"Inentingen veroorzaken echt geen autisme"

05-03-2019 17:10 104 berichten
https://nos.nl/artikel/2274625-nieuwe-g ... tisme.html

Met een nieuwe grootschalige studie is nog eens bevestigd dat BMR-vaccinatie (bof, mazelen en rode hond) bij kinderen geen autisme veroorzaakt.

Ze hebben het nog maar eens onderzocht. Moge het nu duidelijk zijn!
Sophiever schreef:
07-03-2019 21:08
Als alleen hun kroost doodgaat dan was dat het probleem ook niet, het gaat juist om de groep te jonge kindjes.
Binnen hoeveel tijd kan een baby worden ingeend?
redbulletje schreef:
07-03-2019 21:23
Binnen hoeveel tijd kan een baby worden ingeend?
Dat ligt eraan,sommige vaccinaties na 6 weken andere met 14 maanden. Inentingsschema van de overheid is hierop aangepast.
NYC schreef:
06-03-2019 11:12
Ik vind het zo triest en kwalijk dat dit balletje een jaar of twintig geleden is opgeworpen en dat er heel veel ouders zijn die helaas toch denken dat er een verband is.
Nog kwalijker dan de ouders die echt deze angst/overtuiging hebben vind ik mensen die zeggen dat hun kind toch geen risico loopt omdat het merendeel wel gevaccineerd is en hun kind daardoor ook bescherming heeft.

Maar ik denk dat het merendeel van de mensen die hun kind niet laat vaccineren, dat juist alleen doet in de wetenschap dat de kinderen veilig zijn omdat de rest wel vaccineert. Mensen die uit religieuze overwegingen niet vaccineren nagelaten, is een groot deel van de antivaxxers niet bepaald dom. Volgens mij is het niet laten inenten puur een vorm van aandacht trekken, wat heel wat minder leuk is op het moment dat de kinderen daadwerkelijk gevaar gaan lopen.
Ik ben 100% voorstander van het weigeren van kinderen die niet gevaccineerd zijn op kdv's en scholen (en eigenlijk overal in de samenleving) maar vind het wel een groot nadeel dat de kinderen die nergens om gevraagd worden, dan de dupe worden van de aandachttrekkerij van hun ouders en daardoor buitengesloten worden van de gewone scholen etc. Bijkomend nadeel dat de antivaxxers dan gaan samen klieken op kdv's en scholen waar ze nog wel welkom zijn en dan helemaal niet meer in aanraking komen met mensen met normale opvattingen, en elkaar alleen maar gaan zitten versterken in hun overtuigingen..
raffa schreef:
07-03-2019 21:43
Ik ben 100% voorstander van het weigeren van kinderen die niet gevaccineerd zijn op kdv's en scholen (en eigenlijk overal in de samenleving) maar vind het wel een groot nadeel dat de kinderen die nergens om gevraagd worden, dan de dupe worden van de aandachttrekkerij van hun ouders en daardoor buitengesloten worden van de gewone scholen etc. Bijkomend nadeel dat de antivaxxers dan gaan samen klieken op kdv's en scholen waar ze nog wel welkom zijn en dan helemaal niet meer in aanraking komen met mensen met normale opvattingen, en elkaar alleen maar gaan zitten versterken in hun overtuigingen..
Maar als die allemaal samen klieken dan hoeft er maar één keer iets te gebeuren en er valt gelijk 'n hele groep om. Dat is blijkbaar nodig om de anti-vaxxers te bekeren.
redbulletje schreef:
07-03-2019 21:46
Maar als die allemaal samen klieken dan hoeft er maar één keer iets te gebeuren en er valt gelijk 'n hele groep om. Dat is blijkbaar nodig om de anti-vaxxers te bekeren.
Ze zullen het nooit meer doen wil je zeggen?
Als er 'n keer een grootschalige epidemie ontstaat denk ik dat mensen eieren voor hun geld kiezen en wel weer massaal gaan kiezen voor inenten.
De meelopers wel. De vraag is of het meelopers zijn, want ze zijn er heilig van overtuigd dat de farma industrie geld aan ze wil verdienen door hun kinderen te vergiftigen( terwijl het ze al niets kost) om vervolgens de kwakzalver die ze die onzin verteld allerlei onzin middelen te kopen waarvan ze niet eens weten of het wel veilig is.
Sophiever schreef:
07-03-2019 22:11
De meelopers wel. De vraag is of het meelopers zijn, want ze zijn er heilig van overtuigd dat de farma industrie geld aan ze wil verdienen door hun kinderen te vergiftigen( terwijl het ze al niets kost) om vervolgens de kwakzalver die ze die onzin verteld allerlei onzin middelen te kopen waarvan ze niet eens weten of het wel veilig is.

Ja denk je? Ik heb toch sterk het gevoel dat ze diep van binnen best weten dat het beter is om wel te vaccineren maar dat ze heel graag anders willen zijn dan de meute en daarom dit soort acties doen.
raffa schreef:
07-03-2019 22:19
Ja denk je? Ik heb toch sterk het gevoel dat ze diep van binnen best weten dat het beter is om wel te vaccineren maar dat ze heel graag anders willen zijn dan de meute en daarom dit soort acties doen.
Ik krijg juist steeds meer het idee dat we te maken hebben met een stijgende groep para's. Het zijn in mijn ogen niet de groot gegroeide gothics en andere groepen van toen we jong waren.
NYC schreef:
06-03-2019 11:12
Ik vind het zo triest en kwalijk dat dit balletje een jaar of twintig geleden is opgeworpen en dat er heel veel ouders zijn die helaas toch denken dat er een verband is.
Nog kwalijker dan de ouders die echt deze angst/overtuiging hebben vind ik mensen die zeggen dat hun kind toch geen risico loopt omdat het merendeel wel gevaccineerd is en hun kind daardoor ook bescherming heeft.
Mijn broertje heeft bepaalde vaccinaties ook niet gehad, op advies van de huisarts trouwens (was een medische reden voor)
Later toen hij ouder was heeft hij ze wel allemaal alsnog gekregen, want het was verder geen principekwestie.
Op zich is het helemaal niet zo erg als er af en toe een kind niet ingeënt word, maar als iedereen zo redeneert houd dat effect op natuurlijk.
raffa schreef:
07-03-2019 21:43
Ik ben 100% voorstander van het weigeren van kinderen die niet gevaccineerd zijn op kdv's en scholen (en eigenlijk overal in de samenleving) maar vind het wel een groot nadeel dat de kinderen die nergens om gevraagd worden, dan de dupe worden van de aandachttrekkerij van hun ouders en daardoor buitengesloten worden van de gewone scholen etc. Bijkomend nadeel dat de antivaxxers dan gaan samen klieken op kdv's en scholen waar ze nog wel welkom zijn en dan helemaal niet meer in aanraking komen met mensen met normale opvattingen, en elkaar alleen maar gaan zitten versterken in hun overtuigingen..

Mogen we dan wel een uitzondering maken voor kinderen die om medische redenen niet ingeënt mogen worden? Die hebben de groepsimuniteit juist extra hard nodig.
RMJ schreef:
07-03-2019 22:31
Mogen we dan wel een uitzondering maken voor kinderen die om medische redenen niet ingeënt mogen worden? Die hebben de groepsimuniteit juist extra hard nodig.
Lijkt mij vanzelfsprekend.
Sophiever schreef:
07-03-2019 22:34
Lijkt mij vanzelfsprekend.
Mij ook. Dat is natuurlijk niet te vergelijken. Het mooie van het systeem is juist dat als alle kinderen ingeënt zijn, de kindjes die om medische redenen niet ingeënt kunnen worden ook beschermd zijn.
Sophiever schreef:
07-03-2019 22:27
Ik krijg juist steeds meer het idee dat we te maken hebben met een stijgende groep para's. Het zijn in mijn ogen niet de groot gegroeide gothics en andere groepen van toen we jong waren.
Hmm.. verontrustend.
redbulletje schreef:
06-03-2019 09:22
Mijn ouders hebben die Mexicaanse griep spuit (en gewone griepspuiten ook) gewoon gehaald en nergens last van gehad.
Mooi.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
07-03-2019 22:27
Ik krijg juist steeds meer het idee dat we te maken hebben met een stijgende groep para's. Het zijn in mijn ogen niet de groot gegroeide gothics en andere groepen van toen we jong waren.
Precies. Een direct gevolg van het feit dat pesten niet meer mag op scholen. (6)
julius schreef:
08-03-2019 08:50
Precies. Een direct gevolg van het feit dat pesten niet meer mag op scholen. (6)
Wat een rare reactie; ben je nu serieus of cynisch?
Alsof mensen door gepest te worden later socialere en geestelijk gezondere volwassenen zouden zijn...
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
08-03-2019 10:04
Wat een rare reactie; ben je nu serieus of cynisch?
Alsof mensen door gepest te worden later socialere en geestelijk gezondere volwassenen zouden zijn...
Inderdaad. :bonk: Mijn neefjes en nichtjes zijn niet ingeënt. Maak me er best zorgen over. Ze wonen ook in een gelovig plaatsje waar meer kinderen niet gevaccineerd zijn. Snap niet goed dat mijn broer ermee akkoord gaat. Schoonzus zegt dat de kinderen hun immuunsysteem eerst moeten ontwikkelen. Wellicht zou ze later nog de vaccinaties voor ze halen. Maar inmiddels is de oudste 6 en ik geloof niet dat zij ze gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
08-03-2019 11:10
Inderdaad. :bonk: Mijn neefjes en nichtjes zijn niet ingeënt. Maar inmiddels is de oudste 6 en ik geloof niet dat zij ze gaat krijgen.
Ze leeft nog???????????
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
08-03-2019 11:19
Ze leeft nog???????????
Ja :-D Overigens hoorde ik laatst een gesprek tussen twee moslima’s over het wel of niet halen van de vaccinaties. Haar oudste heeft ze gehaald, de jongste had ze niet gekregen. ‘Ik merk geen verschil dus ik ga het niet weer doen.’ :-[
Sjulia schreef:
08-03-2019 11:10
Schoonzus zegt dat de kinderen hun immuunsysteem eerst moeten ontwikkelen.
Dat klinkt als 'ik geef mijn kind geen boekjes, hij moet eerst zijn leesvermogen ontwikkelen'. Je ontwikkelt juist je immuunsysteem door vaccinaties!

Rooss4.0 schreef:
08-03-2019 11:19
Ze leeft nog???????????
Dankzij de kudde-immuniteit komen de kinderziekten niet heel veel meer voor. Daardoor overleven de kinderen van anti-vaxxers de stupiditeit van hun ouders over het algemeen echt wel. Al kunnen we wel vaker een epidemie verwachten nu de vaccinatiegraad terugloopt.

De zwarte humor over mini-doodskistjes en anti-vax-peuters met een midlifecrisis vind ik ook grappig. Maar het is ergens wel koren op de molen van de anti-vaxxers omdat in praktijk die gevolgen van niet-vaccineren zeldzaam zijn.
Mensen hebben niet de polio uitbraak in Staphorst meegemaakt of zijn het vergeten...

https://anderetijden.nl/programma/1/And ... -Staphorst

...Roelofje Mussche lag zes jaar lang in het ziekenhuis in Enschede. Het was een eenzame tijd. Haar ouders kwamen een keer per week langs, de schoolmeester kwam een paar keer op bezoek, maar verder werd ze aan haar lot overgelaten. Hoewel, de dominee heeft ook een keer aan haar bed gestaan. De woorden die hij toen sprak, zal ze niet snel vergeten. “Meisje, er moet toch iemand boeten voor de zonden van de mensheid.” Na een lange stilte zegt Mussche: “Ik dacht dat het misschien kwam omdat ik wel eens chocolaatjes van mijn moeder had gejat.”

:(
:cry:
Mik* schreef:
08-03-2019 13:09

Maar het is ergens wel koren op de molen van de anti-vaxxers omdat in praktijk die gevolgen van niet-vaccineren zeldzaam zijn.
de gevolgen zijn zo zeldzaam (gelukkig) omdat het overgrote gedeelte van de kinderen wel zijn gevaccineerd.
in gebieden waar om geloofsovertuiging niet wordt gevaccineerd en het gaat fout zal dit altijd worden afgedaan als de wil van God.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven