Rechtszaak tramaanslag

02-03-2020 20:48 135 berichten
Zijn er meer mensen die met stijgende verbazing de berichten lezen over het gedrag in de rechtszaal van het menselijk stuk afval Gokmen Tanis, de man die vorig jaar in Utrecht willekeurig mensen in en rondom een tram heeft doodgeschoten? Schelden, spugen, rechters en nabestaanden beledigen...

Ik ben tegen de doodstraf, ook tegen marteling, maar mensen zoals deze psychopaat brengen me toch wel wat aan het twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
05-03-2020 12:30
Wat een eikel zeg. Geenstijl geeft hier een mooie samenvatting over:

Het proces tegen tramschutter Gökmen Tanis is misschien wel het allerlelijkste strafproces ooit. En dankzij juridisch adviseur en beroepsquerulant in kansloze zaken Karim Aachboun, die zelfverzonnen* held en net-niet-slachtoffer Mustafa Ercan bijstaat, wordt het nog lelijker. Ercan zat op die bewuste dag ook in de tram en verveelde eerder al iedereen de tandjes omdat hij per se iedere pixel van het privacygevoelig materiaal van de beveiligingscamera's in de tram op HD in zijn thuisbioscoop wilde hebben. Nu wraakt hij de rechtbank omdat ie boos is over een beslissing van drie dagen geleden. Nabestaanden van echte slachtoffers (die dood zijn) zijn woedend. Een proces dat op zichzelf al verschrikkelijk genoeg is, wordt nu verlengd en ingewikkelder gemaakt. De wraking lijkt overigens vrij kansloos, dus hopelijk kunnen we weer snel door.

*Mustafa zou volgens Aachboun 3 mensen in de tram hebben gered. Een van hen zou Melanie zijn. Die herkent zichzelf niet in dat verhaal, laat haar advocaat ons weten. Ze is zelf uit de tram gevlucht. #tramschutter

Die eikel en zijn raadsman zijn overigens onder begeleiding naar een aparte raadszaal gebracht.

Inderdaad :pukey:

Gökmen T. bespuugt rechters en moet zaal uit http://a.msn.com/01/nl-nl/BB10PbLr?ocid=st
LOEP ME MAAR aub.
Wilhetnietweten schreef:
03-03-2020 15:35
Wat ben ik blij dat er zich ook nog echte psychiaters en juristen buigen over deze zaak. En dat het allemaal niet afhankelijk is van de onderbuikgevoelens van een paar forumsters. :facepalm:
Wat vind ik het jammer dat er zoveel naïeve mensen zijn. Dan zou anne faber bv nog in leven zijn.
Alle reacties Link kopieren
Levenslang. Het hoogst haalbare.

https://www.nu.nl/schietpartij-utrecht/ ... -tram.html

Gökmen T. krijgt levenslang voor het doodschieten van Roos (19), Daniël (28), Rinke (49) en Willem (74) tijdens de tramaanslag in Utrecht in maart vorig jaar. Voor de geradicaliseerde man is geen enkele andere straf passend, zo heeft de rechtbank in Utrecht vrijdag geoordeeld.
T. heeft geen spijt betuigd en lijkt juist plezier te hebben van de pijn en het verdriet van de slachtoffers en de nabestaanden. Dit is meegenomen in de straf die hij opgelegd heeft gekregen.
Daarbij benoemt de rechtbank het gevaar dat de man vormt. Volgens deskundigen was de kans op herhaling matig tot groot, maar de rechtbank benoemt "met het oog op wat de verdachte tijdens zitting heeft gezegd" dat de kans op herhaling niet matig tot groot, maar gewoon groot is.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
08-03-2020 18:24
Wat vind ik het jammer dat er zoveel naïeve mensen zijn. Dan zou anne faber bv nog in leven zijn.
Precies. Daarom moet je het ook overlaten aan mensen die ervoor doorgeleerd hebben.
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 13-07-2020 21:26
99.01% gewijzigd
Wilhetnietweten schreef:
20-03-2020 18:02
Precies. Daarom moet je het ook overlaten aan mensen die ervoor doorgeleerd hebben.
Aan deze mensen?
https://amp.nos.nl/artikel/2328204-jong ... ssion=true
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
25-03-2020 17:53
Aan deze mensen?
https://amp.nos.nl/artikel/2328204-jong ... ssion=true
Ik begrijp je "zuigende" post niet zo. Of wil je een terrorist die willekeurig in een tram mensen doodschiet vergelijken met een paar (domme) jongeren die aan het ruziën zijn met een andere jongere? Ik praat daarmee dit niet goed, maar staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de actie in de tram in Utrecht.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
25-03-2020 18:01
Of wil je een terrorist die willekeurig in een tram mensen doodschiet vergelijken met een paar (domme) jongeren die aan het ruziën zijn met een andere jongere? Ik praat daarmee dit niet goed, maar staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de actie in de tram in Utrecht.
Niet willekeurig. De slachtoffers waren onschuldige 'witte' Nederlanders. En wat hij waarschijnlijk bedoelt met die jongeren in Gorkum is dat deze jongeren ook haat en frustratie hebben jegens deze groep.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
26-03-2020 09:27
Niet willekeurig. De slachtoffers waren onschuldige 'witte' Nederlanders. En wat hij waarschijnlijk bedoelt met die jongeren in Gorkum is dat deze jongeren ook haat en frustratie hebben jegens deze groep.
Wat ik bedoel, is dat in welk jasje je het ook giet, het niet met elkaar te vergelijken is. De tramschutter heeft terecht levenslang gekregen en dat is waar dit topic over gaat.

Ik begrijp heel goed dat jullie de discussie willen dirigeren in de richting van de, in jullie ogen, tekortschietende rechtspraak, maar ik ga niet mee in die mening en ook niet in die discussie.
Wilhetnietweten schreef:
26-03-2020 14:49
Wat ik bedoel, is dat in welk jasje je het ook giet, het niet met elkaar te vergelijken is. De tramschutter heeft terecht levenslang gekregen en dat is waar dit topic over gaat.

Ik begrijp heel goed dat jullie de discussie willen dirigeren in de richting van de, in jullie ogen, tekortschietende rechtspraak, maar ik ga niet mee in die mening en ook niet in die discussie.
Zou je nog zo spreken als anne faber je dochter was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven