Ons voedsel is goedkoop

17-06-2019 18:52 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in de krant: https://www.ad.nl/politiek/minister-ete ... ~acdb8aac/

Ik vind het een interessant onderwerp omdat ik benieuwd ben hoe dit doorgevoerd gaat worden. Volgens mij ligt er een behoorlijke rol bij de overheid, grote bedrijven en supermarkten.

Sommige voedingsmiddelen zijn zeker veel te goedkoop, ik verbaas mijzelf nog regelmatig over de prijzen van kip of varkensvlees. Maar als ik dan kijk naar de marge op bijvoorbeeld de buitenbeentjesgroente bij de appie dan vind ik dat helemaal belachelijk, die boeren worden echt uitgeknepen.
Ik maak van knolselderij patatjes en puree beide manieren zijn erg lekker als je het ook goed kruid.
Alle reacties Link kopieren
jeskanana schreef:
19-06-2019 17:55
Waarom? Het lijkt mij heel normaal dat je zelf je eigen eten verzorgen kan.
Niet uit armoe, wel uit enig besef van wat je eigenlijk naar binnen drukt. Mensen hebben echt geen flauw benul meer van eten.
Ik doelde op het feit dat iemand diploma' s heeft, fulltime werkt en maar amper rond kan komen.

Ik weet niet waar jij op doelt.

Oh zag het al, ik had per ongeluk de verkeerde quote gepakt excuses!
impala schreef:
20-06-2019 01:02
Eet je wel eens erwtensoep? Die is ook veel lekkerder met (veel) knolselderij. Als ik het kant en klaar koop, let ik daar ook altijd op. Geen of weinig knolselderij? Laat dan maar zitten.
Ik vind het juist nog enigszins te eten zónder knolseldery.

Wat is er nu weer mis met de aardappel? Die heeft een lage glycemische index ofzoiets en is minder 'slecht' dan brood bij een koolhydraatarm dieet.
Het gedoe rond brood de afgelopen jaren heb ik eigenlijk nooit goed begrepen en ergens moet ik mij gewoon aansluiten bij de opmerking van een collega: Mensen eten geen brood meer, ze eten beleg met brood erbij.

@Sistasista: het verschil in perspectief wordt mij duidelijk als je vraagt om een boodschappenlijstje van 50 euro voor een gezin van vier. Als je meent dat je mensen kunt voeden voor 60 cent per maaltijd, dan kan ik aannemen dat je de voedselprijzen hoog vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven