Olcay fatshaming
zondag 16 juni 2019 om 16:55
Zoals ik al zei, je kent me duidelijk niet. En ik vergelijk geen leed met dat van een ander. Ik leg uit wat het effect kan zijn met diverse voorbeelden, wat geneuzel over nep allergieën een ander zijn dood kan betekenen bijvoorbeeld. En wat Rosa zegt, jij doet niet anders dan oordelen over een ander. Misschien daar ook eens mee stoppen. Maakt je een prettiger mens ofseau.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 16 juni 2019 om 16:57
Ik heb geleerd dat dit niet zo heel erg werkt, maar als ik in een cynische bui ben flap ik dat er zo uit.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 16 juni 2019 om 17:04
zondag 16 juni 2019 om 17:05
Als jij geen gluten mag hebben ga je echt geen brood zitten vreten. Daar wordt je binnen korte tijd doodziek van. Ik heb ook van die vrouwen, ja meestal zijn het vrouwen, horen zeggen. Ach ja, ik mag het gewoon hebben maar van dat dieet niet, is om af te vallen maar wordt er niet ziek van, ik neem nog een broodje. En de kok ondertussen maar heel voorzichtig zijn met bereiding. Voor niks. Ach waarom leg ik het ook aan je uit. Jij ziet het als vergelijken, maar dat doe ik niet. Ik vind het schofterig gedrag als je iemand veel werk laat verrichten voor niks en daarnaast ervoor zorgt dat ik een mogelijk dodelijke reactie krijg op voeding omdat de kok denkt fuck it weer zo'n muts met een nep allergie. En ik ga dat steeds meer begrijpen, zeker als je voor de derde keer je keuken helemaal ontsmet hebt van gluten en je ziet iemand brood eten met gluten.
zondag 16 juni 2019 om 17:06
Dat doen mensen wél! Het is een veelgehoorde frustratie van koks en bediendend personeel.

zondag 16 juni 2019 om 17:14
mensen vragen om een maaltijd zonder gluten, noten, schaaldieren weet ik veel wat, omdat hij of zij daar allergisch voor is. Hoezo weet je dan niet waar iemand gevoelig voor is????
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 16 juni 2019 om 17:14
zondag 16 juni 2019 om 17:15
zondag 16 juni 2019 om 17:16
Lees nou eens wat ik verder schrijf, gats wat zit jij vast in je eigen suffe denken zeg. En je slaat voor het gemak heel veel postings van zowel mij als anderen over die deze belangrijke informatie bevatten.
Als je niet tegen gluten (die in brood zitten) kunt dan ga je die niet eten. Daar wordt je ziek! van. Net zoals dat je zegt allergisch te zijn voor pinda's en wel een snickers gaat zitten eten. Als je echt allergisch bent vermijd je die dingen. Als jij de kok meldt geen gluten te mogen is het raar als je wel brood uit het mandje op tafel gaat eten. Dan wordt je er dus NIET ziek van. Een ober ziet dat, die krijgt te horen, geen gluten en ziet vervolgens dezelfde persoon brood eten, dus ja, dan weet je waar iemand "gevoelig" voor is.

zondag 16 juni 2019 om 17:18
Ik ken er anders genoeg in mijn omgeving. En hoor het ook van bevriende koks. Ze houden graag rekening met ieders allergie, maar het valt hen bijvoorbeeld op dat iemand absoluut geen melk mag, waar ze het gehele diner rekening mee houden, aan het eind café latte bestelt. Iemand die geen gluten mag en waar ze vervolgens speciaal glutenvrije ingrediënten voor kopen en die persoon dan als het stokbrood met kruidenboter op tafel komt, vrolijk glutenhoudend stokbrood zit te eten, want het is zo lekker...
En zo ken ik verschillende voorbeelden in mijn eigen omgeving.

zondag 16 juni 2019 om 17:23
Ja, dat dus... En ik kan door dit soort gezeik dus soms een paar uur niet normaal ademen en moet medicatie nemen om niet naar het zkh te hoeven racen omdat de koks er doodmoe van worden. En ik snap het, ik dien absoluut een klacht in als ik het gemeld heb en zij er bewust geen rekening mee houden, zoals die ene keer met kind, maar ik begrijp dat je als ik als nummer drie die dag binnen kom met allergieën en de twee voor mij dus idd een latte hebben besteld of brood zitten te eten dat je denkt laat maar, die zal ook wel zeuren.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑16-06-2019 17:18Ik ken er anders genoeg in mijn omgeving. En hoor het ook van bevriende koks. Ze houden graag rekening met ieders allergie, maar het valt hen bijvoorbeeld op dat iemand absoluut geen melk mag, waar ze het gehele diner rekening mee houden, aan het eind café latte bestelt. Iemand die geen gluten mag en waar ze vervolgens speciaal glutenvrije ingrediënten voor kopen en die persoon dan als het stokbrood met kruidenboter op tafel komt, vrolijk glutenhoudend stokbrood zit te eten, want het is zo lekker...
En zo ken ik verschillende voorbeelden in mijn eigen omgeving.
zondag 16 juni 2019 om 17:24
Misschien een keertje proberen. Maar de smaak van sambal vind ik vies. De pittigheid vind ik dan wel lekker.
zondag 16 juni 2019 om 17:24

zondag 16 juni 2019 om 17:27
Kia•Ora schreef: ↑16-06-2019 17:23Ja, dat dus... En ik kan door dit soort gezeik dus soms een paar uur niet normaal ademen en moet medicatie nemen om niet naar het zkh te hoeven racen omdat de koks er doodmoe van worden. En ik snap het, ik dien absoluut een klacht in als ik het gemeld heb en zij er bewust geen rekening mee houden, zoals die ene keer met kind, maar ik begrijp dat je als ik als nummer drie die dag binnen kom met allergieën en de twee voor mij dus idd een latte hebben besteld of brood zitten te eten dat je denkt laat maar, die zal ook wel zeuren.
Precies; het is voor sommige mensen levensgevaarlijk. Maar ik begrijp de frustratie van de koks ook als er zoveel mensen onnodig beweren allergie te hebben.
Het komt me helaas bekend voor... Ze nemen latexallergie ook soms niet zo serieus in de keuken en zelfs niet in het ziekenhuis, door sommige artsen.

Ik draag dan ook altijd een Epipen bij me.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 17:38
4.64% gewijzigd

zondag 16 juni 2019 om 17:32
Neem alleen die hele anti-gluten-hype: voor mensen met coeliakie is het fijn dat er nu veel meer glutenvrije producten te koop zijn, maar hun aandoening wordt wel minder serieus genomen.
Edit: mosterd.
Is daar ook iemand allergisch voor trouwens?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning