Rechtse terreur neemt toe sinds Trump - weer neonazi aanslag

27-10-2018 22:30 437 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening staat eigenlijk al in de titel. Ik ben geschokt door weer een neonazi aanslag in de VS, ditmaal met 11 doden en waarschijnlijk gaat dat aantal wel oplopen.

Na ook de arrestatie van die pipe bomber van de week leek een topic over het groeiende rechtse terrorisme sinds Trump aan de macht is me wel gepast.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
13-10-2019 14:28
Jij vind het anders wel boeiend om daar op te reageren.
Yep!
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik dacht dat dit topic vast weer omhoog gehaald was vanwege de recente aanslag in Duitsland.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/11/aa ... g-a3976409
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
13-10-2019 16:20
Ah, ik dacht dat dit topic vast weer omhoog gehaald was vanwege de recente aanslag in Duitsland.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/11/aa ... g-a3976409

Verschrikkelijk inderdaad, maar die aanslag in Halle heeft niet met Trump te maken.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Wel met de opkomst van extreem-rechts terrorisme.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
14-10-2019 09:37
Wel met de opkomst van extreem-rechts terrorisme.

Inderdaad. Bovendien denk ik dat de opkomst van altright en van online-radicalisering, waar het om lijkt te gaan in Halle, beïnvloed is door de veranderde politieke sfeer in de VS sinds het presidentsschap van Donald Trump. Uitspraken die voorheen beperkt bleven tot neonazistische figuren en obscure, extreemrechtse websites, weggestopt in duistere hoeken van internet, zijn nu op Foxnews en uit de mond van de president van de VS te horen.
Dat is nogal een verandering in 2 of 3 jaar.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Dat Trump inderdaad allerlei bizarre extreem-rechtse prietpraat salonfähig heeft gemaakt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
14-10-2019 09:37
Wel met de opkomst van extreem-rechts terrorisme.

Een typisch groot kip-ei-verhaaltje

Extreem-rechts zal er altijd wel geweest zijn ergens in een donkere foute hoek van een nog donkerder clublokaal. Laat ze stil achter die deuren blijven een kaartje leggen en een balletje tikken.

Maar toen ik een paar jaren geleden grote kerels in zwarte leren jasjes zag staan langs de route bij de Sint intocht. Grote mannen die juist voor de grauwe-eeuw-schreeuwers gingen staan, met hun armen omhoog juichen en zwaaien als Sint passeerde dacht ik 'deze zware kerels zijn het gezeik meer dan beu'. Ik wil hierbij niet zeggen dat deze mannen rechtsextremisten waren, maar als deze mannen dat 'getetter' van de grauwerikken al beu zijn dan is een rechts-extremist dat al helemaal.

Als ik terug kijk kwam er eerst dat anti-westerse in dit mooie land, westerse vrouwen waren fout, ongelovigen zijn varkens, en vrouwen gaan in eens een boerka of hoofddoek dragen om zich te onderscheiden van de westerse vrouw. En dan komen ze aan het kinderfeest waar bijna iedere volwassene denkend aan zijn jeugdherinneringen nu nog steeds blij word. Over de hele wereld zijn al jarenlang terroristische aanslagen tegen toeristen, christenen, homo's, ongelovige en andersgelovigen.

Dan betwijfel ik ten zeerste dat toename van het extreem-rechtse met Trump te maken heeft. Jij en ik zijn het gewoon niet eens met Trump, en velen met je, maar om hem dan toename van het geweld van neo-aanslagen in de schoenen te schuiven vind ik te ver gaan.

Het is beter dat je alle hoeken bekijkt.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
14-10-2019 12:47
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Dat Trump inderdaad allerlei bizarre extreem-rechtse prietpraat salonfähig heeft gemaakt.
Die extreem rechtse prietpraat is al sinds 9/11 en Pim Fortuyn salonfähig. Trump was toen nog een TV sterretje.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-10-2019 13:48
Die extreem rechtse prietpraat is al sinds 9/11 en Pim Fortuyn salonfähig. Trump was toen nog een TV sterretje.
En extreem linkse prietpraat nog veel langer.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
14-10-2019 18:06
En extreem linkse prietpraat nog veel langer.
Jijbak.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-10-2019 18:27
Jijbak.
Nee hoor is gewoon een constatering en eentje die nog klopt ook.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
14-10-2019 18:46
Nee hoor is gewoon een constatering en eentje die nog klopt ook.
+1000000000
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven