Pistorius-moord of ongeval

19-02-2013 18:24 156 berichten
Ik ben altijd erg van het geloven in het goede van de mens. Maar de Bladerunner die door de badkamerdeur zijn vriendin doodgeschoten heeft en nu aangeeft dat hij dacht dat ze in inbreker was: ha ha ha ha, wat een grapjas!

Of ben ik raar en geloven jullie hem wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 maart 2014 @ 01:00:

Oscar Pistorius: What Really Happened?Veel dank!
Ik ben ook erg van het geloven in het goede van de mens. Maar het valt me op dat er bij 'ongelukken' vaak een persoon aanwezig was met een 'bad temper towards the victim' .

De moeder van Madeleine had een 'bad temper', Oscar Pistorius had een temperament.. en in Australië waar ik woon speelt op het moment een zaak waarbij een bad tempered man ervan verdacht wordt zijn vriendin (ook een model) over het balkon van een toren flat heeft gegooid. Er is altijd ruzie geschreeuw en gescheld naar de slachtoffers en de mogelijke daders weten van niks als het slachtoffer ineens op merkwaardige wijze overlijdt of verdwijnt. Ik hoop dat ze allemaal krijgen wat ze verdienen.
quote:zoulekha schreef op 05 maart 2014 @ 12:50:

[...]

Snap ik. Daarom zeg ik ook dat ik niet begrijp waarom hij dat dan zou verzinnen. Hij (of op z'n minst zijn advocaat) zou dan toch moeten weten dat dat makkelijk bewezen kan worden door naar de hoogte van de kogelgaten in de deur te kijken? Als je dan een verhaal verzint om eronderuit te komen, verzin dan een goed verhaal zou ik denken.

Kom op zeg, dat zou zo zijn als hij alles weken van te voren gepland en doorgesproken had.

Waarschijnlijkste variant (in mijn ogen) van wat er gebeurd is.

Pistorius, een driftige opvliegend mannetje met veel ervaring met vuurwapens, heeft die avond/nacht grote ruzie met Reeva in de slaapkamer. Ze zijn allebei(gedeeltelijk gekleed) hij heeft zijn blades aan want hij slaapt nog niet. Zij gaat (vlucht) naar het toilet om af te koelen/zichzelf te beschermen, neemt mobiel mee en gaat zitten op het toilet met haar ondergoed aan. Pistorius, draait door, gaat erachteraan en schiet in zijn frustratie dwars door de deur.

Vervolgens paniek, zij ernstig gewond, politie gebeld en hij verzint snel een voorlopig verhaal over een inbreker die hij hoorde in zijn slaap. Alleen hij slaapt niet met zijn blades aan, dus vertelt hij dat hij die niet aan had. Later komt hij erachter dat dat misschien wel een zwak punt in zijn verdediging is, maar hij weet ook dat het heel slecht staat om zijn verhaal te veranderen dus blijft hij erbij, hopend dat één en ander niet overtuigend kan worden bewezen.

Simpel.
Precies wat ik denk Markovic.
quote:Scamp schreef op 05 maart 2014 @ 15:06:

Precies wat ik denk Markovic.Veel waarschijnlijker verhaal toch dan dat hij 's nachts wakker wordt van een inbreker die zich op het toilet bevind van de slaapkamer (waarom?). Pistorius die uit bed strompelt, niet doorheeft dat zijn vriendin niet in bed ligt, niet de politie belt, maar gelijk maar gaat schieten door een dichte deur.
Of hij die dingen wel of niet aan had is toch simpel te zien aan de baan van de kogels? Het scheelt per slot van rekening een centimeter of 50 in hoogte.
quote:Suze02 schreef op 05 maart 2014 @ 15:19:

Of hij die dingen wel of niet aan had is toch simpel te zien aan de baan van de kogels? Het scheelt per slot van rekening een centimeter of 50 in hoogte.Dat zal wel blijken tijden het proces.
Hij zei zelf dat hij ze aan had gedaan.

Dus als hij zo ''snel'' de inbreker dood wil schieten maar toch op zn gemakje de blades aan doet, merkt hij heus wel of Reeva naast hem ligt.
quote:Scamp schreef op 05 maart 2014 @ 18:16:

Hij zei zelf dat hij ze aan had gedaan.

Dus als hij zo ''snel'' de inbreker dood wil schieten maar toch op zn gemakje de blades aan doet, merkt hij heus wel of Reeva naast hem ligt.Nee, hij heeft juist gezegd dat hij ze niet aan had.
quote:markovic schreef op 06 maart 2014 @ 10:09:

[...]

Nee, hij heeft juist gezegd dat hij ze niet aan had.Ah, sorry, dan heb ik dat helemaal verkeerd begrepen.
Liep hij altijd op blades dan? Niet op "gewone" prothesen?
Zou je dit kunnen acteren?

Pistorius-geeft-over-bij-het-horen-van-details-schouwarts
quote:man1958 schreef op 10 maart 2014 @ 16:41:

Zou je dit kunnen acteren?

Pistorius-geeft-over-bij-het-horen-van-details-schouwartsIk kan op commando overgeven. Dus ja.
Of hij heeft met opzet een aantal uren vantevoren iets verkeerds gegeten.

Nou weet je, ik denk dat hij behoorlijk spijt heeft van zijn actie. Of het nou met voorbedachte rade was of niet. Ik denk dus, maar dat is speculatie, dat hij oprecht heeft overgegeven.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Het is ook nogal een verschil om iemand neer te schieten en te zien overlijden of alle details te horen van een autopsy.

Ik heb er veel gezien en het doet mij niks maar ik kan me wel voorstellen dat het voor anderen gruwelijk kan klinken.

Misschien is er wel spijt, misschien niet.

Misschien was het echt, misschien niet.

Geen idee.

Ik blijf wel bij mijn standpunt dat hij haar heeft vermoord.
Dat laatste sowieso Scamp.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Hij had ze niet aan. Dat stuk van zijn verhaal klopt dus.
Reeva Steenkamp is tijdens haar relatie met atleet Oscar Pistorius bang geweest voor haar vriend. Dat blijkt uit sms'jes die ze in de laatste weken voor haar dood stuurde. Die sms'jes zijn voorgelezen in de rechtszaak tegen Pistorius.

"Ik ben soms bang voor je en voor je gesnauw", stuurde Steenkamp eind januari. In een ander bericht zei ze dat ze ook bang was voor de manier waarop hij soms reageerde. Hij zou jaloers zijn geweest op haar ex-vriendjes, terwijl Pistorius zelf vaak vertelde over zijn voorgaande relaties.

Pistorius zei eerder dat hij het wachtwoord van zijn telefoon was vergeten. Om toegang te krijgen tot de telefoon, werd het toestel voor het proces naar Amerika gestuurd. De onderzoekers hebben 35.000 pagina's met sms'jes van Steenkamp op zijn telefoon gevonden.
Voor geïnteresseerden, het proces is maandag hervat. Verslagen online in Mirror, Huffington Post, en op Telegraph.co.uk staan ook video's.
Ik zit het al de hele ochtend live te kijken.

Alle smsjes, whats-apps, huilbuien, foto's van de dode Reeva.

Ik denk nog steeds dat het moord was en niet per ongeluk.

Ik word een beetje moe van de verdediging. Die advocaat kan alleen maar zeggen hoe oneerlijk de vragen van de prosecutie zijn. Zo oneerlijk.

Hoi Scamp, waar kijk jij live?

Ik heb ook sterk dat gevoel (vind het ook een bijzonder onwaarschijnlijk verhaal!). Maar gevoel is niet politiek correct; daarom goed dat er rechters zijn.....
Diverse nieuwszenders hebben woensdag per ongeluk een buitengewoon expliciete foto getoond van het doodgeschoten model Reeva Steenkamp. Het ging om een close-up van het zwaargehavende hoofd van Steenkamp, met duidelijk in beeld een grote schotwond.
quote:fjorgyn schreef op 09 april 2014 @ 12:19:

Hoi Scamp, waar kijk jij live?

Ik heb ook sterk dat gevoel (vind het ook een bijzonder onwaarschijnlijk verhaal!). Maar gevoel is niet politiek correct; daarom goed dat er rechters zijn.....In de UK, op SkyNews.
quote:libra schreef op 09 april 2014 @ 13:18:

Diverse nieuwszenders hebben woensdag per ongeluk een buitengewoon expliciete foto getoond van het doodgeschoten model Reeva Steenkamp. Het ging om een close-up van het zwaargehavende hoofd van Steenkamp, met duidelijk in beeld een grote schotwond.

Deze lieten ze zien in de rechtbank nadat ze een filmpje hebben bekeken van Pistorius die een watermeloen kapot schiet en het een ''zombie stopper'' noemt.

De prosecutie vraagt/zegt daarna dat het vast hetzelfde aanvoelde, Reeva's hoofd en die watermeloen.

Het is gênant en triest om te zien hoe Pistorius steeds meer verstrikt raakt in zijn web van leugens. Zijn verhaal hangt aan elkaar van 'vergissingen', zaken die hij zich 'niet meer kan herinneren', en dat de politie spullen heeft verplaatst alvorens foto's te nemen, waardoor allerlei details in zijn huis niet meer stroken met zijn verhaal. Daarbovenop is zijn verhaal op zijn zachtst gezegd extreem ongeloofwaardig.

Hij komt emotioneel nogal oppervlakkig, zelfs kinderlijk over. Ik zou mij goed kunnen voorstellen dat Reeva, bijna 30 jaar, twijfels had of deze man qua karakter en met zijn snauwerige gedrag wel geschikt was om samen een verdere toekomst met eventueel kinderen op te bouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven