Pretty privilege

21-01-2023 23:53 337 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op TikTok was een tijdje geleden schijnbaar veel te doen over ‘pretty privilege’: dat mooie mensen als vanzelf voordelen krijgen.

Wat zijn jullie ideeën hierover? Of ervaringen ermee?

Mijn gedachtes: Ik denk dat het voor jezelf moeilijk is te bepalen wat het doet als je mooi bent omdat je niet beter weet dan wat je gewend bent, zoals met alle privileges. Daarnaast denk ik dat het een mixed blessing is omdat je natuurlijk ook veel ongewenste aandacht krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
28-01-2023 22:43
Door gezond te eten, veel te sporten en jezelf goed te verzorgen kun je toch wel tot op hogere leeftijd aantrekkelijk blijven.

Maar dat geldt denk ik voor iedere relatie, dat het helpt om er voor elkaar zo leuk mogelijk uit te blijven zien. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man niet meer fit is. Ouder worden kan je niet tegenhouden. Maar je hebt wel invloed op hoe je ouder wordt.
Stel je man krijgt een handicap, eet gezond maar is niet meer fit.
Blijf je dan wel bij hem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
31-01-2023 11:52
Stel je man krijgt een handicap, eet gezond maar is niet meer fit.
Blijf je dan wel bij hem?
Mijn eerste reactie in mijn hoofd was "wat een rare vraag, natuurlijk". Ik realiseer mij dat het niet voor iedereen geldt. Maar voor mij is het een no-brainer.

De kans is ook zeer groot dat mijn man zorgbehoevend wordt terwijl ik nog fit ben. We schelen ruim 20 jaar. Dus ik wist waar ik aan begon. Maar onze relatie is zo dat het voor ons in essentie niets zal veranderen. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
31-01-2023 12:18
Mijn eerste reactie in mijn hoofd was "wat een rare vraag, natuurlijk". Ik realiseer mij dat het niet voor iedereen geldt. Maar voor mij is het een no-brainer.

De kans is ook zeer groot dat mijn man zorgbehoevend wordt terwijl ik nog fit ben. We schelen ruim 20 jaar. Dus ik wist waar ik aan begon. Maar onze relatie is zo dat het voor ons in essentie niets zal veranderen. :)
Dat klinkt inderdaad als fijn.

Soms hoor / lees je dat wel.
Beide fit en sportief en als dat dan door een ongeluk veranderd is meteen de gezamenlijke interesse weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zeker niet knap. Ook niet lelijk hoor, maar ik weet dat ik een toegankelijk, betrouwbaar en vriendelijk uiterlijk heb. Vrouwen zien mij nooit als bedreiging en mannen vinden me aardig en gezellig. PRima dus,

Ooit wel eens een moeder op het schoolplein die me toevertrouwde dat ze zo blij was dat ik haar niet als bedreiging zag. Mijn mond viel open van verbazing. Ik vond haar echt alles behalve een knappe of mooie vrouw en ook niet perse aardig of zo. Ze vertelde dat allerlei andere moeders haar meden omdat ze als vers gescheiden knappe vrouw een bedreiging vormde voor hun mannen. Ik ben het nooit meer vergeten. Gewoon omdat het zo ver van mij afstond en ik het gewoon echt niet zag. Ze was gewoon een wat vervelend mens met een vervelend kind. Ik heb wat meegemompeld en niet echt antwoord gegeven geloof ik.

In het algemeen denk ik dat aantrekkelijke mensen (en dat kan ook in persoonlijkheid zitten of vriendelijk uiterlijk) een voordeel hebben tov van mensen die dit allemaal niet hebben. Sommige mensen kijken in basis altijd boos, komen bozig over of lachen nooit en ik denk dat die mensen inderdaad een achterstand hebben. Niet eerlijk. Maar ja.
Waterflesje schreef:
01-02-2023 23:37
Ik ben zeker niet knap. Ook niet lelijk hoor, maar ik weet dat ik een toegankelijk, betrouwbaar en vriendelijk uiterlijk heb. Vrouwen zien mij nooit als bedreiging en mannen vinden me aardig en gezellig. PRima dus,

Ooit wel eens een moeder op het schoolplein die me toevertrouwde dat ze zo blij was dat ik haar niet als bedreiging zag. Mijn mond viel open van verbazing. Ik vond haar echt alles behalve een knappe of mooie vrouw en ook niet perse aardig of zo. Ze vertelde dat allerlei andere moeders haar meden omdat ze als vers gescheiden knappe vrouw een bedreiging vormde voor hun mannen. Ik ben het nooit meer vergeten. Gewoon omdat het zo ver van mij afstond en ik het gewoon echt niet zag. Ze was gewoon een wat vervelend mens met een vervelend kind. Ik heb wat meegemompeld en niet echt antwoord gegeven geloof ik.

In het algemeen denk ik dat aantrekkelijke mensen (en dat kan ook in persoonlijkheid zitten of vriendelijk uiterlijk) een voordeel hebben tov van mensen die dit allemaal niet hebben. Sommige mensen kijken in basis altijd boos, komen bozig over of lachen nooit en ik denk dat die mensen inderdaad een achterstand hebben. Niet eerlijk. Maar ja.
Jeetje, plaatsvervangende schaamte als ik dit zo lees. Wat een mens...wie zegt dat nou zo? Heb je er thuis niet heel hartelijk om moeten lachen?

Ik vond het schoolplein op de basisschool sowieso vaak een toxische sfeer hebben. Alle dingen die ik daar heb gezien en meegemaakt...een vader die er een sport van maakte om élke blonde moeder onder de 40 in bed te krijgen, affaires tussen getrouwde ouders waar iedereen van mee kon genieten en een keer een bitchfight tussen twee moeders (en nee, het was geen school in een achterstandswijk). Oh ja, dan was er nog de au pair van een ex-voetballer en zijn vrouw die met jan en alleman naar bed ging, ook met getrouwde schoolpleinvaders. Echt te bizar voor woorden, maar ik denk dat je dit overal in meer of mindere mate wel hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op het schoolplein is pretty geen privilege inderdaad. Ik snap werkelijk niet dat mannen dat een prima jachtterrein vinden. Gebonden mannen net zo goed.
Destiny schreef:
02-02-2023 10:50
Op het schoolplein is pretty geen privilege inderdaad. Ik snap werkelijk niet dat mannen dat een prima jachtterrein vinden. Gebonden mannen net zo goed.
Nee, echt te bizar voor woorden inderdaad. Ik was bij mijn eerste kind pas 24 toen ik voor het eerst op het schoolplein stond en mannen vinden dat natuurlijk waanzinnig interessant. Maar tegen de tijd dat mijn jongste naar school gaat ben ik 40, dus dan zal ik er geen last meer van hebben gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
02-02-2023 10:55
Nee, echt te bizar voor woorden inderdaad. Ik was bij mijn eerste kind pas 24 toen ik voor het eerst op het schoolplein stond en mannen vinden dat natuurlijk waanzinnig interessant. Maar tegen de tijd dat mijn jongste naar school gaat ben ik 40, dus dan zal ik er geen last meer van hebben gelukkig.
Ik ben inmiddels 35. Dus wees voorbereid op teleurstelling op dit vlak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt nog noooooit verschil gemerkt tussen mannen en vrouwen bij sollicitatie. Betekent dat dat ik echt een lelijk wicht ben ;-D ?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
02-02-2023 10:50
Op het schoolplein is pretty geen privilege inderdaad. Ik snap werkelijk niet dat mannen dat een prima jachtterrein vinden. Gebonden mannen net zo goed.
Oja vooral die getrouwde vaders… en na een tijdje zijn ze toevallig gescheiden :P
Voor iedereen een groene tuin
Joelle1980 schreef:
22-01-2023 13:54

Niet quoten aub want mss haal ik het weg ivm herkenbaarheid.
En nu? Heb je jezelf geaccepteerd en weet je dat je helemaal goed bent zoals je bent? (ik hoop het voor jou).
Waterflesje schreef:
01-02-2023 23:37
Ik ben zeker niet knap. Ook niet lelijk hoor, maar ik weet dat ik een toegankelijk, betrouwbaar en vriendelijk uiterlijk heb. Vrouwen zien mij nooit als bedreiging en mannen vinden me aardig en gezellig. PRima dus,

Ooit wel eens een moeder op het schoolplein die me toevertrouwde dat ze zo blij was dat ik haar niet als bedreiging zag. Mijn mond viel open van verbazing. Ik vond haar echt alles behalve een knappe of mooie vrouw en ook niet perse aardig of zo. Ze vertelde dat allerlei andere moeders haar meden omdat ze als vers gescheiden knappe vrouw een bedreiging vormde voor hun mannen. Ik ben het nooit meer vergeten. Gewoon omdat het zo ver van mij afstond en ik het gewoon echt niet zag. Ze was gewoon een wat vervelend mens met een vervelend kind. Ik heb wat meegemompeld en niet echt antwoord gegeven geloof ik.

In het algemeen denk ik dat aantrekkelijke mensen (en dat kan ook in persoonlijkheid zitten of vriendelijk uiterlijk) een voordeel hebben tov van mensen die dit allemaal niet hebben. Sommige mensen kijken in basis altijd boos, komen bozig over of lachen nooit en ik denk dat die mensen inderdaad een achterstand hebben. Niet eerlijk. Maar ja.
Haha! Wat heerlijk om zo in het leven te staan. Wat ben ik toch mooi en wat zit iedereen toch achter me aan!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven