Myrthe wordt op straat nageroepen en lastig gevallen

05-06-2020 11:19 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie daar nou van? Waarom kunnen dames niet gewoon met rust gelaten worden als ze op straat lopen?

https://www.ad.nl/binnenland/myrthe-19- ... ~a35dfe03/
Fizz schreef:
06-06-2020 14:31
Moord en verkrachting vind je een gradatie van straatintimidatie?
Wat ik wilde zeggen is, dat in het overschrijdend gedrag van zowel "Jannen" en "Mo's" gradaties voorkomen; dat kan uitlopen van een simpele opmerking tot (veel) erger.
Dus wanneer je (algemeen bedoeld, niet jij speciaal) van "Jan" alleen lollige opmerkingen krijgt, het best kan dat iemand anders met een andere "Jan" hele andere ervaringen heeft. Zelfde geldt voor "Mo's". Ligt heel voor de hand zou je denken, maar ik lees terug in de discussie dat sommigen dat zich blijkbaar moeilijk kunnen voorstellen.
Boogschutter10 schreef:
06-06-2020 14:23
Ja mooi verwoord maar ik lees er geen toepasbare oplossing in.
Zie mijn volgende post van 13.06: ik heb helaas geen pasklare oplossing ;-)
Seksuele intimidatie of geweld wordt steeds meer besproken. In verschillende media, niet alleen hier. Er zijn vaker protesten (wereldwijd), (metoo) bewegingen, en het komt een beetje meer uit de taboesfeer, afhankelijk per regio. En educatie hierover helpt ook veelal. Ik zie het wel gebeuren dat steeds minder mensen het zullen goedpraten en er langzaam meer bewustwording zal zijn.
Hakuna Matata
Boogschutter10 schreef:
05-06-2020 21:27
Die aanrandingen en verkrachtingen / sexueel geweld in conservatieve kringen schijnen meer in de familiekring en hun vertrouwelingen te liggen en niet zozeer van buitenstaanders. Toch wel een verschil dus.
De meesten vormen van seksueel geweld vindt plaats binnen de kennissenkring. Vaak is het een bekende. Dat is overal zo, ook hier.

Bovendien is er in conservatieve landen in bijv. Afrika of Midden-Oosten (ook) veel straatintimidatie/seksueel geweld. En nog vele andere (zeer ernstige) vormen van misogynie.
Hakuna Matata
Seriemoordenaars en verkrachters zijn overigens vaker witte mannen.

Maar wat mij betreft zijn psychopaten, lustmoordenaars en dat soort totaal niet te vergelijken met de standaard sexuele intimidatie waar veel vrouwen mee te maken hebben. De meeste Mohammeds stoppen met op straat hangen zodra ze een baan en een vrouw hebben, en ook de meeste bouwvakkers zullen geen serieverkrachters worden.

Maar zoals iemand al eerder schreef, hebben de meeste mannen geen idee wat hun gedrag met vrouwen doet en hoe intimiderend dit kan zijn. En daar kan bewustwording bij helpen.

Maar kijk niet alleen naar aangiftes. Ik liep ooit stage bij de overheid, op een afdeling waar ene Ruud L. net vertrokken was. Deze Ruud was zeer berucht om het ongewenst bepotelen van vrouwen. Maar zou jij aangifte doen tegen de voormalig MP en wie gaat je geloven en stappen ondernemen?
forumfossiel schreef:
06-06-2020 16:47
Seriemoordenaars en verkrachters zijn overigens vaker witte mannen.

Maar wat mij betreft zijn psychopaten, lustmoordenaars en dat soort totaal niet te vergelijken met de standaard sexuele intimidatie waar veel vrouwen mee te maken hebben. De meeste Mohammeds stoppen met op straat hangen zodra ze een baan en een vrouw hebben, en ook de meeste bouwvakkers zullen geen serieverkrachters worden.

Maar zoals iemand al eerder schreef, hebben de meeste mannen geen idee wat hun gedrag met vrouwen doet en hoe intimiderend dit kan zijn. En daar kan bewustwording bij helpen.

Maar kijk niet alleen naar aangiftes. Ik liep ooit stage bij de overheid, op een afdeling waar ene Ruud L. net vertrokken was. Deze Ruud was zeer berucht om het ongewenst bepotelen van vrouwen. Maar zou jij aangifte doen tegen de voormalig MP en wie gaat je geloven en stappen ondernemen?

Idd, bewustwording is belangrijk. Nu, 30 jaar later heb ik nog steeds last mijn handtastelijke leidinggevende. En niet een x maar twee keer meegemaakt dat deze leidinggevenden misbruik maakten van hen positie. En dat wordt hier gewoon gebagatelliseerd. Je moet het opvatten als een compliment :bonk: Serieus? Wat jammer dat degene die hier een bash topic van wilde maken, voorbij gaan het allerbelangrijkste. Alle soorten mannen doen dit en het is niet ok! En bewustwording is een stap in de goede richting.

Gelukkig zagen collega’s wat het met mij deed en greep HR in en werd ik overgeplaatst. Je zult collega’s hebben als de bashers in dit topic :whip:
anoniem_64d8786a5ff9a wijzigde dit bericht op 06-06-2020 17:52
Reden: Typo
0.42% gewijzigd
En niet de handtastelijke leidinggevende is overgeplaatst, maar jij als slachtoffer.

En idd een sissende moslim is eng maar “ daar moet een piemel in” , is bedoeld als compliment.☹️
forumfossiel schreef:
06-06-2020 17:58
En niet de handtastelijke leidinggevende is overgeplaatst, maar jij als slachtoffer.

En idd een sissende moslim is eng maar “ daar moet een piemel in” , is bedoeld als compliment.☹️
idd, ik zie nog de beelden voor me van een inspraakavond over een asielzoekerscentrum waarbij gewone witte, autochtone hollandse boeren scandeerden 'daar moet een piemel in' toen een dame aan de microfoon stond die iets zei wat hen niet beviel.
En maar roepen dat al die buitenlanders hun handen niet thuis kunnen houden....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het gaat hier over Myrthe en zij wordt vooral lastig gevallen door Noord Africaanse mannen. Daar gaat dit topic over. En ja er zjn ook Nederlandse manen die zich niet kunnen gedragen maar ik weet zeker dat er dat veel minder zijn. Het is echt een probleem dat die Noord Aficaanse mannen zich niet kunnen gedragen en geen respect hebben voor een Nederlandse vrouw.
Ik weet niet zo zeker dat er “ veel minder” Nederlandse mannen zijn die respectloos gedrag richting vrouwen vertonen.

Ik geloof best dat Myrthe op dit moment het meeste last heeft van die noord- Afrikanen en ik geloof zelfs dat van de mannen die in groepjes op straat nare dingen naar vrouwen roepen het merendeel noord- Afrikaan is.

Maar het algemene idee dat een vrouw vogelvrij is onder bepaalde omstandigheden leeft ook bij autochtone Nederlanders net zo sterk of misschien wel sterker.
En zolang de gangbare reactie op een verhaal van sexueel geweld is : “ wat deed je daar dan ook op dat tijdstip “ , is dat niet voorbij.
Myrthe zit nu bij Welmoed en Sander aan tafel.
Gisselle schreef:
05-06-2020 12:14
Ooh heb ik een gevoelige snaar geraakt? Maar een bouwvakker die fluit als er een vrouw langsloopt vind ik anders dan een groepje noord afrikanen die vraagt of je wilt neuken of hun piemel laten zien, dat vind ik veel bedreigender.

Zie jij eruit als Gisselle Bundchen??

Indien nee, dan heb je niets te vrezen, die Noord Afrikanen hebben ook smaak hoor.
Noord Afrikaanse mannen fluiten ook Noord Afrikaanse VROUWEN na :idee:

Niet alleen hier, maar ook in het land van herkomst.
forumfossiel schreef:
06-06-2020 17:58

Wie zegt dat? o_o
Inderdaad, de ' daar moet een piemel in' , is echt een nederlandse uitvinding, helder en duidelijk, daar kun je geen vergissing in maken.
Astromeria schreef:
07-06-2020 14:42
Wie zegt dat? o_o

Witte hollandse kerels.
vrijenblij20220 schreef:
06-06-2020 19:21
Het gaat hier over Myrthe en zij wordt vooral lastig gevallen door Noord Africaanse mannen. Daar gaat dit topic over. En ja er zjn ook Nederlandse manen die zich niet kunnen gedragen maar ik weet zeker dat er dat veel minder zijn. Het is echt een probleem dat die Noord Aficaanse mannen zich niet kunnen gedragen en geen respect hebben voor een Nederlandse vrouw.
Dus als je op straat bent lastig gevallen, aangerand en gestalkt mag je niet meedoen met deze discussie omdat de daders geen Noord Afrikaanse roots hebben?
En als je aangeeft de sissende en/of scheldende Noord Afrikaan erop aan te spreken en dat dat vaak werkt/helpt is dat ook geen reden om hier mee te praten?
En dat je verkracht bent en de dood in de ogen hebt gezien door een ‘machtige’ man dan mag je ook niet meepraten?

Alleen als je vindt dat sissen en hoer roepen heeeel veeeel erger is dan bovenstaande??

Ik zeg nergens dat er geen problemen zijn met groepjes jongeren, die zijn er ook zeker.

Ik denk dat het constructiever is dat vrouwen samen zich uitspreken tegen het naroepen en lastig vallen op straat ipv elkaar beschuldigen en aan een potje ver pissen willen doen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
En hoe zit het met vrouwen van noord afrikaanse afkomst, die worden na geroepen door nederlandse bouwvakkers, vuilnismannen etc.?
Porterenee schreef:
07-06-2020 14:44
Witte hollandse kerels.
O ik schrok al ik dacht dat er vrouwen waren die het als een compliment zagen.
Ik denk dat mannen die zulke dingen doen/zeggen, geen erg realistisch beeld hebben over hun eigen uitingen. Dat zal niet alleen voor witte Hollandse kerels gelden.
Porterenee schreef:
07-06-2020 14:43
Inderdaad, de ' daar moet een piemel in' , is echt een nederlandse uitvinding, helder en duidelijk, daar kun je geen vergissing in maken.
Dit is fucking racistisch. Vind je dit normaal?
lepa_ana schreef:
10-06-2020 16:27
Dit is fucking racistisch. Vind je dit normaal?
"Nederlands" is geen ras hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven