Verzameltopic suggesties pijler Actueel

01-05-2017 20:58 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie suggesties delen m.b.t. de pijler Actueel. We willen iedereen een kans geven deze suggesties open te delen. Jullie kunnen er (binnen dit topic) ook met elkaar over in gesprek gaan. Wij zullen meelezen op dit topic en jullie suggesties meenemen in ons overleg over de pijler Actueel dat intern zal plaatsvinden.

Mochten jullie met ons in gesprek willen gaan dan vragen we jullie deze suggesties te mailen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Over die walgelijke postst als "bootjes afschieten" Wat voor forummers zijn dat, mensen die al langer posten of nieuwe?

Kunnen ook trollen zijn of zelfs types die een nieuw account aanmaken om racisme aan te tonen.

Tja, andere platformen van bedrijven leveren zelf content aan als in blogs en artikelen. Hier doen de forummers dat voor een groot deel, in feite creëren wij de google traffic en content, op enkele blogs over kutjes en piemels na. Volledige controle zal dus nooit kunnen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:hollebollegijs schreef op 03 mei 2017 @ 16:04:

[...]

Mee eens maar die afspraken zijn GLASHELDER

Racisme is gewoon strafbaar...........

Probleem zijn de grensgevallen........ Is iets vrijheid van meningsuiting of racisme?

En omdat het zo lastig is vind ik dat we ons gewoon neer moeten leggen bij de beslissingen van de MODS-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2017 18:27
Reden: verwijderd ivm mods bashen
% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
quote:kopjekoffie70 schreef op 03 mei 2017 @ 17:31:

Over die walgelijke postst als "bootjes afschieten" Wat voor forummers zijn dat, mensen die al langer posten of nieuwe?

Kunnen ook trollen zijn of zelfs types die een nieuw account aanmaken om racisme aan te tonen.

Tja, andere platformen van bedrijven leveren zelf content aan als in blogs en artikelen. Hier doen de forummers dat voor een groot deel, in feite creëren wij de google traffic en content, op enkele blogs over kutjes en piemels na. Volledige controle zal dus nooit kunnen.Nee dat was een forummer die hier al een flink aantal jaren postte en nu óf geband is óf uit zichzelf wegblijft dat weet ik niet.
quote:fashionvictim schreef op 03 mei 2017 @ 17:22:

[...]

Ik vind dat ook niet okee en heb dat in mijn lange tijd op het forum al ontelbare keren luid en duidelijk laten horen. Ook alles altijd maar Tokkie en ordinair of aso noemen heb ik een hekel aan, en ook dat heb ik vaak luid en duidelijk verkondigd. Ik vind het net zo fout als het hier een witte bakfietsmoeders-uit-de-Vinex wijk kolonie wordt die alles en iedereen wat daar van afwijkt beschimpen of ridiculiseren, als dat het een witte eigen volk eerst - kolonie wordt.

Let vooral op de toevoeging "witte" bij beide stereotyperingen. Wat wat mij betreft buiten kijf staat is dat het Vivaforum door zijn witheid en de anonimiteit, voor geen enkele Nederlander van kleur een forum is waar je echt het gevoel krijgt dat je met open armen ontvangen wordt en er lekker bij hoort. Want of je nu continu belachelijk gemaakt wordt en beledigd wordt door bakfietsmoeders omdat je kinderen D'Shawn en Guilliano heten of dat je belachelijk gemaakt en beledigd wordt omdat alle buitenlanders moeten oprotten naar hun eigen land; Same difference.

Voor veel mensen is op dit forum geen plek. Niet alleen Nederlanders met een kleurtje. Maar ook mensen die iets vragen over alternatieve geneeswijzen, spelfouten maken, te lange OP's schrijven, thuisblijfmoeders en ga zo maar door. Er is altijd wel een reden om iemand (vaak een nieuweling) af te zeiken.

En als er één begint volgt de rest al snel vanzelf. Als je afwijkt van de hoogopgeleide, blanke vrouw heb je het hier niet gemakkelijk. Of je moet hier al 100 jaar posten. Dan wel.
quote:fashionvictim schreef op 03 mei 2017 @ 17:34:

[...]

Ja, daaaaag. Die mods vinden kennelijk dat mensen dobbernegers noemen die je het liefst persoonlijk uit het water wil schieten kennelijk niet racistisch. Nou guess what; dat IS het wel. Zeggen dat alle allochtonen een uitkering hebben, nog nooit iets aan de maatschappij hebben bijgedragen, crimineel zijn en hier het land verzieken; ook al racistisch.

Dat de mods dergelijke uitspraken niet op waarde kunnen of willen schatten en dus gewoon mensen een podium bieden die dergelijke uitspraken niet 1 keer, maar honderden keren doen, doet daar niets aan af.

Ik heb geen enkele post gelezen waarin staat dat ALLE allochtonen een uitkering hebben en nog nooit iets aan de maatschappij hebben bijgedragen.!

Wel dat bepaalde groepen allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers en uitkeringsstatistieken.

Maar dat mag dus niet benoemd worden want is in jouw ogen racisme?
quote:sam1968 schreef op 03 mei 2017 @ 17:00:

[...]

Tja... Ik word er niet graag mee geassocieerd. Viva wel misschien? Ik zag op het topic over Facebook (heb ik niet) een uitgehongerd kindje met een pizza. "Niet dromen jongen, eet je pizza".

Humor. (niet van diegenen op dat topic hoor, die vonden het ook afschuwelijk)

Het is om te huilen maar het zit in heel de maatschappij.

Ik vind eigenlijk dat Facebook tegen zoiets op moet treden en vind dus eigenlijk dat Viva dat ook moet doen.

Een ban maar wel laten staan wat er stond. Dat is denk ik het beste.Met dit soort postings kan het mis gaan. Jij noemt het als voorbeeld en vind het afschuwelijk.. Kijk niet vreemd op als je deze uitspraak ergens terugvindt als iets in de trant van 'op Actueel van Viva vinden ze het heel gewoon als je spot met honger in Afrika, daar lachen ze om'.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:S-Meds schreef op 03 mei 2017 @ 16:52:

[...]

is dat zo?Ja, dat is zo.
quote:MaryCrawley schreef op 03 mei 2017 @ 17:29:

[...]

Ja, sommige mensen roepen moord en brand als er kritisch of fel op hen gereageerd wordt.

Maar zeggen in diezelfde post wel letterlijk dat Jodenhaat en haat tegen vrouwen komt door niet-blanken.

(En ja, die post staat er nog).

Dat is dus mijn concrete suggestie aan de mods: modereer op dit verschil!Yep. Ik kreeg er vandaag alweer een waarschuwing voor voor "op de man" omdat ik dergelijke forummers "rotte appels" vind. Maar denk maar niet dat die forummer al een waarschuwing heeft gekregen voor het feit dat ze stelselmatig zwarte mensen gelijk stelt aan moslimterroristen.
Am Yisrael Chai!
quote:CommunityManagerViva schreef op 03 mei 2017 @ 11:55:

Beste forummers,

We zijn op de hoogte van wat er allemaal speelt op het forum. We willen jullie bedanken voor het meedenken. We gaan nu niet meer verder in discussie en sluiten later vandaag dit topic. Al jullie comments en input gaan we intern bespreken, zoals we ook in de OP hebben aangegeven. Zoals inmiddels al bekend is zullen we discriminatie en racisme strenger aanpakken.

Groeten,

Community manager VIVA

Zoals eerder aangegeven sluiten we hierbij dit topic. Bedankt voor alle suggesties en wij gaan er mee aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven