Vermeende pedofiel in speeltuin doodgeslagen

24-08-2019 22:27 1478 berichten
In Assen is vanmiddag een man, die op ongepaste wijze aan een vierjarig kind zou hebben gezeten, dood aangetroffen onder een groep van vijf mannen. Politie was op de melding dat er een kind werd lastig gevallen afgekomen, maar deze mannen hadden er eerder lucht van gekregen en zijn met zn vijven verhaal gaan halen. Met fatale afloop. Ik Ben doodsbang voor pedo’s en sta niet voor mijzelf in als er eentje aan mijn kind komt. Maar dit gaat toch echt te ver. Ik las ergens dat deze man een bekende pedo was. Bekende pedo’s horen voor eeuwig achter slot en grendel is mijn mening. Of ze moeten chemisch gecastreerd worden. Een bekende pedo zal altijd het risico lopen dat iemand het recht in eigen hand Dus beter voor de samenleving en beter voor de pedo. Het is nl. geen aandoening dat genezen kan worden. Achter slot en grendel hoeft niet totaal onprettig te zijn. Als ze maar nooit vrijkomen. Mee eens of zijn er andere oplossingen?
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
24-08-2019 23:59
Volgens de burgemeester vanuit emotie, dan zal het in een opwelling zijn geweest.
"Lynchen is het doden van een (vermeende) misdadiger zonder vorm van een proces door een woedende volksmenigte.
Het is daarmee een vorm van eigenrichting".

Lynchen is dus de juiste terminologie.
Alle reacties Link kopieren
De enige relevante vraag is hoe het kan dat een man wordt doodgeslagen wegens mogelijke onzedelijke gedragingen tegenover een vijfjarig meisje in een speeltuin.

Waar waren de ouders? Hebben die die 5 mannen opgehitst om iemand te doden? Waar waren die ouders? Waarom hebben ze niet voorkomen dat 5 vreemden een man hebben gedood?

Alleen hierom al wil je een opleiding hebben genoten; dat je niet tussen dit soort mensen hoeft te wonen,
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
SallySpectra* schreef:
25-08-2019 00:05
Ik zei ook helemaal niet dat de politie het had over lynching :facepalm:

Jawel, maar je hebt je post aangepast.
SallySpectra* schreef:
25-08-2019 00:04
Geslagen, geschopt, geduwd. Dat staat er natuurlijk niet precies.
We zullen het vast snel lezen/,horen.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
24-08-2019 23:36
Nou in de openingspost bijvoorbeeld.
De openingspost is heel erg speculatief "ik las ergens dat het een bekende pedo is"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hetvrijewoord schreef:
25-08-2019 00:07
Jawel, maar je hebt je post aangepast.
Ja dat had ik al eerder gedaan.
In mijn oorspronkelijke post stonden alleen de eerste twee regels.
Daarna heb ik toegevoegd wat de politie heeft verklaard. Je loopt er nu zelf van alles bij te halen.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 00:14
2.57% gewijzigd
swannie12 schreef:
25-08-2019 00:06
"Lynchen is het doden van een (vermeende) misdadiger zonder vorm van een proces door een woedende volksmenigte.
Het is daarmee een vorm van eigenrichting".

Lynchen is dus de juiste terminologie.
Lynchen is een vorm van eigenrichting.
Eigenrichting is niet lynchen.
hollebollegijs schreef:
25-08-2019 00:08
De openingspost is heel erg speculatief "ik las ergens dat het een bekende pedo is"
Misschien is het nog terug te vinden.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
25-08-2019 00:13
Lynchen is een vorm van eigenrichting.
Eigenrichting is niet lynchen.
In dit specifieke geval is het dus wel een geval van lynchen.
Het voldoet aan alle kenmerken.
miekemv schreef:
25-08-2019 00:13
Lynchen is een vorm van eigenrichting.
Eigenrichting is niet lynchen.
Lekker belangrijk. Die man is dood.
Lady*Voldemort schreef:
25-08-2019 00:19
Lekker belangrijk. Die man is dood.
Ik begin er niet over.
Heb oorspronkelijke bericht gewist.

Was reactie uit emotie. Niet slim. Excuus
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 01:19
87.32% gewijzigd
Vanzai schreef:
24-08-2019 22:54
Ja. Het soort mensen waar je niet tussen wilt wonen.
Valt reuze mee die buurt. Keurige buurt. Maar als je blind de wilde speculaties volgt.. Tja.
benmamma schreef:
25-08-2019 00:31
Alleen de eerste pagina gelezen.

Toevallig woon ik in de buurt van PD.
Het is verbazingwekkend hoe iets een eigen leven gaat leiden.

Laat ik het er maar op houden dat het allemaal iets genuanceerder ligt dan de wilde verhalen. En dat het onderzoek pas net begonnen is.

Recht in eigen hand nemen en doodtrappen zijn iig reacties die de waarheid slechts een klein beetje raken.
Het heeft het leven van meerdere gezinnen flink overhoopt gehaald iig.

Onderzoek zal uitwijzen wat er werkelijk is gebeurt. En dan zal er mogelijk een rechtzaak volgen.
Ook de doodsoorzaak zal dan duidelijk worden.
Het zal er goed in hakken daar in je buurt.
Op verzoek gepoeft.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 01:13
95.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
25-08-2019 00:31
Alleen de eerste pagina gelezen.

Toevallig woon ik in de buurt van PD.
Het is verbazingwekkend hoe iets een eigen leven gaat leiden.

Laat ik het er maar op houden dat het allemaal iets genuanceerder ligt dan de wilde verhalen. En dat het onderzoek pas net begonnen is.

Recht in eigen hand nemen en doodtrappen zijn iig reacties die de waarheid slechts een klein beetje raken.
Het heeft het leven van meerdere gezinnen flink overhoopt gehaald iig.

Onderzoek zal uitwijzen wat er werkelijk is gebeurt. En dan zal er mogelijk een rechtzaak volgen.
Ook de doodsoorzaak zal dan duidelijk worden.
Jij weet dus meer dan de nieuwsberichten die wij ontvangen? Goh, schijn een lichtje op ons!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
24-08-2019 22:45
Dus jij bent tegen ons wetsysteem? En voor de doodstraf neem ik aan.
Ja. Ik ben voor de doodstraf. Maar dan moet het wel 100 procent zeker zijn dat de beschuldigde ook daadwerkelijk de dader is. En dat is behalve heterdaad onmogelijk.

Maar in het geval van een bankoverval met gewonden of zelfs doden, een gijzeling... Ja. Schiet gericht zou ik zeggen.
Oorzaak gevolg.
Alle reacties Link kopieren
Eigenrichting is nooit ok. Ik kan het artikel vast opzoeken als het gewenst is, wellicht dat de meesten zich het nog herinneren. In Amerika hielp een (donkere) man een kind die aangaf verdwaald te zijn. Hij nam het kind op de schouders om diens ouders te zoeken. De ouders zagen hem met kind eerder dan hem, en sloegen hem het ziekenhuis in. Angst, vooroordelen... het resulteert zo makkelijk in een uit de hand gelopen situatie.
Een burger arrest bij ongewenst verdrag naar kinderen toe was hier meer dan voldoende.
aloha66 schreef:
25-08-2019 00:46
Ja. Ik ben voor de doodstraf. Maar dan moet het wel 100 procent zeker zijn dat de beschuldigde ook daadwerkelijk de dader is. En dat is behalve heterdaad onmogelijk.

Maar in het geval van een bankoverval met gewonden of zelfs doden, een gijzeling... Ja. Schiet gericht zou ik zeggen.
Oorzaak gevolg.
Wat is het doel van die doodstraf dan?
Alle reacties Link kopieren
Alixane schreef:
25-08-2019 00:44
Jij weet dus meer dan de nieuwsberichten die wij ontvangen? Goh, schijn een lichtje op ons!
Dat kan ze niet en dat weet ze. Wie zou bij haar volle verstand immers goedpraten dat er iemand sterft vanwege een kind waar niet naar omgekeken wordt?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
25-08-2019 00:48
Dat kan ze niet en dat weet ze. Wie zou bij haar volle verstand immers goedpraten dat er iemand sterft vanwege een kind waar niet naar omgekeken wordt?

Is de populariteit van een kind tegenwoordig ook al een graadmeter voor de strafmaat van de dader?
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
25-08-2019 00:48
Dat kan ze niet en dat weet ze. Wie zou bij haar volle verstand immers goedpraten dat er iemand sterft vanwege een kind waar niet naar omgekeken wordt?
Hou op joh! Hoe weet jij nu of het om een kind gaat waar niet naar om werd gekeken? Je moet daar mee ophouden. Soms zijn 5 minuten genoeg hoor, en ik kan daar over meepraten, als kind meegemaakt.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Vanzai schreef:
25-08-2019 00:48
Dat kan ze niet en dat weet ze. Wie zou bij haar volle verstand immers goedpraten dat er iemand sterft vanwege een kind waar niet naar omgekeken wordt?
Huh?
Alixane schreef:
25-08-2019 00:44
Jij weet dus meer dan de nieuwsberichten die wij ontvangen? Goh, schijn een lichtje op ons!
Oorspronkelijke bericht gewijzigd.
miekemv schreef:
25-08-2019 00:34
Het zal er goed in hakken daar in je buurt.
Ja, oorspronkelijke bericht gewijzigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven