Rellen in Nederland

25-01-2021 22:07 482 berichten
Ik ben eigenlijk verbaasd dat er nog geen topic over is: tweede dag avondklok en alweer zijn er rellen en plunderingen overal.
Er ging al een teststraat in de fik en er is geprobeerd ramen van een ziekenhuis in te slaan. In rotterdam worden winkels geplunderd in Amsterdam zijn de ruiten van een restaurant er uit geslagen, er wordt vuurwerk gegooid en de politie zet waterkanonnen en traangas in.

Wat denken die relschoppers wel niet?! Ik lees en zie op het nieuws dat het voornamelijk jongens van 14 tot in de 20 zijn. Het zou je kind godverdomme maar zijn, die laat je toch niet naar buiten gaan om te gaan rellen?

Gelukkig zijn ze allemaal zo dom om het zelf te filmen en op social media te zetten. Ik hoop dat ze al die malloten identificeren en pakken.
LīlyRose schreef:
26-01-2021 00:50
Ik ook niet. Maar ik snap ook niet dat mensen Jinek een goede interviewster vinden ;)
Nee, dat heb ik ook nooit begrepen. Ik vind Kermit de kikker (van Sesamstraat nieuws) nog sterker eigenlijk.
Ik stond niet eens versteld van de hoeveelheid tokkies die liepen te rellen. Waar ik wel verteld van sta is waarom die boetes zo laag zijn.
Ben je op straat na de avondklok, dan 5.000 Euro boete. Ik geloof dat het nu zo'n 95,00 Euro is of zo? Dat is toch een lachertje?
Ik denk dat er dan heel wat minder rellen ontstaan als de boetes hoger worden.
Joanjett schreef:
26-01-2021 01:30
Ik stond niet eens versteld van de hoeveelheid tokkies die liepen te rellen. Waar ik wel verteld van sta is waarom die boetes zo laag zijn.
Ben je op straat na de avondklok, dan 5.000 Euro boete. Ik geloof dat het nu zo'n 95,00 Euro is of zo? Dat is toch een lachertje?
Ik denk dat er dan heel wat minder rellen ontstaan als de boetes hoger worden.
Samenleving.

Datnzijn we, met de nadruk op sámen.

Je kan god-weer-wat voor stroaffennooleggen, maar daarmee bereik je niks.

Studies (vele tientallen)aten zien dat van strenger straffen geen repressief signaal uitg
gaat.

Je wil die mensen bereiken. Als ieder contact dan leid tot een strafblad en eeuwige smet, bereik je niks.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
26-01-2021 01:48
Samenleving.

Datnzijn we, met de nadruk op sámen.

Je kan god-weer-wat voor stroaffennooleggen, maar daarmee bereik je niks.

Studies (vele tientallen)aten zien dat van strenger straffen geen repressief signaal uitg
gaat.

Je wil die mensen bereiken. Als ieder contact dan leid tot een strafblad en eeuwige smet, bereik je niks.
Sjezus, zit je weer aan het bier?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
26-01-2021 01:48
Samenleving.

Datnzijn we, met de nadruk op sámen.

Je kan god-weer-wat voor stroaffennooleggen, maar daarmee bereik je niks.

Studies (vele tientallen)aten zien dat van strenger straffen geen repressief signaal uitg
gaat.

Je wil die mensen bereiken. Als ieder contact dan leid tot een strafblad en eeuwige smet, bereik je niks.

En wie zijn 'die' mensen dan? Van de mensen die opgepakt zijn varieert de leeftijd van veertien tot zesenvijftig, zouden die allemaal dezelfde motieven hebben?
Moeten we ze allemaal individueel gaan benaderen om 'ze' te bereiken?
En nou is het afgelopen!
en hoeveel er wel niet met hun mobieltje alles lopen te filmen: Kijk mij eens mee doen!

Maar oh wee als de politie eentje op zijn harses slaat, dan breekt de hel los en is de politie natuurlijk verkeerd bezig
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die geïdentificeerd kan worden tijdens het rellen (dus ter plekke opgepakt of adhv videobeelden) krijgt wat mij betreft een kruisje achter zijn naam en heeft daarmee geen recht meer op medische hulp. Geen plek in het ziekenhuis mocht je die nodig hebben.

En natuurlijk een enorme geldboete die je verplicht moet betalen, dan wordt het maar verrekend met je uitkering (want volgens mij zijn de meeste van dit tuig geen netjes werkende mensen) net zolang totdat je alles hebt terugbetaald.

Ik vind het doodeng en ik heb zo te doen met hulpverleners, mensen in de zorg, politie etc. Je zal er maar tegenover staan, dit achterlijke tuig. In wat voor achterlijke wereld leven we toch....
Alle reacties Link kopieren
Mensen gezondheidszorg ontnemen gaat wel heel ver maar er mag wat mij betreft wel harder opgetreden worden tegen dit soort mensen. Ga met je spandoek naar Den Haag als je dat nodig vindt maar ga geen vernielingen aanrichten en winkels van je locale winkeliers plunderen. Laat ze die schade maar betalen maar wellicht is dat ook trekken aan een dood paard.
Mijn optie zou zijn ; Niet voeren geen aandacht geven.
Niet op tv niet op nieuws niet op sociaal media vooral geen aandacht aan besteden;
Negeren negeren negeren.
Diamond1983 schreef:
25-01-2021 22:32
Wat ik niet snap dit is toch geen protest meer. Winkels slopen van hardwerkende mensen en winkels plunderen dat is gewoon diefstal.
Protesteren vind ik met een spandoek naar Den Haag en ze uitjoelen.
Zoals het nu gaat heeft de avondklok geen bal zin als honderden jongeren zonder mondkapjes gaan samenscholen.
Als je het mij vraagt moeten ze de avondklok gewoon opheffen.

Opheffen?! Onder druk van deze lieden. Nooit natuurlijk he!

Dit heeft niets met de maatregelen te maken. Dit zijn gewoon hooligans die erop uit zijn politie te beschadigen, winkels te plunderen, rotzooi te trappen.
Die grijpen alles aan om te rellen. Het gaat ze helemaal niet om de coronamaatregelen.
Laten we alsjeblieft ophouden met dit geweld hiermee in verband te brengen.
Tuig van de richel is het.
friezinnetje2014 schreef:
26-01-2021 07:32
en hoeveel er wel niet met hun mobieltje alles lopen te filmen: Kijk mij eens mee doen!

Maar oh wee als de politie eentje op zijn harses slaat, dan breekt de hel los en is de politie natuurlijk verkeerd bezig

Inderdaad. Net als die gast die blèèrde: "zie je nou wat je hebt gedaan?!" , toen zijn vriendin door het waterkanon tegen de muur werd gekwakt en met bebloede kop wegliep. Idioten. Nog verontwaardigd ook :sick:
friezinnetje2014 schreef:
26-01-2021 07:32
en hoeveel er wel niet met hun mobieltje alles lopen te filmen: Kijk mij eens mee doen!

Maar oh wee als de politie eentje op zijn harses slaat, dan breekt de hel los en is de politie natuurlijk verkeerd bezig

Precies. Hebben we vaak genoeg gezien. Die eenzijdige filmpjes vertellen nooit het hele verhaal, en wat er aan vooraf ging. Mensen zien liever wat ze willen zien en kunnen dan 'lekker' los gaan op de politie.

Ik heb met de agenten te doen. Het zal je werk maar zijn en zulke idioten tegenover je krijgen. Voor de relschoppers is het een spel, maar je zult maar stenen en vuurwerk naar je toe gegooid krijgen.
MajaDB schreef:
26-01-2021 01:48
Samenleving.

Datnzijn we, met de nadruk op sámen.

Je kan god-weer-wat voor stroaffennooleggen, maar daarmee bereik je niks.

Studies (vele tientallen)aten zien dat van strenger straffen geen repressief signaal uitg
gaat.

Je wil die mensen bereiken. Als ieder contact dan leid tot een strafblad en eeuwige smet, bereik je niks.
Je moet wel heel hard straffen. Het is de enige manier om domme mensen te doen beseffen dat ze verkeerd bezig zijn.
Verboden te voeren van wilde dieren.
Geen pers geen nieuwsberichten naar buiten geen beelden laten zien ( kan later alsnog) geen sociaal media berichten compleet verboden te voeren van wilde dieren.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
26-01-2021 07:54
Opheffen?! Onder druk van deze lieden. Nooit natuurlijk he!

Dit heeft niets met de maatregelen te maken. Dit zijn gewoon hooligans die erop uit zijn politie te beschadigen, winkels te plunderen, rotzooi te trappen.
Die grijpen alles aan om te rellen. Het gaat ze helemaal niet om de coronamaatregelen.
Laten we alsjeblieft ophouden met dit geweld hiermee in verband te brengen.
Tuig van de richel is het.
Klopt helemaal. Heeft werkelijk niets met de Corona maatregelen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
26-01-2021 07:51
Mijn optie zou zijn ; Niet voeren geen aandacht geven.
Niet op tv niet op nieuws niet op sociaal media vooral geen aandacht aan besteden;
Negeren negeren negeren.
Inderdaad. Die reuring die eraan gegeven wordt vinden ze juist prachtig.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
26-01-2021 07:54
Opheffen?! Onder druk van deze lieden. Nooit natuurlijk he!

Dit heeft niets met de maatregelen te maken. Dit zijn gewoon hooligans die erop uit zijn politie te beschadigen, winkels te plunderen, rotzooi te trappen.
Die grijpen alles aan om te rellen. Het gaat ze helemaal niet om de coronamaatregelen.
Laten we alsjeblieft ophouden met dit geweld hiermee in verband te brengen.
Tuig van de richel is het.
Nou inderdaad zeg.
Het zou wat zijn als we ‘luisteren’ naar dat tuig en ze hun zin geven. Dan is het hek helemaal van de dam.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
26-01-2021 01:48
Samenleving.

Datnzijn we, met de nadruk op sámen.

Je kan god-weer-wat voor stroaffennooleggen, maar daarmee bereik je niks.

Studies (vele tientallen)aten zien dat van strenger straffen geen repressief signaal uitg
gaat.

Je wil die mensen bereiken. Als ieder contact dan leid tot een strafblad en eeuwige smet, bereik je niks.
Mee eens, maar dit is niet “ieder contact”. Dit zijn mensen die bewust politiemensen en burgers aanvallen. Die mag je van mij heel streng straffen.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
26-01-2021 01:48
Samenleving.

Datnzijn we, met de nadruk op sámen.

Je kan god-weer-wat voor stroaffennooleggen, maar daarmee bereik je niks.

Studies (vele tientallen)aten zien dat van strenger straffen geen repressief signaal uitg
gaat.

Je wil die mensen bereiken. Als ieder contact dan leid tot een strafblad en eeuwige smet, bereik je niks.
Mee eens, maar dit is niet “ieder contact”. Dit zijn mensen die bewust politiemensen en burgers aanvallen. Die mag je van mij heel streng straffen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien was de avondklok toch niet zo'n goed idee?
Aangezien het ziekenhuisbedgebruik nu weer wat gedaald is kan die wel weer beëindigd worden.
Het is de schuld van de overheid dat er te weinig bedden zijn.

Uiteraard ben ik het niet eens met geweld en plunderingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-01-2021 08:18
Misschien was de avondklok toch niet zo'n goed idee?
Aangezien het ziekenhuisbedgebruik nu weer wat gedaald is kan die wel weer beëindigd worden.
Het is de schuld van de overheid dat er te weinig bedden zijn.

Uiteraard ben ik het niet eens met geweld en plunderingen.
Als ze doorhebben dat ze hun zin krijgen en de avondklok wordt opgeheven dan gaan ze per direct de straat op voor de volgende maatregel.

Ik vraag me wel af of dit voorzien was en een van de redenen was dat het zo moeilijk was om de avondklok in te zetten.
Farizia schreef:
26-01-2021 08:08
Je moet wel heel hard straffen. Het is de enige manier om domme mensen te doen beseffen dat ze verkeerd bezig zijn.
Nee.

Je moet de pakkans vergroten. Als je de zekerheid hebt dan eangedrag gedtraft wordt, ga je minder wangedrag vertonen.

Als je zwaarder straft, worden de risico's op meer, zwaarder en vaker gweled, groter. Niet alleen tegen de politie, maar ook eventuele getuigen. Het belang omnje wangedrag te vwrbergen wordt namelijk groter.
Alle reacties Link kopieren
"Curfew" heet die avondklok trouwens in het Engels. ;-D
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-55799919
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Butterflywhy schreef:
25-01-2021 22:15
Ik vind het ABnormaal. Gewoon thuisblijven na 21.00 uur. Zo moeilijk is dat toch niet. En wat denken de ouders? Waar hangt hun kroost uit na 21.00 uur? Al kan ik me wel voorstellen dat als die jongens niet bang zijn voor de politie en het aanrichten van zulke vernielingen ze waarschijnlijk al helemaal niet voor hun ouders vrezen en dus gewoon hun eigen ding doen.
Hun ouders? Denk je nu dat dit alleen jonge mensen zijn?
retrostar schreef:
26-01-2021 08:18
Misschien was de avondklok toch niet zo'n goed idee?
Aangezien het ziekenhuisbedgebruik nu weer wat gedaald is kan die wel weer beëindigd worden.
Het is de schuld van de overheid dat er te weinig bedden zijn.

Uiteraard ben ik het niet eens met geweld en plunderingen.
Dit is zo'n beetje voor het eerst dat de overheid het zekere voor het onzekere neemt en niet wéér achter de feiten aanloopt. Tot nu toe is het virus alleen maar onderschat (en de intelligentie van het Nederlandse volk overschat).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven