Syriëgangers terug naar Nederland

19-05-2018 15:09 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Syriëgangers mogen hun hoger beroep (loopt een proces in Turkije) in Nederland afwachten.
Opmerkelijk verhaal, paspoort intrekken mag niet want dan zijn ze stateloos (daar zijn internationale verdragen over) ze opsluiten mag niet want er loopt al een proces in Turkije

De ambassade gaat een paspoort regelen(en vermoedelijk betalen) want dat zijn ze kwijt geraakt.

https://nos.nl/artikel/2232486-syriegan ... rland.html

En Nederland als braaf land doet het allemaal.

Ik zou zeggen, trek dat paspoort maar gewoon en laat ze maar naar de rechter stappen.
Goede kans dat de Nederlandse staat dat verliest maar dit 'brave' gedrag is tenenkrommend.

Overigens kan Nederland een paspoort wel intrekken als de betreffende persoon in vreemde krijgsdienst een dubbel paspoort heeft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik weet niet wat ik lees. Het is toch evident dat de Nederlandse overheid de plicht heeft de veiligheid van deze Nederlandse kinderen te garanderen? Maar omdat hun ouders extremistische mafklappers zijn, mogen die kinderen maar verrekken?
Met een sausje cultuurrelativisme om ons slechte geweten af te kopen, een snufje angst voor het importeren van aanslagen en een vleugje desinteresse.
" Ze zijn toch al verpest"
Arme kinderen. Dan laten je ouders je al in de steek en dan keren weldenkende mensen je ook nog de rug toe.

Gaan we dit voortaan ook doen bij mishandelde kinderen uit slechte milieus? Tsja, dat is hun cultuur en als je ze eruit haalt wakker je de haat alleen maar aan en ze zijn toch al verpest.
Yellow, dat is Nederland. Het kalifaat is geen onderdeel van Nederland en mijns inziens hoeft Nederland dan ook niet verantwoordelijk te zijn voor degenen ie besloten dat kinderen krijgen in het kalifaat een ontzettend goed idee was. Uberhaupt is Nederland niet verantwoordelijk voor kalifaatgangers.
Romy2017 schreef:
19-05-2018 17:08
Dus de kinderen bij de ouders weghalen? Even buiten beschouwing dat het natuurlijk een !eventsgevaarlijk gebied is, is het heel traumatiserend voor de kinderen om deze bij hun ouders weg te halen en naar Nederland over te laten komen. Het is niet zo dat je dan nog iets van bezoekrecht kan inplannen. Dus je kan dit niet vergelijken met een situatie hier waarbij de kinderen uit huis worden geplaatst.

En de ouders naar Nederland terughalen, hell no.
In het kalifaat opgroeien is traumatiserender.
Vrouw, dat is onze opinie. Syriegangers dachten daar anders over.
De haat naar het westen zit er sowieso in. Haal je ze hierheen dan heb je straks pubers die het niet snappen dat ze bij hun ouders zijn weggehaald, trauma hier door hebben opgelopen en de Nederlandse overheid verwijt dat ze geen ouders meer hebben. Dus niet bij de ouders weghalen.
anoniem_354755 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 17:22
7.02% gewijzigd
Een 'snufje angst voor het importeren van aanslagen' vind ik trouwens behoorlijk reëel. Indonesië van afgelopen week is daar een goed voorbeeld van.
vrouwjagersma schreef:
19-05-2018 17:14
In het kalifaat opgroeien is traumatiserender.
Ja dat weten wij. Maar leg dat maar eens uit aan kinderen. Die blijven loyaal aan hun ouders.

Ik ben wel van mening dat er voor gezorgd moet worden dat daar veilige gebieden moeten komen.
Romy, de haat naar het westen zit diep. Heel diep en het is mijns inziens ontzettend onverstandig om hele families te importeren die in het kalifaat hebben rondgehangen.
Kunstenkitsch schreef:
19-05-2018 17:20
Romy, de haat naar het westen zit diep. Heel diep en het is mijns inziens ontzettend onverstandig om hele families te importeren die in het kalifaat hebben rondgehangen.

Dat vind ik ook.
hollebollegijs schreef:
19-05-2018 16:02
Kijk ze hebben een Nederlands paspoort en uiteindelijk kan je niet weigeren dat ze afreizen maar ik zou zeggen veel plezier daar en we horen wel van je als alles achter de rug is ( het hoger beroep)

Gewoon een passieve houding, net als die Jihad bruiden, je hoeft ze niet op te halen.
Eens. Ik vind ook niet dat Nederland daar nog verantwoordelijk voor is.
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 17:23
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitch: die ouders dachten daar inderdaad anders over en vonden het blijkbaar een goed idee om met hun kinderen af te reizen. Dat kun je die kinderen toch in geen enkel opzicht kwalijk nemen? En als we deze kinderen toen niet konden beschermen door het vertrek naar Syrië tegen te houden, hebben deze kinderen nu toch zeker recht op stabiliteit, goede gezondheidszorg, therapie en traumaverwerking en een omgeving (bijv de grootouders) waardoor de kinderen de kans krijgen op een andere waarheid dan die van hun ouders?
Dat is mijn mening iig. Volgens mij worden er voor deze kinderen heel wat rechten van het kind geschonden door niets te doen voor ze.
Hoezo zijn deze kinderen niet meer te redden? Ik ken veel kinderen met een complex trauma die het met goede behandeling goed doen. En als blijkt dat sommige van die kinderen idd niet meer goed te helpen zijn, laten we ze dan tenminste beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
19-05-2018 17:20
Romy, de haat naar het westen zit diep. Heel diep en het is mijns inziens ontzettend onverstandig om hele families te importeren die in het kalifaat hebben rondgehangen.
Ik bedoel dan ook die kinderen. Zonder ouders.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
19-05-2018 17:20
Romy, de haat naar het westen zit diep. Heel diep en het is mijns inziens ontzettend onverstandig om hele families te importeren die in het kalifaat hebben rondgehangen.
Zelfs veel mensen die hier in het Westen geboren en getogen zijn, hebben geleerd dat alles van het Westen slecht is. Ik kom zelf uit een multicultureel gezin, multiculturele wijk en stad. Het is echt vreselijk en onbegrijpelijk wat er soms gezegd wordt.
Heanig an
Yellow002 schreef:
19-05-2018 17:24
Ik bedoel dan ook die kinderen. Zonder ouders.

Kinderen blijven loyaal aan hun ouders. En wij weten allemaal hoe die ouders denken. Hun invloed op de kinderen kan later nog wel eens heel groot worden ook al zouden de kinderen hier zitten en de ouders daar.
SadSloth, interessant! Hoe reageer jij op hatelijke uitlatingen richting Nederland? Begrijp je hun standpunt of is het puur napraten wat ze doen? Lijkt mij pittig.

Yellow, ik denk dat je niet moet onderschatten hoe loyaal kinderen naar hun ouders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Romy2017 schreef:
19-05-2018 17:28
Kinderen blijven loyaal aan hun ouders. En wij weten allemaal hoe die ouders denken. Hun invloed op de kinderen kan later nog wel eens heel groot worden ook al zouden de kinderen hier zitten en de ouders daar.
Kinderen zijn in principe altijd in meer of mindere mate loyaal aan ouders. Ook kinderen in NL die mishandeld worden. Toch kan een UHP naar de veilige omgeving en goede behandeling er echt voor zorgen dat het beter met die kinderen gaat dan wanneer ze thuis zouden blijven.
En als in sommige gevallen jouw voorspelling uitkomt, is het dán tijd de maatschappij tegen deze aan hun ouders en IS gedachtengoed loyale kinderen te beschermen. Ze nu (al) afschrijven vind ik echt niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
19-05-2018 17:32
SadSloth, interessant! Hoe reageer jij op hatelijke uitlatingen richting Nederland? Begrijp je hun standpunt of is het puur napraten wat ze doen? Lijkt mij pittig.

Yellow, ik denk dat je niet moet onderschatten hoe loyaal kinderen naar hun ouders zijn.
Ik kan echt boos worden als mensen de Westerse cultuur afkraken. Mijn zusje en ik zijn volledig geïntegreerd, maar dat zijn helaas niet alle allochtonen. Meestal zeg ik er wat van. Ik word dan snel een racist genoemd of dat ik "verkaasd" zou zijn. Ze menen ook echt wat ze zeggen. Veel van hen willen na hun studie terug naar Turkije, want daar wonen niet zo veel racisten en hebben ze geen last van alle haram die zich in de Westerse landen afspelen.
Heanig an
Sadsloth, gaan ze ook echt terug?
Ik vind het schokkend dat hier aardig wat mensen wonen die maling hebben aan alles wat Nederlands is.
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
19-05-2018 17:10
Kunstenkitch: maar je laat in NL toch ook geen kinderen bij hun mishandelende ouders omdat de ouders menen dat wat zij doen geen mishandeling is maar discipline bijbrengen bijvoorbeeld en de kinderen ook niet beter weten?

Het gaat er om dat Nederland geen mensen het buitenland in hoeft te sturen om die kinderen op te halen.

Goede kans dat de ouders mee willen.
Buiten dat gaat van dit beleid wel afschrikking uit en dat is wat waard.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-05-2018 17:12
Ik weet niet wat ik lees. Het is toch evident dat de Nederlandse overheid de plicht heeft de veiligheid van deze Nederlandse kinderen te garanderen?

Niet in het buitenland.
Er is geen wet die Nederland gebied buiten de landsgrenzen op te treden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dat kinderen loyaal zijn aan hun ouders mag nooit een excuus zijn om kinderen willens en wetens in een gevaarlijke situatie te houden. Nogmaals, ik vind het echt verbazingwekkend wat ik hier lees.

En dat nieuw hervonden cultuurrelativisme vind ik ook opmerkelijk. Het is wel een fijne oplossing om te voorkomen dat je moet nakijken over moeilijke kwesties.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of het ook gewaardeerd wordt als Turkije hier kinderen bij aso ouders met een Turks paspoort komt ophalen.

De kinderen hebben een Nederlands paspoort maar wonen in Irak
Weliswaar illegaal maar blijft hun verantwoordelijkheid.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Vrouw, dat iemand er anders over denkt dan jij betekent niet dat diegene niet nagedacht heeft.
"ja, maar ja, als homohaat/doden van afvalligen binnen hun cultuur past, wie ben ik daar om daar iets van te vinden"

Ik zeg niet dat mensen die zulke dingen zeggen nooit nadenken, maar het is echt een zwaktebod om niets te hoeven vinden van opvattingen die afkeurenswaardig zijn, omdat ze ingaan tegen de Universele rechten van de mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven