Onveilig gevoel van boerka's

28-08-2012 17:54 127 berichten
quote:AMSTERDAM - Nummer twee van de kieslijst van het CDA, Mona Keijzer, krijgt het „koud om het hart” als ze „in Amsterdam vrouwen in boerka's ziet lopen. Ze geven een gevoel van onveiligheid”.

Dat zei ze dinsdag op nrc.nl, waar kiezers via de webcam vragen konden stellen aan politici. „Wat doen wij vrouwen aan”, zei Keijzer. „Het is een gevangenis voor vrouwen en een volledige ontkenning van hun identiteit.”Nou nou, Monaatje toch, koud om het hart nog wel? Een onveilig gevoel? Ik voel wel meer als ik een vrouw in burka zie lopen, maar stel je toch niet zo aan. Ook het CDA valt nu voor mij af, het wordt wel makkelijk straks in het stemhokje.
Alle reacties Link kopieren
quote:commotion schreef op 30 augustus 2012 @ 13:53:

[...]

Nee, geen fijne religie, vinden wij. Maar voor hen is het wel een prettige religie. Ik vind andere religies ook niet fijn. Maar toch zijn er mensen die er wel baat bij hebben, en ik vind dat we hen dat niet af mogen nemen.

Je kijkt maar even om die boerka heen.Leg dat 's uit als je wilt, hoe hebben mensen er baat bij om alleen volledig ingepakt over straat te mogen?
quote:-susv- schreef op 30 augustus 2012 @ 16:33:

[...]

Hoe zou de p.v.d.a dit moeten uit/ aan/ om kleden?

De partij bestaat grotendeels uit moslims, raken ze die ook nog kwijt.Daarom zijn ze waarschijnlijk een groot deel van hun oude achterban kwijtgeraakt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 augustus 2012 @ 21:11:

Ik zie het verschil niet of een vent zijn vrouw liever in een boerka ziet of dat een hele maatschappij zijn producten verkoopt door schaars geklede vrouwen in martelende hoge hakken tentoon te stellen.

Een maatschappij waarin in de steden vrouwen achter ramen zich prostitueren, de meeste illegaal en onder dwang, de paspoorten afgepakt, enkelen zelfs minderjarig.

Een maatschappij waarin vrouwen in de meerderheid het hoger onderwijs bevolken maar in de beroepsbevolking niet toe worden gelaten tot de top en zelfs minder betaald krijgen.

Kortom eerst naar jezelf kijken voor je naar een ander wijstDat je het ene niet steunt (de boerka) wil niet zeggen dat je het andere goedkeurt. Kortom; je kunt beide extremen afwijzen. Het exploiteren en het onderdrukken van de vrouw en haar seksualiteit zijn beide zaken die ik afwijs en het liefste zou zien dat de samenleving waarin ik leef dit afwijst. Helaas een lastige zaak in de praktijk.
Ach leven en laten leven, ik heb er in iedergeval geen last van. Wel wat beters te doen dan bang zijn van die twee burqa's per maand die je vanuit de auto ziet of in de Albert Heijn tegenkomt

Afgelopen winters liep ik ook rond met een dikke muts en een sjaal om mijn neus. Niemand die mij herkent en de eerste die mij daarop aanspreekt moet nog komen.

Ik raad het ze sterk af, ik houd nl. niet van bemoeizuchtige types.Dus echt goed gemutst zal ik niet zijn als ik zo een discussie moet aangaan.
quote:anoniem8435557 schreef op 29 augustus 2012 @ 08:30:

[...]

Volgens mij interpreteer je 'veiligheid' te eenzijdig. Sommige bedoelen hier ook een unheimisch gevoel mee.

Het is gebleken dat een veiligheidsgevoel bepaald wordt door wel meer irrationele factoren, zoals graffiti op muren.

En sowieso: een mens voelt zich nu eenmaal onveiliger als hij of zij wordt geconfronteerd door iets onbekends. Dat is geen tokkie-gedrag, maar zo zit de mens gewoon in elkaar.

Maar vooral: ik heb geen idee wat die politicus precies heeft gezegd. Er is alleen maar een vage quote over. Dat kranten dat dan opblazen tot een harde stelling, dat moeten ze zelf weten. Ik doe daar in ieder geval niet aan mee.

Cda'er of niet. (Heb ook een idee dat dat meeweegt in de reacties die hier worden gegeven).Natuurlijk zijn er mensen bang voor burka's ook al hebben ze die nog nooit hebben gezien. Een ander verhaal is een politica van een Christelijke partij die deze irrationele onderbuikgevoelens eens lekker gaat uitbuiten. Vind je niet anoniemert?
quote:kadanz schreef op 30 augustus 2012 @ 18:31:

[...]

Vind je niet anoniemert?Het is iemand die z'n account geanonimiseerd heeft.
quote:Twinkle1001 schreef op 30 augustus 2012 @ 18:39:

[...]

Het is iemand die z'n account geanonimiseerd heeft. Ja, en? Moet ik die ex-poster bij de naam noemen? Da's niet aardig.
quote:Twinkle1001 schreef op 30 augustus 2012 @ 13:45:

[...]

Maar vind je dan niet dat jouw recht om gewoon te dragen wat jij wil, voorgaat op hun recht op 'een prettig gezicht'?

.Jawel. Maar dat ken nie in India. Gelukkig in Nederland wel.
Ik krijg eerder een onveilig gevoel bij baseball-petjes en capuchons.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:kadanz schreef op 30 augustus 2012 @ 18:43:

[...]

Ja, en? Moet ik die ex-poster bij de naam noemen? Da's niet aardig.Da's het punt niet. Maar een geanonimiseerde kan niet meer antwoorden. Da's ook niet aardig.
quote:Solomio schreef op 30 augustus 2012 @ 18:46:

Ik krijg eerder een onveilig gevoel bij baseball-petjes en capuchons.Ik ook, en die Boerka's zie ik dus echt nooit!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Twinkle1001 schreef op 30 augustus 2012 @ 18:49:

[...]

Da's het punt niet. Een geanonimiseerde kan niet meer antwoorden, da's ook niet aardig.Die persoon anonimiseert zich van de één op het andere moment, terwijl hij/zij nog volop in de discussies zit. Tsja...zal er wel een reden voor hebben gehad. Hoe dan ook, een discussie voeren we hier niet één op één, dus ik zie het probleem niet zo.
quote:kadanz schreef op 30 augustus 2012 @ 18:52:

[...]

Die persoon anonimiseert zich van de één op het andere moment, terwijl hij/zij nog volop in de discussies zit. Tsja...zal er wel een reden voor hebben gehad. Hoe dan ook, een discussie voeren we hier niet één op één, dus ik zie het probleem niet zo.

Het heeft niet zoveel nut hem die vraag te stellen natuurlijk ("vind je niet anoniemert?")

Maar goed, prima hoor. Je doet maar.
Ik kan me er niet druk om maken, ik zie geloof ik zo'n 2x per jaar een vrouw in een burka... als ze zich er prettig bij voelen, lekker laten doen toch... als je er nou om de haverklap 1 tegen kwam zou ik wel begrijpen dat mensen zich er druk om maken, maar dat is nou niet echt het geval...hebben die politici nou echt niks beters om zich druk over te maken?
quote:slempie schreef op 28 augustus 2012 @ 19:01:

Ik krijg altijd een heel onveilig gevoel van die carnavalsvierders die zich helemaal verkleed hebben en die je niet meer herkent. BrrrrOf van die aanstellerige nichten in A'dam tijdens de gaypride, brrr.
quote:niehielist schreef op 03 september 2012 @ 10:29:

Ik boel me niet onveilig als ik een Boerka zie lopen, maar ik krijg wel braakneigingen.

Als ik een Boerka zie lopen dan doe ik altijd mijn neus dicht en kijk ik de andere kannt uit.

Ik vind het walgelijk dat ik anno 2012 in mijn land geconfronteerd word met achterlijke indringers die hun idiote moraal aans ons willen opdrngen.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 03 september 2012 @ 10:32:

[...]

Ik steek nog maar een peukie op jammer dat het nog te vroeg is voor drank..
IWaarom gaan die Booerka slavinnen niet met hun manneje in een Islamitische Republiek wonen??. Bv in Irak of Iran of Pakistan.

Pracnhtige Islamitische landen met een Sharia wetgeving.
quote:teardrop-viva schreef op 03 september 2012 @ 10:34:

[...]

Ik steek nog maar een peukie op jammer dat het nog te vroeg is voor drank..
quote:niehielist schreef op 03 september 2012 @ 10:38:

IWaarom gaan die Booerka slavinnen niet met hun manneje in een Islamitische Republiek wonen??. Bv in Irak of Iran of Pakistan.

Pracnhtige Islamitische landen met een Sharia wetgeving.Doe jij eerst maar een cursus Nederlands
Nee, een cursus typen.
quote:niehielist schreef op 03 september 2012 @ 10:38:

Pracnhtige Islamitische landen met een Sharia wetgeving.Tsja, daar zijn geen uitkeringen hè. Dan is het behelpen.
quote:teardrop-viva schreef op 03 september 2012 @ 10:34:

[...]

Ik steek nog maar een peukie op jammer dat het nog te vroeg is voor drank..Ergens op de wereld zit een 4 in de klok dus wat let ons
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven