"Inentingen veroorzaken echt geen autisme"

05-03-2019 17:10 104 berichten
https://nos.nl/artikel/2274625-nieuwe-g ... tisme.html

Met een nieuwe grootschalige studie is nog eens bevestigd dat BMR-vaccinatie (bof, mazelen en rode hond) bij kinderen geen autisme veroorzaakt.

Ze hebben het nog maar eens onderzocht. Moge het nu duidelijk zijn!
nachtvlinder1977 schreef:
05-03-2019 23:04
+1

Ik moet mijn honden ook verplicht laten vaccineren als ze naar een kennel moeten, dus waarom geldt dat niet voor kinderen?
Goed argument idd! Als zelfs huisdieren verplicht gevaccineerd moeten worden, waarom kinderen dan niet?
Dat heeft ongetwijfeld te maken met de invloed van een aantal religieuze politieke partijen in ons land.
Alle reacties Link kopieren
VickyP schreef:
05-03-2019 21:24
Ja, wettelijk gezien mogen deze kinderen niet geweigerd worden.
Volgens mij staat het niet waterdicht in de wet. Er zijn wel degelijk kinderdagverblijven die dat soort kinderen weigeren. En dat zouden ze allemaal moeten doen. Familie van mij heeft een kinderdagverblijf in een nogal antroposofische wijk en die wil echt bewijs zien. Zo niet dan is kind niet welkom. Zegt ze bijvoorbeeld van goh ik denk niet dat we bij elkaar passen, geen ruimte op die dagen etc..
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Mik* schreef:
05-03-2019 17:45
Dat is ook een argument van veel anti-vaxxers ja (niet dat ik jou beticht van anti-vax), dat het toen normale kinderziektes waren en dat zij en iedereen die ze kennen ze doorgemaakt en overleefd heeft. Survivers-bias. Degenen die zijn overleden op kleuterleeftijd kennen ze niet want die zijn er niet meer. Degenen die onvruchtbaar zijn ook niet want die hebben geen kinderen en zitten niet op antivax-dingen.
Ik moest hierdoor even aan het volgende denken.
In mijn omgeving zitten stellen van de generatie van mijn ouders, die geen kinderen hebben. Dit kwam door onvruchtbaarheid van de man omdat de moeder tijdens de zwangerschap rode hond (of was het de bof) had gehad, of omdat hij zelf de bof had gehad. Het was echt wel sneu om te horen wat voor impact dit had op zo'n stel. Buiten dat het vaak lang duurde voor men erachter kwam waardoor het kwam. Maar voor de getrouwde vrouwen was het misschien nog erger. Want ze werden er op aangekeken en werken mocht niet, dus ze hadden ook relatief weinig om handen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-03-2019 21:28
Tijd voor 'n wetsverandering dan lijkt me. Alleen maar toegelaten (ook in vliegtuigen bijv!!) met 'n correcte vaccinatiestatus.
Dat wordt een feestje met die vluchten richting Egypte en Turkije. Daar wordt hepatitys A voor aangeraden toch?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
06-03-2019 08:37
Dit kwam door onvruchtbaarheid van de man omdat de moeder tijdens de zwangerschap rode hond (of was het de bof) had gehad, of omdat hij zelf de bof had gehad.
Jongens kunnen onvruchtbaar worden als ze zelf de bof hebben. Rode hond tijdens de zwangerschap geeft allerlei afwijkingen bij de baby, met de oogziekte van prinses Christina als het bekendste voorbeeld.

Heftig, het stigma van onvruchtbaarheid in die tijd, bovenop de ongewilde kinderloosheid!
dianaf schreef:
06-03-2019 08:38
Dat wordt een feestje met die vluchten richting Egypte en Turkije. Daar wordt hepatitys A voor aangeraden toch?
Yep! en DTP en buiktyfus ;-D
maar dat kun je weer niet op anderen overdragen dus daar heb je alleen maar zelf last van als je zo onverstandig bent het niet te nemen
TijdvoorTaart schreef:
05-03-2019 17:23
Het zal je verbazen.
Steeds meer hoog opgeleide ouders zijn anti-vax. Echt niet alleen de reli's
Dit artikel is uit 2016 en het worden er steeds meer

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/-w ... gle.com%2F

De Mexicaanse griepspuit had bij sommige nare gevolgen. Jonge ouders hebben daar misschien wel eens van gehoord.
VickyP schreef:
05-03-2019 17:24
Helaas is dit al heel lang geen argument meer om niet te vaccineren, althans ik hoor hem zelden. Het is meer wegens belasting van het immuunsysteem, het is niet nodig, want die ziekten komen toch niet meer voor, er zitten giftige hulpstoffen in, enz enz.
Dit.
Mijn ouders hebben die Mexicaanse griep spuit (en gewone griepspuiten ook) gewoon gehaald en nergens last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
05-03-2019 17:15
Nee joh, dit is gesubsidieerd door de farmaceutische industrie. Echt het is een complot...

:popcorn:
:mrgreen:
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat die hele antivaxx beweging uit een paar idioten bestond, totdat ik las dat nog maar 90% van de kinderen in Nederland wordt ingeënt en dit minstens 95% zou moeten zijn..

En nu ben ik eigenlijk best boos om zoveel onkunde, onwetendheid en algemeen wantrouwen tegen de wetenschap.
Ik vind het zo triest en kwalijk dat dit balletje een jaar of twintig geleden is opgeworpen en dat er heel veel ouders zijn die helaas toch denken dat er een verband is.
Nog kwalijker dan de ouders die echt deze angst/overtuiging hebben vind ik mensen die zeggen dat hun kind toch geen risico loopt omdat het merendeel wel gevaccineerd is en hun kind daardoor ook bescherming heeft.
Penn & teller hadden ooit een mooie uitleg over de werking van de vaccinatiegraad. Even zoeken...
https://www.youtube.com/watch?v=RfdZTZQvuCo
Love it.
MrsLady schreef:
05-03-2019 17:37
En wie of wat moet ik nu dan de schuld geven van mijn autisme?

Je opvoeders natuurlijk. :mrgreen:
Hetvrijewoord schreef:
07-03-2019 20:27
Je opvoeders natuurlijk. :mrgreen:
Ik zie ze dit weekend, dus ik ga ze er eens op aanspreken. Hier komen ze natuurlijk niet zomaar onderuit nu ze de schuld niet meer aan de vaccinaties kunnen geven.
MrsLady schreef:
07-03-2019 20:30
Ik zie ze dit weekend, dus ik ga ze er eens op aanspreken. Hier komen ze natuurlijk niet zomaar onderuit nu ze de schuld niet meer aan de vaccinaties kunnen geven.

Geef ze ervan langs die ijskastouders! :D
Alle reacties Link kopieren
spiddermouse schreef:
05-03-2019 23:24
Dat heeft ongetwijfeld te maken met de invloed van een aantal religieuze politieke partijen in ons land.

Neehoor, iets met vrije wil en integriteit van het lichaam. Ofzo. Als het goed is, staat de VVD daar toch ook wel achter.
Later is nu
Je wordt toch niet gedwongen tot inenting? Het gaat erom dat je anderen niet ongewenst blootstelt aan risico’s. In dit geval babies die nog kwetsbaar zijn omdat ze de juiste inenting nog niet hebben ontvangen.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mij ... geent-was/
Dreamer schreef:
07-03-2019 20:57
Neehoor, iets met vrije wil en integriteit van het lichaam. Ofzo. Als het goed is, staat de VVD daar toch ook wel achter.
Maar wanneer door jouw vrije wil mensen steeds meer risico gaan lopen ziek te worden, vind ik dat ze het best wettelijk kunnen verplichten.
Aan de andere kant karma is a bitch als al die anti-vaxxers op 'n gegeven moment massaal door 'n epidemie getroffen worden.
redbulletje schreef:
07-03-2019 21:07
Maar wanneer door jouw vrije wil mensen steeds meer risico gaan lopen ziek te worden, vind ik dat ze het best wettelijk kunnen verplichten.
Aan de andere kant karma is a bitch als al die anti-vaxxers op 'n gegeven moment massaal door 'n epidemie getroffen worden.
Als alleen hun kroost doodgaat dan was dat het probleem ook niet, het gaat juist om de groep te jonge kindjes.
Ouders vertrouwen in het algemeen minder in wat de dokter zegt dat moet. De arts is niet meer zo heilig als vroeger. Dus vragen sommige ouders om een aangepast schema, want het is zielig voor baby als baby 2 prikken in 1 keer krijgt. Of baby is nog zo puur en het voelt niet goed en ze willen dus - gebaseerd op geen enkele kennis - later pas beginnen met vaccineren. Het is inderdaad zeker niet alleen dat autisme verhaal. Ook het "doormaken van de ziekte geeft je meer weerstand"-verhaal.

Ik ben werktechnisch bezig met de vaccinatiegraad in een bepaalde regio. Het is een interessant en bij vlagen frustrerend onderwerp.
Morgenstond_ schreef:
07-03-2019 21:15
Ouders vertrouwen in het algemeen minder in wat de dokter zegt dat moet. De arts is niet meer zo heilig als vroeger. Dus vragen sommige ouders om een aangepast schema, want het is zielig voor baby als baby 2 prikken in 1 keer krijgt. Of baby is nog zo puur en het voelt niet goed en ze willen dus - gebaseerd op geen enkele kennis - later pas beginnen met vaccineren. Het is inderdaad zeker niet alleen dat autisme verhaal. Ook het "doormaken van de ziekte geeft je meer weerstand"-verhaal.

Ik ben werktechnisch bezig met de vaccinatiegraad in een bepaalde regio. Het is een interessant en bij vlagen frustrerend onderwerp.
Een aangepast schema is het probleem toch niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven