Strandterreur

13-05-2008 19:13 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Badplaats is Marokkaanse groep beu

Van een verslaggever

ZANDVOORT, zaterdag

Tijdens het pinksterweekend gaat de politie in Zandvoort extra mensen inzetten om de mogelijke overlast van overwegend Marokkaanse jongeren uit Amsterdam onder controle te houden. Daarbij zal keihard worden opgetreden tegen raddraaiers.

De afgelopen dagen hebben groepen tot wel honderd jongeren de

badplaats geterroriseerd. Daarbij zijn twintig personen gearresteerd.

„Dat moet afgelopen zijn”, zegt burgemeester Niek Meijer van

Zandvoort. „Ik ben het beu, en met mij de ondernemers en bewoners van onze

gemeente. Een kleine groep verziekt een dagje genieten van het mooie weer.”

„De politie hanteert een likop-stukbeleid en accepteert geen enkele

overlast meer. In de treinen naar Zandvoort wordt er door de spoorwegpolitie

zo nodig al ingegrepen. We zitten erbovenop”, meldt Evy Elschot van de politie.

Ooggetuigen spreken van jongeren van Marokkaanse afkomst. Bij RTV NoordHolland zegt Elschot dat het om dezelfde groep gaat als een paar jaar geleden. Toen maakte ook een grote groep Marokkanen Zandvoort onveilig.

Volgens de politie hebben de jongeren geweld gebruikt, voor veel

overlast gezorgd, vrouwen onzedelijk betast, ervoor gezorgd dat op bepaalde plekken niemand het strand af durfde, op straat geürineerd en ten minste een vrouw verkracht. De eigenaren van strandpaviljoens hebben inmiddels hun eigen bewaking geregeld, hoewel zij zonder uitzondering tevreden zijn over het

politieoptreden van de afgelopen dagen.

Voordat incidenten uit de hand lopen,proberen stevige jongens incidenten tactisch op te lossen.

Angst

Onder de ondernemers in het centrum, omwonenden, winkeliers en paviljoenhouders heerst de angst. Niemand wil met de eigen naam of de naam van de zaak in de krant en al helemaal niet op de foto. „Je weet maar nooit wat er daarna gebeurt”, zeggen een paar betrokkenen.

Volgens een van hen was het donderdag een dag vol dreiging en gevaar ’zoals hij nog nooit had meegemaakt’. Agenten te paard en op motoren gingen achter jongeren aan en gebruikten zo nodig flink geweld.

De raddraaiers zouden omstanders hebben toegeroepen dat ze de volgende keer wapens zullen

meenemen en dat het voor Zandvoort ’een lange, hete zomer wordt’, waarmee ze bedoelen dat ze nog vaak zullen terugkomen.

De 19-jarige Samantha uit Zandvoort heeft donderdag voor haar leven moeten fietsen om te ontkomen aan een razende jongen. „Ik wilde naar huis fietsen, toen ik zomaar door zo’n rotgozer werd uitgescholden voor een publieke vrouw met een dodelijke ziekte. Toen begon hij me achterna te rennen en tegen mijn fiets te trappen. Tot driemaal aan toe. Ik trapte als een gek en verloor een van mijn slippers. Gelukkig werd hij door een politieman in burger gegrepen.”

Wat vinden jullie? Waarom zijn het zo vaak de jongeren van Marokkaanse afkomst die hierbij betrokken zijn?
en nu.....heel veel kinderen maken...
quote:maansa schreef op 16 mei 2008 @ 18:58:

en nu.....heel veel kinderen maken...
Allemaal een nekschot in de duinen. Hoppekee.
Tsja,en nu krijgen ook bouwvakkers het zwaar.Toen ze afgelopen week bij 27 graden in korte broek en t-shirt aan het werk waren in Almere,dienden islamistische buurtbewoners een klacht in bij betreffend bouwbedrijf.Ze stoorden zich aan het teveel aan onbedekte lichaamsdelen.Of de heren hun bezwete lichaam wilden bedekken met een lange broek etc.Je denkt dat het niet gekker kan en dan lees je zoiets...
Hey Lord,don't ask me questions
quote:willem1959 schreef op 13 mei 2008 @ 19:20:

Jongeren van Marokkaanse afkomst zijn overal bij betrokken. Over 50 jaar is het hier totaal onleefbaar.

Over 50 jaar zijn die jongeren bejaard hoor.

En wie zegt dat hun kinderen en kleinkinderen zich ook zo zullen misdragen? Of kun jij in de toekomst kijken?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 17 mei 2008 @ 11:43:

[...]

Over 50 jaar zijn die jongeren bejaard hoor.

En wie zegt dat hun kinderen en kleinkinderen zich ook zo zullen misdragen? Of kun jij in de toekomst kijken?Dat kan niemand. Maar voorlopig hebben de naieve optimisten die ons voorhielden dat het vanzelf wel beter zou worden ongelijk gekregen. De 3e generatie veroorzaakt meer problemen dan de 2e generatie. En de 2e veroorzaakte meer problemen dan de 1e. In feite veroorzaakte de eerste generatie allochtonen vrijwel geen problemen; die zijn pas ontstaan na de massale gezinsherenigingen en na de massale import van huwelijkspartners. En niet te vergeten de komst van imams uit het thuisland die de migranten op het rechte spoor van de Islam moesten houden in een land vol verdorven ongelovigen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Iets te veel naar Wilders geluisterd?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Badplaats is Marokkaanse groep beu

Wat vinden jullie? Waarom zijn het zo vaak de jongeren van Marokkaanse afkomst die hierbij betrokken zijn?[/quote]

Het juiste antwoord op je vraag is dat dit komt door het slappe, linkse beleid van de regering hier in NL (dit heb ik niet alleen zelf bedacht maar van Marokkanen zelf gehoord) die lachen zich trouwens rot om onze strafmaat. Ze plegen een delict, worden opgepakt en staan vervolgens even later weer op straat, ze hebben vrij spel dus. Als ze echt hard zouden worden aangepakt, laten ze dit gedrag wel achterwege.

Een Marokkaan zei mij eens, dat als deze crimineeltjes terug zouden worden gestuurd naar het land van herkomst of in ieder geval naar het land van hun ouders, ze zich heel anders zouden gedragen, ze willen nl. allemaal graag hier in het westen, in NL wonen.

De Marokkaanse jongeren hier in NL hebben problemen door het leven binnen 2 culturen, de strenge islamitische normen en waarden die thuis heersen en de NL vrije cultuur en gaan helemaal los hier omdat hier alles maar `mag`. Maar misdragen zich schandelijk omdat hier alles maar toegestaan wordt. Ze hoeven zich ook helemaal niet aan te passen, want ze zouden zich eens gediscrimineerd kunnen voelen!!, NL leren? nee hoor, niet nodig, we maken de brochures wel in vertaling in het arabisch en het Turks, het is hier de omgekeerde wereld in Nederland.

Oh ja, ik ben zelf trouwens geen Nederlandse, mijn partner is dat ook niet en mijn stiefvader was dat ook niet, die was behoorlijk zwart en had spleetogen maar had een vreselijke hekel aan Marokkanen omdat die alles zo verpesten in dit land.
Ik kan niet anders dan me bij bovenstaande aansluiten. Ik zou ook geen andere verklaring hiervoor weten.

Eigenlijk vind ik het allemaal diep triest. En ja, niet alle marokkanen zijn zo, dat weet ik ook allemaal wel, maar je kunt niet ontkennen dat het hier gewoon uit de hand aan het lopen is. Naar mijn mening komt dit niet door de marokkanen, maar door het slappe beleid van de overheid.
quote:tonkje schreef op 17 mei 2008 @ 18:59:

Iets te veel naar Wilders geluisterd?Nee, naar Paul Cliteur
quote:Donkeyshot schreef op 19 mei 2008 @ 10:08:

Nee, naar Paul CliteurVan hetzelfde laken een pak. Hoewel Cliteur in aanleg een betere nazi is.
Sorry, ik verwarde Paul Cliteur met Paul Scheffer

("Het Land van Aankomst"). Die Paul bedoelde ik dus.

Van Paul Cliteur heb ik weinig gelezen maar hij lijkt me geen nazi. Dat zou ook nogal vreemd zijn voor een ex voorzitter van Humanitas. En Jan Marijnissen vroeg hem in een open brief uitdrukkelijk om deel te blijven nemen aan het publieke debat.

Dus ik ben benieuwd waar je je mening op baseert.
.
sjonge wij mogen ze wel van alles toewensen?? maar als zij dan een opmerling maken over die bouwvakkers dan breekt de pleurus los!!

ik kijk graag tegen een wasbordje aan maar ik hoef geen, ik herhaal.. GEEn bouwvakkers-decollete te zien!!

ik heb geen hekel aan buitenlanders,nederlanders etc...

nee, ik heb een hekel aan verkrachters,pedofielen,misdadigers,etc.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lindy schreef op 19 mei 2008 @ 19:23:

Het is toch ongelooflijk dat iemand door een persoon die ergens tussen de klepel en de klok is blijven hangen, ongefundeerd voor nazi wordt uitgemaakt?Sterker nog: ze maakt twee personenen voor nazi uit (Geert Wilders en Paul Cliteur). Ik ben ook erg benieuwd naar haar uitleg. Dit ben ik van Loomii niet gewend.
.
DS, je quote me verkeerd, maar dat ben ik van jou dan wél weer gewend

lindy, als je me een keer uit mijn benarde positie tussen klok en klepel wilt bevrijden, zal ik als tegenprestatie je nobelprijzen komen afstoffen, ok?

Ik heb me voor de afgelopen verkiezingen in het gedachtengoed van Marjan Thieme en de haren verdiept en kwam bij "de haren" ook meneer Cliteur tegen. Met name zijn uitspraken over onze superieure westerse cultuur, zijn overtuiging dat niet elk leven beschermenswaardig is en zijn standpunten over het beperken van het aantal grondrechten vind ik behoorlijk passen in het gedachtengoed van onze misguided oosterburen destijds.

Wilders vindt natuurlijk ook dat Wij beter zijn dan Zij, maar mist in mijn ogen de hang naar discipline, soberheid, strijdbaarheid en andere conservatieve waarden die Cliteur wél heeft en deze daardoor in aanleg een betere nazi maakt. Wilders en körperkultur gaat gewoon niet goed samen.

DS, nu we toch bezig zijn, zou jij dan willen uitleggen waarin je in het optreden van de nederlandse overheid richting Gregorius Nekschot nu precies de Gestapo-praktijken ziet?
Nee.
Ik heb twee opgroeiende dochters, en ik ben als de dood als ze zelfstandig straks uitgaan. Je probeert ze goed op te voeden, met respect voor andere culturen. Maar het probleem vind ik dat die andere culturen het me verdomd moeilijk maken hen te respecteren.
quote:loomii schreef op 19 mei 2008 @ 21:23:

Ik heb me voor de afgelopen verkiezingen in het gedachtengoed van Marjan Thieme en de haren verdiept en kwam bij "de haren" ook meneer Cliteur tegen. Met name zijn uitspraken over onze superieure westerse cultuur, zijn overtuiging dat niet elk leven beschermenswaardig is en zijn standpunten over het beperken van het aantal grondrechten vind ik behoorlijk passen in het gedachtengoed van onze misguided oosterburen destijds.

DS, nu we toch bezig zijn, zou jij dan willen uitleggen waarin je in het optreden van de nederlandse overheid richting Gregorius Nekschot nu precies de Gestapo-praktijken ziet?

Als DS niet wil val ik wel even in.

Cliteur: de westerse samenleving is op een aantal punten veruit superieur aan een aantal andere culturen. Laten we ons op dit topic even beperken tussen het verschil tussen "onze cultuur" en de Arabische cultuur.

"Wij" zijn superieur vanwege onze democratie, respect voor andersdenkenden, vrouwen, homo's en lesbiennes en economie.

Dat het woord superieur erg vervelend klinkt dat ben ik met je eens, maar de feiten liggen er nu eenmaal. Ik ben geen nazi noch heb sympatieën in die richting, Cliteur overigens ook niet voor zover mij bekend.

Gestapo-praktijken van het OM in de zaak Nekschot: een ongevaarlijke cartoonist met enorm machtsvertoon midden in de nacht van zijn bed lichten, zijn prive-zaken in beslag nemen, en als klap op de vuurpijl in zijn oor fluisteren dat zijn anonimiteit aan duigen is..

Dat zijn toch echt tactieken die absoluut niet bij Nederland passen. Gestapo-tactieken, dat zijn het niet natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het een schandalige gang van zaken is.
Het is één van de voorbeelden van de islamisering van nederland. Groeit het besef al een beetje? En voelt dat fijn?
Ben het helemaal met Emmeke eens. Of de lastposten nu Marokkanen zijn of autochtone Nederlanders, er moet tegen opgetreden worden. En het is erg jammer voor de vele brave Marokkanen dat ze allemaal over dezelfde kam geschoren worden als hun gewelddadige 'soortgenoten'.
quote:ipodwoman schreef op 20 mei 2008 @ 00:06:

Ik heb twee opgroeiende dochters, en ik ben als de dood als ze zelfstandig straks uitgaan. Je probeert ze goed op te voeden, met respect voor andere culturen. Maar het probleem vind ik dat die andere culturen het me verdomd moeilijk maken hen te respecteren.

ik ben 20 jaar geleden aangevallen in het uitgaansleven.. en nee, het was geen allochtoon. maar de broer van mijn "vriendin"

na het maken van een grapje.. greep hij me bij de keel.

na enige tijd kon ik me losmaken..

dus veel vertrouwen heb ik ook niet in de blanke mensheid..

en ik benoverigens ook gewoon een nederlander hoor..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:stout1975 schreef op 20 mei 2008 @ 00:29:

Als DS niet wil val ik wel even in.

Dat is tof van stout

Cliteur: de westerse samenleving is op een aantal punten veruit superieur aan een aantal andere culturen. Laten we ons op dit topic even beperken tussen het verschil tussen "onze cultuur" en de Arabische cultuur.

"Wij" zijn superieur vanwege onze democratie, respect voor andersdenkenden, vrouwen, homo's en lesbiennes en economie.

Dat het woord superieur erg vervelend klinkt dat ben ik met je eens, maar de feiten liggen er nu eenmaal. Ik ben geen nazi noch heb sympatieën in die richting, Cliteur overigens ook niet voor zover mij bekend.

Ik zie dat anders, onze cultuur is wat mij betreft niet superieur, we hebben op de punten die je er hier uitlicht op dit moment een voorsprong (er even van uitgaande dat onze manier preferabel is). Ik heb het niet nagegoogled, maar uit mijn blote hoofd is verkrachting binnen het huwelijk in nederland pas sinds de jaren zeventig strafbaar en is homofilie in die tijd ook uit de DSM IV geschrapt, waarmee het psychische aandoening af was. Om maar een paar dingen te noemen. Dus hoeveel voorsprong heeft onze "superieure" cultuur eigenlijk? Tuurlijk, je wordt hier niet gestenigd als je homo bent, maar het is en blijft toch scheldwoord numero uno: "hoowmoowwww!!" Respect, yeah.... En als ik zie dat de hele chastity movement in de VS zich tóch weer op de meisjes richt en de hele dubbele sexuele moraal nog een keer dunnetjes overdoet, waarin zit daar dan de superioriteit tov de kijk op de vrouw in de islam (zo dé islam al bestaat). Onze culturen verschillen in de basis misschien wel minder dan we zouden willen. En dat maakt voor mij de tegenstelling tussen Zij en Wij niet zwart wit, maar eerder twee tinten grijs.

Daarbij is dat respect voor andersdenkenden, vrouwen en homo's voornamelijk door deze groepen zélf bevochten, met name op christleijke en conservatieve politieke en maatschappelijke krachten. Dat rechts en religieus nederland nu goede sier gaan lopen maken met respect voor vrouwen en homo's vind ik soms bij het lachwekkende af.

Tot slot, Cliteur probeert zich buiten de gevarenzone te houden door te stellen dat onze cultuur superieur is, maar mensen gelijkwaardig (waarbij hij elders dan ook weer stelt dat niet elk leven even veel waarde heeft, maar dat terzijde). Het wachten is nu op de verklaring hoe het toch kan dat onze cultuur al zo lang superieur is (ik vraag me al of alle ex-koloniën het met zijn opvatting eens zijn, overigens) en dan kán het toch haast niet anders of de conclusie komt bovendrijven dat een cultuur die zo superieur is alleen gemaakt kan zijn door .....best wel veel slimmere mensen dan de sukkels die die andere cultuurtjes hebben voortgebracht.

Gestapo-praktijken van het OM in de zaak Nekschot: een ongevaarlijke cartoonist met enorm machtsvertoon midden in de nacht van zijn bed lichten, zijn prive-zaken in beslag nemen, en als klap op de vuurpijl in zijn oor fluisteren dat zijn anonimiteit aan duigen is..

Dat zijn toch echt tactieken die absoluut niet bij Nederland passen. Gestapo-tactieken, dat zijn het niet natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het een schandalige gang van zaken is.

Inderdaad, Gestapo-tactieken zijn het niet, bij lange na niet. Dat ben ik met je eens.
Het wachten is nu op de verklaring hoe het toch kan dat onze cultuur al zo lang superieur is (ik vraag me al of alle ex-koloniën het met zijn opvatting eens zijn, overigens) en dan kán het toch haast niet anders of de conclusie komt bovendrijven dat een cultuur die zo superieur is alleen gemaakt kan zijn door .....best wel veel slimmere mensen dan de sukkels die die andere cultuurtjes hebben voortgebracht.

Er zijn inderdaad (moderne en serieuze) wetenschappers die neigen naar de conclusie dat er wel degelijk flinke verschillen zijn tussen de rassen..

Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat het verschil verklaart tussen landen waar het slechter gaat en west-europa.

Wij hebben al sinds de renaissance te maken met de verlichting en sinds de franse revolutie met democartie, dus inderdaad wij hebben er rijkelijk lang over gedaan.

Maar dat neemt niet weg dat "onze cultuur" of beter onze leefwijze veruit superieur is aan de bijvoorbeeld de afrikaanse of arabische cultuur.

Het is dan ook daarom dat mensen uit die streken naar wet-europa vluchten en niet andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven