Radicaal Islamitisch onderwijs in Nederland
dinsdag 10 september 2019 om 20:14
Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren zij zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid.
Tijdens de lessen en uit de boeken leren kinderen welke groepen en soorten mensen 'vijanden' of 'ongelovigen' zijn, en gaat het over de doodstraf die onder anderen overspeligen, homoseksuelen, afvalligen of zogeheten 'tovenaars' verdienen. Kinderen krijgen hierbij invuloefeningen en multiple choice vragen. Ze moeten bijvoorbeeld kiezen welke straf de juiste is: a. zweepslagen, b. stenigen, c. doden met een zwaard.
Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land' om zich te vestigen in een islamitisch land. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur en NRC Handelsblad naar salafistische instellingen die buiten het reguliere onderwijs vallen.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230115 ... holen.html
Gelukkig zijn er ook binnen de islamitische gemeenschap genoeg verontwaardigde geluiden zoals o.a.
Said Bouharrou van de Raad van Marokkaanse Moskeeën maakt zich ernstige zorgen over de invloed van het salafisme binnen het islamonderwijs in Nederland, die ook hij ziet groeien. "Het is vijf voor twaalf", zegt hij. Volgens Bouharrou maken verschillende Marokkaans-Nederlandse imams zich zorgen maar durven zij zich niet altijd uit te spreken uit angst voor represailles.
To trap af:
Ik heb een en ander gewijzigd omdat artikel 23 van de grondwet niet over zaterdag / zondag scholen etc. gaat daar werd terecht op gewezen in de draad.
Dan hoop ik dat de islamitische gemeenschap genoeg zelfreinigend vermogen heeft om dit soort misstanden aan te pakken verder denk dat dat publiciteit een probaat middel is.
Tijdens de lessen en uit de boeken leren kinderen welke groepen en soorten mensen 'vijanden' of 'ongelovigen' zijn, en gaat het over de doodstraf die onder anderen overspeligen, homoseksuelen, afvalligen of zogeheten 'tovenaars' verdienen. Kinderen krijgen hierbij invuloefeningen en multiple choice vragen. Ze moeten bijvoorbeeld kiezen welke straf de juiste is: a. zweepslagen, b. stenigen, c. doden met een zwaard.
Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land' om zich te vestigen in een islamitisch land. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur en NRC Handelsblad naar salafistische instellingen die buiten het reguliere onderwijs vallen.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230115 ... holen.html
Gelukkig zijn er ook binnen de islamitische gemeenschap genoeg verontwaardigde geluiden zoals o.a.
Said Bouharrou van de Raad van Marokkaanse Moskeeën maakt zich ernstige zorgen over de invloed van het salafisme binnen het islamonderwijs in Nederland, die ook hij ziet groeien. "Het is vijf voor twaalf", zegt hij. Volgens Bouharrou maken verschillende Marokkaans-Nederlandse imams zich zorgen maar durven zij zich niet altijd uit te spreken uit angst voor represailles.
To trap af:
Ik heb een en ander gewijzigd omdat artikel 23 van de grondwet niet over zaterdag / zondag scholen etc. gaat daar werd terecht op gewezen in de draad.
Dan hoop ik dat de islamitische gemeenschap genoeg zelfreinigend vermogen heeft om dit soort misstanden aan te pakken verder denk dat dat publiciteit een probaat middel is.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 10-09-2019 21:07
26.71% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
donderdag 12 september 2019 om 13:00
Vind jij het kleineren als iemand zegt dat een godheid niet bestaat?
.

donderdag 12 september 2019 om 13:04

donderdag 12 september 2019 om 13:09
donderdag 12 september 2019 om 13:11
Ik zeg je toch dat IK daar persoonlijk geen last van heb. Nooit, ook vroeger in uitgaansleven niet terwijl daar dan toch groepen aanwezig waren.
Weet echt wel dat geen lieverdjes zijn integendeel.
donderdag 12 september 2019 om 13:12
.
Ik kleineer niemand vanwege een geloof. Vind het wel een tekortkoming van een persoon, wanneer je niet genoeg durf, zelfvertrouwen en kracht hebt om de eindigheid van je bestaan te accepteren.
En wanneer iemand vertelt dat hij iets voor waar aanneemt wat niet valt waar te nemen, tsja, dan ben ik daar wel kritisch op. Of het gaat om aliens, spoken, Grote Smurf of een andere God, is mij om het even.

donderdag 12 september 2019 om 13:14
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar het ging er over dat alle gelovigen uit zijn op uitmoorden en alleen atheïsten niet. Gewoon onzin. Natuurlijk. Zat gelovigen die prima mensen zijn en waar niemand last van heeft. Zat atheïsten die prima mensen zijn en waar niemand last van heeft. En zat gelovigen en atheïsten die hele nare mensen zijn en hele nare dingen denken e/o doen.Hetvrijewoord schreef: ↑12-09-2019 13:04Dit is het viva forum hier wordt men voor alle al dan niet vermeende rare of op niets gebaseerde ideeën voor derderangs debiel uitgemaakt.
Er zijn ook genoeg uitzonderingen trouwens.
Een zeker basis respect voor mensen en respect voor ideeën zijn twee verschillende zaken overigens.
Zo over de top generaliseren maakt een mens zo naar en dan maakt het niet zo heel veel uit wat voor ideologie of godsdienst er achter zit.

donderdag 12 september 2019 om 13:14
Goed van jou.Mouthgard schreef: ↑12-09-2019 13:12.
Ik kleineer niemand vanwege een geloof. Vind het wel een tekortkoming van een persoon, wanneer je niet genoeg durf, zelfvertrouwen en kracht hebt om de eindigheid van je bestaan te accepteren.
En wanneer iemand vertelt dat hij iets voor waar aanneemt wat niet valt waar te nemen, tsja, dan ben ik daar wel kritisch op. Of het gaat om aliens, spoken, Grote Smurf of een andere God, is mij om het even.

donderdag 12 september 2019 om 13:15
donderdag 12 september 2019 om 13:16

donderdag 12 september 2019 om 13:17
Mouthgard schreef: ↑12-09-2019 13:12.
Eens.
Ik wil er voor mijzelf nog aan toe voegen: in tegenspraak is met de natuurwetten.
donderdag 12 september 2019 om 13:18
Klopt.Suðri schreef: ↑12-09-2019 13:14Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar het ging er over dat alle gelovigen uit zijn op uitmoorden en alleen atheïsten niet. Gewoon onzin. Natuurlijk. Zat gelovigen die prima mensen zijn en waar niemand last van heeft. Zat atheïsten die prima mensen zijn en waar niemand last van heeft. En zat gelovigen en atheïsten die hele nare mensen zijn en hele nare dingen denken e/o doen.
Zo over de top generaliseren maakt een mens zo naar en dan maakt het niet zo heel veel uit wat voor ideologie of godsdienst er achter zit.
Een religie is wel een veel gebruikt middel door de nare mensen om anderen te schaden. Waar dit topic over gaat, is daar een heel duidelijk voorbeeld van.
Dat heb je met atheïsten toch niet. Ik weet in elk geval niet zo snel 1 historische genocide te noemen waarbij het niet geloven in het niet bestaan van God als reden werd aangevoerd om anderen te haten.
mouthgard wijzigde dit bericht op 12-09-2019 13:19
3.63% gewijzigd

donderdag 12 september 2019 om 13:19
Suðri schreef: ↑12-09-2019 13:14Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar het ging er over dat alle gelovigen uit zijn op uitmoorden en alleen atheïsten niet. Gewoon onzin. Natuurlijk. Zat gelovigen die prima mensen zijn en waar niemand last van heeft. Zat atheïsten die prima mensen zijn en waar niemand last van heeft. En zat gelovigen en atheïsten die hele nare mensen zijn en hele nare dingen denken e/o doen.
Er zijn zat criminelen en idioten die atheïst zijn, maar de eerste moord 'omdat er geen god bestaat' moet nog gepleegd worden.

donderdag 12 september 2019 om 13:21
Jij denkt echt dat mensen geen andere motivatie voor deze ellende zouden verzinnen?Mouthgard schreef: ↑12-09-2019 13:18Klopt.
Een religie is wel een veel gebruikt middel door de nare mensen om anderen te schaden. Dat heb je met atheïsten toch niet. Ik weet in elk geval niet zo snel 1 historische genocide te noemen waarbij het niet geloven in het niet bestaan van God als reden werd aangevoerd om anderen te haten.
Rwanda
donderdag 12 september 2019 om 13:21
Dit dus.
Wat wel de vraag oproept: hoe kan dat? Zijn atheisten per definitie zoveel toleranter? Of zit het in de mens ingesloten anderen vrij te laten in onbewezen theorieën te laten geloven?
donderdag 12 september 2019 om 13:22
Rwanda???? Jij wil zeggen dat daar mensen zijn vermoord omdat ze weigeren te erkennen dat er geen God bestaat??
Andere motieven zijn er zeker (macht/geld). Nogmaals: religie hoeft geen motief te zijn. Het is vaak wel een middel om de ene groep af te splitsen van een andere.
The Roman Catholic Church affirms that genocide took place but states that those who took part in it did so without the permission of the Church.[259] Though religious factors were not prominent, in its 1999 report Human Rights Watch faulted a number of religious authorities in Rwanda, including Roman Catholics, Anglicans, and Protestants, for failing to condemn the genocide – though that accusation was belied over time.[260] Some in the Catholic Church's religious hierarchy have been tried and convicted for their participation in the genocide by the International Criminal Tribunal for Rwanda.[259]
mouthgard wijzigde dit bericht op 12-09-2019 13:26
58.59% gewijzigd

donderdag 12 september 2019 om 13:23
Suðri schreef: ↑12-09-2019 13:14Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar het ging er over dat alle gelovigen uit zijn op uitmoorden en alleen atheïsten niet. Gewoon onzin. Natuurlijk. Zat gelovigen die prima mensen zijn en waar niemand last van heeft. Zat atheïsten die prima mensen zijn en waar niemand last van heeft. En zat gelovigen en atheïsten die hele nare mensen zijn en hele nare dingen denken e/o doen.
Dat heb ik nog nooit ergens horen beweren. Maar goed, jij kennelijk wel.

donderdag 12 september 2019 om 13:24
Bij dit soort overgenerelisaties haak ik af.
Hitler was atheïst trouwens.
donderdag 12 september 2019 om 13:29
Ahhh, de hitler kaart. Niet alleen feitelijk onjuist (hij was katholiek) maar bovendien een ongeldig argument. Hij was niet uit op het doden van iedereen die in een God geloofde. Sterker: hij had zelfs goede betrekkingen met het Vaticaan, islamitische leiders etc.
https://www.learnreligions.com/hitler-w ... ist-250215
Adolf Hitler was baptized in a Catholic Church in 1889. Hitler frequently referred to and Christianity in his speeches and writings. In a 1922 speech, he said:
"My feeling as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter.
donderdag 12 september 2019 om 14:17
Ik moet de eerste mens die zichzelf eerst en primair atheïst noemt nog tegenkomen. 'Ja ik doe dus vooral niet in god geloven, en daar ben ik de hele dag druk mee'.
Gelovigen lijken dat soms te denken. Apart is dat.
donderdag 12 september 2019 om 14:30
Inderdaad vegetariër, die af en toe een braadworst at.
Laatste overlevende 'voorproever' bevestigt: "Hitler was vegetariër" https://www.hln.be/nina/nina-kookt/laat ... ~afce4fe8/ via @HLN_BE
............
Het verhaal van Woelk bevestigt wat al lang aangenomen werd, namelijk dat Hitler vegetariër was. Toch wordt vaak gesuggereerd dat hij geen vegetariër was in de moderne zin van het woord, hij lustte namelijk af en toe wel een Bratwurst. Of, zoals Jeroen Meus ons leerde, een gebakken forel..........
https://historianet.nl/oorlog/tweede-we ... ver-hitler
.....
Antiroker
...
Af en toe een snuifje
Twee keer per dag diende Hitler zichzelf cocaïne toe via een inhalator. Zijn arts, Theodor Morell, schreef hem cocaïne voor als medicijn tegen zijn bijholteontsteking en keelproblemen.
......
missie_m wijzigde dit bericht op 12-09-2019 14:43
21.58% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.