Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1


Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.





Heftig dit wel..
Alle reacties Link kopieren
1 van de kistdragers was de zoon van Cor van Hout en Sonja Holleeder.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-07-2021 23:57
1 van de kistdragers was de zoon van Cor van Hout en Sonja Holleeder.
ja, Rich van Hout heet ie. Moest ik wel om glimlachen, die naam.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-07-2021 23:58
ja, Rich van Hout heet ie. Moest ik wel om glimlachen, die naam.
Hij heet eigenlijk Richie. Maar nu is het een Rich.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
22-07-2021 23:16
Ik kan prima leven zonder die kennis.

Ik bedoelde ermee te zeggen, zal ze ooit naar voren kunnen treden en zeggen: "ik ben het! Ik was zijn grote liefde!"
Of zal dat voor altijd riskant voor haar blijven.
Alle reacties Link kopieren
Kwam net terecht op de Twitter van de vriend van Peter, de advocaat van Nabil B. Die heeft de hele dag gisteren, toen mensen in de rij stonden voor Carre screenshots gepost van Peter die hem motiveerde af te vallen en gezonder te leven. :heart:
44 berichtjes, omdat hij 44 afleveringen had gemaakt over de twee van Putten.
@schoutenlegal is het twitteraccount

Dat deed hij dus ook nog even tussendoor.

(Ook confronterend met elke keer laatst gezien: op de foto.)
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
22-07-2021 23:15
Dan hoeft ze nog geen BNer te zijn.
Nee, jij, ik, iedereen kan een keer iets komen vertellen in zo'n talkshow.
Surebaby schreef:
23-07-2021 00:18
Nee, jij, ik, iedereen kan een keer iets komen vertellen in zo'n talkshow.

Precies.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
22-07-2021 22:55
Het is echt vreselijk dat Peter dood is.
Maar ik kan het gewoonweg niet geloven dat hij geen beveiliging wilde. Zeker nadat Derk Wiersum en de broer van Nabil B al vermoord waren. Hij liep zoveel risico. Waarom dan geen beveiliging ? Erg naïef. En lijkt me ook vreselijk voor zijn kinderen en vriendin. Als mijn vriend dit zou doen: kroongetuige bijstaan waarvoor al anderen omgelegd zijn. En dan géén beveiliging. Echt, ik zou een punt achter mijn relatie zetten. Zoek het maar uit dan.
Het is al heeeeeel vaak benoemd: hij wilde het zelf niet. Hij nam het risico omdat hij niet in angst wilde leven.

Ik vind het een aparte post eerlijk gezegd...
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
LiquidoNarcotic schreef:
22-07-2021 21:22
Ik weet niet of we dezelfde foto bedoelen, maar staan daar niet zijn ex-vrouw, zoon met partner en dochter op?
Zijn partner is een aantal keer vrij duidelijk te zien op filmpjes van de afscheidsdienst in Care vandaag...
Alle reacties Link kopieren
Waar kun je die foto’s eigenlijk zien van het afscheid? Ben wel benieuwd welke BN’er daar allemaal rondliepen.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
22-07-2021 22:55
Het is echt vreselijk dat Peter dood is.
Maar ik kan het gewoonweg niet geloven dat hij geen beveiliging wilde. Zeker nadat Derk Wiersum en de broer van Nabil B al vermoord waren. Hij liep zoveel risico. Waarom dan geen beveiliging ? Erg naïef. En lijkt me ook vreselijk voor zijn kinderen en vriendin. Als mijn vriend dit zou doen: kroongetuige bijstaan waarvoor al anderen omgelegd zijn. En dan géén beveiliging. Echt, ik zou een punt achter mijn relatie zetten. Zoek het maar uit dan.
Jij noemt Peter naïef???

Ga je diep diep schamen!!!!

Je hebt er dus totaal niks van begrepen.

:facepalm:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-07-2021 07:54
Jij noemt Peter naïef???

Ga je diep diep schamen!!!!

Je hebt er dus totaal niks van begrepen.

:facepalm:

Wat een heftige reactie, waar stoor je je precies aan?

Vond het helemaal niet zo'n vreemde post. In alle eerlijkheid, met alle respect voor Peter, ik vraag me ook af als het gevaar zo op de loer ligt wat de reden is beveiliging te weigeren.
Foutje.
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 10:53
97.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu zal ik wel mensen over me heen krijgen .
Hoe hoog ik Peter ook heb staan vind ik het toch opmerkelijk dat het kennelijk volledig geaccepteerd is dat hij een crimineel tot zijn vrienden rekende .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen naïeve keuze om geen beveiliging te willen, volgens mij was het juist een hele bewuste keuze. Maar dan moet je als partner dus wel voortaan leven met de angst dat je grote liefde ineens het slachtoffer wordt van een liquidatie. Ik kan me best voorstellen dat een partner dan uiteindelijk voor zichzelf kiest. Al denk ik dat ook dan die angst nooit zal verdwijnen, maar het is dan wat verder weg.
Alle reacties Link kopieren
Rijksmuseum schreef:
23-07-2021 08:39
Wat een heftige reactie, waar stoor je je precies aan?

Vond het helemaal niet zo'n vreemde post. In alle eerlijkheid, met alle respect voor Peter, ik vraag me ook af als het gevaar zo op de loer ligt wat de reden is beveiliging te weigeren.
Hij wilde dat niet, wilde niet in angst leven etc. Wat ik wel begrijp. Maar ik vind wel dat hij wel heel veel risico nam. Taghi legt iedereen die hem niet zint om en is knettergek. Dat wist Peter. Maar hij wilde geen beveiliging. Dan wist hij denk ik ook wel dat hij vroeg of laat een keer neergeschoten zou worden.
Als mijn partner dit per se zo zou willen en zonder beveiliging zou ik daar best wel wat van vinden. Want dan zou ik weten dat ik hem zou gaan verliezen. Ik weet niet of ik daar mee zou kunnen leven. Een partner die zoveel risico's neemt. Lijkt me slopend.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
23-07-2021 08:44
Nu zal ik wel mensen over me heen krijgen .
Hoe hoog ik Peter ook heb staan vind ik het toch opmerkelijk dat het kennelijk volledig geaccepteerd is dat hij een crimineel tot zijn vrienden rekende .
Ja, dat heb ik ook altijd raar gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
23-07-2021 08:44
Nu zal ik wel mensen over me heen krijgen .
Hoe hoog ik Peter ook heb staan vind ik het toch opmerkelijk dat het kennelijk volledig geaccepteerd is dat hij een crimineel tot zijn vrienden rekende .
Vanuit mij geen commentaar, dat is iets wat ik ook moeilijk te rijmen vond. Daar kon Peter nogal geïrriteerd op reageren als er een vraag over werd gesteld. En dat begreep ik dan niet altijd goed, als je andermans vuile was openbaar maakt, mag je ook verwachten dat er kritisch naar je eigen handelen wordt gekeken.
Aan de andere kant kan ik me, na het lezen van het boek van Astrid Holleeder, ook voorstellen hoe zoiets ontstaat.
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
23-07-2021 08:45
Ik vind het geen naïeve keuze om geen beveiliging te willen, volgens mij was het juist een hele bewuste keuze. Maar dan moet je als partner dus wel voortaan leven met de angst dat je grote liefde ineens het slachtoffer wordt van een liquidatie. Ik kan me best voorstellen dat een partner dan uiteindelijk voor zichzelf kiest. Al denk ik dat ook dan die angst nooit zal verdwijnen, maar het is dan wat verder weg.
In elk interview wat hij heeft gegeven de laatste jaren zegt hij dat ook. Moeilijk voor zijn omgeving maar zij stonden op hun manier toch achter hem. Als partner heb je dan de keus het risico te accepteren of niet. Zou ik ook een moeilijke keus vinden.

Uiteindelijk in het geval van Peter zou ik het accepteren, hij stond zo voor zijn idealen zonder er van af te wijken en dat voor zichzelf goed te praten. Zo bleef hij trouw aan zichzelf. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben eigenlijk.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
23-07-2021 08:44
Wat een faal gisteren bij Shownieuws. De partner van Peter moet van de politie onder de radar blijven en zij laten tot twee keer toe de Insta van de partner zien die daar een bericht had geplaatst.
Inclusief haar naam en foto. :facepalm:
Dat heb je verkeerd geïnterpreteerd. Zij is de fotografe bij het interview en quote bij de foto's de partner van Peter. Ik moest ook goed kijken en lezen. Ze staan nog online bij shownieuws.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
23-07-2021 08:46
Hij wilde dat niet, wilde niet in angst leven etc. Wat ik wel begrijp. Maar ik vind wel dat hij wel heel veel risico nam. Taghi legt iedereen die hem niet zint om en is knettergek. Dat wist Peter. Maar hij wilde geen beveiliging. Dan wist hij denk ik ook wel dat hij vroeg of laat een keer neergeschoten zou worden.
Als mijn partner dit per se zo zou willen en zonder beveiliging zou ik daar best wel wat van vinden. Want dan zou ik weten dat ik hem zou gaan verliezen. Ik weet niet of ik daar mee zou kunnen leven. Een partner die zoveel risico's neemt. Lijkt me slopend.
Vooropgesteld: er is geen enkel excuus voor wat hem is aangedaan. Het is totaal van de pot gerukt dat je in Nederland, of waar dan ook, moet vrezen voor je leven als je voor gerechtigheid gaat.
Je kunt ook oversteken zonder te kijken en bang te zijn. Dat kan heel lang goed gaan. Maar je weet dat het gevaarlijk is.
Als ik dat interview lees met zijn partner, en al die lieve briefjes... of zijn kinderen zie spreken, denk ik toch ook: misschien wilde je geen beveiliging, maar het treft niet alleen jou. Hoewel ik me ook het principiële gedachtegoed van hem kan voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
23-07-2021 08:44
Nu zal ik wel mensen over me heen krijgen .
Hoe hoog ik Peter ook heb staan vind ik het toch opmerkelijk dat het kennelijk volledig geaccepteerd is dat hij een crimineel tot zijn vrienden rekende .
Waarom zou dat raar zijn als de basis van hun vriendschap ligt in de persoon die ze zijn en niet in de manier waarop ze beiden hun geld verdienen.
Als je integer bent zou je dat prima moeten kunnen scheiden.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
23-07-2021 08:44
Wat een faal gisteren bij Shownieuws. De partner van Peter moet van de politie onder de radar blijven en zij laten tot twee keer toe de Insta van de partner zien die daar een bericht had geplaatst.
Inclusief haar naam en foto. :facepalm:
Dat is de Instagram van de fotograaf die die foto’s heeft gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
23-07-2021 00:15
Kwam net terecht op de Twitter van de vriend van Peter, de advocaat van Nabil B. Die heeft de hele dag gisteren, toen mensen in de rij stonden voor Carre screenshots gepost van Peter die hem motiveerde af te vallen en gezonder te leven. :heart:
44 berichtjes, omdat hij 44 afleveringen had gemaakt over de twee van Putten.
@schoutenlegal is het twitteraccount

Dat deed hij dus ook nog even tussendoor.

(Ook confronterend met elke keer laatst gezien: op de foto.)
Wat leuk en inspirerend om te lezen. Dat laatst gezien is inderdaad erg confronterend :(
Alle reacties Link kopieren
Rijksmuseum schreef:
23-07-2021 08:56
Vooropgesteld: er is geen enkel excuus voor wat hem is aangedaan. Het is totaal van de pot gerukt dat je in Nederland, of waar dan ook, moet vrezen voor je leven als je voor gerechtigheid gaat.
Je kunt ook oversteken zonder te kijken en bang te zijn. Dat kan heel lang goed gaan. Maar je weet dat het gevaarlijk is.
Als ik dat interview lees met zijn partner, en al die lieve briefjes... of zijn kinderen zie spreken, denk ik toch ook: misschien wilde je geen beveiliging, maar het treft niet alleen jou. Hoewel ik me ook het principiële gedachtegoed van hem kan voorstellen.
Dat dubbele gevoel heb ik ook. Ik begrijp zijn standpunt helemaal. Maar beveiliging was tijdens het Marengo proces wel op zijn plaats geweest, zeker met zijn naasten in gedachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven