Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook, dat de familie is afgekocht. Dat Voorburgs Dagblad schijft het nogal slecht en kort door de bocht op, maar het beeld van de Dominicaanse Republiek als een corrupte boevenbende, blijft overeind.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Als het een misdrijf was geweest waren er wel arrestaties geweest maar daarover hoor je niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 21 juni 2016 @ 23:11:

Dat denk ik ook, dat de familie is afgekocht. Dat Voorburgs Dagblad schijft het nogal slecht en kort door de bocht op, maar het beeld van de Dominicaanse Republiek als een corrupte boevenbende, blijft overeind.Wat een speculaties. .... lijkt mij sterk dat als je zoiets overkomt je je als familie laat afkopen. Trouwens de Nederlandse ambassade was er ook nauw bij betrokken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 21 juni 2016 @ 22:32:

http://www.ad.nl/den-haag ... s-blijft-geheim~aa7151f3/



Dit vind ik zo raar. Werkt alleen maar speculaties in de hand. Ik denk nu aan drugs.

Volledig mee eens. Ik denk het; jij schrijft het.



Drugs is een mogelijkheid, maar vreemde vruchten of planten eten kan ook. Een voorbeeld (dat hoeft hier niet het geval te zijn): Stel iemand plukt paddenstoelen en denkt dat dat champignons zijn of ander soort eetbare paddenstoelen. Feitelijk zijn het groene knolamanieten. Deze paddenstoelensoort is dodelijk giftig. Iemand kan zich beroerd voelen en na een paar dagen weer opknappen. Na een paar weken blijken de lever en de nieren niet te functioneren en de persoon in kwestie overlijdt alsnog.



Hier kan er wat anders aan de hand zijn. Deze mogelijkheid werd hier al eerder gegeven. Op mijn werk had ik het hier ook over, en een paar collega's vermoedden hetzelfde.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 21 juni 2016 @ 22:59:

Ik denk eerder dat de zaak is afgekocht.Waarom denk je aan afkoop?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Tsja, zo krijg je inderdaad wel de neiging om te speculeren ... ik kan trouwens wel meer redenen verzinnen waarom er (voorlopig?) geen openheid wordt gegeven. Het zou bijvoorbeeld ook zo kunnen zijn dat het voor verder onderzoek beter is om niet alle details bloot te geven.
Het onderzoek is afgerond, Yette.



Het zal dus niet iets zijn als botulisme of een voedselvergiftiging.
Alle reacties Link kopieren
Als het iets was dat andere vakantiegangers ook zou kunnen treffen (botulisme, een giftige plantensoort, beet van een giftig dier) zou het toch handiger zijn als ze het bekend maakten?

Nu heeft de geheimzinnigheid tot gevolg dat er gespeculeerd wordt over óf drugsgebruik óf de onveiligheid van hotel en excursie.
Het is allemaal speculeren maar ik zag laatst een buitenlands programma. Een man dacht een spinnenbeet te hebben opgelopen in het buitenland omdat hij een wond op zijn huid zag.Hij was op een zakelijk congres maar werd de eerste dag zo beroerd dat hij in bed bleef,op de tweede dag heeft hij zelf nog smorgens vroeg het noodnummer kunnen bellen maar in de ambulance is hij overleden.Na autopsie,diverse ontstekingen aan longen ed kwam het antwoord uit het lab: MRSA

Mensen met een verminderde weerstand kunnen met MRSA geïnfecteerd raken. Dit kan leiden tot allerlei ontstekingen. Ook kan MRSA zich via de bloedcirculatie verspreiden door het lichaam. In dat geval kan de bacterie ernstige schade toebrengen aan vitale organen. Hierdoor kan de patiënt in shock raken en zelfs overlijden. De symptomen zijn niet altijd zichtbaar en zijn niet altijd hetzelfde.

Misschien hebben ze deze bacterie in het buitenland opgelopen maar ja het kan eveneens een voedselbacterie/vergiftiging zijn geweest. Onderzoek moet het uitwijzen......
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 22 juni 2016 @ 09:22:

Nu heeft de geheimzinnigheid tot gevolg dat er gespeculeerd wordt over óf drugsgebruik óf de onveiligheid van hotel en excursie.Daar ligt het alvast niet aan. Dan zou er ook (een deel van) de andere hotelgasten en deelnemers aan de excurise ook ziek geworden zijn en/of overleden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Afgekocht? Door het hotel of de cursusorganisator dan neem ik aan?

Ben benieuwd of je dat echt stil kan houden...



Maar als het iets is als een bacterie, spinnenbeet, ander geval van "pech" zouden ze het gewoon bekend maken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 22 juni 2016 @ 09:28:

[...]



Daar ligt het alvast niet aan. Dan zou er ook (een deel van) de andere hotelgasten en deelnemers aan de excurise ook ziek geworden zijn en/of overleden.Ze kunnen iets gegeten of gedronken hebben dat niemand anders geconsumeerd heeft.
quote:Protocol schreef op 22 juni 2016 @ 09:30:

Afgekocht? Door het hotel of de cursusorganisator dan neem ik aan?

Ben benieuwd of je dat echt stil kan houden...



Maar als het iets is als een bacterie, spinnenbeet, ander geval van "pech" zouden ze het gewoon bekend maken natuurlijk.Dit! En nee, ik denk niet dat het uiteindelijk stil gehouden kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 22 juni 2016 @ 09:19:

Het onderzoek is afgerond, Yette.



Het zal dus niet iets zijn als botulisme of een voedselvergiftiging.De autopsie is afgerond. Maar je hebt naast medisch onderzoek -indien nodig- ook politieonderzoek. Geen idee of dat in dit geval speelt, maar ik kan me voorstellen dat je ook dan geen openheid van zaken geeft.
Ik dacht dat het politieonderzoek ook was afgerond. Maar ik heb er niet heel veel verstand van
quote:Habbekratz schreef op 22 juni 2016 @ 09:24:

Onderzoek moet het uitwijzen......Onderzoek heeft het dus uitgewezen. We krijgen het alleen niet te horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 22 juni 2016 @ 10:31:

[...]





Onderzoek heeft het dus uitgewezen. We krijgen het alleen niet te horen.Ik had begrepen dat het de familie was die het niet bekend wil hebben. Tja, dan blijft speculatie over drug niet uit natuurlijk!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Als het voedselvergifteging of een spinnenbeet is geweest wordt het heus wel bekend gemaakt. Afgekocht is totale onzin!
quote:mienietjefietje schreef op 22 juni 2016 @ 11:50:

[...]





Ik had begrepen dat het de familie was die het niet bekend wil hebben. Tja, dan blijft speculatie over drug niet uit natuurlijk!Is ook zo. Ik reageer op iemand die denkt dat het onderzoek nog gaande is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou afkopen totale onzin zijn? Elke doodsoorzaak van een toerist, of het nu voedselvergiftiging of drugsgerelateerd is, kan een slecht effect hebben op het toerisme in dit corrupte boevennest.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 22 juni 2016 @ 15:52:

Waarom zou afkopen totale onzin zijn? Elke doodsoorzaak van een toerist, of het nu voedselvergiftiging of drugsgerelateerd is, kan een slecht effect hebben op het toerisme in dit corrupte boevennest.Dus jij denkt dat de familie die een dochter en zoon zijn verloren geld aannemen om daarna hun mond te houden. Sorry maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Hoe kom je er trouwens bij dat het "een corrupt boevennest" is? Heb je er ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
http://dominicaanserepubl ... minicaanse-republiek.html



Het heeft wel die naam, ja. Dit soort verhalen komt in de wereld als je geen openheid geeft. Ik krijg er een heel raar gevoel bij.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
De familie kiest ervoor geen openheid te geven en dat is hun goed recht. Moet je niet gelijk gaan roepen dat het is afgekocht. Ze kiezen ervoor het voor zich zelf te houden wat de reden hiervoor ook is. Als er een crimineel feit was gepleegd was het vast naar buiten gekomen en had de Dominicaanse Republiek er vast alles aan gedaan om de daders te straffen. Niet alleen omdat de politie daar zeer streng is maar misschien ook omdat het een populaire vakantiebestemming is, en zij niet in een slecht daglicht willen komen te staan. Maar er is dus schijnbaar geen crimineel feit gepleegd. Wat er wel is gebeurd dat blijft gissen en weet alleen de familie.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is dat hun goed recht. Maar of het verstandig is, is een tweede.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik denk dat ze nu wel andere dingen aan hun hoofd hebben. Er is nogal wat gebeurd de laatste weken. Ik hoop dat ze rust krijgen om het verdriet te kunnen verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven