Tour de Dope

25-07-2007 01:11 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zijn er grootverbruikers van bloeddoping, epo en andere shit?



Of kunnen we onszelf veel werk besparen door te zoeken naar hen die nog clean zijn?
Alle reacties Link kopieren
wat zei je meds :P
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de tour vanmiddag ineens minder spannend dan de afgelopen weken. ik keek met heel veel plezier naar rasmussen. Toch ga ik zondag naar parijs naar de finish kijken....al zal het heel anders zijn dan had gemoeten. Ik ben zelf francaise maar ik vind het schandalig dat frankrijk (ook duitsland)zoooooo anti rasmussen is geweest de laastte week. Is toch niet normaal dat boe geroep wanneer die jongen finishde! Kom op zeg! Er is nooit een fransoos of duitser geweest die gedoped heeft? En neem nou Virengue....Hinauld....zijn die aan de schantpaal gezet? Voorlopig zijn mij de laatste paar daagjes plezeir voor te tv afgenomen! :)
Alle reacties Link kopieren
Wil ik ook nog even toevoegen dat ik Cantador wel wat gun. Jong en als hij zo door gaat wordt het een hele sterke.
Alle reacties Link kopieren
Hinauld = ook aan de dope
Alle reacties Link kopieren
contadope ook
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het handiger om uit te zoeken wie er NIET aan de dope zit, dan ben je waarschijnlijk sneller klaar...



Aan de andere kant, misschien zou je dopinggebruik gewoon moeten toestaan. Dan weet je zeker dat iedereen het gaat gebruiken en dan heb je weer een eerlijke race.;)
Alle reacties Link kopieren
en een spannende race want dan vallen ze bij bosjes dood van de fiets
Alle reacties Link kopieren
en een spannende race want dan vallen ze bij bosjes dood van de fiets
Dat is toch niet leuk om dar grapjes over te maken?



Kheb net gekeken was weer spannend. Ik zou er het weekend naartoe gaan maar gister heb ik een migraine aanval gehad dus kom helaas niet. Met die medicijnen ben ik dan heel duf....kzie me al zwalken met die hitte en drukte daar op de lycee....

Nu heb ik het op de bank gekeken en morgen ook :(.
Alle reacties Link kopieren
Al voor de jaren '50 werd er doping gebruikt door wielrenners, het is van oudsher verweven met die sport. Het is een publiek geheim. De doorsnee kijker kan het eigenlijk ook geen reet schelen: als het maar spannend is! Entertainment, drama en emoties. Die tellen.



In professioneel bodybuilding gebruikt iedereen (100%). Maar daar zijn geen controles. Dus bij een min of meer gelijk genetisch potentieel wint degene die het beste bestand is tegen overmatig steroiden en groeihormonen gebruik. (Lees: degene die het minst last heeft van bijwerkingen en het langst het meest kan gebruiken).



In het wielrennen komt daar nog bij dat je de controles te slim af moet zijn. Dus niet wie het meest gebruikt maar wie ermee weg komt (en ook niet ten onder gaat aan de bijwerkingen/risico's).

Ik kijk geen TV maar heb vroeger wel eens naar de Tour gekeken: topsport is per definitie ongezond, en niemand kan 3 weken berg op en af rijden in moordende weersomstandigheden met zulke snelheden zonder te gebruiken. Maar ja, het is onderdeel van de wielercultuur. En toch indrukwekkend om naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Coucou dat was geen grapje in die jaren 50 waar quattro aan refereert vielen er echt renners dood van de fiets, dat was eergisteren nog te zien bij studio sport
Alle reacties Link kopieren
Zolang Meds nog dopevrij blijft is de wereld nog niet verloren!
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik nog steeds mijn bedenkingen bij de overwinningen van Lance Armstrong. Ik zeg niet dat hij doping heeft gebruikt, dat kan ik niet bewijzen (noch ben ik erbij geweest  ).



Hij heeft n.a.v. kanker zware chemokuren gehad. Dat is een flinke aanslag op je algehele gestel. Ondertussen heeft de concurrentie gewoon kunnen trainen. En uit de verhalen die bijna iedere dag naar buiten komen, zou je kunnen opmaken dat diezelfde concurrentie van doping gebruikt heeft gemaakt.



Lance geneest, gaat weer trainen, gebruikt geen doping. En wint vervolgens jaren achter elkaar de Tour van mannen die (bijna) geen training hebben gemist en wel doping hebben gebruikt.



Het zal wel aan mijn achterdochtige brein liggen, dat ik dat niet zomaar geloof.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou je je misschien eens moeten verdiepen in het verschil tussen Armstrong en een heleboel andere renners. Die vent had een ijzeren discipline in zijn team aangebracht en leefde er helemaal voor om te winnen. Waar een Jan UIlrich in de winter aan de rol en de zuip ging, kilo's aankwam en soms ternauwernood nog net in vorm kon raken voordat de Tour begon, trainde Armstrong met zijn ploeg gewoon door in de winter, bleef leven alsof hij elke dag een koers moest rijden en verslapte gewoon nooit. Plus dat hij een hele nieuwe manier van rijden introduceerde: het "molentje draaien" in lichte tred op een klein verzetje, zodat je je niet stuk rijdt op een groot tandwielblad.



Wat jij roept, dacht zo'n beetje iedereen om hem heen. Weinig renners zijn zo achtervolgd door de media en uitgejouwd door het Franse publiek als Armstrong. Als gele truidrager moest hij elke dag zijn plasje inleveren en is in de buitencontroles zelfs op momenten als kerstavond in zijn nekvel gepakt om zich te laten nakijken.



Wellicht ben ik reuze naief, maar Armstrong is nu juist, gezien zijn hele persoon, mentaliteit en instelling een van die weinige renners waar ik dopinggebruik niet van kan geloven.



En mensen die denken dat het lollig is wanneer renners dood van hun fiets neerpleuren, moeten de beelden van een stervende Simpson op de Mont Ventoux nog maar eens bekijken. Die hebben niks meer met sport te maken, die zijn gewoon erg.
Alle reacties Link kopieren


Al voor de jaren '50 werd er doping gebruikt door wielrenners, het is van oudsher verweven met die sport. Het is een publiek geheim. De doorsnee kijker kan het eigenlijk ook geen reet schelen: als het maar spannend is! Entertainment, drama en emoties. Die tellen.



In professioneel bodybuilding gebruikt iedereen (100%). Maar daar zijn geen controles. Dus bij een min of meer gelijk genetisch potentieel wint degene die het beste bestand is tegen overmatig steroiden en groeihormonen gebruik. (Lees: degene die het minst last heeft van bijwerkingen en het langst het meest kan gebruiken).



In het wielrennen komt daar nog bij dat je de controles te slim af moet zijn. Dus niet wie het meest gebruikt maar wie ermee weg komt (en ook niet ten onder gaat aan de bijwerkingen/risico's).

Ik kijk geen TV maar heb vroeger wel eens naar de Tour gekeken: topsport is per definitie ongezond, en niemand kan 3 weken berg op en af rijden in moordende weersomstandigheden met zulke snelheden zonder te gebruiken. Maar ja, het is onderdeel van de wielercultuur. En toch indrukwekkend om naar te kijken.







Tja, dus eigenlijk is het ook zo dat wij als kijkers het dopinggebruik van wielrenners in stand houden. Zolang er maar mensen in staat blijven om wekenlang de berg op te rijden. Maakt niet uit hoe, als ze het maar doen.:(



En ja, zolang ze ermee wegkomen, lijkt er niets aan de hand te zijn. Afgezien van het feit dat zo'n wielrenner daarmee natuurlijk een enorm risico neemt voor zijn gezondheid... Het is afwachten tot het echt fout gaat, ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat er weinig eer meer valt te behalen aan het winnen van de

Tour. Het eerste wat mensen zeggen: oh je hebt de tour gewonnen? Dan

heb je vast doping gebruikt... Dan is de lol er toch ook af?





Het is juist stoer om te zeggen dat je zoiets op eigen kracht hebt

gedaan. Ik kan ook de tour fietsen op een snorfiets, bij wijze van

spreken...
Alle reacties Link kopieren
Coucou dat was geen grapje in die jaren 50 waar quattro aan refereert vielen er echt renners dood van de fiets, dat was eergisteren nog te zien bij studio sport
dat weet ik maar om er een grap van te maken vind ik gewoon minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven