Olcay fatshaming
donderdag 20 juni 2019 om 15:13
En die “ flinke maaltijd “ is misschien wel hun avondeten of de enige maaltijd die ze eten.
Het punt is hiermee trouwens wel gemaakt dat er bij dikke mensen dus inderdaad door iedereen op gelet wordt wat ze eten en dat je daar een mening over hebt.
Als een slank persoon datzelfde zoete sportdrankje neemt en die maaltijd, dan valt t je waarschijnlijk niet eens op, maar die dikke moet zich verantwoorden.
Het punt is hiermee trouwens wel gemaakt dat er bij dikke mensen dus inderdaad door iedereen op gelet wordt wat ze eten en dat je daar een mening over hebt.
Als een slank persoon datzelfde zoete sportdrankje neemt en die maaltijd, dan valt t je waarschijnlijk niet eens op, maar die dikke moet zich verantwoorden.
donderdag 20 juni 2019 om 15:17
En waarom let je daarop? Waarom ben je zoveel met andere mensen bezig?Maya85 schreef: ↑20-06-2019 15:06Ik zie genoeg mensen met overgewicht sporten, alleen zie ik bijvoorbeeld in het zwembad wel vaak dat het dames zijn die 1 baantje zwemmen en vervolgens een kwartier gaan babbelen, dan nog 1 baantje zwemmen en weer praten, vervolgens hebben ze een uur in het zwembad gelegen , wat zij zullen vertalen als een uur gezwommen, terwijl ze maar 4 baantjes hebben getrokken in totaal.
Zelfde gedrag zie ik ook in de sportschool en dan van die zoete sportdrank drinken, na afloop een mueslireep met een drankje aan de bar en daarna een flinke maaltijd om zichzelf te belonen voor het sporten.
donderdag 20 juni 2019 om 15:18
Nee hoor, niemand hoeft zich te verantwoorden. Het valt me alleen op.forumfossiel schreef: ↑20-06-2019 15:13En die “ flinke maaltijd “ is misschien wel hun avondeten of de enige maaltijd die ze eten.
donderdag 20 juni 2019 om 15:19
Omdat ik nu eenmaal ogen heb en in het zwembad niet veel anders is om naar te kijken. Of moet ik mijn ogen dicht doen?JonathanStrange schreef: ↑20-06-2019 15:17En waarom let je daarop? Waarom ben je zoveel met andere mensen bezig?
donderdag 20 juni 2019 om 15:21
Ach, ach wat zie jij toch een nare, nare dingen. Oplettend en alert als je bent. Was jij nou de zus van Pejeka?Maya85 schreef: ↑20-06-2019 15:06Ik zie genoeg mensen met overgewicht sporten, alleen zie ik bijvoorbeeld in het zwembad wel vaak dat het dames zijn die 1 baantje zwemmen en vervolgens een kwartier gaan babbelen, dan nog 1 baantje zwemmen en weer praten, vervolgens hebben ze een uur in het zwembad gelegen , wat zij zullen vertalen als een uur gezwommen, terwijl ze maar 4 baantjes hebben getrokken in totaal.
Zelfde gedrag zie ik ook in de sportschool en dan van die zoete sportdrank drinken, na afloop een mueslireep met een drankje aan de bar en daarna een flinke maaltijd om zichzelf te belonen voor het sporten.
donderdag 20 juni 2019 om 15:27
Ik zie het niet. De slanke sporters die ik zie en ken zijn echt fanatiek aan het sporten en eten niet al die toestanden tussendoor.forumfossiel schreef: ↑20-06-2019 15:22En hoeveel slanke mensen eten een patatje na het zwemmen? Of drinken een glas niet light frisdrank?
donderdag 20 juni 2019 om 15:27
Slanke personen krijgen dan de opmerking: Jij Kan ook echt Alles eten he?forumfossiel schreef: ↑20-06-2019 15:13
Mensen zijn beide kanten op niet aardig. Er werd hier een zeer lullige sneer gemaakt naar dat met slanke mensen niet lekker geneukt kon worden, en iedereen laat de poster ermee weg komen.
Die gaat vervolgens via een PB aan mij excuses maken, slappe hap
donderdag 20 juni 2019 om 15:28
Ik, zeker Patat wel, patat is op zijn lekkerst in het zwembad (of aan zee)forumfossiel schreef: ↑20-06-2019 15:22En hoeveel slanke mensen eten een patatje na het zwemmen? Of drinken een glas niet light frisdrank?
donderdag 20 juni 2019 om 15:28
zoals ik al zei, jij ziet alleen wat je wil zien en wat jouw beeld bevestigt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 20 juni 2019 om 15:34
het gaat ook over en weer en dat is niet ok. Dat heb ik al een paar keer benoemd hier volgens mij, maar ik had ook moeten reageren op die opmerking waar jij het over hebt. Sorrylilalinda schreef: ↑20-06-2019 15:27Slanke personen krijgen dan de opmerking: Jij Kan ook echt Alles eten he?
Mensen zijn beide kanten op niet aardig. Er werd hier een zeer lullige sneer gemaakt naar dat met slanke mensen niet lekker geneukt kon worden, en iedereen laat de poster ermee weg komen.
donderdag 20 juni 2019 om 15:39
Inderdaad, ik vond dat ook zwaar onder de gordel, maar dan is het ineens 'een mening'.lilalinda schreef: ↑20-06-2019 15:27Slanke personen krijgen dan de opmerking: Jij Kan ook echt Alles eten he?
Ik zou zelf nooit zoiets grofs zeggen over iemand met overgewicht, of over een andere groep mensen. Ik gun juist iedereen het beste en hoop echt dat mensen afkomen van die hardnekkige verslaving.
donderdag 20 juni 2019 om 15:40
Ik vind ze helemaal niet naar. Het valt me alleen op dat ze bepaald gedrag vertonen. Ik heb er verder geen negatief oordeel over, behalve dat ik het jammer vind dat als je dan gaat sporten je zo weinig doet. Verder maakt het me niet uit hoor, ieder z'n ding.JonathanStrange schreef: ↑20-06-2019 15:33Dat je nog niet getraumatiseerd bent, joh. Al die nare dikke mensen om naar te kijken.
donderdag 20 juni 2019 om 15:48
forumfossiel schreef: ↑20-06-2019 15:13En die “ flinke maaltijd “ is misschien wel hun avondeten of de enige maaltijd die ze eten.
Sterker nog: Maya krijgt op verjaardagen opmerkingen dat het zo fijn is, een vrouw lekker te zien eten en daarvan te genieten.
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 15:50
Maya85 schreef: ↑20-06-2019 15:39Inderdaad, ik vond dat ook zwaar onder de gordel, maar dan is het ineens 'een mening'.
Ik zou zelf nooit zoiets grofs zeggen over iemand met overgewicht, of over een andere groep mensen. Ik gun juist iedereen het beste en hoop echt dat mensen afkomen van die hardnekkige verslaving.
Nee, jij verkoopt alleen een hoop onwaarheden, schopt daarmee tegen een aantal dikke schenen, en ziet alleen dingen die daarbij passen. Geeft niet hoor, we kunnen niet allemaal alles zien. Ik zie ook niet alles
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 15:51
Nog even doorschrijven, dan halen we de 2000 berichten wel.Maya85 schreef: ↑20-06-2019 15:06Ik zie genoeg mensen met overgewicht sporten, alleen zie ik bijvoorbeeld in het zwembad wel vaak dat het dames zijn die 1 baantje zwemmen en vervolgens een kwartier gaan babbelen, dan nog 1 baantje zwemmen en weer praten, vervolgens hebben ze een uur in het zwembad gelegen , wat zij zullen vertalen als een uur gezwommen, terwijl ze maar 4 baantjes hebben getrokken in totaal.
donderdag 20 juni 2019 om 15:51
je hebt er wel je oordeel over.... Zie je ook mensen met overgewicht die wel het door jouw gewenste gedrag vertonen of is er zelfs niet eentje? En zie je echt geen slanke personen met zoete energiedrankjes en na afloop een frietje eten?
donderdag 20 juni 2019 om 15:52
Precies dat.forumfossiel schreef: ↑20-06-2019 15:13En die “ flinke maaltijd “ is misschien wel hun avondeten of de enige maaltijd die ze eten.
De Maya's onder ons geloven nooit dat ik ooit van mijn diëtiste eens op mijn donder kreeg omdat ik, dik mens, te weinig at.
donderdag 20 juni 2019 om 15:54
Nee, want dat gebeurt niet. Nooit. Echt niet, hoor. Nee. Echt niet. Nooit.
donderdag 20 juni 2019 om 15:56
Ik heb die opmerking niet gezien, maar ja, af en toe ben ik wel eens offline om te sporten of te eten. En dan ontgaat me wel eens wat. Die had van mij (dikkerd) namelijk aardig er van langs kunnen krijgen. Wat een belachelijke opmerking! Ik wil me daar nadrukkelijk van distantiëren.lilalinda schreef: ↑20-06-2019 15:27Slanke personen krijgen dan de opmerking: Jij Kan ook echt Alles eten he?
donderdag 20 juni 2019 om 15:57
Nog één keer, speciaal voor jou, waarschijnlijk loze moeite, maar toch...Maya85 schreef: ↑20-06-2019 15:39Inderdaad, ik vond dat ook zwaar onder de gordel, maar dan is het ineens 'een mening'.
DIK ZIJN IS NIET ALTIJD HET GEVOLG VAN EEN HARDNEKKIGE VERSLAVING...