Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
In het interview met Peter in Vrij Nederland, waarvan ik hier eerder een link plaatste, gaf Peter aan al jaren te zijn gescheiden.
Hij heeft nu dus een nieuwe relatie en die vrouw is nooit eerder of amper in de media genoemd, al zag ik gisteren wel ergens een nieuwsbericht met als afsluiting; familie en partner.
Ik denk dat het haar niks kan boeien of ze genoemd wordt, lijkt me dat het enige wat belangrijk is dat Peter nog vele mooie en gezonde jaren mag leven.
GenieInABottle schreef:
10-07-2021 12:25
Wat mij betreft mogen ze ouders dus eens meer aan gaan spreken en verantwoordelijk maken. Daarnaast nog graag een beter toegankelijke hulpverlening voor gezinnen en hier graag wetten bij die meer eisen aan de opvoeding kunnen stellen. Ik ben er zelfs voor om bij kinderen / jongeren die crimineel gedrag vertonen, ze verplicht in gezinsbehandeling moeten. Willen ze dit niet, prima, dan ben je niet geschikt om ouder te zijn, dan een OTS en een riante "alimentatie" regeling zodat de kosten gedrukt worden. Dat hele verbieden heeft geen zin als het hele internet vol staat met geweld waarbij de meeste raps en zowat alle spelletjes verbleken.

Ik zie verbieden als ultieme vorm van onmachtig zijn. En van verbieden krijg je alleen meer van dit soort gedoe via achterdeurtjes en steegjes. Minder zicht op zowel aanbod als afname kant.
Toe maar.
Mooie foto van Royce en Peter
Claudia2010 schreef:
10-07-2021 13:23

Ik denk dat het haar niks kan boeien of ze genoemd wordt,

Het zou mij niets verbazen als het een hele bewuste keuze is om haar in de luwte te houden. Iets met veiligheid enzo.
mick87 schreef:
10-07-2021 12:00
Peter verwoordt daarmee heel goed wat er in meerdere sectoren speelt. Te veel parttimers waardoor zaken langs mensen heen gaan en men minder verantwootdrlijkheid voelt.
Dat zie ik in de zorgsector ook gebeuren.

In de sector van politie en justitie heeft dat echt rampzalige gevolgen.
Dat ligt ook grotendeels aan logistiek. Ook met 55 uren in de week kreeg ik vrijwel geen kans een band op te bouwen met "mijn" patiënten. Zelden kreeg ik de mogelijkheid iemand zelf terug te zien.

Dus ja, dan liever part-time. Voor de mensen die ik zie ben ik dan iig goed uitgerust en alert.
madamzonderm schreef:
10-07-2021 13:36
Toe maar.

Toe maar wat?
Nummer*Zoveel schreef:
10-07-2021 13:13
Nee, jij maakt het persoonlijk, want jij betrekt het nu op jezelf en hebt het over mensen in de zorg, terwijl ik het heel specifiek had over parttime politiemensen.

Ik betrek het op organisaties die 24/7 doorgaan en parttime werk door bezuiniging. Ik gebruikte de zorg als voorbeeld.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Nummer*Zoveel schreef:
10-07-2021 12:14
Er zullen gerust ook wel minder gemotiveerde parttimers rondlopen bij de politie. Maar ik ken er zelf ook een aantal, en die zijn alleen extreem betrokken en werken zonder uitzondering buiten hun parttime uren ook nog flink wat uren door oa continue bereikbaar te zijn op niet-werkdagen en extra naar het werk gaan voor briefings/training/belangrijke overleggen, enz. Ik vind dus dat Peter met die uitspraak best een hoop mensen tekort doet. Ook is het natuurlijk een vrij ouderwetse kijk op werken dat alleen fulltime (of meer) werken tot kwaliteit zou kunnen leiden.
Het heeft vind ik met de hele inrichting van zo'n systeem te maken. Ik heb part time gewerkt maar had toen de hele verantwoordelijkheid voor een casus. En daar ook ruimte voor, netwerk was al uitgerold (dus vaste contactpersonen, korte lijnen etc).

Als ik nu een jongere aanmeldt met en schulden en somberheid en een probleem met zijn inkomen en hij heeft ook nog iets fysieks moet hij naar 6 verschillende organisaties. Ik heb officieel 5 minuten per maand om zo iemand 'door te verwijzen', meer is natuurlijk niet nodig met al die fantastische andere organisaties.
Die hebben ook ieder 15 minuten ofzo maar samen, wat een rijkdom aan tijd, hebben we soms wel 3 uur!
Ik wordt dit geacht te doen naast mijn normale werk met naast een vaste groep jeugd ook nog andere groepen, maar daar mag ik verder niet mee praten over hun privé, althans niet betaald.
Ondertussen is er nog nooit iemand bij hen thuis geweest, willen ouders ook nog wat , etc
We hebben jeugd rondlopen waarvan iedereen weet dat ze dakloos zijn, al jaren.
Maar ja instantie x, zijn moeder, de bank, iedereen moet wat doen, dus dan doe ik soms gek en leen alvast wat minuten van de rest van het jaar.
Dan moet ik helaas de rest van het jaar zo iemand verder straal negeren natuurlijk want je moet wel professioneel blijven ;)
Het verdrietige is dat collega's, vooral jongere, hierop stuklopen.
Peter heeft gewoon gelijk maar ik denk niet dat het aan part time werken ligt, maar aan versnippering. Als iedereen verantwoordelijk is is uiteindelijk niemand het meer.
De politie heeft natuurlijk niet zo'n vorstelijk salaris als Peter R de Vries. Ik las bijvoorbeeld dat hij voor een TV opname van 5 tot 10 minuten tussen de 2 en de 5000 euro ontvangt. En ook is het voor hen lastiger zich op 1 zaak te richten omdat daar niet genoeg mankracht voor beschikbaar is en ze moeten het doen binnen een bepaalde tijd.

Neemt niet weg dat ik diep respect heb en het goede voorbeeld geeft hoe er om moet worden gegaan met zulke misdrijven.
miekemv schreef:
10-07-2021 14:06
De politie heeft natuurlijk niet zo'n vorstelijk salaris als Peter R de Vries. Ik las bijvoorbeeld dat hij voor een TV opname van 5 tot 10 minuten tussen de 2 en de 5000 euro ontvangt. En ook is het voor hen lastiger zich op 1 zaak te richten omdat daar niet genoeg mankracht voor beschikbaar is en ze moeten het doen binnen een bepaalde tijd.

Neemt niet weg dat ik diep respect heb en het goede voorbeeld geeft hoe er om moet worden gegaan met zulke misdrijven.

Ik denk dat een groot deel van die geweldige inkomsten bij hem direct verdwijnen in de pot 'onderzoek en gerechtigheid'. En misschien buiten de beginperiode om, maar Peter en maar met 1 zaak tegelijkertijd bezig? Ik heb zelf het vermoeden dat die man zo onwijs slim, georganiseerd en gestructureerd is, dat hij continu meerdere zaken tegelijkertijd onderzoekt en geen detail uit het oog verliest.
GenieInABottle schreef:
10-07-2021 14:21
Ik denk dat een groot deel van die geweldige inkomsten bij hem direct verdwijnen in de pot 'onderzoek en gerechtigheid'. En misschien buiten de beginperiode om, maar Peter en maar met 1 zaak tegelijkertijd bezig? Ik heb zelf het vermoeden dat die man zo onwijs slim, georganiseerd en gestructureerd is, dat hij continu meerdere zaken tegelijkertijd onderzoekt en geen detail uit het oog verliest.
Ik geloof ook zeker dat hij zo scherp is als een arend, dat merk je aan de manier van vraagstelling en zijn pitbullmentaliteit.
Toch heeft hij een flink kapitaal vergaart in tegenstelling tot de politie waar je wat moeilijker van kunt verwachten nog meer uren te maken.
Hij is ook mede eigenaar van dat advocatenkantoor toch kasem en de vries
miekemv schreef:
10-07-2021 14:27
Ik geloof ook zeker dat hij zo scherp is als een arend, dat merk je aan de manier van vraagstelling en zijn pitbullmentaliteit.
Toch heeft hij een flink kapitaal vergaart in tegenstelling tot de politie waar je wat moeilijker van kunt verwachten nog meer uren te maken.

Klopt. Al zie ik het als appels en peren vergelijken.
Hij is een zakenman. Daardoor kan hij ervoor zorgen dat hij voldoende kapitaal heeft om kwalitatief waanzinnig goed werk te leveren. En zijn functie / titel komt denk ik niet voor in de functieprofielen van de politie. Ik denk dat hij vooral de stempel "overgekwalificeerd dus ongeschikt" zou krijgen.
En ik vind dat we wel degelijk meer van de politie (als geheel, niet op individueel niveau) mogen verwachten. Alleen zit daar een laag boven die dat niet voldoende faciliteert en niet voldoende stuurt. Maar m.i. zitten er gebreken in het hele justitiële apparaat.
VGM1980 schreef:
10-07-2021 13:52
Ik betrek het op organisaties die 24/7 doorgaan en parttime werk door bezuiniging. Ik gebruikte de zorg als voorbeeld.

En daar gaat het hier dus niet over, want bij de politie wordt niet parttime gewerkt vanwege bezuinigingen. Daar wordt parttime gewerkt op verzoek, en staan er vele vacatures open waar geen mensen voor te vinden zijn.
Surebaby schreef:
10-07-2021 14:03
Peter heeft gewoon gelijk maar ik denk niet dat het aan part time werken ligt, maar aan versnippering. Als iedereen verantwoordelijk is is uiteindelijk niemand het meer.
Voor zover ik weet is de politie niet versnipperd en heeft Peter niets geroepen over parttime werken in de jeugdzorg.
Ik maakte de vergelijking niet, dat deed Peter R de Vries zelf. Hij gaf aan dat de politie te weinig uren maakte en daarom te weinig meekreeg. Daar heeft hij zeker een punt maar mijn stelling is dat er ook niet zo riant beloond wordt als bij hem en dat de extra werkuren in eigen tijd zijn.
GenieInABottle schreef:
10-07-2021 14:21
Ik denk dat een groot deel van die geweldige inkomsten bij hem direct verdwijnen in de pot 'onderzoek en gerechtigheid'.

Nou, Peter houdt ook van mooie auto’s, luxe woningen, snelle motoren, designers kleding, enz. Niet dat daar allemaal wat mis mee zou zijn, want hij werkt er zelf voor en neemt onbetaalbare risico’s zoals nu wel heel duidelijk is gebleken. Maar hij is dus geen liefdadigheidsinstelling. Hij zet vooral heel veel tijd belangeloos in. En dat kan hij dan weer doen door als TV-persoonlijkheid gepeperde rekeningen te sturen.
Nummer*Zoveel schreef:
10-07-2021 14:36
En daar gaat het hier dus niet over, want bij de politie wordt niet parttime gewerkt vanwege bezuinigingen. Daar wordt parttime gewerkt op verzoek, en staan er vele vacatures open waar geen mensen voor te vinden zijn.
Maar rechercheurs werken toch wel vaak door ?
miekemv schreef:
10-07-2021 14:06

Peter kan het zich permitteren om zich in zaken vast te bijten, en hij heeft er altijd meerdere lopen.

Wat ook essentieel anders is aan Peter zijn werk, is dat veel van zijn bronnen wel met hem praten maar niet met de politie. Dat geeft hem een voorsprong die de politie nooit kan inlopen.
miekemv schreef:
10-07-2021 14:42
Maar rechercheurs werken toch wel vaak door ?
Er zijn zowel fulltime als parttime werkende rechercheurs.

De meeste teams hebben het nu zo ingericht dat zij als team aan zaken werken. En ze werken met goede tools voor het bijhouden van de voortgang, status, actiepunten etc, zodat elke rechercheur in het team altijd weet wat er speelt, en dat minder afhankelijk is van personen.

Maar zoals ik al eerder schreef zijn er vele politiemensen die meer dan hun (parttime of fulltime) uren draaien, omdat de meesten gewoon verdomd betrokken zijn bij wat ze doen.
Nummer*Zoveel schreef:
10-07-2021 14:36

En hoe denk je dat het komt dat personeel er niet meer fulltime willen werken? Zelfde als onderwijzers. Genoeg vacatures, maar mensen hebben er weinig zin nog in snoeihard te werken voor een appel en een ei. Werken in de zorg net zo.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Yildizlar2 schreef:
10-07-2021 14:32
Hij is ook mede eigenaar van dat advocatenkantoor toch kasem en de vries
Hij was medeeigenaar van dat advocatenkantoor. Toen hij Nabil ging bijstaan is hij daarmee gestopt uit veiligheid voor het kantoor en zijn collega's.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Zoals ik eerder meldde was mijn ex ook politieman en absoluut in hart en nieren. Bij de grotere zaken zag ik hem altijd heel laat thuiskomen maar daar stond geen vorstelijk honorarium tegenover.
VGM1980 schreef:
10-07-2021 14:58
En hoe denk je dat het komt dat personeel er niet meer fulltime willen werken? Zelfde als onderwijzers. Genoeg vacatures, maar mensen hebben er weinig zin nog in snoeihard te werken voor een appel en een ei. Werken in de zorg net zo.
dat klopt niet helemaal.

verbazingwekkend veel jongelui willen graag bij de politie, melden zich aan voor de academie, doorstaan met glans al die testen.
en worden dan afgewezen met als reden;,, Te weinig ervaring in omgang met andere nationaliteiten,..

de andere reden, politie moet herintreders voorrang geven.
die behalen dan op kosten van de belastingbetaler hun 2e hbo diploma,
daarna vertrekken ze weer, in het bedrijfsleven krijgen ze een goed salaris met hun 2 hbo opleidingen.
wij slapen nooit.
Lambchop schreef:
10-07-2021 14:58
Hij was medeeigenaar van dat advocatenkantoor. Toen hij Nabil ging bijstaan is hij daarmee gestopt uit veiligheid voor het kantoor en zijn collega's.
Directeur las ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven