Sydney Sweeneys great jeans/genes
maandag 4 augustus 2025 om 11:30
Het zal jullie vast niet ontgaan zijn: de nieuwe jeansreclame van American Eagle met Sydney Sweeney in de hoofdrol.
Ik stoor me enorm aan dat hele “genes/jeans”-verhaal. Blond haar, blauwe ogen, afkomst, iets wat je zou willen doorgeven. En dan op het einde die stem: "Sydney Sweeneys got great jeans." Je hoeft geen historicus te zijn om te snappen wat voor gevoel dat oproept. Witheid als ideaal, het verheerlijken van genetische ‘kwaliteit’. Dat is geen toeval. Helemaal niet als je weet dat Sweeney een geregistreerde republikein is.
Op Twitter wordt de reclame door sommigen zelfs nazi propaganda genoemd. Zelf zegt AE dat het echt alléén maar over jeans gaat. Ik ben benieuwd hoe anderen hiernaar kijken. Vinden jullie dit overdreven? Of is het goed dat er kritisch gekeken wordt naar dit soort campagnes?
Aanvulling: ik vind het trouwens echt heel jammer. Ik was een groot fan van Sydney Sweeney, maar hierna heb ik toch mijn bedenkingen.
Ik stoor me enorm aan dat hele “genes/jeans”-verhaal. Blond haar, blauwe ogen, afkomst, iets wat je zou willen doorgeven. En dan op het einde die stem: "Sydney Sweeneys got great jeans." Je hoeft geen historicus te zijn om te snappen wat voor gevoel dat oproept. Witheid als ideaal, het verheerlijken van genetische ‘kwaliteit’. Dat is geen toeval. Helemaal niet als je weet dat Sweeney een geregistreerde republikein is.
Op Twitter wordt de reclame door sommigen zelfs nazi propaganda genoemd. Zelf zegt AE dat het echt alléén maar over jeans gaat. Ik ben benieuwd hoe anderen hiernaar kijken. Vinden jullie dit overdreven? Of is het goed dat er kritisch gekeken wordt naar dit soort campagnes?
Aanvulling: ik vind het trouwens echt heel jammer. Ik was een groot fan van Sydney Sweeney, maar hierna heb ik toch mijn bedenkingen.
maandag 4 augustus 2025 om 19:18
AE heeft vast ook wel black jeans in het assortiment.
Was juist een prachtige kans om dit met meerdere celebrity's te doen en zo verschillende kleuren (van zowel mens als jeans) te "promoten".
maandag 4 augustus 2025 om 19:41
Ik had geen idee wie Sydney Sweeney was (ik dacht in eerste instantie een man) en van dat jeansmerk had ik ook nog nooit gehoord. Dus het werkt voor naamsbekendheid. Niet dat ik er nu een ga kopen of zo, dus zo goed werkt het ook weer niet.
Destijds had je de Beneton reclames die ophef veroorzaakten.
https://www.vogue.nl/cultuur/art-en-des ... campagnes/
Daarmee vergeleken is dit maar laf. Niet trendzettend, maar trendvolgend. Want white supremacy is volop terug van nooit helemaal weggeweest.
Helaas.
Destijds had je de Beneton reclames die ophef veroorzaakten.
https://www.vogue.nl/cultuur/art-en-des ... campagnes/
Daarmee vergeleken is dit maar laf. Niet trendzettend, maar trendvolgend. Want white supremacy is volop terug van nooit helemaal weggeweest.
Helaas.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 4 augustus 2025 om 19:56
Eens, ik vind het ook gezeik om niets. Dat Sydney Sweeney nou toevallig mooi en sexy is heeft niet te maken met het feit dat ze blank is, Naomi Campbel was ook mooi en sexy en heeft vast ook goede genen. So fucking what?
maandag 4 augustus 2025 om 20:06
Eens. Overal racisme in (willen) zien en veroordelen en vervolgens met hetzelfde gemak tientallen miljoenen inwoners van een ander land met andere mores en cultuur over een kam scheren vanwege de verondersteld verkeerde partij waarop ze stemmen.mienbillekesjeuken schreef: ↑04-08-2025 18:50Jij vindt het een denkfout van jezelf. Dat kan.
Ik daarentegen vind deze hele ophef zwaar overdreven en dat vind ik geen denkfout van mezelf. Wel echt van deze tijd en polariserend om zo ongeveer niks en zo ontstaan helaas overal oorlogen tegenwoordig. Sydney stemt blijkbaar republikeins en dat 'mag' natuurlijk ook niet.
.
maandag 4 augustus 2025 om 20:24
maandag 4 augustus 2025 om 21:24
Dat mensen zich er niet druk om kunnen of willen maken is misschien nog wel gevaarlijker. Zo sluipt een dubieus gedachtengoed langzaam maar zeker weer de samenleving in. Als deze reclame domweg wordt geaccepteerd, kan men bij een volgende weer een stukje verder gaan. De ubermenschen en daarbij behorende onderdrukking van untermenschen kwamen ook niet zomaar uit de lucht vallen.mienbillekesjeuken schreef: ↑04-08-2025 15:31Kan me er totaal niet druk om maken. Ja, dat schoonheid (en dat is objectief meetbaar) sowieso in het algemeen een kwestie van 'great genes' is en dat die genen bij zowel Sydney Sweeney, Beyoncé of Naomi Campbell en andere mooie mensen van sneeuwwit tot pikzwart en alles wat daartussen zit toch echt een stuk guller uitgedeeld zijn dan bij de minder mooie exemplaren onder ons.
Is absoluut niet eerlijk vind ik ook als gemiddeld ogende Calimero. Maar shit happens.
dinsdag 5 augustus 2025 om 00:03
Ik dacht dat eerst ook toen ik het filmpje had gezien dat als eerst omhoog kwam op YouTube. Maar het bleek een andere te zijn. Die vond ik wel echt dubieuzer en ik snap sowieso niet waarom je het over genen zou hebben als je een spijkerbroek promoot.Wotah schreef: ↑04-08-2025 15:55Ik vind het maar ophef om niets, komkommertijd? Ik vind het ook weer zo opmerkelijk dat 'critici' zeggen dat het feminisme weer een stap terug heeft genomen. Dit, omdat ze haar decollete liet zien en niets onder een spijkerjasje had. Zijn we vergeten dat sommige vrouwen er soms zelf ook 'sexy' uit willen zien of het zo mooi vinden? Ik vind die kleding persoonlijk niet mijn vibe, maar ik vind wel dat je zelf mag beslissen wat je draagt.
dinsdag 5 augustus 2025 om 09:04
Yeah right. Misschien moet de mensheid eens iets minder snowflakerig worden. Zeker in combi met social media waardoor alles binnen een uur explodeert. Voor je het weet is een argeloze actrice een nazi.Appletje schreef: ↑04-08-2025 21:24Dat mensen zich er niet druk om kunnen of willen maken is misschien nog wel gevaarlijker. Zo sluipt een dubieus gedachtengoed langzaam maar zeker weer de samenleving in. Als deze reclame domweg wordt geaccepteerd, kan men bij een volgende weer een stukje verder gaan. De ubermenschen en daarbij behorende onderdrukking van untermenschen kwamen ook niet zomaar uit de lucht vallen.
Genoeg dubieus gedachtengoed om je drukker om te maken dan dit.
dinsdag 5 augustus 2025 om 09:54
Bloedmooie zwarte vrouw met een zwarte spijkerbroek. "My jeanes/genes are black..."
dinsdag 5 augustus 2025 om 10:11
https://www.facebook.com/share/v/16u3fEnMmC/
Voor wie hem nog niet gezien heeft maar al wel een mening heeft.
Ik hoop zichtbaar daar het via Facebook gaat.
Voor wie hem nog niet gezien heeft maar al wel een mening heeft.
Ik hoop zichtbaar daar het via Facebook gaat.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
dinsdag 5 augustus 2025 om 20:13
Gewoon blijven wegkijken. Dan verdwijnt het vanzelf....mienbillekesjeuken schreef: ↑05-08-2025 09:04Yeah right. Misschien moet de mensheid eens iets minder snowflakerig worden. Zeker in combi met social media waardoor alles binnen een uur explodeert. Voor je het weet is een argeloze actrice een nazi.
Genoeg dubieus gedachtengoed om je drukker om te maken dan dit.
woensdag 6 augustus 2025 om 04:55
woensdag 6 augustus 2025 om 09:49
https://investors.ae.com/press-releases ... fault.aspxAs part of the campaign, AE will launch “ The Sydney Jean,” a limited-run take on their fan-favorite Dreamy Drape franchise, produced in collaboration with Sweeney. A butterfly motif on the back pocket of the jean represents domestic violence awareness, which Sydney is passionate about. In support of the cause, 100% of the purchase price from “ The Sydney Jean” will be donated to Crisis Text Line, a nonprofit offering free, 24/7, confidential mental health support to anyone in need—just text 741741.
https://www.crisistextline.org
Deze vrouw maakt een vuist tegen huiselijk geweld, doneert via AE 100 procent van de verkoopprijs van de verkochte kledinglijn aan een crisisdienst die hulp biedt aan mensen met ernstige (mentale) problemen.
Maar haters are gonna hate.
woensdag 6 augustus 2025 om 10:28
Dat maakt de racistische ondertoon goed ofzo? Of wat bedoel je? Sowieso kan iemand zowel goede doelen steunen, maar ook fout gedachtengoed aanhangen. En dat laatste mag je dan gewoon benoemen en afkeuren, zonder dat je een hater bent.Kaatje_Ka schreef: ↑06-08-2025 09:49https://investors.ae.com/press-releases ... fault.aspx
https://www.crisistextline.org
Deze vrouw maakt een vuist tegen huiselijk geweld, doneert via AE 100 procent van de verkoopprijs van de verkochte kledinglijn aan een crisisdienst die hulp biedt aan mensen met ernstige (mentale) problemen.
Maar haters are gonna hate.
woensdag 6 augustus 2025 om 10:37
Helemaal mee eens, wat een gezeik om niks.Henk-und-Roelie schreef: ↑04-08-2025 19:56Eens, ik vind het ook gezeik om niets. Dat Sydney Sweeney nou toevallig mooi en sexy is heeft niet te maken met het feit dat ze blank is, Naomi Campbel was ook mooi en sexy en heeft vast ook goede genen. So fucking what?
woensdag 6 augustus 2025 om 14:08
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in