Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Uitzending boilevard vanavond afgelast wegens ernstige bedreiging..

https://www.ad.nl/show/uitzending-rtl-b ... ~a75ff021/
Hoe triest is dit.
Wissewis schreef:
10-07-2021 17:53
En "witte mensen" zouden niet kunnen lekken naar de maffia?
Natuurlijk kunnen blanke agenten ook lekken, maar mensen uit het eigen milieu zijn natuurlijk gevoeliger voor benadering en druk.

https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/arti ... ag-toename
Let’s go Brandon!
Koffieverkeerd schreef:
10-07-2021 17:55

Wat een klootzakken zijn het toch.
Am Yisrael Chai!
girasole3 schreef:
10-07-2021 17:49
Een vriend van dochter wil er graag werken, voldoet aan alle eisen, maar is afgewezen vanwege ‘te wit’. Tja, dan moet je ook niet miepen over tekorten.
Schandalig! >:-(
fashionvictim schreef:
10-07-2021 18:02
Wat een klootzakken zijn het toch.
Eerlijk?
Ik hoop dat het gewoon uitgaat van een idiote oen die een spelletje speelt en zijn moment pakt.

Dat het vals alarm is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
VGM1980 schreef:
10-07-2021 17:43
https://www.mediacourant.nl/2021/07/olc ... -je-hoofd/

Olcay Gulsen krijgt zeer felle kritiek op het statement dat zij naar buiten heeft gebracht over Peter R. de Vries, die in het ziekenhuis vecht tegen zijn leven. “Wat smakeloos en ongepast om dit te posten!”

Om onduidelijke redenen vond Olcay Gulsen het vanochtend nodig om naar buiten te brengen dat Peter R. de Vries al zes jaar een buitenechtelijke relatie heeft. Die vriendin heeft ook veel verdriet, maar wordt nergens genoemd in de media, klaagde Olcay. “Dat doet ons ontzettend veel pijn om te zien”, meldde ze. “Ruud & Olcay.”

Smakeloos en ongepast
Ongelooflijk smakeloos, vindt showbizzkenner Yvonne Coldeweijer het. “Kippenvel over m’n hele lijf. Wat smakeloos en ongepast om dit te posten! Onder het mom van een ‘shout out’ gewoon expres juice over Peter z’n privéleven de wereld in helpen. Schaam je diep!”, zegt ze in haar Instagram-stories.

Yvonne kan het eigenlijk niet geloven. “Ik ben echt he-le-maal in shock dat je dit in je hoofd haalt om te posten onder het mom van: kijk eens wat wij ook nog weten, jullie weten zeker niet dat Peter nog allemaal secret juice in zijn leven heeft? We gaan het gewoon even onder het mom van een shout out de wereld insturen! Want dat is wel zo chic!”

‘Hoe haal je het in je hoofd?’
Het is volgens Yvonne echt een heel ongepast moment om dit te doen. “Er ligt gewoon iemand in kritieke toestand in het ziekenhuis. Ik denk dat de mevrouw waar je het over hebt totáál niet zit te wachten op enige shout out van jou op social media. Hoe de f*ck haal je het in je hoofd?”

“En wie er al helemaal niet op zit te wachten, denk ik, is de rest van de familie van Peter en Peter zelf. Hoe háál je het in je hoofd dat je dit doet? Ik vind dit echt schaamteloos, bah bah.”

Olcay verwijdert statement
Na de felle kritiek van Yvonne heeft Olcay het statement direct van Instagram verwijderd. Ze plaatste het bericht vanochtend gelijktijdig met haar liefdespartner Ruud de Wild. Ook hij heeft het bericht verwijderd.

Het ging om onderstaand statement. Lees ook: Olcay en Ruud uiten kritiek op berichtgeving over Peter R. de Vries.

De man heeft altijd open relaties gehad en daar nooit een geheim van gemaakt.
Waarom Olcay en Ruud daar nu iets van moeten vinden ontgaat mij volkomen.
Ze zitten als ratten in de val in dat enge Amsterdamse steegje, ik zou het risico ook niet lopen.
Merys schreef:
10-07-2021 18:03
De man heeft altijd open relaties gehad en daar nooit een geheim van gemaakt.
Waarom Olcay en Ruud daar nu iets van moeten vinden ontgaat mij volkomen.
Omdat die twee sowieso graag ergens iets van vinden.
Volk met randjes, die twee. Brrrrr.
Chocolade, altijd goed!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1110918 ... o-ontruimd

De studio van Boulevard is ontruimd wegens ernstige dreiging.
Koffieverkeerd schreef:
10-07-2021 17:55

Walgelijk.

Het verbaasde mij niet. Peter is niet dood en dat was de bedoeling. De monden zijn nog niet genoeg gesnoerd, Integendeel zelfs en dat was niet de bedoeling.

Mooi dat ze de uitzending herhalen waar het helemaal over Peter R de Vries gaat en alles waar hij voor staat.

Wat een smerige hufters die dit doen.
Peertjes schreef:
10-07-2021 18:14
Walgelijk.

Het verbaasde mij niet. Peter is niet dood en dat was de bedoeling. De monden zijn nog niet genoeg gesnoerd, Integendeel zelfs en dat was niet de bedoeling.

Mooi dat ze de uitzending herhalen waar het helemaal over Peter R de Vries gaat en alles waar hij voor staat.

Wat een smerige hufters die dit doen.
Daar dacht ik ook al gelijk aan. De aanslag is mislukt, dan maar op deze manier?
Wissewis schreef:
Eerlijk?
Ik hoop dat het gewoon uitgaat van een idiote oen die een spelletje speelt en zijn moment pakt.

Dat het vals alarm is.

Ja dat hoop ik ook. Maar ben er niet gerust op.
Bizar weer.... :|
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ben ik de enige die dit best een beetje eng vind ? Waar gaat dit naar toe allemaal ?
Wissewis schreef:
Eerlijk?

Dat het vals alarm is.
De informatie kwam vanuit de Amsterdamse Driehoek en is afkomstig vanuit de hoek van de georganiseerde misdaad dus lijkt mij geen 'grapje' van een of andere gek of vals alarm...
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
rascalles schreef:
10-07-2021 18:26
Ben ik de enige die dit best een beetje eng vind ? Waar gaat dit naar toe allemaal ?
Ik dacht gisteren hetzelde. Ze hebben geen genade en alles wat in de weg staat wordt bedreigd, vermoord enz.
Wie is de volgende? De rechter die de zaak krijgt, een diplomaat in Afrika die gewoon zijn werk doet, de advocaten van Nabil, een medewerker van de gevangenis?
Ze zijn oppermachtig en willen dit ook zo houden, daar moet alles voor wijken.
Lilly1234 schreef:
10-07-2021 18:33
Ik dacht gisteren hetzelde. Ze hebben geen genade en alles wat in de weg staat wordt bedreigd, vermoord enz.
Wie is de volgende? De rechter die de zaak krijgt, een diplomaat in Afrika die gewoon zijn werk doet, de advocaten van Nabil, een medewerker van de gevangenis?
Ze zijn oppermachtig en willen dit ook zo houden, daar moet alles voor wijken.
Ja precies dit. Heel eng.
Delano: niets kunnen tot kunst verheffen.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Rijksmuseum schreef:
10-07-2021 17:45
Ik weet niet exact wat men verdiend, maar hoor altijd dat het echt geen fatsoenlijk salaris is. Helemaal niet gezien het soort beroep.

Wel als je al langere tijd bij de politie werkt.
De dreiging bij Boulevard is denk ik een reactie op de politiestatement van eerder deze week dat er geen dreiging was. Lekker onrust zaaien, en van een afstandje kijken wat er gebeurt. Leuk man! Je moet wat op je zaterdagavond…
Nummer*Zoveel schreef:
10-07-2021 18:41
De dreiging bij Boulevard is denk ik een reactie op de politiestatement van eerder deze week dat er geen dreiging was. Lekker onrust zaaien, en van een afstandje kijken wat er gebeurt. Leuk man! Je moet wat op je zaterdagavond…
Zeker nu de kroegen weer dicht zijn om 0:00 uur.

Gezien de situatie moeten ze ook alles serieus nemen.
Maar eigenlijk zouden ze een aantal commando’s daar onzichtbaar moeten plaatsen om eventueel reltuig meteen flink aan te pakken.
rascalles schreef:
10-07-2021 18:26
Het is niet eng. Dit speelt al jaren en jaren. Deze criminaliteit blijft overheersen. Dat is waar oa Peter R de Vries zich dus hard voor maken.

En het is niet dat politie, justitie en noem maar op hier niets aan doen. Integendeel, die mensen werken allemaal heel hard.
De wetgeving zit ingewikkeld in elkaar hierin.

Mensen denken altijd iemand heeft een strafbaar feit gepleegd dus daar word je voor veroordeeld.
Bij stelselmatig daders is het allemaal niet zo eenvoudig. Zeker niet als er sprake is van criminaliteit waar veel geld mee gemoeid gaat en daar een heel netwerk van allerlei mensen bij betrokken zijn.

De moordaanslag op Peter R was natuurlijk bedoeld om hem monddood te maken.
Nu hij niet dood is blijft hierover nieuws komen; wat Peter R deed in zijn werk, waar hij voor stond en natuurlijk vooral ook over die hele zaak Taghi inhoudelijk.

Maar niet bang zijn. Het is , hoe triest ook, goed dat dit gebeurt. Mensen moeten zich de mond niet laten snoeren, vooral aandacht blijven geven hieraan.
Vooral moet duidelijk zijn dat dit niet geaccepteerd wordt. Massaal Boulevard aan , de uitzending van afg week over Peter R de Vries. En laat het stof maar opwaaien.
redbulletje schreef:
10-07-2021 18:04
Ze zitten als ratten in de val in dat enge Amsterdamse steegje, ik zou het risico ook niet lopen.

Het Leidseplein bedoel je?
Such fun!1
girasole3 schreef:
10-07-2021 17:49
Een vriend van dochter wil er graag werken, voldoet aan alle eisen, maar is afgewezen vanwege ‘te wit’. Tja, dan moet je ook niet miepen over tekorten.
als hij dan beweerd non binary te zijn is ie weer een minderheid....

te zot voor woorden, neef van mij is in dienst al eens neergereden en vuurwerk naar hoofd gekregen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven