Peter R. De Vries neergeschoten
dinsdag 6 juli 2021 om 20:20
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..
Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat
Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.
Heftig dit wel..

woensdag 21 juli 2021 om 15:41
https://www.lc.nl/binnenland/Duizenden- ... 50825.html
Omdat het een premium artikel is kan ik het niet volledig lezen, misschien is hier iemand die dat wel kan. Maar het gaat hier over collectieve rouw en waarom we dat doen. Net als andere mensen vraag ik me ook af waarom ook ik het niet droog heb kunnen houden en er ook steeds zo mee bezig ben.
Omdat het een premium artikel is kan ik het niet volledig lezen, misschien is hier iemand die dat wel kan. Maar het gaat hier over collectieve rouw en waarom we dat doen. Net als andere mensen vraag ik me ook af waarom ook ik het niet droog heb kunnen houden en er ook steeds zo mee bezig ben.
woensdag 21 juli 2021 om 15:49
Wat betreft collectieve rouw en iemand "heilig verklaren", dat zie ik nu helemaal niet gebeuren. Al die mensen die in Amsterdam in de rij staan zijn gewoon echt oprecht verdrietig, en vinden het vreselijk hoe deze man aan zijn einde is gekomen. Heel veel mensen vonden hem gewoon een heel sympathieke man.
En hij heeft gewoon veel goede dingen gedaan. Dat benoemen, is niet iemand de hemel in prijzen.
En hij heeft gewoon veel goede dingen gedaan. Dat benoemen, is niet iemand de hemel in prijzen.
woensdag 21 juli 2021 om 15:51
Eliza- schreef: ↑21-07-2021 15:49Wat betreft collectieve rouw en iemand "heilig verklaren", dat zie ik nu helemaal niet gebeuren. Al die mensen die in Amsterdam in de rij staan zijn gewoon echt oprecht verdrietig, en vinden het vreselijk hoe deze man aan zijn einde is gekomen. Heel veel mensen vonden hem gewoon een heel sympathieke man.
Dit dus!
woensdag 21 juli 2021 om 16:00
Precies, goed gezegd.Eliza- schreef: ↑21-07-2021 15:49Wat betreft collectieve rouw en iemand "heilig verklaren", dat zie ik nu helemaal niet gebeuren. Al die mensen die in Amsterdam in de rij staan zijn gewoon echt oprecht verdrietig, en vinden het vreselijk hoe deze man aan zijn einde is gekomen. Heel veel mensen vonden hem gewoon een heel sympathieke man.
Am Yisrael Chai!

woensdag 21 juli 2021 om 16:05
Ik bedoelde het in elk geval niet op een verkeerde manier, voor mij is hij ook altijd een held geweest en juist daarom doet het nu zo'n pijn en nog steeds ook wel ongeloof dat uitgerekend hij er nu niet meer is. Idd bijna alsof ik hem persoonlijk heb gekend, ik ben ook met hem opgegroeid en heb altijd heel veel bewondering en respect voor hem gehad.
woensdag 21 juli 2021 om 16:13
Ook met MH17. Toen was echt het hele land in collectieve rouw.
Geen bijzonderheden
woensdag 21 juli 2021 om 16:17
Wat een nare reacties hier. Ik merk van mezelf ook dat ik oprecht aangegrepen ben door de dood van Peter. Vroeger zat ik iedere zondag klaar voor zijn programma en ik heb heel wat zaken van hem en met hem gevolgd. En ja, via de tv, maar ik durf te beweren dat je iemand dan wel degelijk kent, in ieder geval voor een deel. Hij is niet zomaar gestorven, maar vermoord, omdat hij voor zijn zaken (en de zaken van de slachtoffers dus) vocht.
Ja, het doet echt wat met me. Om Peter, om zijn familie en om het onrecht. Ik heb ook overwogen om naar Amsterdam te gaan om afscheid te nemen.
Niet voor de schijn of om een mooie foto te nemen, maar omdat ik vind dat Peter dat verdient. En misschien ook om het een plekje te kunnen geven. Waarom zou een ander hier over moeten oordelen? En waarom zou een ander moeten bepalen hoe ik treur?
Ja, het doet echt wat met me. Om Peter, om zijn familie en om het onrecht. Ik heb ook overwogen om naar Amsterdam te gaan om afscheid te nemen.
Niet voor de schijn of om een mooie foto te nemen, maar omdat ik vind dat Peter dat verdient. En misschien ook om het een plekje te kunnen geven. Waarom zou een ander hier over moeten oordelen? En waarom zou een ander moeten bepalen hoe ik treur?
♥
woensdag 21 juli 2021 om 16:20
Hier nog eentje die er moeite mee heeft. Ik vind het een vorm van massahysterie. En toe eigenen vind ik ook wel een goed woord ja.
impala wijzigde dit bericht op 21-07-2021 16:24
9.52% gewijzigd
.
woensdag 21 juli 2021 om 16:22
woensdag 21 juli 2021 om 16:25
Precies.
Geen bijzonderheden
woensdag 21 juli 2021 om 16:26
Ik weet even geen beter woord. Maar mensen laten zich wel meeslepen door de massa. Ik vind het niet gezond in elk geval. Maar dat zal de massa in de rij voor Carré wel weer van mij vinden.
impala wijzigde dit bericht op 21-07-2021 16:30
21.19% gewijzigd
.
woensdag 21 juli 2021 om 16:29
Jillian69 schreef: ↑21-07-2021 16:17Wat een nare reacties hier. Ik merk van mezelf ook dat ik oprecht aangegrepen ben door de dood van Peter. Vroeger zat ik iedere zondag klaar voor zijn programma en ik heb heel wat zaken van hem en met hem gevolgd. En ja, via de tv, maar ik durf te beweren dat je iemand dan wel degelijk kent, in ieder geval voor een deel. Hij is niet zomaar gestorven, maar vermoord, omdat hij voor zijn zaken (en de zaken van de slachtoffers dus) vocht.

Goed gezegd.
Am Yisrael Chai!
woensdag 21 juli 2021 om 16:36
Persoonlijk heb ik er moeite mee om hem alleen 'Peter' te noemen.
Ik kende hem niet persoonlijk ten slotte, dus vind ik het niet gepast om hem bij zijn voornaam te noemen
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 21 juli 2021 om 16:39
In bijna al jouw reacties zit je mensen te corrigeren en ergens aan te spreken. Misschien even goed om even wat anders te gaan doen en dit topic te vermijden. Geef je je wijzende vingertje even wat rust.
woensdag 21 juli 2021 om 16:42
+1Eliza- schreef: ↑21-07-2021 15:49Wat betreft collectieve rouw en iemand "heilig verklaren", dat zie ik nu helemaal niet gebeuren. Al die mensen die in Amsterdam in de rij staan zijn gewoon echt oprecht verdrietig, en vinden het vreselijk hoe deze man aan zijn einde is gekomen. Heel veel mensen vonden hem gewoon een heel sympathieke man.
Mensen zijn ook gewoon ontzettend boos: compleet zinloos geweld tegen “onze” misdaadverslaggever, op straat in Amsterdam. En ja, ook ik ben geraakt door zijn overlijden en heb via de live-stream de stoet bij Carré gevolgd. Merk dat ik er toch mee bezig ben.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 21 juli 2021 om 16:42
Goed lezen!
IK vind het voor mijzelf niet gepast om alleen zijn voornaam te gebruiken. Voelt voor MIJ niet gepast.
Wat jij of iemand anders doet, moet jijzelf weten. Interesseert me niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 21 juli 2021 om 16:45
Denk dat jij goed moet lezen. Je hebt moeite met veel dingen in dit topic. Daarom zou ik het vermijden, ipv een overijverige parkeerwachter te spelen