorbeeld over overlastgevende 'jongeren' dan is de standaard reactie "ja maar over overlastgevende 'jongeren'gaat dit topic niet! Graag ontopic dít topic gaat over Willem en als je het over 'jongeren wilt hebben open je zelf maar een topic."
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Maar ik zie oprecht niet waarom grote groepen jongens die op straat rondhangen en heel intimiderend meisjes lastig vallen (en dat is volgens mij waar Myrthe last van heeft), niet als een apart probleem besproken mag worden. Als het gaat om, bijvoorbeeld, seksuele intimidatie binnen studentenverenigingen dan mag dat toch ook apart besproken worden, met aandacht voor de cultuur waaruit dat voorkomt? Juist door alles op één hoop te gooien los je volgens mij niets op. Corpsballen kun je niet één op een vergelijken met achterstandsjongeren, ook al vertonen ze hetzelfde soort gedrag, evenmin als je deze twee groepen kunt vergelijken met bijvoorbeeld managers die over de schreef gaan. Het vraagt allemaal een andere aanpak en je schiet er niets mee op het één, of het ander te bagatelliseren. Het zijn geen onschuldige jochies van zestien die een beetje sissen, net zo min als studenten "maar een grapje maken" als ze schunnige opmerkingen maken of bouwvakkers altijd alleen maar jolig en vriendelijk zijn. Al deze voorbeelden komen voort uit een bepaalde groepscultuur. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog individuele "enge mannen". De uitkomst is misschien hetzelfde, maar de oorzaak niet. En om een probleem op te lossen, moet je naar de oorzaak kijken.
TO plaatst zelf de link naar Myrthes verhaal met maar een summiere uitnodiging voor discussie. Natuurlijk mag het over de brede linie gaan. Maar het benoemen van problemen op de automatische piloot als "bashen" afdoen, doet geen recht aan de ervaringen van mensen.
anoniem_395087 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 17:36
0.16% gewijzigd
Soms helpt een motto echt goed om iemand te plaatsen
goh zou dat misschien komen doordat er altijd dezelfde mensen opduiken zodra er een mogelijkheid is om moslims te bashen? Vast niet he

Maar prima, jullie gaan jullie gang maar, ik haak af
Murrmurr schreef:
05-06-2020 17:33
Soms helpt een motto echt goed om iemand te plaatsen
Ben ik het helemaal mee eens
Th∅rdis schreef:
05-06-2020 17:36
Ben ik het helemaal mee eens
:proud:
Fizz schreef:
05-06-2020 17:21
Waarom is die straatintimidatie dan zo toegenomen? In Amsterdam kon je in bepaalde delen van de stad niet eens meer joggen zonder lastig gevallen te worden en daar waren de daders echt geen Floris of Pepijn.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3157395 ... t-griezels
Gaat het je om de vrouwen of of bewijzen dat die mannen fout zijn?
Fizz schreef:
Ik vind de fluitende bouwvakker even irritant als de sissende jongere. Als er daarna een ‘daar moet een piemel in’ van de bouwvakker of ‘kuthoer’ van de jongere komt, maakt me dat net zo boos. En dat is me allemaal meermaals overkomen. Dus ik zie het verschil tussen de bouwvakker en jongere niet.

Wel spreek ik mensen daarop aan en eerlijk gezegd helpt dat vaak wel. Ik snap dat niet iedereen dat durft, maar ga eens in gesprek. En dat hoeft niet gesugarcoat te worden. Ik vraag meestal hoe ze het zouden vinden als hun moeder op deze manier zou worden aangesproken.

De graaiers in de kroeg en op terrassen vind ik helemaal gespuis, daar valt vaak ook niet mee te praten. Het afdoen als een grapje waar je maar tegen moet kunnen, nog even doorgaan met betasten, je uitschelden met de meest tegenstrijdige dingen zoals frigide hoer (euh, wat??) en erger zijn de tegenwerpingen die je krijgt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Is dit een onderzoekje TO? Leuk dat je meeschrijft!
Honey, you should see me in a crown
Ik ben sinds mijn puberteit door vele culturen, achtergronden, huidskleuren lastiggevallen. Dat ging van nafluiten/sissen tot je achtervolgen tot aan aanranding en dat doet echt wel wat met je. Ik heb van kleins af aan geleerd om van me af te bijten en doe dat ook.
Maar, en ik spreek nu echt alleen voor mezelf, wat mij is opgevallen is dat je niet bij elke cultuur dat veilig kan doen.
Ik probeer het met opzet vaag te houden maar ik ervaar de intimidatie van bepaalde types veel erger dan van andere.
Waar ik tegen de ene groep/achtergrond/cultuur ongeremd kan zeggen wat ik denk wanneer er overschrijdend gedrag is tegen mij heb ik bij anderen mogen rennen voor m’n veiligheid.
Met als gevolg dat ik bepaalde types echt uit de weg ga en als er dan wat gebeurd dan hou ik m’n mond.
En dat vind ik het meest verschrikkelijk, dat ik niet van me af kan bijten omdat het anders echt escaleert.
Gelukkig word het aanzienlijk minder nu ik ouder ben maar ik kan me echt nog onveilig voelen op straat door die eikels.
Mia1981 schreef:
05-06-2020 11:55
Laten we gaan demonstreren. Respect voor westerse vrouwen is belangrijk
Jaaaa!! Zullen we dat dan op een leuk en gezellig festivalterrein doen?!
Een onoplosbaar probleem.

Even nadenken wat je aantrekt kan ook helpen ... .
Boogschutter10 schreef:
05-06-2020 18:14

:rofl: ja joh.
Boogschutter10 schreef:
05-06-2020 18:14

Wut?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven