Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
[quote=Kia•Ora post_id=30055745 time=1560705947 user_id=368522]
Omdat er meerdere mensen hier hun ervaring delen over het feit dat ze niet serieus worden genomen in restaurants. En dus heel ziek zijn geworden daardoor. Maar nee, het gebeurt natúúrlijk niet, zij liegen allemaal daarover. Ik heb vrienden die in de horeca werken die ook vertellen dat dit gebeurt. Maar die zullen dan ook wel liegen.

Rosa is Rosanna08 en die zwaait naar

Wat een negatief geklets! Boehoe het ligt allemaal aan anderen. Natúurlijk gaat er wel eens wat fout. Maar dat weegt niet op tegen de vele, vele keren dat de chef en het personeel zich uitslooft om het de gast met allergieën naar de zin te maken. Om het dan maaar gelijk over domme dozen te hebben....
rosanna08 schreef:
16-06-2019 19:23
"zwaait"

en ook Kia spreekt uit eigen ervaring
Ik had detective moeten worden. :proud:
Hoewel; dat is geen hoog opgeleid beroep en dan was ik vast nog veel dikker :clown: :clown:
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-06-2019 19:31
Ik had detective moeten worden. :proud:
Hoewel; dat is geen hoog opgeleid beroep en dan was ik vast nog veel dikker :clown: :clown:
en veel in auto's en zo koffie drinken en donuts eten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lacuba schreef:
16-06-2019 19:30
en juist het feit dat kok en personeel zo hun best doen en mensen daar een loopje mee nemen, is waar Kia het over heeft
rosanna08 schreef:
16-06-2019 19:45
en juist het feit dat kok en personeel zo hun best doen en mensen daar een loopje mee nemen, is waar Kia het over heeft
Dat ontken ik ook niet.
Lacuba schreef:
16-06-2019 19:46
Dat ontken ik ook niet.
ok, nu ben je me kwijt hoor
Lacuba schreef:
16-06-2019 19:30
Wat een negatief geklets! Boehoe het ligt allemaal aan anderen. Natúurlijk gaat er wel eens wat fout. Maar dat weegt niet op tegen de vele, vele keren dat de chef en het personeel zich uitslooft om het de gast met allergieën naar de zin te maken. Om het dan maaar gelijk over domme dozen te hebben....
Ik heb het niet over de chefs, ik heb mij helemaal niet negatief over de chefs uitgelaten. Ik begrijp het van hun kant. Jij leest niet goed. Ik heb het over die zogenaamde allergische mutsen die met hun "gluten allergie" brood zitten te vreten.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-06-2019 19:50
32.41% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Lacuba schreef:
16-06-2019 19:46
Dat ontken ik ook niet.
Je bent mij ook kwijt. Ik snap er niks meer van hoor. Wat wil je nu precies zeggen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
rosanna08 schreef:
16-06-2019 19:47
ok, nu ben je me kwijt hoor
Tja, dat kan. Het ging mij om de "aanval" richting restaurants.
Kia•Ora schreef:
16-06-2019 19:48
Je bent mij ook kwijt. Ik snap er niks meer van hoor. Wat wil je nu precies zeggen?
Hierom o.a. dus:

Omdat er meerdere mensen hier hun ervaring delen over het feit dat ze niet serieus worden genomen in restaurants. Woorden van jou.
Lacuba schreef:
16-06-2019 19:51
Tja, dat kan. Het ging mij om de "aanval" richting restaurants.
maar het was geen aanval op restaurants
Lacuba schreef:
16-06-2019 19:53
Hierom o.a. dus:

Omdat er meerdere mensen hier hun ervaring delen over het feit dat ze niet serieus worden genomen in restaurants. Woorden van jou.
doordat ze te vaak tegen klanten aanlopen die er een spelletje van maken
rosanna08 schreef:
16-06-2019 19:56
En ik vertel dus dat mijn ervaringen (ja met de chefs en personeel) héél anders is in restaurants. Ondanks de "mutsen"van Kiaora.
rosanna08 schreef:
16-06-2019 19:56
Dus wél een aanval richting restaurants. Wat de oorzaak dan ook zou zijn..

Maar goed. Daar ging het hier niet om. Terug naar het onderwerp.
Lacuba schreef:
16-06-2019 19:58
En ik vertel dus dat mijn ervaringen (ja met de chefs en personeel) héél anders is in restaurants. Ondanks de "mutsen"van Kiaora.
dat kan, dat ontkent ook niemand, jij probeert alleen andermans ervaringen te ontkennen
Lacuba schreef:
Hierom o.a. dus:

Ja, nou dat is toch zo. Ik weet dat het gebeurt, lijfelijk ondervonden. Meermaals zelfs. Net zoals anderen hier dat vertellen. En ik weet van vrienden dat erover gesproken wordt dat ze dan veel moeite doen voor niks en dat heel vervelend is. En er ook koks zijn die uiteindelijk dan denken fuck it. En ik zeg ook dat ik het vanuit hen begrijp door die vervelende hypes. Dat komt een deel door de koks/bedienend personeel maar is vooral veroorzaakt door mensen die een hip dieet volgen.

Enig idee hoe zo'n reactie voelt? Wil het je wel uitleggen, kan het je zelfs laten ervaren. Doe maar twee handen om je hals en knijp maar eens flink en hou dat vast, en dan niet een paar seconden loslaten, na tien minuutjes (want meestal duurt het bij mij zolang tot de medicatie werkt) kun je de handen iets losser doen, maar nog niet helemaal los, want dat restgevoel duurt nog uren.

Dus ja, ik vind die mensen die geen echte allergie hebben, anderen voor één of ander hip dieet allerlei fratsen laten uithalen en dan vervolgens recht in het gezicht van de kok fok jou zeggen door toch gewoon brood te eten domme dozen, mutsen etc etc. Het is schofterig en asociaal en veroorzaakt bij anderen een hoop ellende. En dan heb ik het dus niet om per ongeluk en een foutje, die kan iedereen maken. Maar ik ervaar een duidelijke stijging in "foutjes" en hoor het ook geregeld bij anderen. Vroeger gebeurde het me zelden, nu alleen het afgelopen halfjaar al zeker drie keer...
rosanna08 schreef:
16-06-2019 19:44
en veel in auto's en zo koffie drinken en donuts eten

:rofl:
rosanna08 schreef:
16-06-2019 20:00
dat kan, dat ontkent ook niemand, jij probeert alleen andermans ervaringen te ontkennen
in het geheel niet!
Lacuba schreef:
Hierom o.a. dus:

Dat was geen aanval naar restaurants of koks.
Tijdschriftenverslindster schreef:
16-06-2019 20:09
Dat was geen aanval naar restaurants of koks.
Blijkbaar wel, al aan het onderzoeken of je een carrière switch gaat maken? Hele dagen als dikkie in een auto koffie drinken en donuts eten vind ik ook wel aantrekkelijk klinken. Misschien kunnen we samen gaan werken dan?
Kia•Ora schreef:
16-06-2019 20:04
Ja, nou dat is toch zo. Ik weet dat het gebeurt, lijfelijk ondervonden. Meermaals zelfs. Net zoals anderen hier dat vertellen. En ik weet van vrienden dat erover gesproken wordt dat ze dan veel moeite doen voor niks en dat heel vervelend is. En er ook koks zijn die uiteindelijk dan denken fuck it. En ik zeg ook dat ik het vanuit hen begrijp door die vervelende hypes. Dat komt een deel door de koks/bedienend personeel maar is vooral veroorzaakt door mensen die een hip dieet volgen.

Enig idee hoe zo'n reactie voelt? Wil het je wel uitleggen, kan het je zelfs laten ervaren. Doe maar twee handen om je hals en knijp maar eens flink en hou dat vast, en dan niet een paar seconden loslaten, na tien minuutjes (want meestal duurt het bij mij zolang tot de medicatie werkt) kun je de handen iets losser doen, maar nog niet helemaal los, want dat restgevoel duurt nog uren.

Dus ja, ik vind die mensen die geen echte allergie hebben, anderen voor één of ander hip dieet allerlei fratsen laten uithalen en dan vervolgens recht in het gezicht van de kok fok jou zeggen door toch gewoon brood te eten domme dozen, mutsen etc etc. Het is schofterig en asociaal en veroorzaakt bij anderen een hoop ellende. En dan heb ik het dus niet om per ongeluk en een foutje, die kan iedereen maken. Maar ik ervaar een duidelijke stijging in "foutjes" en hoor het ook geregeld bij anderen. Vroeger gebeurde het me zelden, nu alleen het afgelopen halfjaar al zeker drie keer...
Het laatste van mijn kant hierover:

Nogmaals: ik spreek uit ERVARING. Dat betekent dat ik dus precies weet hoe een reactie voelt. Geen belachelijk maken en overdreven uitleg nodig dus!
En ik ervaar beslist geen stijging in "foutjes", integendeel. Waarschijnlijk komen we in andere restaurants. Lets agree to disagree...
Kia•Ora schreef:
16-06-2019 20:10
Blijkbaar wel, al aan het onderzoeken of je een carrière switch gaat maken? Hele dagen als dikkie in een auto koffie drinken vind ik ook wel aantrekkelijk klinken. Misschien kunnen we samen gaan werken dan?

:rofl:

Is goed; ik heb in elk geval goede camera waarmee je mensen heel goed kunt bespioneren.
Als jij rijdt, kan ik fotograferen. Heb altijd al een privé-chauffeur willen hebben! :clown:
O ja; mag jij ook nog mijn donuts; die heb ik nog nooit gegeten dus zal ik niet missen. :proud:
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 20:13
0.09% gewijzigd
Murrmurr schreef:
16-06-2019 19:24
Over het algemeen natuurlijk, ze zegt niet dat het onmogelijk is. Maar zie het hier ook, in een oost Europees land met relatief veel laagopgeleiden. Veel overgewicht. Andersom werk ik in de wetenschap en zie ik daar zelden iemand met overgewicht. In het grove generaliserende lijnen kan er best wat inzitten. Maar ja wat heb je daaraan behalve stigmatisering. Zelfde discussie als met die tattoos altijd.
Het is gewoon een feit dat overgewicht veel meer voorkomt onder laagopgeleiden. Ik denk niet dat we hierover de discussie hoeven aan te gaan.
Kia•Ora schreef:
16-06-2019 20:10
Blijkbaar wel, al aan het onderzoeken of je een carrière switch gaat maken? Hele dagen als dikkie in een auto koffie drinken en donuts eten vind ik ook wel aantrekkelijk klinken. Misschien kunnen we samen gaan werken dan?

O ja; dan zoeken we af en toe wat targets in de sportschool. Kunnen we stoer zeggen dat we ook naar de sportschool gaan. :clown:
Want ja; dikke mensen komen nooit in de sportschool, weet je toch?
Maya85 schreef:
16-06-2019 20:13
Het is gewoon een feit dat overgewicht veel meer voorkomt onder laagopgeleiden. Ik denk niet dat we hierover de discussie hoeven aan te gaan.
Daar zijn de statistieken duidelijk over ja.
Maar de omkering die vaak gemaakt wordt: dik dus dom, daar gaat het mis.
Daarnaast zijn ook lang niet alle laag opgeleiden dik.

Daarbij, ik schreef het al eerder, is het opleidingsniveau in Nederland de laatste decennia enorm gestegen, mss wel gelijk op met de toename van overgewicht.
Das best onlogisch, als je denkt dat overgewicht voornamelijk onder laag opgeleiden voorkomt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven