"Inentingen veroorzaken echt geen autisme"

05-03-2019 17:10 104 berichten
https://nos.nl/artikel/2274625-nieuwe-g ... tisme.html

Met een nieuwe grootschalige studie is nog eens bevestigd dat BMR-vaccinatie (bof, mazelen en rode hond) bij kinderen geen autisme veroorzaakt.

Ze hebben het nog maar eens onderzocht. Moge het nu duidelijk zijn!
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
05-03-2019 18:09
Mag ik even zeggen dat ik jou en je collega’s enorm waardeer voor wat jullie doen? Jullie krijgen vaak zoveel kritiek, maar ik heb goede ervaringen met mijn eigen kinderen en ook uit mijn omgeving ken ik vooral prettige berichten. Vanuit mijn werk ken ik veel gevallen waarin het cb tijdig en adequaat heeft gesignaleerd dat het niet goed ging met een kind, waardoor ouders goede hulp en zorg hebben gekregen.
Lief! :smooch: Een van de redenen dat ik op het cb ben gaan werken, is omdat ik er zelf ook goede ervaringen heb met mijn eigen kinderen. Het is mooi werk!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Er werd jaren geleden gesuggereerd dat met name bruine haarverf schadelijk was voor een ongeboren kind, dat er een stof inzat (inzit) die autisme veroorzaakt.

Zijn tegenwoordig wel veel kinderen met adhd, autisme enz. Is wel opvallend.

Zou dat komen omdat iedereen hetzelfde moet denken, reageren enz. een mode ding of wat?

Hoe denken jullie daarover trouwens?
Dat er nu meer kinderen met ASS zijn zal ook komen doordat er gewoon betere diagnoses zijn of mensen eerder aankloppen met problemen. Vroeger dacht men gewoon dat de ouders niet kunnen opvoeden of dat je gewoon een K*T kind had.
spiddermouse schreef:
05-03-2019 18:37
Dat er nu meer kinderen met ASS zijn zal ook komen doordat er gewoon betere diagnoses zijn of mensen eerder aankloppen met problemen. Vroeger dacht men gewoon dat de ouders niet kunnen opvoeden of dat je gewoon een K*T kind had.
De maatschappij is ook 'n flink stuk drukker geworden sinds mijn jeugd, dus logisch dat overprikkeling anno nu eerder wordt opgemerkt.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
05-03-2019 18:30
Er werd jaren geleden gesuggereerd dat met name bruine haarverf schadelijk was voor een ongeboren kind, dat er een stof inzat (inzit) die autisme veroorzaakt.

Zijn tegenwoordig wel veel kinderen met adhd, autisme enz. Is wel opvallend.

Zou dat komen omdat iedereen hetzelfde moet denken, reageren enz. een mode ding of wat?

Hoe denken jullie daarover trouwens?
Dit is echt niet zo. Vroeger waren er net zoveel autisten. Die werden dan ‘aparte jongens’ genoemd. Of meisjes uiteraard. Ik herinner me zelf een vriendin uit mijn tienertijd die ‘apart’ was. Weinig sociale skills, slechte sociale timing. Maakte vaak mensen boos/geïrriteerd en daar werd ze droevig van. Recentelijk viel bij mij het kwartje; goh, die zou best autistisch geweest kunnen zijn. Zij werd dus gewoon ontzettend gepest en vreemd bevonden. (En ze heeft nu inderdaad een diagnose in het austistisch spectrum) De labels bestonden nog niet, wel het ziektebeeld/bepaald gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dubbel.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
05-03-2019 18:09
Mag ik even zeggen dat ik jou en je collega’s enorm waardeer voor wat jullie doen? Jullie krijgen vaak zoveel kritiek, maar ik heb goede ervaringen met mijn eigen kinderen en ook uit mijn omgeving ken ik vooral prettige berichten. Vanuit mijn werk ken ik veel gevallen waarin het cb tijdig en adequaat heeft gesignaleerd dat het niet goed ging met een kind, waardoor ouders goede hulp en zorg hebben gekregen.

Hear hear :applause:
Later is nu
TijdvoorTaart schreef:
05-03-2019 17:19
Moet ik zeker 1 zo'n wetenschappelijk onderbouwd onderzoek geloven boven 100 google artikelen?

Ben echt niet gek, hoor!

De tante van de zoon van een neef van mijn buurvrouw heeft echt heel vervelende ervaringen met vaccineren, dus mijn kinderen doen niet mee aan die onzin. Van een beetje polio is nog niemand dood gegaan.
:rofl:
Het-groepje schreef:
05-03-2019 18:14
Wij geven onze kinderen geen moedermelk, want we leven vegan. Uiteraard ben ik niet overtuigd door de commercie, ik heb gelezen op ikbenbeterdanjij.nl dat alle professoren op de medische universiteiten enorm veel geld krijgen om GIF te promoten!
Dus nee mijn kinderen blijven puur en zonder gif, dan heelt het lichaam zichzelf wel!
Oh, die website ken ik wel. Daar bestel ik ook altijd mijn biologische en homeopatische rechtsgedraaide sojayoghurt terwijl ik ervaringen deel met anderen over onze hypersensitieve sneeuwvlokjes.
ChristianeF schreef:
05-03-2019 18:30
Zijn tegenwoordig wel veel kinderen met adhd, autisme enz. Is wel opvallend.

Zou dat komen omdat iedereen hetzelfde moet denken, reageren enz. een mode ding of wat?

Hoe denken jullie daarover trouwens?
Als je de verhalen over de levensloop van mijn overgrootvader terugleest, had hij hoogst waarschijnlijk ASS. Evenals mijn oma en haar zus en waarschijnlijk meer familieleden van die generatie. Bij die zus was het heel duidelijk dat ze ASS had toen ze in het verpleegtehuis kwam wonen. Zij zijn allemaal niet gevaccineerd want vaccinaties bestonden nog niet. Dat er nu veel meer ASS lijkt te zijn komt door zoals redbulletje zegt dat de maatschappij ingewikkelder is geworden voor mensen met ASS: de wereld is groter, er zijn meer keuzes (niet meer automatisch 'doen wat vader deed'), meer prikkels, etcetera. En anderzijds omdat het sneller gesignaleerd wordt. Er was in grote gezinnen en in grote klassen veel minder individuele aandacht en als een kind op welk vlak dan ook niet zo lekker meekwam dan kreeg hij geen ASS diagnose maar hooguit de 'diagnose' 'achterlijk' en werd ie achter in de klas gezet zodat niemand last van hem had. Kwam van school zonder te kunnen lezen en ging een simpel baantje doen ergens in een fabriek of zo. (Mijn overgrootvader overigens niet, die was huisarts.) Nu gaat zo'n kind een traject in om te kijken wat er aan de hand is en welke begeleiding er nodig is. En die simpele baantjes zijn weggeautomatiseerd.
MrsLady schreef:
05-03-2019 17:37
En wie of wat moet ik nu dan de schuld geven van mijn autisme?
En dit raakt volgens mij de totale waarheid achter de motivatie van anti vaxxers. Erfelijk willen de ouders niet aan want dat betekent dat zij ook autisten zijn. De kans dat de kinderen ziek worden is toch klein en als het mis gaat is het probleem in hun ogen ook opgelost.
anoniem_64afeac72af4d wijzigde dit bericht op 05-03-2019 19:34
2.49% gewijzigd
Mik* schreef:
05-03-2019 19:01
Als je de verhalen over de levensloop van mijn overgrootvader terugleest, had hij hoogst waarschijnlijk ASS. Evenals mijn oma en haar zus en waarschijnlijk meer familieleden van die generatie. Bij die zus was het heel duidelijk dat ze ASS had toen ze in het verpleegtehuis kwam wonen. Zij zijn allemaal niet gevaccineerd want vaccinaties bestonden nog niet. Dat er nu veel meer ASS lijkt te zijn komt door zoals redbulletje zegt dat de maatschappij ingewikkelder is geworden voor mensen met ASS: de wereld is groter, er zijn meer keuzes (niet meer automatisch 'doen wat vader deed'), meer prikkels, etcetera. En anderzijds omdat het sneller gesignaleerd wordt. Er was in grote gezinnen en in grote klassen veel minder individuele aandacht en als een kind op welk vlak dan ook niet zo lekker meekwam dan kreeg hij geen ASS diagnose maar hooguit de 'diagnose' 'achterlijk' en werd ie achter in de klas gezet zodat niemand last van hem had. Kwam van school zonder te kunnen lezen en ging een simpel baantje doen ergens in een fabriek of zo. (Mijn overgrootvader overigens niet, die was huisarts.) Nu gaat zo'n kind een traject in om te kijken wat er aan de hand is en welke begeleiding er nodig is. En die simpele baantjes zijn weggeautomatiseerd.
Precies dit.
Denk trouwens dat het onderzoek weinig indruk zal maken op die anti vaccers....
Mayapril schreef:
05-03-2019 19:33
Precies dit.
Denk trouwens dat het onderzoek weinig indruk zal maken op die anti vaccers....
Ik ken zelfs een
antivaccer die beweert dat polio helemaal niet echt bestaat en dat de verschijnselen van polio veroorzaakt worden door zware metalen in de grond... :bonk: ga met zo iemand maar eens in discussie over het belang van vaccinatie. :nooo:
tantejans schreef:
05-03-2019 19:40
Ik ken zelfs een
antivaccer die beweert dat polio helemaal niet echt bestaat en dat de verschijnselen van polio veroorzaakt worden door zware metalen in de grond... :bonk: ga met zo iemand maar eens in discussie over het belang van vaccinatie. :nooo:
Ja je krijgt geen voet aan de grond bij die lui.
Alle reacties Link kopieren
SchipholDenHaag schreef:
05-03-2019 17:15
die weten waarschijnlijk niet eens hoe je zo'n onderzoek moet lezen
Ik denk dat ze het wel weten: met een zwarte stift veel woorden doorstrepen zodat er een verhaal uit komt wat in hun straatje past.
TijdvoorTaart schreef:
05-03-2019 18:59
Oh, die website ken ik wel. Daar bestel ik ook altijd mijn biologische en homeopatische rechtsgedraaide sojayoghurt terwijl ik ervaringen deel met anderen over onze hypersensitieve sneeuwvlokjes.
Jij bedoelt toch wel type A2 sojaGEITENyoghurt he?
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
05-03-2019 17:23
Het zal je verbazen.
Steeds meer hoog opgeleide ouders zijn anti-vax. Echt niet alleen de reli's
Dit artikel is uit 2016 en het worden er steeds meer

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/-w ... gle.com%2F
Tot dat er kinderen zijn van niet vaxxers die schadelijke / beperkende gevolgen voor de rest van hun leven moeten dragen, om maar te zwijgen die er aan kunnen overlijden. Behoeft geen betoog dat je niet hoog opgeleid hoeft te zijn om te weten wie dan moord-en-brand schreeuwt..........
Worden ongevaccineerde kinderen eigenlijk toegelaten op een kindercreche?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-03-2019 21:03
Worden ongevaccineerde kinderen eigenlijk toegelaten op een kindercreche?
Ja, wettelijk gezien mogen deze kinderen niet geweigerd worden.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
VickyP schreef:
05-03-2019 21:24
Ja, wettelijk gezien mogen deze kinderen niet geweigerd worden.
Tijd voor 'n wetsverandering dan lijkt me. Alleen maar toegelaten (ook in vliegtuigen bijv!!) met 'n correcte vaccinatiestatus.
Alle reacties Link kopieren
Maura1984 schreef:
05-03-2019 18:14
Het stomme is dat er wel bij ELK bericht over vaccinaties iets over autisme staat. Al is het maar dat je het niet krijgt van vaccinaties. Maar daardoor worden wel steeds die twee dingen aan elkaar gekoppeld.
Dit inderdaad. Net als dat er bij zo ongeveer elk artikel over vaccinaties een foto staat van een huilend kind dat in de houdgreep wordt genomen terwijl er een naald in die arm gejast wordt. Ook erg handig :nope:
Nothing happens for a reason
redbulletje schreef:
05-03-2019 21:28
Tijd voor 'n wetsverandering dan lijkt me. Alleen maar toegelaten (ook in vliegtuigen bijv!!) met 'n correcte vaccinatiestatus.
Zijn al landen waar deze kinderen wel geweigerd (mogen) worden. Ik ben voor.
TijdvoorTaart schreef:
05-03-2019 17:19
Van een beetje polio is nog niemand dood gegaan.
:HA:
redbulletje schreef:
05-03-2019 21:28
Tijd voor 'n wetsverandering dan lijkt me. Alleen maar toegelaten (ook in vliegtuigen bijv!!) met 'n correcte vaccinatiestatus.
+1

Ik moet mijn honden ook verplicht laten vaccineren als ze naar een kennel moeten, dus waarom geldt dat niet voor kinderen?
TijdvoorTaart schreef:
05-03-2019 22:01
Zijn al landen waar deze kinderen wel geweigerd (mogen) worden. Ik ben voor.
Ik ook, net als een verplicht onderzoek naar de geestelijke vermogens van ouders dat hand in hand gaat met weigeren van vaccinatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven