Verzameltopic suggesties pijler Actueel

01-05-2017 20:58 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie suggesties delen m.b.t. de pijler Actueel. We willen iedereen een kans geven deze suggesties open te delen. Jullie kunnen er (binnen dit topic) ook met elkaar over in gesprek gaan. Wij zullen meelezen op dit topic en jullie suggesties meenemen in ons overleg over de pijler Actueel dat intern zal plaatsvinden.

Mochten jullie met ons in gesprek willen gaan dan vragen we jullie deze suggesties te mailen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:MwTheelepel schreef op 03 mei 2017 @ 16:16:

[...]

Bewijzen hoe hypocriet jij wel niet bent en dat je je mond houd over dat geweldige vredelievende topicje dat alleen maar positief bijdraagt aan de sfeer op dit forum. Op napraat is het vaak ook gewoon wél gezellig meestal tót er iemand weer een vuurtje komt aanwakkeren..
quote:Cateautje schreef op 03 mei 2017 @ 16:15:

[...]

Is dit wat er bedoeld wordt? Is dit zo'n babbeltruc?Yep. Wie zonder zonde is enzo.
quote:MwTheelepel schreef op 03 mei 2017 @ 16:16:

[...]

Bewijzen hoe hypocriet jij wel niet bent en dat je je mond houd over dat geweldige vredelievende topicje dat alleen maar positief bijdraagt aan de sfeer op dit forum. Als we het toch over sfeer hebben jij komt ook altijd schoferend over naar mij toe. Ook niet bevordelijk voor de sfeer.
Waarom zou het persee eenn afleidingsmanoeuvre moeten zijn? Als het gaat om een veilig en fijn forum voor iedereen, kun je net zo goed meerdere pijnpunten aanpakken.

De oplossing voor t 1, kan in 1 moeite door op t ander toegepast worden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Cateautje schreef op 03 mei 2017 @ 16:15:

[...]

Is dit wat er bedoeld wordt? Is dit zo'n babbeltruc?ja voor je het weet heb je een woekerpolis
quote:YellowDiamond schreef op 03 mei 2017 @ 16:18:

[...]

Op napraat is het vaak ook gewoon wél gezellig meestal tót er iemand weer een vuurtje komt aanwakkeren..

Als je zin hebt in een rel moet je op napraat zijn. Ff meelezen en je weet wie/wat er gebasht gaat worden.

Zo simpel werkt het.
quote:Ttass30 schreef op 03 mei 2017 @ 16:18:

[...]

Als we het toch over sfeer hebben jij komt ook altijd schoferend over naar mij toe. Ook niet bevordelijk voor de sfeer.Ach is maak nooit racistische opmerkingen dus dat is niet zo erg dan toch?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:simbalabimba schreef op 03 mei 2017 @ 16:19:

Waarom zou het persee eenn afleidingsmanoeuvre moeten zijn? Als het gaat om een veilig en fijn forum voor iedereen, kun je net zo goed meerdere pijnpunten aanpakken.

De oplossing voor t 1, kan in 1 moeite door op t ander toegepast worden.Omdat het gaat over het beleid op actueel - waar het wel eens gaat over dingen die met Real Life te maken hebben-. En er mensen zijn voor wie de 'sfeer op het forum' bijzonder weinig danwel geen relatie heeft met Real Life, actueel, of het leven in het algemeen.
quote:2Italy2 schreef op 03 mei 2017 @ 16:17:

Punt is dat niet de hele Actueel pijler verschrikkelijk is.

Er zijn topics die je goed moet moderaten. Of ze nou bijvoorbeeld op Overig, Sex of Actueel staan dat maakt niet uit.

Topics verwijderen uit voorzorg is niet goed. Juist Viva staat voor vrijheid van denken. Het zou erg zijn als anderen voor ons gaan beslissen wat wel/niet op Actueel mag. Dat is censuur.

Nogmaals: Wel moet je streng moderaten op discriminatie, racisme, pesten, roddelen, uitlachen, negatieve groepsvorming.Eens al dat rare gedrag moet gewoon overal aangepakt worden, niet alleen op actueel.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Nou mods, dit topic is wel een prachtig voorbeeld van hoe iets wat zo goed en constructief begon, helemaal verzand in herhalingen en daarna over gaat op 'andere zaken die ook erg of zelfs nog erger zijn'.

Ik hoop dat jullie er van leren.
quote:2Italy2 schreef op 03 mei 2017 @ 16:20:

[...]

Als je zin hebt in een rel moet je op napraat zijn. Ff meelezen en je weet wie/wat er gebasht gaat worden.

Zo simpel werkt het.Dat is absoluut waar maar wat ik al zei de gezellige kletspraatjes zouden ook gewoon in een kletstopic kunnen waar er meerdere van zijn dan kan napraat óf gesloten worden óf weer gebruikt worden waar het oorspronkelijk voor bedoeld was.
quote:MaryCrawley schreef op 03 mei 2017 @ 16:27:

Nou mods, dit topic is wel een prachtig voorbeeld van hoe iets wat zo goed en constructief begon, helemaal verzand in herhalingen en daarna over gaat op 'andere zaken die ook erg of zelfs nog erger zijn'.

Ik hoop dat jullie er van leren.

Wat jammer weer.

Ben je het eens met:

Actueel pijler moet je niet weghalen. Het is hier geen Turkije. Wel moet je streng moderaten op discriminatie, racisme, pesten, roddelen, uitlachen, negatieve groepsvorming.

Ik hoop dat jullie er van leren.het is inderdaad een prachtig voorbeeld
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Ik hoop dat jullie er van leren.Het is hartstikke constructief, dat de bijdragen nu niet in je straatje passen is wat anders. Er zijn namelijk meer meningen over de Actueel-pijler en wat er beter kan.

Ik hoop dat jullie er van leren.Zoals tijdig ingrijpen als het een kant op gaat die niet gewenst is/bedoeld wordt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Ach ja censuur, dan lijkt het allemaal heel mooi en vredig maar ondertussen.

Laat de fans van Nelson Mandela en Rosa Parks toch gewoon door de mand vallen.
quote:2Italy2 schreef op 03 mei 2017 @ 16:30:

[...]

Wat jammer weer.

Ben je het eens met:

Actueel pijler moet je niet weghalen. Het is hier geen Turkije. Wel moet je streng moderaten op discriminatie, racisme, pesten, roddelen, uitlachen, negatieve groepsvorming.Mee eens,het is hier inderdaad geen Turkije en ook geen Noord Korea aan de Noordzee
quote:simbalabimba schreef op 03 mei 2017 @ 16:33:

[...]

Zoals tijdig ingrijpen als het een kant op gaat die niet gewenst is/bedoeld wordt.Precies.
+ 1, MaryCrawley.

Pff. Ik geef het op.

Het enige wat ik verder nog kan verzinnen, is eerst een examen argumentatieleer afnemen aan de mensen die op Actueel willen posten. Of begrijpend lezen, om te beginnen.

En nee, dit is geen belediging, geen poging om iemand de mond te snoeren. Dit is mijn mening over hoe de discussie in dit topic verloopt en mijn interpretatie hoe dat zo komt. Waarvan akte.
En ik vind racisme van een andere orde dan gewoon een keer klagen over een forummer waar je het niet mee eens bent. Dat lijkt me evident (maar is het kennelijk niet)
quote:nessemeisje schreef op 03 mei 2017 @ 16:31:

[...]

Het is hartstikke constructief, dat de bijdragen nu niet in je straatje passen is wat anders. Er zijn namelijk meer meningen over de Actueel-pijler en wat er beter kan.wat is jouw mening dan over de actueelpijler?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:2Italy2 schreef op 03 mei 2017 @ 16:30:

[...]

Wat jammer weer.

Ben je het eens met:

Actueel pijler moet je niet weghalen. Het is hier geen Turkije. Wel moet je streng moderaten op discriminatie, racisme, pesten, roddelen, uitlachen, negatieve groepsvorming.Eens.
quote:orkenflow schreef op 03 mei 2017 @ 16:35:

+ 1, MaryCrawley.

Pff. Ik geef het op.

Het enige wat ik verder nog kan verzinnen, is eerst een examen argumentatieleer afnemen aan de mensen die op Actueel willen posten. Of begrijpend lezen, om te beginnen.

En nee, dit is geen belediging, geen poging om iemand de mond te snoeren. Dit is mijn mening over hoe de discussie in dit topic verloopt en mijn interpretatie hoe dat zo komt. Waarvan akte.Ja en dat is een belangrijke oorzaak.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2017 @ 16:36:

[...]

wat is jouw mening dan over de actueelpijler?Blijven en streng modereren.
Die kant kan zijn: geachte forummers, houd je suggesties beperkt tot Actueel.

Die kant kan zijn: geachte forummers, hoewel de topictitel anders doet vermoeden, is het geen probleem als suggesties worden gedaan m.b.t. andere topics/pijlers.

Die kant kan zijn: praat maar raak, maakt niet uit, geeft niks, maar we kijken alleen naar de Actueel suggesties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven