Trump wordt herkozen

12-06-2020 18:56 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als een soort voorspelling. Trump wordt herkozen. De huidige toestand in de VS, alle plunderingen, vernielingen en de situatie in Seattle maken dat Donald Trump op zijn sloffen zijn tweede termijn gaat halen. Dat wilde ik maar even gezegd hebben. En na de verkiezingen zal ik dit topic weer even naar boven halen.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
14-08-2020 20:23
Je volgt het nieuws niet? Er zijn al maanden dagelijks rellen in de VS.





Noem mij eens een Democratische president die een oorlog is begonnen? Wat doet je denken dat Clinton ergens een oorlog was gestart?
Och ja. Trump is daar ook de directe aanleiding van de rellen zeker? In Den Haag zijn ook rellen. Kunnen we Rutte aanrekenen dat hij de de vrede niet kan bewaren.

Wat maakt het uit of een president democratisch of republikeins is? Het gaat toch om zijn daden en niet over zijn politieke voorkeur?


“Clinton supported every one of the last seven U.S. military interventions abroad, plus two others we ended up fighting.”

De beslissingen van Hilary in het verleden geven zeker aanleiding tot angst voor nieuwe militaire operaties.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
14-08-2020 20:45
Och ja. Trump is daar ook de directe aanleiding van de rellen zeker? In Den Haag zijn ook rellen. Kunnen we Rutte aanrekenen dat hij de de vrede niet kan bewaren.

Wat maakt het uit of een president democratisch of republikeins is? Het gaat toch om zijn daden en niet over zijn politieke voorkeur?


“Clinton supported every one of the last seven U.S. military interventions abroad, plus two others we ended up fighting.”

De beslissingen van Hilary in het verleden geven zeker aanleiding tot angst voor nieuwe militaire operaties.
Wat er in Den Haag gebeurt is wel even wat anders dan in de VS.....
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
14-08-2020 20:04
Trump is een narcist.
Top onderbouwing zeg!
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
14-08-2020 21:07
Wat er in Den Haag gebeurt is wel even wat anders dan in de VS.....
Dit lijkt me een misvatting.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
14-08-2020 21:18
Dit lijkt me een misvatting.
Hoezo?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
14-08-2020 21:21
Hoezo?
Rutte is een narcist.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
14-08-2020 20:45
Och ja. Trump is daar ook de directe aanleiding van de rellen zeker? In Den Haag zijn ook rellen. Kunnen we Rutte aanrekenen dat hij de de vrede niet kan bewaren.

Wat maakt het uit of een president democratisch of republikeins is? Het gaat toch om zijn daden en niet over zijn politieke voorkeur?


“Clinton supported every one of the last seven U.S. military interventions abroad, plus two others we ended up fighting.”

De beslissingen van Hilary in het verleden geven zeker aanleiding tot angst voor nieuwe militaire operaties.

Een president bepaald niet in zn eentje of er een oorlog wordt gestart (al denkt Trump uiteraard van wel). Dit moet via het congres. De democraten zijn nog nooit een oorlog begonnen, en daar zullen ze ook niet mee beginnen, tenzij de VS aangevallen wordt.

Ik zal nooit durven beweren of de democraten beter of slechter zijn dan de republikeinen. Ik weet wel dat Trump een schande is voor de VS. 2000 leugens in nog geen vier jaar. Je zou het bijna een kunst noemen.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
14-08-2020 21:38
De democraten zijn nog nooit een oorlog begonnen, en daar zullen ze ook niet mee beginnen, tenzij de VS aangevallen wordt.


Kennedy is de Vietnam oorlog begonnen en Johnson heeft hem voortgezet. En daarbij is congres buitenspel gezet door Democraten. Dus je stelling dat de Democratische partij nooit een oorlog is begonnen en het via het congres gaat is onjuist.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
14-08-2020 21:50
Kennedy is de Vietnam oorlog begonnen en Johnson heeft hem voortgezet. En daarbij is congres buitenspel gezet door Democraten. Dus je stelling dat de Democratische partij nooit een oorlog is begonnen en het via het congres gaat is onjuist.

Goed punt. Dat was echter een ideologische oorlog, zonder geldelijk winstbelang. Dit in tegenstelling tot alle oorlogen die daarna kwamen.

Maar goed, als het feit dat Trump geen oorlog zou beginnen de enige reden is dat jij hem ziet zitten als president, dan mag dat natuurlijk.

Wat vind je verder van zn standpunten voor de verkiezingen? Kan je er 1 noemen?
Alle reacties Link kopieren
Wel interessant dat veel landen met vrouwelijke leiders het goed doen met het beperken van de Corona.

Kunnen ze in de VS wat van leren.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
14-08-2020 22:08
Goed punt. Dat was echter een ideologische oorlog, zonder geldelijk winstbelang. Dit in tegenstelling tot alle oorlogen die daarna kwamen.

Maar goed, als het feit dat Trump geen oorlog zou beginnen de enige reden is dat jij hem ziet zitten als president, dan mag dat natuurlijk.

Wat vind je verder van zn standpunten voor de verkiezingen? Kan je er 1 noemen?
Ik vind Trump geen goede leider. Hij is er niet voor geboren zeg maar. Het ontbreekt hem aan vele dingen. Zijn standpunten voor de verkiezingen vind ik niet belangrijk. Of hij defensie uitgaven opschroeft, belasting verhoogt, de doodstraf overal invoert of weet ik veel wat maakt mij niet veel uit. Ik woon niet in Amerika en wil er ook nooit wonen.

Ik kijk liever naar zijn buitenlandse beleid. Dat zijn dingen die ons in Nederland wel degelijk kunnen treffen in het geval van een verkeerde president. Trump zal niet snel bepaalde groeperingen in bepaalde landen steunen om er zelf beter van te worden. Voorbeelden te over dat Amerika terroristen of rebellen heeft gesteund in hun strijd tegen anderen. Waarna ze het met diezelfde groep aan de stok krijgen met alle gevolgen van dien.

En anderen staat het natuurlijk vrij Trump te haten om zijn uiterlijk, manier van praten, leugens, uitspraken en alle andere gekkigheid.
Let’s Go Brandon!
Zonmuis schreef:
14-08-2020 22:19
Wel interessant dat veel landen met vrouwelijke leiders het goed doen met het beperken van de Corona.

Kunnen ze in de VS wat van leren.
Welke landen zijn dat?
Alle reacties Link kopieren
xiawoman schreef:
15-08-2020 10:35
Welke landen zijn dat?

Nieuw Zeeland. Een eiland dat op slot ging na de eerste uitbraak, en nu weer op slot is na een nieuwe uitbraak.
Lange-met-een-korte schreef:
14-08-2020 23:52

Trump zal niet snel bepaalde groeperingen in bepaalde landen steunen om er zelf beter van te worden.
Behalve dan Putin/Rusland?
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
14-08-2020 20:45


Wat maakt het uit of een president democratisch of republikeins is? Het gaat toch om zijn daden en niet over zijn politieke voorkeur?

Het 1 komt natuurlijk uit het ander voort.
Alle reacties Link kopieren
Ik voorspel een soort Wit-Ruslandachtige situatie: Trump wint door fraude (dat heeft hij nu zelfs al aangekondigd) en dan komt er een soort burgeroorlog.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
14-08-2020 17:38
De plunderingen, vernielingen en de situatie in Seattle worden juist niet in Trumps schoenen geschoven, maar in de schoenen van de Democraten die dat laten gebeuren. Trump is degene die de nationale garde op de rellen afstuurt, omdat de politie weigert op te treden.

Daarbij worden de rellen gepleegd door extreem links, en de democraten nemen geen enkele afstand van die idioten. De 'gemiddelde' Amerikaan is daar wel een beetje klaar mee. Sowieso heeft extreem links al veel te veel invloed op de democraten natuurlijk.
Trump zorgt al wel bijna 4 jaar voor grote verdeeldheid, waar de rellen direct of indirect een gevolg van zijn. Een deel van de bevolking zal hem daarop afrekenen.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
15-08-2020 11:36
Behalve dan Putin/Rusland?
Ik denk eerder dat het andersom is. Dat Putin zich meer bemoeit met Trump. Want Trump is gewoon niet de sterke leider die een Putin voor zijn karretje kan spannen. En Putin is zeker wel de leider die een Trump voor zijn karretje kan spannen.

Maar ik doelde meer op het Amerikaanse steunen van Iraq en Afghanistan. De terroristische UCK in Kosovo en de rebbelen in Syrië die voor miljarden dollars aan wapens en steun kregen. Waarbij ook indirect al Qaeda en Isis zijn gesteund. Amerika heeft een historie van andere leiders ondermijnen, landen te destabiliseren en een pro-Amerikaanse marionet te installeren. Trump doet hier niet aan mee.
Let’s Go Brandon!
Lange-met-een-korte schreef:
14-08-2020 19:11
Ik hoop echt van harte dat Trump wint zodat we niet weer een moordlustige gek als Amerikaans president krijgen.
100% dit.

Fuck Trump maar hij is tenminste geen oorlogen begonnen. Wat hij in Amerika doet is zijn eigen zaak, ook als hij een idioot is.
Lange-met-een-korte schreef:
14-08-2020 21:50
Kennedy is de Vietnam oorlog begonnen en Johnson heeft hem voortgezet. En daarbij is congres buitenspel gezet door Democraten. Dus je stelling dat de Democratische partij nooit een oorlog is begonnen en het via het congres gaat is onjuist.
wut, kennedy escaleerde de oorlog zeker maar zover ik het weet werd er al gevochten in vietnam sinds 1954. En Kennedy realiseerde zich dat de oorlog niet te winnen viel, dat is tenminste iets goeds.

Jammer dat hij vermoord werd, hij was de laatste goede president van de VS.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
15-08-2020 14:04
100% dit.

Fuck Trump maar hij is tenminste geen oorlogen begonnen. Wat hij in Amerika doet is zijn eigen zaak, ook als hij een idioot is.



wut, kennedy escaleerde de oorlog zeker maar zover ik het weet werd er al gevochten in vietnam sinds 1954. En Kennedy realiseerde zich dat de oorlog niet te winnen viel, dat is tenminste iets goeds.

Jammer dat hij vermoord werd, hij was de laatste goede president van de VS.
De oorlog was inderdaad al aan de gang. Maar Kennedy heeft wel beslist actief te gaan deelnemen aan deze oorlog. Dan is mijn formulering van een oorlog beginnen wat onhandig aangezien er al er oorlog was. Maar het punt blijft hetzelfde.
Let’s Go Brandon!
Ik vermoed dat je aan het trollen bent.

Durf je er ook geld op te zetten? Dan doe ik graag mee. Ik denk dat Biden het op zijn sloffen gaat winnen en met Kamala heeft hij een geweldige keuze gedaan die over 4 jaar de eerste vrouwelijke president van de VS gaat worden.

Ik hoor het wel.
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
15-08-2020 12:53
Ik denk eerder dat het andersom is. Dat Putin zich meer bemoeit met Trump. Want Trump is gewoon niet de sterke leider die een Putin voor zijn karretje kan spannen. En Putin is zeker wel de leider die een Trump voor zijn karretje kan spannen.

Maar ik doelde meer op het Amerikaanse steunen van Iraq en Afghanistan. De terroristische UCK in Kosovo en de rebbelen in Syrië die voor miljarden dollars aan wapens en steun kregen. Waarbij ook indirect al Qaeda en Isis zijn gesteund. Amerika heeft een historie van andere leiders ondermijnen, landen te destabiliseren en een pro-Amerikaanse marionet te installeren. Trump doet hier niet aan mee.

Als Iran vervelend had willen doen, hadden ze nu in oorlog geweest met de VS. Het is nogal wat: uit het niets een hoge generaal vermoorden. Er zijn oorlogen om een stuk minder gestart.

Overigens wist Trump dat Rusland losgeld had gezet op de hoofden van Amerikaanse soldaten in Afghanistan. En hij deed.. niets. Dat is niet alleen landverraad, maar ook een teken dat Poetin over bepaalde info over Trump beschikt waardoor Trump niet kan en wil optreden tegen Rusland.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-08-2020 15:04
Ik vermoed dat je aan het trollen bent.

Durf je er ook geld op te zetten? Dan doe ik graag mee. Ik denk dat Biden het op zijn sloffen gaat winnen en met Kamala heeft hij een geweldige keuze gedaan die over 4 jaar de eerste vrouwelijke president van de VS gaat worden.

Ik hoor het wel.
Tegen wie heb je het?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
12-06-2020 19:05
Het is de ver van mijn bed show. Het boeit mij niet.

Het verbaast mij dat zoveel mensen hier zich zo druk daarover maken.
Lange-met-een-korte schreef:
14-08-2020 23:52
Ik vind Trump geen goede leider. Hij is er niet voor geboren zeg maar. Het ontbreekt hem aan vele dingen. Zijn standpunten voor de verkiezingen vind ik niet belangrijk. Of hij defensie uitgaven opschroeft, belasting verhoogt, de doodstraf overal invoert of weet ik veel wat maakt mij niet veel uit. Ik woon niet in Amerika en wil er ook nooit wonen.

Ik kijk liever naar zijn buitenlandse beleid. Dat zijn dingen die ons in Nederland wel degelijk kunnen treffen in het geval van een verkeerde president. Trump zal niet snel bepaalde groeperingen in bepaalde landen steunen om er zelf beter van te worden. Voorbeelden te over dat Amerika terroristen of rebellen heeft gesteund in hun strijd tegen anderen. Waarna ze het met diezelfde groep aan de stok krijgen met alle gevolgen van dien.

En anderen staat het natuurlijk vrij Trump te haten om zijn uiterlijk, manier van praten, leugens, uitspraken en alle andere gekkigheid.

En jij baseert het goedkeuren van zijn buitenlands beleid op het feit dat hij nog niet per ongeluk op een rooie knop gedrukt heeft?

Zijn buitenlands beleid heeft ondertussen behoorlijke economische schade veroorzaakt in Europa en in Nederland. En het instorten van de binnenlandse economie in de USA zal nog meer schade gaan veroorzaken in het buitenland.

Ik ben het met je eens dat het onheil wat hij over Amerikanen afroept veruit zijn buitenlands wanbeleid overtreft maar om hem daar nou voor te prijzen lijkt me ook wat veel van het goeie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven