Rellen in Nederland

25-01-2021 22:07 482 berichten
Ik ben eigenlijk verbaasd dat er nog geen topic over is: tweede dag avondklok en alweer zijn er rellen en plunderingen overal.
Er ging al een teststraat in de fik en er is geprobeerd ramen van een ziekenhuis in te slaan. In rotterdam worden winkels geplunderd in Amsterdam zijn de ruiten van een restaurant er uit geslagen, er wordt vuurwerk gegooid en de politie zet waterkanonnen en traangas in.

Wat denken die relschoppers wel niet?! Ik lees en zie op het nieuws dat het voornamelijk jongens van 14 tot in de 20 zijn. Het zou je kind godverdomme maar zijn, die laat je toch niet naar buiten gaan om te gaan rellen?

Gelukkig zijn ze allemaal zo dom om het zelf te filmen en op social media te zetten. Ik hoop dat ze al die malloten identificeren en pakken.
Stephanie05 schreef:
25-01-2021 22:10
Zitten kids van 14 tussen....

Ik schaam me DIEP voor m’n eigen volk😢
Ik schaam mij er kapot voor dat ik Nederlander ben. Nederland staat al als niet stabiel bekend internationaal en dat wordt nu weer bevestigd.
PhiIae schreef:
25-01-2021 23:06
Ik schaam mij er kapot voor dat ik Nederlander ben. Nederland staat al als niet stabiel bekend internationaal en dat wordt nu weer bevestigd.
Ik zie Nederland niet meer als een beschaafd land.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk dit. In mijn stad was vanavond een noodverordening afgekondigd. Tijdens O&N enorme rellen hier geweest. Heel eng.

Wat een tuig. Ik ben normaal gesproken helemaal niet zo van hard optreden omdat ik niet geloof dat dat werkt maar ik denk er nu anders over. Idioten.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
25-01-2021 22:56
Ik zou ook een hele slechte agent/ME’er zijn :proud:
Ik kwam niet door de psychologische test. Dat heeft een reden en is uiteindelijk maar goed ook :mrgreen:
Charlotte717 schreef:
25-01-2021 22:36
Dat zijn gewoon bepaalde groepen jongeren geweest met contacten over het hele land en tientallen appgroepen die elkaar hebben aangezet om vanavond op dat uur de stad in vernieling te brengen. Uiteraard na 20u. Ze protesteren nl tegen de avondklok.

Elkaar ophitsen, ze willen wat meemaken, hun energie kwijt kunnen.

Wel gestoorde beelden hoor. Die gaan nu viraal, ook in België. Hier zijn we wat braver :mrgreen: Behalve in Brussel dan.
Beelden gaan ook hier in Zweden viraal. Wij zijn hier echt veel braver en rustiger.
Irregular_Choice schreef:
25-01-2021 23:09
Ik kwam niet door de psychologische test. Dat heeft een reden en is uiteindelijk maar goed ook :mrgreen:
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
25-01-2021 23:09
Ik kwam niet door de psychologische test. Dat heeft een reden en is uiteindelijk maar goed ook :mrgreen:
:D
Alle reacties Link kopieren
Ik lig op bed maar het is moeilijk om te gaan slapen met helicopters boven je huis. Heel surrealistisch om de foto’s van de binnenstad hier te zien, er zijn daar eigenlijk nooit problemen. Heel soms een opstootje in één bepaalde wijk maar nooit zo in het centrum... en dan nu van alles kapot...
Ik word er echt verdrietig van :cry:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
25-01-2021 23:12
Ik lig op bed maar het is moeilijk om te gaan slapen met helicopters boven je huis. Heel surrealistisch om de foto’s van de binnenstad hier te zien, er zijn daar eigenlijk nooit problemen. Heel soms een opstootje in één bepaalde wijk maar nooit zo in het centrum... en dan nu van alles kapot...
Ik word er echt verdrietig van :cry:
Nou dat heb ik ook. Het voelt alsof ik naar beelden uit het buitenland kijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik word zo verdrietig van die beelden. De wereld is gek geworden. Ik vind het zo erg voor de ondernemers, ze hebben het al zo zwaar en dan vinden ze morgen hun winkel in puin.....diep triest!!
Oriander schreef:
25-01-2021 23:07
Ik zie Nederland niet meer als een beschaafd land.
Dat was het voor mij al heel lang niet meer, maar nu is het dieptepunt wel bereikt.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
25-01-2021 23:17
Ik word zo verdrietig van die beelden. De wereld is gek geworden. Ik vind het zo erg voor de ondernemers, ze hebben het al zo zwaar en dan vinden ze morgen hun winkel in puin.....diep triest!!
Ik hoop echt dat het verzekerd is.
Sommige verzekeringen keren niet uit bij rellen...
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
25-01-2021 23:21
Ik hoop echt dat het verzekerd is.
Sommige verzekeringen keren niet uit bij rellen...
Die verzekeraars willen het volgens mij verhalen op de relschoppers, maar de aansprakelijkheidsverzekering van de relschoppers vergoedt dit ook niet, want opzet. En die relschoppers zelf kunnen dit never nooit betalen. Van mij mag het een soort lening worden die ze hun leven lang mogen afbetalen, maar ik weet niet of zoiets bestaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
25-01-2021 23:23
Die verzekeraars willen het volgens mij verhalen op de relschoppers, maar de aansprakelijkheidsverzekering van de relschoppers vergoedt dit ook niet, want opzet. En die relschoppers zelf kunnen dit never nooit betalen. Van mij mag het een soort lening worden die ze hun leven lang mogen afbetalen, maar ik weet niet of zoiets bestaat.
Zoiets hoorde ik Grapperhaus zeggen.
Ze kunnen zo'n jochie natuurlijk gewoon een boete geven. Ga maar lekker werken voor je centen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in de loop van de week eens kijken of er ergens een crowdfunding opduikt voor de getroffen ondernemers.
Zo niet, dan ga ik eens kijken of ik zelf iets kan opstarten.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bd.nl/dossier-rellen-avondk ... 5UtzgfnLxY

Mooi dat er ook mensen zijn die voetbalsupporters in een beter licht zetten :heart: natuurlijk moet je binnen zitten na 21:00 maar ik hoop dat de politie mild is geweest hier.
Onopgevoede verwende kutgeneratie! En de ouders ervan zijn geen haar beter, anders hadden ze hun tuig wel onder controle gehouden en huisarrest gegeven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-01-2021 23:42
En de ouders ervan zijn geen haar beter, anders hadden ze hun tuig wel onder controle gehouden en huisarrest gegeven.
Eens.

Gezeur over ouders die er niks aan kunnen doen, geloof ik niet zo in.
Ze weten dat die kinderen binnen moeten blijven, dus excuusjes als: "Ik dacht dat hij bij Pietje was" gelden niet.

Kinderbijslag meteen inhouden voor 2021.
zonmuis wijzigde dit bericht op 25-01-2021 23:43
3.89% gewijzigd
redbulletje schreef:
25-01-2021 23:42
Onopgevoede verwende kutgeneratie! En de ouders ervan zijn geen haar beter, anders hadden ze hun tuig wel onder controle gehouden en huisarrest gegeven.
Want alle 12-30 jarigen lopen te rellen.
Zag vanmiddag een filmpje van een oud vrouwtje van wie de auto was vernield. Waarschijnlijk keert de verzekering alleen dagwaarde uit. Echt triest.
Van mijn part zetten ze alle toeslagen stop van de gezinnen waaruit die vandalen komen om alle schade te vergoeden.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 23:44
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
25-01-2021 23:38
https://www.bd.nl/dossier-rellen-avondk ... 5UtzgfnLxY

Mooi dat er ook mensen zijn die voetbalsupporters in een beter licht zetten :heart: natuurlijk moet je binnen zitten na 21:00 maar ik hoop dat de politie mild is geweest hier.

Mja, ik vind het een beetje militia-gedrag. Kan het niet als iets positiefs zien.
nounou
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
25-01-2021 23:43
Want alle 12-30 jarigen lopen te rellen.
Ik las vanmorgen dat de jongste die vastzat 14 was en de oudste 56. En de meeste jongeren zitten gewoon netjes binnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-01-2021 23:42
Onopgevoede verwende kutgeneratie! En de ouders ervan zijn geen haar beter, anders hadden ze hun tuig wel onder controle gehouden en huisarrest gegeven.
Mee eens dat het tuig is hoor. Maar alsof die ouders ze wel onder controle zou hebben? Denk het niet, als je ziet hoe ze tegen de politie tekeer gaan. Alsof ze dan wel braaf luisteren naar hun pappie en mammie.

Los daarvan zullen die ouders vaak niet de meest beschaafde mensen zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het stuk voor stuk gore paupers en verspilling van leven. De wereld zou beter af zijn zonder ze, deze lui gaan nooit in hun leven ook maar iets bereiken anders dan nog 4 nutteloze pauperjongen op de wereld zetten. Echt de onderlaag van al het leven op aarde dit.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-01-2021 23:44
Mja, ik vind het een beetje militia-gedrag. Kan het niet als iets positiefs zien.
Ik vind het dubbel. Ik zou het zelf nooit goedkeuren van mijn omgeving maar in zo’n situatie snap ik het wel.
Ik hoop daarom dat de politie ze wel vraagt naar huis te gaan maar niet op één hoop gooit met het tuig. Een beetje mild mag wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven