"Biomassa is een slechte energiebron" zeggen weten

03-10-2019 19:11 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wetenschappers: miljardensubsidies voor biomassacentrales zijn weggegooid geld https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019100 ... gooid-geld

Hier schrik ik wel van. Miljarden subsidies die Nederland in biomassacentrales stopt zouden weggegooid geld zijn concludeert de Europese koepel van wetenschappers. Het zorgt juist voor meer C02 uitstoot dan kolen en gas. In ons land zouden binnen een paar jaar 628 biomassa installaties staan. :-? Wat nu ?
LOEP ME MAAR aub.
wie is Weten?
Alle reacties Link kopieren
Wetenschappers.
slechte titel zeg
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-10-2019 19:16
slechte titel zeg
En ook nog oud nieuws.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
03-10-2019 19:17
En ook nog oud nieuws.
ach natuurlijk, of had jij iets nieuws verwacht?
Alle reacties Link kopieren
In de huidige hysterie worden domme beslissingen genomen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-10-2019 19:18
ach natuurlijk, of had jij iets nieuws verwacht?
In de lijst nieuwe topics zie ik niet wie een topic geopend heeft.
Dus mijn verwachtingen waren hooggespannen op basis van de topictitel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
03-10-2019 19:20
In de lijst nieuwe topics zie ik niet wie een topic geopend heeft.
Dus mijn verwachtingen waren hooggespannen op basis van de topictitel.
De TO staat bekend om het opdisselen van oud nieuws dus geen verrassingen
‘Actueel’ is dus een slecht naam voor deze pijler. ‘Ditjes en datjes uit de oude doosch’ zou beter passen
Ik las het ook vanmiddag Missie, het is alleen nog onbekend hoe de regering hierop reageert en daar ben ik wel benieuwd naar.
Er zijn directies van centrales die nu al met de hakken in het zand staan door de melden dat die subsidie vaststaat en dat daar niet op teruggekomen mag worden.
Ik denk dat Rutte, Schouten en van Nieuwenhuizen eens goed met elkaar in gesprek moeten, want dit is niet zomaar wat, zeker niet als er ook nog een 11 miljard aan verbonden is.
Alle reacties Link kopieren
Bio is gewoon commercie en daar is deze regering helemaal niet vies van...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ZSM naar waterstof en die opwekken met windmolens, of zonnepanelen.
Dan heb je schone energie, die je ook schoon kunt opslaan, zonder dure batterijen, maar ja, daar wordt niet zoveel aan verdiend, dus niet interessant
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
03-10-2019 19:52
ZSM naar waterstof en die opwekken met windmolens, of zonnepanelen.
Dan heb je schone energie, die je ook schoon kunt opslaan, zonder dure batterijen, maar ja, daar wordt niet zoveel aan verdiend, dus niet interessant
We hebben er de perfecte infrastructuur voor.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
03-10-2019 19:40
Bio is gewoon commercie en daar is deze regering helemaal niet vies van...
Ja, want andere energievormen zijn dat niet? Welke energiebron je ook kiest, er zijn altijd wel partijen die er wel bij varen.
We used to be friends...
Men ging er aanvankelijk van uit dat de biomassa die in centrales verbrand wordt, relatief snel weer teruggroeit (en dan de geemitteerde CO2 weer opneemt uit de atmosfeer), itt fossiele brandstoffen. Dat gebeurt in de praktijk maar gedeeltelijk omdat bossen soms bijv. helemaal weggekapt worden en dan niet meer terugkeren. Ook is het zo dat het aanplanten van biomassa om later te kunnen verbranden vaak ten koste gaat van de productie van plantaardig voedsel voor mensen. En hoe dat netto uitpakt qua broeikasgassen is ook maar de vraag.

Maar "koepel van wetenschappers" klinkt alsof de hele wetenschappelijke wereld dit unaniem besloten heeft. Maar dat is niet zo.

Edit: ik heb dit rapport (?) trouwens (nog) niet gelezen
Alle reacties Link kopieren
De wetenschap stelt sowieso geen besluiten op. De wetenschap stelt theorieën op die werken en vervangt ze door andere theorieën die nog beter werken...
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
"Maar het kabinet is niet voornemens zijn plannen om te gooien. ,,Want er wordt door wetenschappers van alles beweerd”, aldus verantwoordelijk minister Eric Wiebes (Economische Zaken)".

Dus we hoeven wetenschappers niet te geloven, aldus Wiebes. Kunnen alle klimaatmaatregelen van tafel. Zijn we ook van dat gezeur af :-D
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
03-10-2019 21:28
"Maar het kabinet is niet voornemens zijn plannen om te gooien. ,,Want er wordt door wetenschappers van alles beweerd”, aldus verantwoordelijk minister Eric Wiebes (Economische Zaken)".

Dus we hoeven wetenschappers niet te geloven, aldus Wiebes. Kunnen alle klimaatmaatregelen van tafel. Zijn we ook van dat gezeur af :-D
Haha ja zeg #wiebesweethetbeter
Biomassa, zonnepanelen en windmolens zijn absoluut niet minder slecht voor het milieu. 't Is gewoon allemaal politiek en verschuiven.

Ik ben ondanks het restafval voorlopig groot voorstander van kernenergie. Dat schijnt vloeken in de kerk te zijn, soit.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-10-2019 19:30
Ik las het ook vanmiddag Missie, het is alleen nog onbekend hoe de regering hierop reageert en daar ben ik wel benieuwd naar.
Er zijn directies van centrales die nu al met de hakken in het zand staan door de melden dat die subsidie vaststaat en dat daar niet op teruggekomen mag worden.
Ik denk dat Rutte, Schouten en van Nieuwenhuizen eens goed met elkaar in gesprek moeten, want dit is niet zomaar wat, zeker niet als er ook nog een 11 miljard aan verbonden is.

Klopt dat las ik ook. Subsidies zijn al onherroepelijk toegekend. Als de subsidies worden stopgezet gaan energiebedrijven compensatie eisen..

Het plan zou juist averechts zijn voor het milieu. Dom en duur. De regering had zich beter van te voren moeten laten inlichten.
Zo zonde dit.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
03-10-2019 19:52
ZSM naar waterstof en die opwekken met windmolens, of zonnepanelen.
Dan heb je schone energie, die je ook schoon kunt opslaan, zonder dure batterijen, maar ja, daar wordt niet zoveel aan verdiend, dus niet interessant

Hier ben ik het mee eens..
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
03-10-2019 21:28
"Maar het kabinet is niet voornemens zijn plannen om te gooien. ,,Want er wordt door wetenschappers van alles beweerd”, aldus verantwoordelijk minister Eric Wiebes (Economische Zaken)".

Dus we hoeven wetenschappers niet te geloven, aldus Wiebes. Kunnen alle klimaatmaatregelen van tafel. Zijn we ook van dat gezeur af :-D

Je mag twee keer raden wie ik eerder geloof 'De wetenschappers/hoogleraren óf verantwoordelijke minister Eric kWiebes. .
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Lotje0207 schreef:
03-10-2019 22:06
Haha ja zeg #wiebesweethetbeter

:biggrin: Die geloof ik dus helemaal niet.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Tis laat en ik lees toch echt bonamassa slechte energie :rofl:
Ik denk al, daar krijg je toch juist energie van :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven