Olcay fatshaming
donderdag 20 juni 2019 om 16:34
Je hebt niet veel opgestoken van dit topic. Jammer. Maar niet iedereen staat open voor nieuwe inzichten. Verspilde moeite dus.Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-06-2019 16:31Fout!
Een teveel aan eten, een teveel aan suikerdrankjes - DUS: OVERMAAT - is de oorzaak van overgewicht. En eten en drinken propt zichzelf niet naar binnen, dat wordt door een persoon gedaan die geen maat kan houden. Heel exact gesteld is overgewicht vooral het resultaat van mensen met te weinig discipline.
donderdag 20 juni 2019 om 16:35
Ik vind het alleen maar goed als dikke mensen obsessief bezig zijn met minder eten. Minder eten (en minder suikerdrankjes) zijn namelijk de sleutel tot een gezonder bestaan.forumfossiel schreef: ↑20-06-2019 16:32En dat weten die mensen zelf echt ook wel. En toch zijn er heel veel mensen die denken dat we dat niet weten en die dus commentaar leveren als ze zien dat wij dikkerds iets eten.
Terwijl als wij dikkerds een taartje of snoepje afslaan we te horen krijgen dat we te obsessief bezig zijn met eten en dat het deze ene keer toch best kan....
Overigens sla ik ook geregeld van alles over. Daarom ben ik ook 60,5 kg en niet 10 kg zwaarder.
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 20-06-2019 16:35
3.77% gewijzigd
donderdag 20 juni 2019 om 16:35
Omdat het me moeilijk lijkt als je zoveel overgewicht hebt, om dan te moeten afvallen. Ik heb er veel bewondering voor als mensen ermee aan de slag gaan en helemaal als het ze lukt om af te vallen tot een gezond gewicht. Net als dat ik het knap vind als een alcoholist van de alcohol afkomt en zijn leven op orde krijgt bijvoorbeeld.
donderdag 20 juni 2019 om 16:37
Misschien zwemmen ze gewoon wel omdat het heerlijk is. En zijn ze helemaal niet bezig met afvallen. Bewondering is nergens voor nodig.Maya85 schreef: ↑20-06-2019 16:35Omdat het me moeilijk lijkt als je zoveel overgewicht hebt, om dan te moeten afvallen. Ik heb er veel bewondering voor als mensen ermee aan de slag gaan en helemaal als het ze lukt om af te vallen tot een gezond gewicht. Net als dat ik het knap vind als een alcoholist van de alcohol afkomt en zijn leven op orde krijgt bijvoorbeeld.
donderdag 20 juni 2019 om 16:40
Dat kan ook, het is hoe dan ook fijn. Ik vind het wel heftig om te horen dat er vrouwen zijn die echt niet in het zwembad komen, omdat ze bang zijn voor de oordelen, terwijl het juist voor hen zo goed zou zijn. Echt jammer.
donderdag 20 juni 2019 om 16:41
Als de uitkomst is dat dik zijn gewoon vanzelf komt (met alle bijbehorende lichamelijke problemen én hoge zorgkosten) dan is dat een inzicht die niet juist is.
Overgewicht voorkom je door minder te eten, minder (suiker)drankjes en meer bewegen. Het is vrij simpel, alleen lastig om in de praktijk te brengen. Veel dikke mensen zijn meestal niet in staat zichzelf te beheersen voor een langere periode.
Hier nog een mooi interview met een autoriteit op dit gebied:
bron: https://www.groene.nl/artikel/jong-te-dik-is-oud-te-dikVolgens officieel onderzoek vindt de obesitas-epidemie niet zijn oorsprong in een verandering van onze genen. Het tijdsbestek waarin de toename van het aantal dikke mensen zich voordoet, is te kort voor een genetische verandering. De oorzaak moet worden gezocht in veranderingen in de samenleving. Toen de mens massaal voor de televisie ging hangen en in autos ging rijden, vloog de gemiddelde BMI omhoog. Houdijk hoort op haar spreekuur van kinderen dat ze thuiskomen van school, op de bank neerploffen voor de televisie of Playstation en maar blijven snacken. Die kinderen gaan niet met de fiets naar school. Zelfs als ze maar tien minuten hoeven te lopen om op school te komen, gaan ze met de auto of de tram. Na schooltijd buiten spelen is er ook niet bij. hier wordt gezegd dat mensen (veel) minder zijn gaan bewegen als oorzaak
Houdijk verbaast zich over de onwetendheid bij ouders over voeding: «Veel mensen vinden het heel normaal dat hun kind een hele trommel koekjes leeg eet. Of ze denken dat croissantjes die ze bij de warme bakker halen wel gezond zullen zijn. Als ik ze vraag waarom ze er dan meteen twee geven, zeggen ze: och, dokter, dat vinden ze zo lekker. De kern van het probleem is dat we blijkbaar niet weten wat gezond en normaal eten is.»hier wordt gezegd dat ook zelfbeheersing belangrijk is alsook gezonde voeding
donderdag 20 juni 2019 om 16:42
Echt in elke reactie van jou zit een oordeel. Echt jammer.
donderdag 20 juni 2019 om 16:42
Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-06-2019 16:23Nederlandse kinderen die hun dagelijkse suikerhoudende frisdrankje niet meer krijgen, zijn na anderhalf jaar één kilo lichter dan leeftijdgenoten die het wel blijven drinken. De kinderen compenseren de verdwenen ‘vloeibare suiker’ niet door meer te eten, blijkt uit onderzoek onder bijna 650 5- tot 12-jarige kinderen op acht basisscholen in Haarlem, Purmerend en de Zaanstreek.
bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2012/09/21/vo ... k-a1441519
Dus cola, limonade enzovoort is ook een factor die dik maakt en dus bij overmatig gebruik zorgt voor ongezond leven.
Oooh, je drínkt geen suikerhoudende drankjes. Ik dacht dat je bang was dat ze wegliepen ofzo.
(ik drink geen calorieën.. )
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 16:45
Ik geef het op. Verspilde moeite.Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-06-2019 16:41Als de uitkomst is dat dik zijn gewoon vanzelf komt (met alle bijbehorende lichamelijke problemen én hoge zorgkosten) dan is dat een inzicht die niet juist is.
Overgewicht voorkom je door minder te eten, minder (suiker)drankjes en meer bewegen. Het is vrij simpel, alleen lastig om in de praktijk te brengen. Veel dikke mensen zijn meestal niet in staat zichzelf te beheersen voor een langere periode.
Hier nog een mooi interview met een autoriteit op dit gebied:
bron: https://www.groene.nl/artikel/jong-te-dik-is-oud-te-dik
donderdag 20 juni 2019 om 16:45
Ja, dat is ook jammer. Toch zag ik in het zwembad altijd veel dikke vrouwen die elke week braaf een uur zwommen, mijzelf incluus. Op het werk kreeg ik dan weer met vooroordelen te maken "oh, jij bent zeker zo'n vrouw die de hele tijd aan het kletsen is", maar ik zwom 1 uur achter elkaar door. Heb nu helaas wel weer een smoes om het niet te doen: eczeem. Gék word ik ervan, van de jeuk en de pijn die dat geeft. Een ander ziet daarin natuurlijk weer een excuus van 'die dikke' om niet te sporten. Kan ik me voorstellen.
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 16:47
Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-06-2019 16:46Nee, je wordt ook dik van de lucht. Dat is ook precies wat deskundigen zeggen... maar niet heus!
Als je maar 1600 kcal op een dag mag hebben, ga je heus niet aan de 'suikerdrankjes' hoor. Dat is zonde van die loze kcal. En ja, daar denken dikke mensen dus ook over na, ook al wil je dat niet geloven.
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 16:49
Laatste wat ik erover zeg: Lees je eens in. Lees de ervaringsdeskundigen in dit topic. Lees "Vet belangrijk". Lees de nieuwste inzichten. Echt gewoon minder eten en meer bewegen gaat echt niet op.Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-06-2019 16:46Nee, je wordt ook dik van de lucht. Dat is ook precies wat deskundigen zeggen... maar niet heus!
donderdag 20 juni 2019 om 16:50
Want? Jij praat voor alle dikke mensen?
Bovendien zijn dikke mensen vaak minder slim en denken daarom minder bewust na over hun handelingen. Staat ook in het voorgaande artikel, kan ook geconcludeerd worden uit statistische gegevens.
donderdag 20 juni 2019 om 16:52
Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-06-2019 16:50Want? Jij praat voor alle dikke mensen?
Bovendien zijn dikke mensen vaak minder slim en denken daarom minder bewust na over hun handelingen. Staat ook in het voorgaande artikel, kan ook geconcludeerd worden uit statistische gegevens.
Nee, ik praat mét dikke mensen (en ik ben er zelf één). Zou je ook eens moeten doen.
Oh.. en we zijn weer dom
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 16:53
Mannetjes van 60 kilo zijn klein en schriel, kunnen geen vrouw krijgen en hebben het nodig anderen omlaag te trappen om zichzelf beter te kunnen voelen.Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-06-2019 16:50Want? Jij praat voor alle dikke mensen?
(en ja, dat is net zo'n onzin-vooroordeel).
donderdag 20 juni 2019 om 16:53
Het probleem is dat er selectief wordt gelezen. Waarschijnlijk doel je op dit:
https://www.ad.nl/koken-en-eten/obesita ... ~adb66f6a/
De kop van de titel: ‘Obesitas los je niet op door gezond te eten en te bewegen’
Alleen als je verder leest (zoals ik dus wel vaak doe lees je ineens dit):
Ook de nieuwste inzichten zeggen dus: meer bewegen.Niet iedereen kan slank worden, maar een gezond gewicht is vaak wel mogelijk. Een goed slaapritme, gevarieerd, vezelrijk eten en een half uur lichte lichaamsbeweging bieden een goed begin. Beweeg eens als een zenuwpees: tap achter je bureau met je voet op de grond, speel met je pen of span je dijen aan. Door niet stil te zitten, verbruik je zo'n 20 procent meer energie. Mensen die dit van nature doen lijken bij lang zitten minder risico te lopen op hart- en vaatziekten.
donderdag 20 juni 2019 om 16:54
Ohhh boy.....Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-06-2019 16:50Want? Jij praat voor alle dikke mensen?
. Bovendien zijn dikke mensen vaak minder slim en denken daarom minder bewust na over hun handelingen. Staat ook in het voorgaande artikel, kan ook geconcludeerd worden uit statistische gegevens.
anoniem_370175 wijzigde dit bericht op 20-06-2019 16:55
8.13% gewijzigd
donderdag 20 juni 2019 om 16:54
Bombus leest ons wel, maar haalt daar alleen de bevestiging uit, voor de eigen visie. Over andere dingen wordt heengelezen, zien wij verkeerd of ... we zitten in de slachtofferrol.
Bedankt voor je bijdragen, Lacuba. Ik heb het boek Vet Belangrijk inmiddels in bezit. Ga ik in de vakantie lezen (met een wijntje ernaast, ben ik bang)
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 16:57
Je mag van mij alles over mij denken. En inderdaad ben ik niet heel erg groot. Waar je misgaat is dat ik mensen omlaag trap, want dat doe ik niet. Het enige wat ik doe is misinformatie en excuses om niks aan overgewicht te doen te bestrijden. Anders dan jij wil ik juist dat mensen met overgewicht een veel betere levenskwaliteit verkrijgen.quattro-stagioni schreef: ↑20-06-2019 16:53Mannetjes van 60 kilo zijn klein en schriel, kunnen geen vrouw krijgen en hebben het nodig anderen omlaag te trappen om zichzelf beter te kunnen voelen.
(en ja, dat is net zo'n onzin-vooroordeel).
Je kunt je dus afvragen wie hier dus het meest begaan is met dikke mensen. Jij niet, want jij praat mensen naar de mond.
donderdag 20 juni 2019 om 16:58
Onze bombariehommel zit zich met zijn kantoorcollegae rot te lachen tijdens het trollen op een vrouwenforum.
Tja, als je sneu bent, is dat je enige vermaak.
donderdag 20 juni 2019 om 16:59
Nee, dat is niet het probleem. Weer mis!Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-06-2019 16:53Het probleem is dat er selectief wordt gelezen. Waarschijnlijk doel je op dit: