Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1


Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.





Heftig dit wel..
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
23-07-2021 00:15
Kwam net terecht op de Twitter van de vriend van Peter, de advocaat van Nabil B. Die heeft de hele dag gisteren, toen mensen in de rij stonden voor Carre screenshots gepost van Peter die hem motiveerde af te vallen en gezonder te leven. :heart:
44 berichtjes, omdat hij 44 afleveringen had gemaakt over de twee van Putten.
@schoutenlegal is het twitteraccount

Dat deed hij dus ook nog even tussendoor.

(Ook confronterend met elke keer laatst gezien: op de foto.)

Ik heb een aantal jaar geleden werkgerelateerd met hem geappt. Precies zoals iedereen hem omschrijft: hij reageerde supersnel (bij sommige mensen kan je gerust 6 uur moeten wachten), to the point, vriendelijk, ik weet nog dat dat me echt opviel. Keek gister of ik hem nog had en inderdaad. Met die laatst gezien... Dat ga ik dus nooit verwijderen :(
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan niet snap, los van dat Peter geen beveiliging wilde: dat stukje van de boulevard studio naar de parkeerplaats, daan kon toch best iets van beveiliging of waakzaamheid zijn ? Iedereen weet dat boulevard live wordt opgenomen en hij daar dus echt zit en daarna naar zijn auto loopt. Dan loopt er toch even iemand mee. Er zit naar mijn idee wel iets tussen beveiligen en niks doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat wilde hij niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ‘even met hem meelopen’ dit niet had kunnen voorkomen. Misschien had een aantal beveiligers om hem heen dit ook niet kunnen voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
23-07-2021 00:13
Ik bedoelde ermee te zeggen, zal ze ooit naar voren kunnen treden en zeggen: "ik ben het! Ik was zijn grote liefde!"
Of zal dat voor altijd riskant voor haar blijven.
Ik denk dat ze dat gewoon niet wil. Of dat nu kan of niet.
Alle reacties Link kopieren
Billy_Mean schreef:
23-07-2021 10:02
Wat ik dan niet snap, los van dat Peter geen beveiliging wilde: dat stukje van de boulevard studio naar de parkeerplaats, daan kon toch best iets van beveiliging of waakzaamheid zijn ? Iedereen weet dat boulevard live wordt opgenomen en hij daar dus echt zit en daarna naar zijn auto loopt. Dan loopt er toch even iemand mee. Er zit naar mijn idee wel iets tussen beveiligen en niks doen.
Pffff.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Billy_Mean schreef:
23-07-2021 10:02
Wat ik dan niet snap, los van dat Peter geen beveiliging wilde: dat stukje van de boulevard studio naar de parkeerplaats, daan kon toch best iets van beveiliging of waakzaamheid zijn ? Iedereen weet dat boulevard live wordt opgenomen en hij daar dus echt zit en daarna naar zijn auto loopt. Dan loopt er toch even iemand mee. Er zit naar mijn idee wel iets tussen beveiligen en niks doen.
Had gekund, opvallend of onopvallend. Dan hadden ze hem ongetwijfeld ergens anders gepakt. Hij kwam wel vaak op dezelfde plekken en werd vaak gefilmd terwijl hij in of uit zijn auto stapte.
Risico ligt overal op de loer, niet alleen daar.

En dat iemand met hem mee zou lopen zou hij denk ik nooit gewild hebben. Zoals hij in interviews ook zegt, ze schieten vaak mis en dan raken ze de persoon ernaast.
lambchop wijzigde dit bericht op 23-07-2021 10:13
0.17% gewijzigd
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Hij was zich enorm bewust van het gevaar dat hij liep. Bridget heeft ook verteld dat er om die reden nooit iemand met hem mee mocht lopen van hem zelf. Hij ging altijd alleen weg.
Zij moest dezelfde kant op na afloop van Boulevard maar moest altijd achter hem blijven van Peter zelf dus.
meisje22 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 10:14
5.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
23-07-2021 08:57
Waarom zou dat raar zijn als de basis van hun vriendschap ligt in de persoon die ze zijn en niet in de manier waarop ze beiden hun geld verdienen.
Als je integer bent zou je dat prima moeten kunnen scheiden.
Toch vind ik dit vreemd. Als je als kaasboer bevriend bent met een Ziekenhuis directeur kun je dezelfde waarden en normen hebben.
Dat zou toch anders liggen als je misdadiger en misdaadjournalist bent. Vooral als je als journalist die desbetreffende crimineel hebt onderzocht. Daar verbaasde hij me in, als je zeer principieel bent, vind ik dat niet passend. Maar goed, 'de echte ins and outs' weet ik natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-07-2021 10:11
Pffff.
Jij puft wel op alles wat jou niet zint zeg. Ik denk dat je niet eens begrijpt wat ik bedoel maar op voorhand al pfffff doet om dit van jou niet gedacht mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
23-07-2021 10:12
Had gekund, opvallend of onopvallend. Dan hadden ze hem ongetwijfeld ergens anders gepakt. Hij kwam wel vaak op dezelfde plekken en werd vaak gefilmd terwijl hij in of uit zijn auto stapte.
Risico ligt overal op de loer, niet alleen daar.

En dat iemand met hem mee zou lopen zou hij denk ik nooit gewild hebben. Zoals hij in interviews ook zegt, ze schieten vaak mis en dan raken ze de persoon ernaast.
Dat is ook waar. Niet gezegd dat het dan voorkomen had kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Rijksmuseum schreef:
23-07-2021 10:14
Toch vind ik dit vreemd. Als je als kaasboer bevriend bent met een Ziekenhuis directeur kun je dezelfde waarden en normen hebben.
Dat zou toch anders liggen als je misdadiger en misdaadjournalist bent. Vooral als je als journalist die desbetreffende crimineel hebt onderzocht. Daar verbaasde hij me in, als je zeer principieel bent, vind ik dat niet passend. Maar goed, 'de echte ins and outs' weet ik natuurlijk niet.
Je kan elkaar in vriendschap ook vinden met verschillende normen en waarden, wederom, als je interviews luistert waarim het gaat over die vriendschap legt Peter uit dat hij met Cor vaak praatte over de verschillen tussen hen, de keuzes die ze op bepaalde leeftijden gemaakt hebben en de invloed van familie en de buurt waarin ze zijn opgegroeid.
Op hun eigen manier zullen ze wat uit hun vriendschap gehaald hebben wat voor hrn waardevol was.

Daarnaast liefde en vriendschap laat zich vaak niet dwingen, dat overkomt je, of je wil of niet....
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
23-07-2021 08:57
Waarom zou dat raar zijn als de basis van hun vriendschap ligt in de persoon die ze zijn en niet in de manier waarop ze beiden hun geld verdienen.
Als je integer bent zou je dat prima moeten kunnen scheiden.
Dit inderdaad.
Ik vind het eigenlijk heel bijzonder, dat je voorbij de daden en naar de persoon zelf kunt kijken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
23-07-2021 10:13
Hij was zich enorm bewust van het gevaar dat hij liep. Bridget heeft ook verteld dat er om die reden nooit iemand met hem mee mocht lopen van hem zelf. Hij ging altijd alleen weg.
Zij moest dezelfde kant op na afloop van Boulevard maar moest altijd achter hem blijven van Peter zelf dus.
Oh echt?
Dit raakt mij echt.
De bezorgdheid om collega's
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-07-2021 10:27
Dit inderdaad.
Ik vind het eigenlijk heel bijzonder, dat je voorbij de daden en naar de persoon zelf kunt kijken
Precies, dat laatste inderdaad.
En dat van beide kanten, want Cor kreeg er uit zijn milieu ook veel commentaar op.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-07-2021 10:27
Dit inderdaad.
Ik vind het eigenlijk heel bijzonder, dat je voorbij de daden en naar de persoon zelf kunt kijken
Dat ligt er toch echt wel aan wat diegene gedaan heeft . Maar meningen verschillen en ik laat het hier bij .
Peter was zoveel meer dan dat vroeg het me gewoon af .
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-07-2021 10:28
Oh echt?
Dit raakt mij echt.
De bezorgdheid om collega's
Ja. Hij was zich blijkbaar erg bewust van het gevaar wat hij liep.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
22-07-2021 23:12
Zullen we ooit te weten komen wie ze is?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 15:40
Reden: privacy
69.33% gewijzigd
LiquidoNarcotic schreef:
23-07-2021 08:57
Dat is de Instagram van de fotograaf die die foto’s heeft gemaakt.
Ja, dat kreeg ik net pas in de gaten. Mijn faal dus. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
23-07-2021 10:50
[...]
Als je het zo opmerkelijk vindt, waarom zeg je dit dan?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 15:40
Reden: quote verwijderd
67.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral boos dat uberhapt iemand die misschien nog wel 20 jaar gelukkig, fit & gezond had geleefd voortijdig uit het leven wordt weggerukt. Met opzet, door toedoen van een ander.

Dat geldt voor elke moord op een mensenleven, wie denkt zo’n moordenaar wel wie hij is om daarover te beslissen, het onomkeerbare ervan ook, en bij uitstek deze mens Peter R. De Vries had nog zoveel om voor te leven: zijn leven was nog lang niet ‘af’.

Zoooo onnatuurlijk, oneerlijk en onrechtvaardig is dit, en ik denk dat dat is wat die massale rouw en verontwaardiging is die gevoeld wordt als iedereen ‘van nabij’ getuige is van zoiets (via alle beelden en info) : machteloosheid, dit had niet gemogen, je wil dat het niet waar is, je wil dit terugdraaien en dat hij zijn betekenisvolle leven had kunnen voortzetten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
LiquidoNarcotic schreef:
23-07-2021 10:59
Als je het zo opmerkelijk vindt, waarom zeg je dit dan?
Als iets niet opmerkelijk is vermeld je het niet.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
23-07-2021 11:54
Als iets niet opmerkelijk is vermeld je het niet.
Nee ze vindt het spektakel opmerkelijk. En doet er vervolgens zelf aan mee.
Over die beveiliging nog even: daarover zei Peter zelf in een interview dat hij daar geen uitspraken over deed. Bij mijn weten komen de berichten over geen beveiliging willen niet van hem.
Alle reacties Link kopieren
LiquidoNarcotic schreef:
23-07-2021 12:00
Nee ze vindt het spektakel opmerkelijk. En doet er vervolgens zelf aan mee.
Ik las haar reactie over de vriendin meer als verbazing over dat artikel en vooral de foto's erbij, aangezien de vriendin in kwestie idd totaal niet anoniem is.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven