Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
Drank en drugs is geen goeie combi.
Alle reacties Link kopieren
quote:missdory schreef op 23 juni 2016 @ 00:19:

Tja, ik denk dat ze nu wel andere dingen aan hun hoofd hebben. Er is nogal wat gebeurd de laatste weken. Ik hoop dat ze rust krijgen om het verdriet te kunnen verwerken.Ik hoop het voor ze, maar de pers zal gaan graven dus ik verwacht het niet.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:missdory schreef op 23 juni 2016 @ 00:19:

Tja, ik denk dat ze nu wel andere dingen aan hun hoofd hebben. Er is nogal wat gebeurd de laatste weken. Ik hoop dat ze rust krijgen om het verdriet te kunnen verwerken.

Ik denk dat dat de reden is dat ze nu geen openheid van zaken willen. Ze willen het mogelijk eerst verwerken en daarna - als die tijd daar is (want de dood van een pasgetrouwd stel lijkt mij moeilijk te verwerken; alles leek op een uitgekomen droom) - misschien openheid van zaken geven.



Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat mensen gaan speculeren over de doodsoorzaak op zich.
World of Warcraft: Legion
Wat een raar verhaal. Het niet naar buiten brengen van de doodsoorzaak doet niemand goed. Het werkt alleen speculaties in de hand zowel over het land als over deze mensen. Ik kan me haast niet voorstellen dat je je als familie laat omkopen, ook omdat je je dan wel kan bedenken dat men gaat speculeren. Het is gewoon vreemd dat je een noodlottig ongeval (beet, vergiftiging) niet bekend zou willen maken, ik kan daar geen reden voor bedenken. Ik kan me dan weer beter voorstellen dat je je schaamt als blijkt dat ze een verkeerd pilletje gepakt hebben..
Een keer een verklaring geven, geeft ze denk ik ook veel meer rust dan mensen die gaan speculeren en graven. Voor mij een onbegrijpelijke keuze dus.
quote:Pingu schreef op 23 juni 2016 @ 08:52:

[...]





Ik hoop het voor ze, maar de pers zal gaan graven dus ik verwacht het niet.Ik denk dat hier meer gegraven wordt dan door de pers.
Alle reacties Link kopieren
Heel vreemd dat ze het geheim houden, wat daarvan de precieze reden is zullen we ook niet weten nog maar je werkt wel speculaties in de hand. Van een vergiftiging is naar mijn idee geen sprake, dan hadden ze het wel bekend gemaakt en bovendien de kans dat je daaraan overlijd als je zo jong bent is klein en dan ook nog allebei is nihil.

Erg raar, ik denk toch iets van drugs gebruikt of zo ( Puur ook omdat ze het nu niet willen zeggen )

Maar het blijft speculeren..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:mwcactus schreef op 23 juni 2016 @ 09:14:

Wat een raar verhaal. Het niet naar buiten brengen van de doodsoorzaak doet niemand goed. Het werkt alleen speculaties in de hand zowel over het land als over deze mensen. Ik kan me haast niet voorstellen dat je je als familie laat omkopen, ook omdat je je dan wel kan bedenken dat men gaat speculeren. Het is gewoon vreemd dat je een noodlottig ongeval (beet, vergiftiging) niet bekend zou willen maken, ik kan daar geen reden voor bedenken. Ik kan me dan weer beter voorstellen dat je je schaamt als blijkt dat ze een verkeerd pilletje gepakt hebben..Dit is zo ongeveer de enige reden die overblijft. Hoe triest ook.
Alle reacties Link kopieren
Al met al sluit ik mij bij Mwcactus aan.
World of Warcraft: Legion
Een verkeerde pil komt helaas vaker voor tegenwoordig, dus schaamte zou mij er zelf niet van weerhouden om dat bekend te maken. Zeker als waarschuwend effect.
quote:MarindaH schreef op 23 juni 2016 @ 09:52:

Een verkeerde pil komt helaas vaker voor tegenwoordig, dus schaamte zou mij er zelf niet van weerhouden om dat bekend te maken. Zeker als waarschuwend effect.



Niet iedereen denkt zo natuurlijk.



Tsja, wie weet wat er is gebeurd. Afkopen is ook niet helemaal ondenkbaar. Het lijkt me alleen zo....'viezig'? Ik bedoel, het lijkt me zo'n nare bijsmaak geven om je te laten afkopen wanneer je dierbaren net om het leven zijn gekomen. Maar goed, misschien weet je op zo'n moment helemaal niet goed wat je wil. Je bent dan ook erg beïnvloedbaar.



http://voorburgsdagblad.n ... d-boven-tafel-te-krijgen/

(ja, ik weet het, Voorburgs dagblad)



Wat een nachtmerrie voor de naasten, hoe dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 23 juni 2016 @ 09:52:

Een verkeerde pil komt helaas vaker voor tegenwoordig, dus schaamte zou mij er zelf niet van weerhouden om dat bekend te maken. Zeker als waarschuwend effect.Ja, dat zou ik ook denken. Ik vind het echt zo vreemd allemaal.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 23 juni 2016 @ 09:25:

[...]





Ik denk dat hier meer gegraven wordt dan door de pers.Welnee, dat denk je maar.
't Is al met al een heel gedoe
De kreeft mag daar trouwens niet gevangen worden in die periode vanwege het reproductieseizoen van die dieren niet omdat er iets mis is met de kreeften. Het kan natuurlijk dat de illegale kreeften niet goed behandelt zijn en daardoor voedselvergiftiging veroorzaakt hebben maar dan is het wel opmerkelijk dat de overige gasten niet ziek zijn geworden (zowel kun je dat niet verborgen houden denk ik in deze tijd van sociale media) en dat deze twee hele jonge mensen er ook nog eens zo snel dood aan gaan. Als dat wel zo is dan zou ik uitzinnig zijn van woede dat ik om die reden mijn kind kwijt ben en me echt niet laten afkopen. Juist dan zou ik andere willen waarschuwen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze onder druk gezet zijn met dreigementen de lichamen niet vrij te geven ofzo maar in dat geval ging er bij mij alsnog direct een belletje naar de media zodra ze gerepatrieerd zijn. Maar goed ook dat kan ik me lastig voorstellen, de reputatieschade voor dat land als dat uitkomt is enorm, veel groter dan wanneer er een ongeluk gebeurd is of iemand de wet heeft overtreden die je kunt vervolgen wat veel beter staat. Dat land valt compleet om als het toerisme wegvalt. Maar ja grote kans dat we het nooit zullen weten, dat hoeft ook niet natuurlijk. Ik hoop dat de nabestaande de antwoorden hebben die nodig zijn om het een plek te geven dat is het belangrijkste.
quote:Pingu schreef op 23 juni 2016 @ 11:11:

[...]



Welnee, dat denk je maar.En dan heb ik het over de echte pers. Wie wil nou zo'n scoop hebben, tegen de wens van de familie in?
Spannend hoor
Alle reacties Link kopieren
Op Voorburgs Dagblad staat nu een stukje van ene Ben de Vries, die eerder een reactie had achtergelaten, en vertelde Jeroen te kennen.

Zulk soort speculaties zijn voor de familie heel hard. Het is aan de familie of ze de waarheid naar buiten brengen, maar zo krijg je wel zulk soort verhalen helaas.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat stukje gelezen in het Voorburgs dagblad. Ronduit absurt dat ze dit plaatsen. Wat een riooljournalistiek
quote:marcellav schreef op 23 juni 2016 @ 12:25:

Op Voorburgs Dagblad staat nu een stukje van ene Ben de Vries, die eerder een reactie had achtergelaten, en vertelde Jeroen te kennen.

Zulk soort speculaties zijn voor de familie heel hard. Het is aan de familie of ze de waarheid naar buiten brengen, maar zo krijg je wel zulk soort verhalen helaas.Ja heb de reactie ook gelezen van die Ben, hoop maar dat de familie ervan af wist, anders is het een extra schok voor hun. Dit was waarschijnlijk niet naar buiten gekomen als de familie de oorzaak naar buiten had gebracht.
Ik lees die reactie van die Ben nu pas. Ai wat een akelig verhaal en met een profiel erbij.. Heftig voor de familie zeg. Dat schijnt wel een heel ander licht op de zaak.
Ik weet niet hoor, maar die foto bij dat profiel lijkt in de verste verte toch niet op Jeroen. Echt, dat ze dit laten staan. Ik klim weer uit het riool, wat een rotplek.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 23 juni 2016 @ 13:54:

Ik weet niet hoor, maar die foto bij dat profiel lijkt in de verste verte toch niet op Jeroen. Echt, dat ze dit laten staan. Ik klim weer uit het riool, wat een rotplek.



Sterker nog, ze hebben daarna een heel artikel gewijd aan die reactie, nog net geen link naar het profiel, maar verder alle info erin!

Bizar en beneden alle peil gewoon.
Maar, feit blijft, waarom niet openbaar maken wat de doodsoorzaak was, het kan niet anders dan dat de nabestaanden zich schamen om dit bekend te maken.
Drugs of zelfmoord.
quote:Protocol schreef op 23 juni 2016 @ 14:23:

[...]

Sterker nog, ze hebben daarna een heel artikel gewijd aan die reactie, nog net geen link naar het profiel, maar verder alle info erin!

Bizar en beneden alle peil gewoon.Wat erg! Het is alsof en stel pubers die 'artikelen' schrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven