Trump wordt herkozen

12-06-2020 18:56 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als een soort voorspelling. Trump wordt herkozen. De huidige toestand in de VS, alle plunderingen, vernielingen en de situatie in Seattle maken dat Donald Trump op zijn sloffen zijn tweede termijn gaat halen. Dat wilde ik maar even gezegd hebben. En na de verkiezingen zal ik dit topic weer even naar boven halen.
Gisselle schreef:
15-08-2020 15:21
Het verbaast mij dat zoveel mensen hier zich zo druk daarover maken.
De Europese economie hangt samen die van de VS. Zijn beleid zal zeker ook sterke negatieve gevolgen voor ons hebben. De bankencrisis kwam ook uit de VS.
Lange-met-een-korte schreef:
15-08-2020 15:18
Tegen wie heb je het?
To uiteraard met zijn voorspelling.

Dat soort voorspellingen zie ik vooral als trollen. Ik ben benieuwd of hij er ook echt in geloofd en een beetje een serieus bedrag erop wil zetten.
Oh ik geloof best dat Trump herkozen wordt. Idee maakt me niet gelukkig maar ik zie het wel gebeuren.
froufrou80 schreef:
15-08-2020 16:18
Oh ik geloof best dat Trump herkozen wordt. Idee maakt me niet gelukkig maar ik zie het wel gebeuren.
Op basis van wat dan?

Mijn vriendin komt uit de VS, dus heeft ook veel vrienden daar en werkelijk niemand daar denkt dat Trump een kans heeft. Zijn hem ook allemaal compleet spuugzat.

Zijn fanbase is hard, maar de zwevende kiezer heeft genoeg gezien.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
15-08-2020 15:36
En jij baseert het goedkeuren van zijn buitenlands beleid op het feit dat hij nog niet per ongeluk op een rooie knop gedrukt heeft?

Zijn buitenlands beleid heeft ondertussen behoorlijke economische schade veroorzaakt in Europa en in Nederland. En het instorten van de binnenlandse economie in de USA zal nog meer schade gaan veroorzaken in het buitenland.

Ik ben het met je eens dat het onheil wat hij over Amerikanen afroept veruit zijn buitenlands wanbeleid overtreft maar om hem daar nou voor te prijzen lijkt me ook wat veel van het goeie.
Waarom denk jij dat Trump ooit op en rooie knop gaat drukken per ongeluk of met opzet?

Trump heeft betalingen stopgezet aan groeperingen die onder leiding van Obama werden gedaan. Trump heeft een deel van zijn leger teruggetrokken uit Syrië. Trump is de steun aan Kosovo aan het intrekken vanwege het falende beleid daar. Dat zijn dingen die ik kan waarderen omdat elke van deze beslissingen gunstig kunnen zijn voor Nederland.

Amerika is ook niet meer de macht die het ooit was natuurlijk. Om dan je eigen economie van zo een land af te laten hangen is dan ook vragen om problemen. Er zullen nieuwe markten en strategische partners gezocht moeten worden.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-08-2020 16:07
To uiteraard met zijn voorspelling.

Dat soort voorspellingen zie ik vooral als trollen. Ik ben benieuwd of hij er ook echt in geloofd en een beetje een serieus bedrag erop wil zetten.
Ah ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je iemand bedoelde in de discussie van gisteren en vandaag.
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
15-08-2020 16:38
Waarom denk jij dat Trump ooit op en rooie knop gaat drukken per ongeluk of met opzet?

Per ongeluk: omdat het een narcistische idioot is die ook niet open staat voor goede raad:
Misschien moet u niet op die knop drukken maar eerst vragen waar die voor is? Onzin! Het is een mooie grote rode knop die duidelijk bedoeld is om op te drukken anders zou het geen knop zijn. Sterker nog het is de knapste knop die ik ooit gezien heb en ik ben zelf een uitstekende knoppendrukker dus ik zie niet waarom .. BOEM!

Met opzet: omdat het een narcistische idioot is die ook niet open staat voor goede raad:
Misschien moet u even wachten op het antwoord van Mister Mark Rutten over die bloembommen? Onzin! Hij heeft gedreigd bloembommen naar ons te sturen en niemand bedreigt mij en ik weet heus wel wat bloembommen zijn en dus druk ik op die knop die bedoeld is om ons te beschermen tegen .. BOEM!
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
15-08-2020 17:31
Per ongeluk: omdat het een narcistische idioot is die ook niet open staat voor goede raad:
Misschien moet u niet op die knop drukken maar eerst vragen waar die voor is? Onzin! Het is een mooie grote rode knop die duidelijk bedoeld is om op te drukken anders zou het geen knop zijn. Sterker nog het is de knapste knop die ik ooit gezien heb en ik ben zelf een uitstekende knoppendrukker dus ik zie niet waarom .. BOEM!

Met opzet: omdat het een narcistische idioot is die ook niet open staat voor goede raad:
Misschien moet u even wachten op het antwoord van Mister Mark Rutten over die bloembommen? Onzin! Hij heeft gedreigd bloembommen naar ons te sturen en niemand bedreigt mij en ik weet heus wel wat bloembommen zijn en dus druk ik op die knop die bedoeld is om ons te beschermen tegen .. BOEM!
Afbeelding
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
15-08-2020 16:38

Amerika is ook niet meer de macht die het ooit was natuurlijk. Om dan je eigen economie van zo een land af te laten hangen is dan ook vragen om problemen. Er zullen nieuwe markten en strategische partners gezocht moeten worden.
Gelukkig gebeurt dat in principe al.

Afbeelding

Ik haat China maar ik haat Amerika nog veel meer. Het is leuk om te zien dat veel landen nu meer handelen met China dan met Amerika. Fuck China voor wat ze doen met de Oeigoeren maar zij vallen tenminste geen landen aan de andere kant van de planeet binnen voor welke bullshit reden dan ook.
Lange-met-een-korte schreef:
15-08-2020 16:38
Waarom denk jij dat Trump ooit op en rooie knop gaat drukken per ongeluk of met opzet?
Ik vrees een ‘per ongeluk’ kernoorlog meer dan een opzettelijke. Zoiets als: een vals alarm dat heel erg echt lijkt, en daardoor komt er wel een chain of events op gang voor vergelding. Of een rogue bemanning van een nucleaire onderzeeboot of zo. Libanon ligt nu ook ‘per ongeluk’ in puin, weliswaar geen kernbom maar het geeft maar aan dat ook zonder echte agressor dingen soms gruwelijk mis kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
16-08-2020 20:44
Ik vrees een ‘per ongeluk’ kernoorlog meer dan een opzettelijke. Zoiets als: een vals alarm dat heel erg echt lijkt, en daardoor komt er wel een chain of events op gang voor vergelding. Of een rogue bemanning van een nucleaire onderzeeboot of zo. Libanon ligt nu ook ‘per ongeluk’ in puin, weliswaar geen kernbom maar het geeft maar aan dat ook zonder echte agressor dingen soms gruwelijk mis kunnen gaan.
Tsjaa zo lust ik er nog wel een paar. Trump is al 3 jaar president. Nergens tijdens zijn beleid zijn dit soort zaken ter sprake gekomen. Velen proberen er een soort karikatuur van te maken. In een poging grappig te zijn. Net zoals een Trevor Noah. Kansloze infantiele humor voor een selecte groep onderontwikkelden. Een soort slapstick humor waarin iemand per ongeluk een knop indrukt met alle gevolgen van dien.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Lange. Trump wordt door de media al voor hij gekozen was belachelijk gemaakt en als kansloos bestempeld. En toch wordt hij gekozen. Ik vind het hem helemaal niet slecht doen. Toch is als je de media moet geloven iedereen tegen hem. Ik hoop dat hij herkozen wordt. En waarom? Omdat hij totaal onafhankelijk is van geldschieters en dergeijke en de USA ziet als zijn bedrijf dat hij staande moet houden en moet doen verbeteren en groeien.
syntax18 schreef:
15-08-2020 18:10

Ik haat China maar ik haat Amerika nog veel meer. Het is leuk om te zien dat veel landen nu meer handelen met China dan met Amerika. Fuck China voor wat ze doen met de Oeigoeren maar zij vallen tenminste geen landen aan de andere kant van de planeet binnen voor welke bullshit reden dan ook.
Ik zou liever zien dat we minder hoeven handelen met China.
Wat deze crisis ons leert is dat we veel te afhankelijk zijn van China.
Ik vind het vooral verbazend dat er toch nog mensen zijn die niet zien dat Trump een narcistische idioot is en toch vinden 'dat hij het goed doet'. Heel de USA stort van ellende in elkaar, de economische crisis wordt versterkt door handelsoorlogen, en krijgt nog even een trap na door corona door het land te laten gieren wegens wanbeleid. Het land raakt steeds meer verdeeld en ontwricht doordat hij tegenstellingen versterkt. Maar gelukkig is hij ondertussen de rechterlijke macht aan het afbreken, journalistieke vrijheid zoveel mogelijk aan het schofferen en een schutting aan het bouwen op de grens met Mexico, want dat is lekker zinvol.

En uiteraard kweekt hij in het buitenland zoveel antipathie dat iedereen lachend achterover gaat leunen om te kijken wat die kluns nu weer voor stoms gaat lopen twitteren. Als Trump nog een termijn zou volmaken denk ik dat sommige landen uit pure medelijden de USA ontwikkelingshulp gaan aanbieden.
-Shifty- schreef:
20-08-2020 08:50
Ik vind het vooral verbazend dat er toch nog mensen zijn die niet zien dat Trump een narcistische idioot is en toch vinden 'dat hij het goed doet'. Heel de USA stort van ellende in elkaar, de economische crisis wordt versterkt door handelsoorlogen, en krijgt nog even een trap na door corona door het land te laten gieren wegens wanbeleid. Het land raakt steeds meer verdeeld en ontwricht doordat hij tegenstellingen versterkt. Maar gelukkig is hij ondertussen de rechterlijke macht aan het afbreken, journalistieke vrijheid zoveel mogelijk aan het schofferen en een schutting aan het bouwen op de grens met Mexico, want dat is lekker zinvol.

En uiteraard kweekt hij in het buitenland zoveel antipathie dat iedereen lachend achterover gaat leunen om te kijken wat die kluns nu weer voor stoms gaat lopen twitteren. Als Trump nog een termijn zou volmaken denk ik dat sommige landen uit pure medelijden de USA ontwikkelingshulp gaan aanbieden.
Inderdaad. Mensen die Trump een goede president vinden zijn ofwel voor het compleet afbreken van de huidige maatschappij (de Steve Bannons van de wereld), ofwel missen verstandelijk vermogen.
Manonna schreef:
20-08-2020 00:25
Eens met Lange. Trump wordt door de media al voor hij gekozen was belachelijk gemaakt en als kansloos bestempeld. En toch wordt hij gekozen. Ik vind het hem helemaal niet slecht doen. Toch is als je de media moet geloven iedereen tegen hem. Ik hoop dat hij herkozen wordt. En waarom? Omdat hij totaal onafhankelijk is van geldschieters en dergeijke en de USA ziet als zijn bedrijf dat hij staande moet houden en moet doen verbeteren en groeien.
:woa:
Vind jij het werkelijk een goed idee om de wereld te laten besturen als een commerciëel bedrijf?

Ik vrees overigens dat hij wel herkozen wordt. In 2016 wezen de peilingen ook op een overwinning voor de democraten en zie wat er gebeurde. Het kiessysteem in de VS is door de republikeinen heel handig gemanipuleerd waardoor ze geen meerderheid van stemmen nodig hebben om te winnen. En een fors deel van de bevolking - de armeren, vaak niet-wit en niet-republikein - wordt het bijzonder moeilijk gemaakt om van hun stemrecht gebruik te maken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-08-2020 00:32
Ik zou liever zien dat we minder hoeven handelen met China.
Wat deze crisis ons leert is dat we veel te afhankelijk zijn van China.
We moeten sowieso niet te afhankelijk worden van één regio of land. Niet van china en niet van de VS. Ook moeten kleine landen zich niet uit elkaar laten spelen door de grote boeven jongens. Niet voor niets willen zowel Trump als Poetin de EU verzwakken zodat ze zelf meer invloed krijgen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
21-08-2020 16:10
We moeten sowieso niet te afhankelijk worden van één regio of land. Niet van china en niet van de VS. Ook moeten kleine landen zich niet uit elkaar laten spelen door de grote boeven jongens. Niet voor niets willen zowel Trump als Poetin de EU verzwakken zodat ze zelf meer invloed krijgen.
De EU is prima in staat om zichzelf keer op keer buitenspel te zetten.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
20-08-2020 09:28
:woa:
Vind jij het werkelijk een goed idee om de wereld te laten besturen als een commerciëel bedrijf?

Ik vrees overigens dat hij wel herkozen wordt. In 2016 wezen de peilingen ook op een overwinning voor de democraten en zie wat er gebeurde. Het kiessysteem in de VS is door de republikeinen heel handig gemanipuleerd waardoor ze geen meerderheid van stemmen nodig hebben om te winnen. En een fors deel van de bevolking - de armeren, vaak niet-wit en niet-republikein - wordt het bijzonder moeilijk gemaakt om van hun stemrecht gebruik te maken.
Het systeem met kiesmannen is al in 1788 bedacht. Er waren toen nog geen Republikeinen of Democraten. Bij ieder districtenstelsel kan een minderheid van de stemmen een meerderheid in een parlement opleveren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
20-08-2020 00:25
Eens met Lange. Trump wordt door de media al voor hij gekozen was belachelijk gemaakt en als kansloos bestempeld. En toch wordt hij gekozen. Ik vind het hem helemaal niet slecht doen. Toch is als je de media moet geloven iedereen tegen hem.
Het is niet alleen de media die een hekel heeft aan Trump hoor. Ik werk met een boel Amerikanen (die daar ook wonen) en die schamen zich helemaal kapot dat hij hun president is. Ze maken zich grote zorgen over de toekomst van hun land.
Manonna schreef:
20-08-2020 00:25
Eens met Lange. Trump wordt door de media al voor hij gekozen was belachelijk gemaakt en als kansloos bestempeld. En toch wordt hij gekozen. Ik vind het hem helemaal niet slecht doen. Toch is als je de media moet geloven iedereen tegen hem. Ik hoop dat hij herkozen wordt. En waarom? Omdat hij totaal onafhankelijk is van geldschieters en dergeijke en de USA ziet als zijn bedrijf dat hij staande moet houden en moet doen verbeteren en groeien.
Ik ben het hier volledig mee eens. Zo slecht doet hij het niet ondanks dat de media ons wat anders wil doen geloven. Natuurlijk vind ik hem soms ook een clown en het is een apart figuur.
Zogenaamd is iedereen tegen hem in Amerika maar toch wordt hij gekozen. Zegt ook genoeg.
Ik hoop dat hij 3 november wint. Nog altijd beter dan die demente corrupte democratische Biden.
oudebaas schreef:
21-08-2020 16:13
Het systeem met kiesmannen is al in 1788 bedacht. Er waren toen nog geen Republikeinen of Democraten. Bij ieder districtenstelsel kan een minderheid van de stemmen een meerderheid in een parlement opleveren.
Ik doel op gerrymandering, het selectief opnieuw indelen van kiesdistricten.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kiesrechtgeografie
Doubletree20 schreef:
23-08-2020 07:04
Ik hoop dat hij 3 november wint. Nog altijd beter dan die demente corrupte democratische Biden.
Biden dement en corrupt? Waar baseer je dit op? Je zou je pittige uitspraak kunnen staven als je hier één of meerdere bronnen zou kunnen noemen. Of is het puur onderbuikgevoel? Of "fake news"?
Alle reacties Link kopieren
Haha. Dement en corrupt. Heb je het over de zittende president?
Doubletree20 schreef:
23-08-2020 07:04
Ik ben het hier volledig mee eens. Zo slecht doet hij het niet ondanks dat de media ons wat anders wil doen geloven. Natuurlijk vind ik hem soms ook een clown en het is een apart figuur.
Zogenaamd is iedereen tegen hem in Amerika maar toch wordt hij gekozen. Zegt ook genoeg.
Ik hoop dat hij 3 november wint. Nog altijd beter dan die demente corrupte democratische Biden.
Welke rechts-populistische flauwekul heb jij tot je genomen?

Trump is psychisch gestoord, heeft er overduidelijk een potje van gemaakt, is openlijk racistisch, wenst een eventueel verlies in november niet te accepteren, heeft de ongelijkheid bewust groter gemaakt, doet aan zelfverrijking, enz. enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven