Omdat ze geen hoofddoek droeg...

25-06-2008 09:30 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bericht uit België

Lola, 21 jaar, werd door twee mannen overvallen. Pendelaars zagen het, maar reageerden niet.

Sint Gillis. Tot ons spreekt een verontwaardigde, verscheurde en geschandaliseerde vader. “Mijn dochter werd verkracht in het Zuidstation. In Brussel. De hoofdstad van Europa. En volslagen straffeloos.”

We zijn 12 juni. “Mijn dochter kwam terug van Waterloo. Negen uur in de avond. Toen ze de trein uitstapte, ging ze naar Bancontact. Een plek waar volk voorbijkomt. Nochtans is het daar dat het drama is gebeurd.

“Midden in een station. Hoe is zoiets mogelijk?”, gaat de papa van de éénentwintigjarige Lola verder. “Twee man hebben haar verweten dat ze geen hoofddoek droeg. Mijn dochter is mooi. Ze is blond met blauwe ogen.”

Daarna ging het snel allemaal. “Eén van de aanvallers haalde een mes tevoorschijn. Mijn dochter werd tegen de wand van de Bancontact gedrukt. Met het mes op haar keel werd ze door één van de kerels verkracht. De andere keek toe.”

Het was negen uur. Buiten is het nog licht en het station is op verre na niet leeg. “Er passeerden mensen. Mijn dochter weet zeker dat ze minstens drie mensen heeft gezien. Geen van hen maakte halt om haar te redden.”

Als de verkrachting voorbij was zijn de aanvallers in alle rust verdwenen. “Het waren twee Noord-Afrikanen. Ze hadden zich niet eens vermomd. En vertel mij niet dat ik een racist ben als ik je vertel waar ze vandaan kwamen! Mijn dochter werd verkracht omdat zij geen hoofddoek droeg. Zo is dat!”

Lola is naar een vriendin gevlucht. “Moet ik je vertellen in wat voor toestand zij was?” Een paar minuten later werd de jonge vrouw in het ziekenhuis opgenomen.

Vanzelfsprekend is er klacht ingediend. “De mensen van de politie waren zeer professioneel. Op de kleren werd beslag gelegd, en er werden DNA-stalen genomen.”

Maar helaas, de schuldigen zijn nog op vrije voeten… “In de nasleep van de dood van Joe Van Holsbeeck heeft men bij hoog en laag uitgeroepen dat er in de stations meer veiligheid zou komen. Het bewijs is er nu, met mijn dochter, dat er niets is veranderd. Camera’s op alle plekken in het Zuidstation zijn er niet, nochtans één van de drukste stations.”

Marc is bitter. “Ik heb mijn buik vol van dat België, waar werkelijk àlles kan. Zones van wetteloosheid, die zomaar worden overgelaten aan jongeren op drift. Die verkrachters wilden maar één ding: mijn dochter misbruiken, haar bezitten en vernederen, omdat zij niet was zoals zij denken dat jonge vrouwen moeten zijn… Het is een schande.”

Bron: http://inflandersfields.e...ijgen-dan-la-dernire.html
Trouwens in hoeveel gezinsdrama's van de afgelopen tijd ben je de term getinte huidskleur oid tegenkomen?
Wat wordt hier geprobeerd duidelijk te worden gemaakt?
Mijn dochter kwam terug van Waterloo. Negen uur in de avond. Toen ze de trein uitstapte, ging ze naar Bancontact. Een plek waar volk voorbijkomt. Nochtans is het daar dat het drama is gebeurd.

“Midden in een station. Hoe is zoiets mogelijk?”, gaat de papa van de éénentwintigjarige Lola verder. “Twee man hebben haar verweten dat ze zwart was. Mijn dochter is mooi. Ze is zwart met bruine ogen.”

Daarna ging het snel allemaal. “Eén van de aanvallers haalde een mes tevoorschijn. Mijn dochter werd tegen de wand van de Bancontact gedrukt. Met het mes op haar keel werd ze door één van de kerels verkracht. De andere keek toe.”

Het was negen uur. Buiten is het nog licht en het station is op verre na niet leeg. “Er passeerden mensen. Mijn dochter weet zeker dat ze minstens drie mensen heeft gezien. Geen van hen maakte halt om haar te redden.”

Als de verkrachting voorbij was zijn de aanvallers in alle rust verdwenen. “Het waren skinheads. Ze hadden zich niet eens vermomd. En vertel mij niet dat ik een racist ben als ik je vertel waar ze vandaan kwamen! Mijn dochter werd verkracht omdat zij zwart was. Zo is dat!”

Die verkrachters wilden maar één ding: mijn dochter misbruiken, haar bezitten en vernederen, omdat zij niet was zoals zij denken dat jonge vrouwen moeten zijn… Het is een schande.”

Als het verhaal zo was, waren de reacties dan ook van "ach, skinheads zijn net mensen?"
Je kunt pas aan een probleem gaan werken als je toegeeft dat het bestaat. Dus erkennen dat iets zo is, is al een grote stap in de goede richting.

Vervolgens zou je imams die extremistische dingen verkondigen het land uit moeten zetten zodat ze niet nog meer mensen op verkeerde ideeën brengen.

Ik vind het ook een goede zet om hoofddoekjes burqua's te verbieden.

Verder zou het denk ik helpen als Marokanen die niet extremistisch en zich wel aangepast hebben aan de Nederlandse samenleving zich wat meer laten horen en laten weten dat ze het gedrag van die anderen afkeuren.

En Marokko hoort nog steeds niet tot Europa dus gewoon alle Marokkanen die zich gedragen het land uitzetten.

Hoewel ik ook wel weet dat het niet zo ver weg is en ze waarschijnlijk net zo hard weer terugkomen.

Als ze dit doen dan gewoon langere tijd naar de gevangenis sturen.

In ieder geval ophouden met dat halfzachte gedoe van ze zijn zo zielig want ze krijgen geen kansen omdat ze gediscrimeneert worden. Zodat ze zelfs betaald op vakantie naar Marokko gestuurd worden door de gemeente Amsterdam.

Ja is echt gebeurd met een stel randgroepjongeren.
@ Perel: Nou in mijn geval: dat het me geen reet interesseert wat de afkomst van de crimineel is, als ie maar gewoon gestraft wordt.

Ik wind me echt meer op om het feit dat niemand iets deed aan die verkrachting terwijl ze er langs liepen.
Antonio schreef op 25 juni 2008 @ 14:22:

Als het verhaal zo was, waren de reacties dan ook van "ach, skinheads zijn net mensen?"
Ik heb geloof ik niemand gezien die van mening was dat verkrachting normaal is, en gereageerd heeft alsof het normaal was. Dus ik weet niet zo goed wat je hier mee aan wil tonen.
En waarom doet niemand iets? Omdat we met zijn allen massaal bang zijn geworden voor de ander.

Hoe komt dit? Omdat hier zo onderhand het rechtst van de sterkste geld.

Niemand durfde die noord afrikanen die het meisje hebben aangerand aan te pakken omdat ze bang zijn zelf een mes tussen de ribben te krijgen. Bovendien als jij als autochtoon een paar rake klappen uitdeelt aan een allochtoon moet jij eens kijken hoe snel je dan wordt aangepakt door justitie.

Want oh dan ben jij die foute Nederlander/Belg die de arme allochtoon discrimineert.

Als het meisje uit angst nog verder te worden bedreigd door die Noord Afrikanen weigert aangifte te doen ben je helemaal de lul. Dan wordt die Noord Afrikaan als slachtoffer gezien van geweld want ja je mag toch echt geen eigen rechter spelen in ons beschaafde land.
sugarmiss schreef op 25 juni 2008 @ 14:32:

En waarom doet niemand iets? Omdat we met zijn allen massaal bang zijn geworden voor de ander.

Niemand durfde die noord afrikanen die het meisje hebben aangerand aan te pakken omdat ze bang zijn zelf een mes tussen de ribben te krijgen. Bovendien als jij als autochtoon een paar rake klappen uitdeelt aan een allochtoon moet jij eens kijken hoe snel je dan wordt aangepakt door justitie.

Want oh dan ben jij die foute Nederlander/Belg die de arme allochtoon discrimineert.

Als het meisje uit angst nog verder te worden bedreigd door die Noord Afrikanen weigert aangifte te doen ben je helemaal de lul. Dan wordt die Noord Afrikaan als slachtoffer gezien van geweld want ja je mag toch echt geen eigen rechter spelen in ons beschaafde land.

Ah ok. Helder. Maar absoluut niet herkenbaar.

Maar ik woon dan misschien ergens waar ik dit soort dingen nog nooit gemerkt heb.
sugarmiss schreef op 25 juni 2008 @ 14:22:

Je kunt pas aan een probleem gaan werken als je toegeeft dat het bestaat. Dus erkennen dat iets zo is, is al een grote stap in de goede richting.

Vervolgens zou je imams die extremistische dingen verkondigen het land uit moeten zetten zodat ze niet nog meer mensen op verkeerde ideeën brengen.

Ik vind het ook een goede zet om hoofddoekjes burqua's te verbieden.

Verder zou het denk ik helpen als Marokanen die niet extremistisch en zich wel aangepast hebben aan de Nederlandse samenleving zich wat meer laten horen en laten weten dat ze het gedrag van die anderen afkeuren.

En Marokko hoort nog steeds niet tot Europa dus gewoon alle Marokkanen die zich gedragen het land uitzetten.

Hoewel ik ook wel weet dat het niet zo ver weg is en ze waarschijnlijk net zo hard weer terugkomen.

Als ze dit doen dan gewoon langere tijd naar de gevangenis sturen.

In ieder geval ophouden met dat halfzachte gedoe van ze zijn zo zielig want ze krijgen geen kansen omdat ze gediscrimeneert worden. Zodat ze zelfs betaald op vakantie naar Marokko gestuurd worden door de gemeente Amsterdam.

Ja is echt gebeurd met een stel randgroepjongeren.
Mee eens.
Cum non tum age

De vraag blijft, stel dat je gelijk hebt, wat moet er aan gedaan worden dan? Of blijft het bij loos borreltafel gelul?

Je lijkt zo aan feiten te hechten, dan is het misschien goed om te weten dat het een erg menselijk verschijnsel is om niet in te grijpen. gedrag van omstanders is al enorm vaak onderzocht, en verklaard. Maar ja, als je je daar in zou moeten verdiepen, is het natuurlijk wat lastiger zomaar wat te roepen, en dat zou ook jammer zijn.

Mijn dochter kwam terug van Waterloo. Negen uur in de avond. Toen ze de trein uitstapte, ging ze naar Bancontact. Een plek waar volk voorbijkomt. Nochtans is het daar dat het drama is gebeurd.

�Midden in een station. Hoe is zoiets mogelijk?�, gaat de papa van de éénentwintigjarige Lola verder. �Twee man hebben haar verweten dat ze zwart was. Mijn dochter is mooi. Ze is zwart met bruine ogen.�

Daarna ging het snel allemaal. �Eén van de aanvallers haalde een mes tevoorschijn. Mijn dochter werd tegen de wand van de Bancontact gedrukt. Met het mes op haar keel werd ze door één van de kerels verkracht. De andere keek toe.�

Het was negen uur. Buiten is het nog licht en het station is op verre na niet leeg. �Er passeerden mensen. Mijn dochter weet zeker dat ze minstens drie mensen heeft gezien. Geen van hen maakte halt om haar te redden.�

Als de verkrachting voorbij was zijn de aanvallers in alle rust verdwenen. �Het waren skinheads. Ze hadden zich niet eens vermomd. En vertel mij niet dat ik een racist ben als ik je vertel waar ze vandaan kwamen! Mijn dochter werd verkracht omdat zij zwart was. Zo is dat!�

Die verkrachters wilden maar één ding: mijn dochter misbruiken, haar bezitten en vernederen, omdat zij niet was zoals zij denken dat jonge vrouwen moeten zijn� Het is een schande.�

Natuurlijk niet. Denk je nou echt dat vrouwen en een groot deel van de mannen dan wel hun schouders lakoniek ophalen? Verkrachting is verkrachting. Het maakt geen hol uit wie het doet hoor.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Weet je het zeker? Sugarmiss schrijft anders dat alle Marokkanen die zich gedragen het land uit moeten.

Niemand durfde die noord afrikanen die het meisje hebben aangerand aan te pakken omdat ze bang zijn zelf een mes tussen de ribben te krijgen.
Nog steeds geen excuus om helemaal niks te doen. De meeste mensen hebben een mobiel. Kleine moeite even de hoek om te lopen en de politie te bellen.
Antonio, ik walg van je. Van jou net zoveel als van mannen die vrouwen verkrachten.
shahla schreef op 25 juni 2008 @ 15:28:

[...]

Weet je het zeker? Sugarmiss schrijft anders dat alle Marokkanen die zich gedragen het land uit moeten.
Schrijffoutje ik bedoel natuurlijk alle Marokkanen die zich niet gedragen.
*haalt adem*

Dan ook nog een inhoudelijke reactie. Wat een afgrijselijk verhaal. Ik hoop dat ze die gasten te pakken krijgen en gepast straffen en dat er, wederom(?), meer aandacht komt voor veiligheid op de stations van belgie, al ken ik de situatie ter plekke niet. Hoe je het ook went of keert, dat zoiets kan gebeuren toont inderdaad wel aan dat er iets mis is in een maatschappij. Mensen zijn of té gevaarlijk, of té bang en er is in ieder geval iets mis als er zoiets kan gebeuren in een openbare ruimte.
Hoe herken je trouwens een Afrikaan van een Noord-Afrikaan?
rider schreef op 25 juni 2008 @ 15:12:

[...]

Je lijkt zo aan feiten te hechten, dan is het misschien goed om te weten dat het een erg menselijk verschijnsel is om niet in te grijpen. gedrag van omstanders is al enorm vaak onderzocht, en verklaard. Maar ja, als je je daar in zou moeten verdiepen, is het natuurlijk wat lastiger zomaar wat te roepen, en dat zou ook jammer zijn.

Aha dus jij vind dat ik zomaar wat roep en niet eerst heb nagedacht over wat ik zeg. Daarmee impliceer je dat ik wel niet zo slim zal zijn.

In tegenstelling tot jij zelf natuurlijk. Want jij bekijkt alles genuanceert en dat is natuurlijk veel verstandiger Jij weet dat er onderzoek is gedaan naar het menselijk verschijnsel om niet in te grijpen als er iets gebeurd in de omgeving. Jij suggereert daarmee dat je slimmer bent. En dat jou oordeel dus belangrijker is dan het mijne.

Ik weet ook heus wel dat er ondezoeken zijn gedaan naar menselijk gedrag en ik weet ook wel dat mensen het liever aan een ander over laten om te helpen. Ja ik weet ook wel dat als je hulp nodig hebt dat je dan beter jij daar in je rode jas help mij eens kan roepen ipv gewoon help omdat mensen zich dan aangesproken voelen. Ik weet ook wel het een en ander van groepsdruk. En nee ik heb inderdaad geen boekwerk met onderzoeken en wetenschappelijk bewijs naast mij liggen.

Maar jij ontkent nog steeds dat het merendeel van de verkrachtingen / berovingen door allochtonen gebeurd ipv door autochtonen. Dus als jij zelf zo van de feitjes bent dan zou je dat ook moeten inzien.
Ik geloof ook niet dat mensen per se willen ontkennen dat het meerendeel van de verkrachtingen/berovingen (van verkrachtingen weet ik het trouwens niet zo zeker) door allochtonen worden begaan. Ik denk dat veel mensen wél gaan steigeren als iemand dat zegt en daar dan mee impliceert dat dat ligt aan het feit dat de daders allochtonen zijn. Deze week is het opnieuw aangetoond dat het risicio om in de criminaliteit te belanden veel meer bepaald wordt door de wijk waarin ieman leeft (of sociaal economische status) dan door de etnische achtergrond. Er leven nou eenmaal méér allcohtonen in,... en vul verder zelf maar in. Dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in criminilatieitscijfers is een feit, dat dat ligt aan het 'allochtonerschap' is feitelijk niet waar. Autochtonen uit dezelfde wijk zijn even vaak en even zwaar crimineel.

En dit alles geeft zeker geen aanleiding om noord-afrikaans en turks maar eens door elkaar te halen.... zou je een nederlander giftig moeten zien worden als twee amerikanen in turkije een meisje verkrachten en er wordt op gereageerd alsof het nederlanders waren geweest.... Dit zijn twee zeer foute mannen van noord-afrikaanse komaf... klaar. Generaliseren is niet nodig. En als dan toch per sé... dan vind ik alle vermeende omstanders die niet hebben gereageerd ook vooral wel heel erg fout... maar daar lijken de anti-allochtone stemmen in deze discussie zich dan weer niet zo heel erg druk om te maken.
draaiorgel schreef op 25 juni 2008 @ 14:26:

[...]

Ik heb geloof ik niemand gezien die van mening was dat verkrachting normaal is, en gereageerd heeft alsof het normaal was. Dus ik weet niet zo goed wat je hier mee aan wil tonen.
Volgens mij is de insteek van de zaak, dan de Noordafrikanen deze blanke vrouw te kennen gaven, dat ze deze verkrachting had kunnen ontlopen door een hoofddoek te dragen. Dus wel degelijk een houding van "wij discrimineren de ander. Wordt net zoals ons en je bent goed". Dat is natuurlijk vreselijk. Mijn opponenten hadden een cultuurelativerende houding van "och, verkrachting bestond ook voor de grote golf allochtonen naar ons land." Ja natuurlijk, dat was er ook, maar 1. De moslim allochtonen zijn uiterst cromineel, in vergelijking tot andere allochtonen, 2. Er is een grote, discriminerende component in deze verkrachting, en dat valt niet te ontkennen.
sugarmiss schreef op 25 juni 2008 @ 16:05:

[...]

Maar jij ontkent nog steeds dat het merendeel van de verkrachtingen / berovingen door allochtonen gebeurd ipv door autochtonen. Dus als jij zelf zo van de feitjes bent dan zou je dat ook moeten inzien.
Sugarmiss, kun je dit ook met cijfers en bronvermelding onderbouwen?

Want als ik probeer dit soort ' feiten' te achterhalen op internet, kom ik nu niet direct op erg objectieve sites terecht (lees: extreem rechtse sites), die ook hun uitspraken niet met cijfers en bronvermelding onderbouwen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Antonio, verkrachting bevat sowieso een uiterst discriminerende component: ze moeten voor het overgrote deel vrouwen hebben.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
En ik vermoed zomaar dat als er alleen maar gehoofddoekte vrouwen in de omgeving waren geweest één van hen het slachtoffer zou zijn geworden. Verkrachten doe je niet om een reden... je doet het om de verkrachting en verklaart dat met een drogreden.
Antonio schreef op 25 juni 2008 @ 16:22:

[...]

Volgens mij is de insteek van de zaak, dan de Noordafrikanen deze blanke vrouw te kennen gaven, dat ze deze verkrachting had kunnen ontlopen door een hoofddoek te dragen. Dus wel degelijk een houding van "wij discrimineren de ander. Wordt net zoals ons en je bent goed". Dat is natuurlijk vreselijk. Mijn opponenten hadden een cultuurelativerende houding van "och, verkrachting bestond ook voor de grote golf allochtonen naar ons land." Ja natuurlijk, dat was er ook, maar 1. De moslim allochtonen zijn uiterst cromineel, in vergelijking tot andere allochtonen, 2. Er is een grote, discriminerende component in deze verkrachting, en dat valt niet te ontkennen.

Eeeum ja, nu vallen misschien mensen over mij heen...maar eigenlijk weten we helemaal niet wat de achtergrond van de verkrachting was. Het enige wat we hebben is een artikel van een site, waarin staat dat de vader zegt dat zijn dochter verkracht is omdat ze geen hoofddoek droeg......Er was verder niemand bij, en de daders zijn nog niet gepakt, dus we hebben alleen een secundaire bron. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat er iets anders speelde of dat juist de vader vindt dat zijn dochter een hoofdoek moet dragen, en dat hij nu een reden heeft om haar er een te laten dragen.

Toevoeging: Nou ik er nog eens over denk, we weten dus ook niet of er uberhaubt wel mensen zijn langsgelopen, dus mijn eerste verbolging over het feit dat niemand iets deed, moet ik ook iets nuanceren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven