Nikkie Plessen over dunne modellen

12-07-2017 10:05 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Geen probleem hier, wel een verwondering. Ik zag net Nikkie Plessen in RTL Boulevard (klopt, ik heb echt geen bal te doen vandaag). Ze sprak over de schandalig dunne mannelijke modellen in de show van Rick Owens. Not my cup of tea, maar smaken verschillen.
Nou zei ze dat ze daar echt op tegen is, en dat ze zelf alleen modellen gebruikt met maat 34. Mm mm. Een gezond lichaamsbeeld moet gepromoot worden...
Nou ja, als ik met mijn maat 40 een Nikkie winkel binnen loop, kom ik er echt met lege handen weer buiten. Ze hebben wel maat 40, maar de pasvormen zijn toch echt voor dunne meiden.
Geen probleem, gewoon niet mijn winkel dus, maar ik vind mevrouw Plessen hierin een beetje hypocriet. Hoe denken jullie hierover?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Nikkie plessen een óntzettend dom wijf. Echt een standaard wegzapmomentje. Zo'n uitspraak verbaast me dus niet.
Ik heb het programma niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen.

Ik denk dat je met de echt dunne catwalkmodellen niet aan maatje 34 komt. Misschien dat het voor haar de grens vormt van wat nog haalbaar is met een gewone gezonde levensstijl.

Ik schommel zelf tussen 38 en 40 en draag best veel van Nikkie, al kom ik inderdaad niet overal mee weg. Maar dat doe ik met andere merken ook niet. Hangt echt van de snit af. En dat ze mij niet vragen voor de catwalk snap ik best. Al heeft dat meer met algemene vorm te maken dan met mijn kledingmaat. Er zijn prachtige 'plus size' - en ja, best fout dat maat 38-40 plus size is voor een model maar het is nu zo - modellen genoeg om kledij te showen.
Ohja, en ik ken het mens verder niet, alleen bij het merk uitgekomen door een tweedehandsje op de kop te tikken, dus over haar algemene visies kan ik verder niks zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf maat 46 en ik had nog nooit van de nikkie winkel gehoord. Ik winkel online of bij primark want die hebben alles in mijn maat.

Ik snap niet waarom het wel ok is om dunne mensen te bodyshamen. Mensen die dun zijn krijgen soms zo'n complex omdat het zo erg wordt geassocieerd met niet eten.
Alle reacties Link kopieren
Such preggers, daar ben ik het mee eens. Ik hoop niet dat ik de indruk heb gewekt dat ik aan bodyshamen van dunne mensen doe. Want dat is niet goed.

Het ging mij meer om de hypocrisie van Nikkie Plessen.
Dat neemt niet weg dat ik wel moeite heb met het presenteren van maat 34 als het enige strevenswaardige ideaal.
Alle reacties Link kopieren
such_preggers schreef:
12-07-2017 10:24
Ik heb zelf maat 46 en ik had nog nooit van de nikkie winkel gehoord. Ik winkel online of bij primark want die hebben alles in mijn maat.

Ik snap niet waarom het wel ok is om dunne mensen te bodyshamen. Mensen die dun zijn krijgen soms zo'n complex omdat het zo erg wordt geassocieerd met niet eten.

Amen voor dat laatste!
Ik heb zelf maat 34. Ik ben gewoon zo, het zit in mijn genen. Ik eet normale hoeveelheden en ook wel eens een pizza of hamburger. Op internet wordt soms net gedaan dat alle mensen met maat 34 gratenpakhuizen zijn. Nou dat ben ik echt niet hoor.
In mijn ogen is de maat helemaal niet zo belangrijk, als je maar lekker in je vel zit.
Bodyshamen is niet aardig. Of je nu dik of dun bent. Andermans gewicht is niet jouw zaak!
Precies. Toen ik nog 48 kg woog kreeg ik meer shit over me heen dan nu (veel zwaarder, maat 44).
Niet iedereen die tenger of slank is heeft een eetprobleem.
Alle reacties Link kopieren
Ze wou juist aandacht geven aan mannen. Niet alleen vrouwen kunnen een eetprobleem krijgen maar ook mann, daar wordt vaak niet over gepraat. Dat vond ik juist goed dat ze dat eens benadrukten.

Ze gaf juist aan door in een show, graatmagere (je kon letterlijk de ribben tellen) mannelijke modellen te gebruiken, jongens die daar gevoelig voor zijn, eetproblemen kunnen krijgen omdat ze denken dat dat de norm is.

Verder denk ik zelf heel praktisch qua maten, kleding produceren kost geld. Dus het is logisch dat een merk zich richt op een aantal maten. Anders worden de productie kosten simpel weg te duur.

Kijk in schoenenwinkels, voor een vrouw met maat 41 of 42 vind je zeer weinig. Moet je ook naar een speciale schoenenwinkel. Dat is gewoon zo.

Als jij maatje dun hebt, vind je bij de hunkermuller ook geen bh.

Een winkel richt zich op een doelgroep.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
12-07-2017 10:39
Ze wou juist aandacht geven aan mannen. Niet alleen vrouwen kunnen een eetprobleem krijgen maar ook mann, daar wordt vaak niet over gepraat.

Ze gaf juist aan door in een show, graatmagere (je kon letterlijk de ribben tellen) mannelijke modellen te gebruiken, jongens die daar gevoelig voor zijn, eetproblemen kunnen krijgen omdat ze denken dat dat de norm is.

Verder denk ik zelf heel praktisch qua maten, kleding produceren kost geld. Dus het is logisch dat een merk zich richt op een aantal maten. Anders worden de productie kosten simpel weg te duur.

Kijk in schoenenwinkels, voor een vrouw met maat 41 of 42 vind je zeer weinig. Moet je ook naar een speciale schoenenwinkel. Dat is gewoon zo.

Als jij maatje dun hebt, vind je bij de hunkermuller ook geen bh.

Een winkel richt zich op een doelgroep.
Helemaal waar!
Alle reacties Link kopieren
such_preggers schreef:
12-07-2017 10:24
Ik heb zelf maat 46 en ik had nog nooit van de nikkie winkel gehoord. Ik winkel online of bij primark want die hebben alles in mijn maat.

Ik snap niet waarom het wel ok is om dunne mensen te bodyshamen. Mensen die dun zijn krijgen soms zo'n complex omdat het zo erg wordt geassocieerd met niet eten.
Eens. Er zijn vast en zeker, helaas, modellen die zichzelf uithongeren om op de catwalk te komen, maar ik vind het vervelend dat elk model met een kleinere maat daar op aangekeken wordt. Hoevaak roepen mensen wel niet, als het een vol persoon betreft en daar commentaar op geleverd wordt, 'maar misschien heeft ze wel een stofwisselingsziekte?'.
Tegelijkertijd begrijp ik dat de meeste ontwerpers voor dunne modellen kiezen. De kleding wordt naar mijn mening dan beter gepresenteerd, maar met dat soort maten heb je ook minder te maken met de vrouwelijke rondingen (die per model verschillen), waardoor de pasvorm voor meer modellen geschikt is.
Conclusie: nee, niet eens met Nikkie.

Edit: programma niet gezien, kwam af op de OP ;-D
ammenooitniet wijzigde dit bericht op 12-07-2017 10:47
2.39% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
ja precies, als een winkel wil dat ik kleding koop bij hen dan doen ze er goed aan om kleding te maken waar ik in pas en dat ook zo te etaleren, doen ze dat niet dan haal ik mijn schouders op en ga naar de winkel waarvan ik weet dat iets me vaak wel past (zonder dat ik tussen de plussize rekken hoeft te scharrelen en bij voorkeur zonder label erin met XXL alleen omdat ik een beetje boobs heb)
de nikkie plessens en andere die maat 34 prima vinden hebben kennelijk hun eigen belevingswereldje, ieder zijn ding
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Het ging hier om modellen die onder de norm van het modellen gewicht zitten en die ingevallen ogen hadden en holle buik en ribben die je kon tellen.

Dat is niet dun, maar mager.

En die als voorbeeld te nemen voor de norm.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je pas een mening kunt vormen als je daadwerkelijk het hele stuk heb gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Als het klopt wat jij zegt Gele_Suikerspin, vind ik het mooi dat zij de mannelijke lichaamsnorm aan wil spreken (en dat vind ik dan niet zozeer hypocriet), maar ik vind het jammer dat daarvoor modellen gebruikt worden waar zij hoogstwaarschijnlijk bijna niks van weet.
-
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
12-07-2017 10:46
Het ging hier om modellen die onder de norm van het modellen gewicht zitten en die ingevallen ogen hadden en holle buik en ribben die je kon tellen.

Dat is niet dun, maar mager.

En die als voorbeeld te nemen voor de norm.
ben ik met je eens, ik vind de de huidige trend om erg dikke vrouwen als plus-size modellen neer te zetten ook niet goed.
Gezond gewicht moet de maatstaf zijn
nessemeisje schreef:
12-07-2017 10:06
Ik vind Nikkie plessen een óntzettend dom wijf. Echt een standaard wegzapmomentje. Zo'n uitspraak verbaast me dus niet.
Nou dit.
Overigens heb ik maat 32-34, maar ik ben behoorlijk voller dan catwalk-modellen. Ik vraag me af welke maat zij hebben.
Al zijn zij ook een stuk langer dan ik.
Maat 32/34 is geen gekke maat, ik heb het jaren gedragen, maar wel als je 1,65 m of kleiner bent. Ik vind iemand niet snel te mager, maar wel als ze van die ingevallen gezichtjes krijgen of ledematen die breder zijn bij de gewrichten. De meeste topmodellen (niveau Doutzen) zien er prachtig gezond uit, maar het leger catwalkmodellen neigt wel naar te dun. Dan zit je qua bmi richting de 17 of lager en dat is gewoon niet gezond.
Bij mannen verbaast me het dan wel weer dat ze van die magere types gebruiken. De meeste mensen vinden bij mannen juist enigszins gespierd veel aantrekkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag de foto's van die mannen gisteren in de krant. Echt, het zag er niet uit. Ze leken doodziek.
lilalinda schreef:
12-07-2017 10:59
ben ik met je eens, ik vind de de huidige trend om erg dikke vrouwen als plus-size modellen neer te zetten ook niet goed.
Gezond gewicht moet de maatstaf zijn
Ik vind het juist goed dat er plus size modellen zijn. Vroeger dachten de wat volle vrouwen vaak van wat een leuke jurk maar het wordt gedragen door een slanke vrouw dus bij mij zal het heel anders staan. Nu ziet zo'n vollere vrouw gelijk hoe het ook bij een vollere vrouw staat. Vaak is die kleding ook speciaal ontworpen voor vollere vrouwen. Tja, er zijn nu eenmaal vollere vrouwen dus is er ook vraag naar plus size modellen.
MinkeDeWit schreef:
12-07-2017 11:26
Bij mannen verbaast me het dan wel weer dat ze van die magere types gebruiken. De meeste mensen vinden bij mannen juist enigszins gespierd veel aantrekkelijker.
De meeste mensen vinden bij vrouwen wat rondingen ook mooier.

Het gaat er gewoon om dat de kleding mooier uit zou komen. Al ben ik het daar niet mee eens. Ik vind kleding online bij modellen vaak veel mooier staan dan bij mezelf, juist omdat ik zo plat en recht ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sowieso een beetje een standaard praatje worden waar personen uit de modewereld zichzelf populair mee willen maken. "Vollere" modellen gebruiken, en dat dat dan vervolgens modellen zijn met maatje 34 en 36. Sinds wanneer is dat voller? Dat is naar mijn mening nog steeds hartstikke slank. Als je daar echt achter staat, gebruik dan modellen van elke maat. Anders maak je alsnog onderscheid tussen "dik" en "dun".
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me af of de magere mannen trend komt door de vele bandjes met dunne zangers die verafgood worden
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven